[Teszt] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

mcmackoGéczy Attila2024.10.09. 21:00

Ejj, nem kicsit irigyelem Liquid nagyfőnököt az 576 Konzolos Okami tesztjéért, amelyben a kakaót, a paplant, meg a ki tudja még milyen kényelmes-komfortos, pihe-puha érzéseket fűzte a játék során megtapasztalt élményekhez. Azóta is behasít az agyamba, ha ilyen játékkal találkozom: akarom a kakaót, kérem a pihe-puha paplanomat, és szeretnék bekuckózni minimum egy jó meleg radiátor mellé, hogy teljes legyen a szinesztézia. A The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom esetében ráadásul csak az bevezető tizenöt percben érdekes, hogy a sorozat történelmében először játszunk Zelda hercegnővel, az intro szakasz után elvesznek a részletek. Csak te leszel a paplanod melegében, meg a teljes figyelmed beterítő kaland, amit a Nintendo századjára is el tud úgy adni, hogy érdemi feltöltődéssel legyél gazdagabb.

Az alapfelállásról nem is fecsérelnék sok szót; az intró szakasz során trappolunk Linkkel egy labirintusban, aztán hirtelen megszólal az orgona (Brrr, az a bizonyos orgona!), végül a malacfejű Ganont is lerendezzük. A gonosz viszont egy utolsó poénként ráhúzza Hyrule földjére az Ürességet. Akit elér a transzdimenzionális köd, annak imposztor formája tér vissza Hyrule-ba, így Zelda hercegnőnek is menekülőre kell fognia, ugyanis a kastély népe sem marad ki a babonából. Így kell lépésről-lépésre visszafoglalnunk a köd fogságából a királyságot. De ebben segítségünkre lesz Tri, a lelkes kis lélek, aki a sötétségből ki-be járkál, és fogvatartott barátainak felszabadítására kér fel minket, így dinamikus duóként Zelda és Tri hozza el a fényességet Hyrule földjére. Mégpedig Link nélkül!!!

A meglepő fordulat azt hozza magával, hogy Link híján egy törékeny varázsló kaszthoz tartozó hőssel, mégpedig egyfajta familiárisokat idézgető, druidaszerű formával kell nekivágnunk a kalandnak. Zelda nem harcos, nincs kardja, csak egy varázsbotja, aminek segítségével a legyőzött szörnyeket, megtalált tereptárgyakat tudja kvázi klónozni, azok varázserő-igényének korlátai között. Idővel Tri fejlődik, tehát egyre többet és nagyobbakat tudunk varázsolni.

Míg az elején kígyósereget idézve próbálunk utat törni a moblinok között, addig később magasabb rendű harcosokat, cápákat, meg hasonló lényeket húzunk magunk mellé, hogy segítsenek. Persze a vízi helyszínre főként azzal kompatibilis lények kellenek, a robbanó hal meg később a klasszikus faltörő bombaként is működik a sziklás falaknál... Szóval itt van elrejtve a zeldás szekvencialitás. Sőt a tereptárgyak segíthetnek például lépcsőt építeni, emelvényt, vagy trambulint tenni olyan helyekre, amelyek elérhetetlenek. De itt is a varázserő korlátoz, nem lehet a játék elején mindjárt eljutni mindenhova. A rengeteg tanulnivalóból persze többnyire csak vicces helyzeteket facsarhatunk ki, használni szerintem csak a képességek 25%-át fogjuk. A Nintendot dicséri, hogy a rendszert kiakasztó idézéssel nem találkoztam, minden logikusan épül a helyszínek rendszerébe.

És persze Link "emlékét" is magunkra húzhatjuk, de szinte csak másodpercekig. így bizonyos helyzetekben rövid ideig tartó kardozással is kihúzhatjuk magunkat a csávából. Ráadásul Tri ereje nem csak a mezsgyék közötti ugrálásban merül ki, ugyanis segítségével erőnkön felüli, mozdítható tereptárgyakat húzogathatunk, amelyek sokszor a logikai feladványok megoldásában segítenek majd.

Emellett a Link's Awakening-ből, pontosabban az öt évvel ezelőtti remake-ből is ismerős titokrendszer, tartalom és látvány fogad mindenkit. Van egy extra réteg a smoothie-készítésben, ahol az összegyűjtött alapanyagokból kraftolhatunk magunknak bubble teát meg hasonló "potion" itókákat. És stempliket is gyűjthetünk egy Tingle-szerű idétlen ejtőernyős karaktertől. A játék mérete amúgy szerintem tökéletes, a 20 órás játékidő pontosan elég egy ilyen felülnézetes Zeldához, és minden, de tényleg minden rész úgy van felépítve, a nehézség íve olyan jól van adagolva, hogy kellemesen érezd magad játék közben. Nem pedig úgy, hogy a puzzle, esetleg a harc rétegének kihívásaival küszködj, esetleg munkának érezd a haladást. Tudom, ezért sokan nem fogtok szeretni, de bőven van olyan Zelda játék, ahol én a haladást másképp, sokkal melósabb feladatként éltem meg, így csak ilyen téren is örülni tudok az Echoes felépítésének.

Negatívum is van, de ezek csak a felszínen motoszkálnak. Egyrészt a képfrissítés nem túl acélos. Főleg teremváltásoknál, áttetszőség-effektusoknál döccen be a kép, de a játékmenet simán szlalomozik 30 fölötti és az alatti értékek között, a mezőn grasszálva is. A másik nyavalyám az UX, ami mostanában többnyire minden belsős Nintendo játéknál feltűnik. Persze, szeretjük a japános letisztultságot, és a Persona menüjének cirádás mivolta sem feltétlen iparági mérce, de ezt a lelketlen, "menüszerű" menüket a Wii idejében elfelejthették volna. A varázslatos mese hangulathoz nálam hozzátartozik, hogy a gyönyörű látvány, tökéletesen hangszerelt muzsika párosából nem zökkent ki a minimalista, szépre csiszolt, de végtére is informatikai termékre emlékeztető kezelőfelület.

Az ősz kellemes meglepetése számomra az Echoes, ami ötleteivel figyelmet követel, megvalósításával élményt és takaros hangulatot kínál, ívével pedig lebilincsel. Nem tökéletes, de Switchen már szerintem semmi nem lesz az. Ellenben egy olyan cím, amit ajánlhatunk annak, aki a SNES-GB érában is nyomta a Zeldákat, illetőleg azoknak is, akik csak most kóstolnának bele abba, hogy milyen is zeldázni. Csak tudjátok, készítsetek be kakaót, paplant, meg egy jó meleg vackot a kanapé sarkában...

PLATFORM Nintendo Switch | KIADÓ Nintendo | FEJLESZTŐ Nintendo EPD, Grezzo | MEGJELENÉS 2024. szeptember 26. | ÁR 25.000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

9 órája
8

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

1 napja
3

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

1 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

2 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

2 napja
6

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

3 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

3 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

4 napja
3

Heti megjelenések

4 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

5 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

6 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

6 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

7 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

7 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

8 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

9 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

9 napja
68

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

9 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

9 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

9 napja
6