[Teszt] The Last of Us Part 2 Remastered - lássuk a PC változatot!

The Last of Us Part 2 Remastered - lássuk a PC változatot!

mcmackoGéczy Attila2025.04.18. 16:30

Rettentően masszív, nehezen befogadható élmény a The Last of Us Part 2, amely a mai napig hullámokat ver, és a többség elismeri nagyságát. Annak idején nehezen tudtam teljes mértékben azonosulni a bosszúhadjárattal, amelynek visszhangjait úgy űztem ki a fejemből, hogy megírtam talán életem leghosszabb játékkritikáját, amit persze itt a Gamer365 hasábjain ma is olvashattok. A PC változat érkezése ráadásul több oldalról is cibálta az agyamat – egyrészt nagyon kíváncsi voltam, hogy pár év elteltével, mai fejemmel mit látok majd a történetből, de féltem a technikai nehézségek felbukkanásától is, pláne az első rész gyatra portja után. A sorozat második szezonja miatt nagyot pörgő brand most ismét felszín felett van, lássuk hát, a Nixxes/Iron Galaxy párosa mit hozott a tető alá!

Kezdhetjük a száraz tényekkel? Ami úgyis mindenkit érdekel ilyenkor: a PC változat több-szebb-jobb. A grafikáját most is tovább lehet tekerni a szokásos konzolos beállításokon túlra. Magyarul, a játék sokkal jobban néz ki, mint PS4-en, de a PS5 kiadványt is le tudja pipálni, ha van megfelelő vasunk a futtatására. Ismét van HDR és szélesvásznú támogatás, a motor tudja a DLSS3-at, az FSR3.1-et és a XeSS-t. Valamint összehozhatod a PSN fiókodat (nem kötelezően) a PC kiadvánnyal, ha trófeákat gyűjtenél. A program kapott egy új "Nincs visszatérés" játékmódot, amely egy roguelike hordaszerűség, azoknak, akik nem tudnak szabadulni a TLoU2 amúgy remekül kidolgozott akciórétegétől. De (szerintem) nem is ez a kissé fillerszagú lehetőség az igazán érdekes. Hanem a fejlesztői kommentárok, az elveszett pályák kipróbálásának a lehetősége, azaz a játék történelmi vonatkozásainak bővebb bemutatása. Egyszóval tartalmas, technikailag (elvileg) jól kimunkált átiratot kapunk, amely nem okozhat csalódást az átlag gamernek. A grafikai opciók mélysége döbbenetes, annyi csúszkát és variációt kapunk, hogy a legnagyobb opció-fétissel bíró PC-s mesterek is lubickolhatnak az egyes kombinációkban.

Személyes próbám viszont nem igazán járt sikerrel, legalábbis az elején nem. Egy régebbi Alienware laptoppal próbálkoztam 2060RTX-es Nvidia kártyával megspékelve (frissíteni kéne már, tudom), ami elvileg DLSS-t is bevet, ha kell. Próbálkoztam én mindenféleképpen, de egy idő után inkább hagytam a fenébe az egészet. A shader compilation folyamatok hosszadalmasak voltak, a nagyobb jeleneteknél pedig stutter-jellegű döcögéssel küzdöttem. Ez így nem oké, gondoltam magamban, a játék eredetije mégiscsak tisztességesen futott annak idején egy 2013-as hardveren is, szinte döbbenetes képi minőséggel, én meg itt vacakolok egy elvileg 2020-ban vásárolt, papíron sokkal erősebb PC-vel, röci-döci üzemmódban. Egyszerűen megközelíteni sem tudtam a játék alap PS4-en produkált látványának filmszerűségét, meg tisztaságát, még DLSS-sel sem, pedig a játék adatlapja hirdeti, hogy 20XX alatti kártyákon is fut a játék. Okézsoké, magamban lemondtam már arról, hogy az öregedő vason futtassam a korszerű mai címeket, arról meg végképp letettem, hogy mondjuk ezek után Steam Decken is kipróbáljam az aktuális témát. De aztán valamiért mégis rászántam magam, és milyen jól tettem, hogy nem hagytam sarokban a hordozható gépet!

A Steam Deck ugyanis új perspektívát mutatott a port kapcsán. Cinikusan kattintottam túl a „Deck Verified” olykor megtévesztő zöld pipa-ikonján, de abszolút pozitív csalódás ért végül. A játéknak van ugyanis egy külön a Deckhez készült beállítása, amit simán tudtam még feljebb húzni (pl. high textúrákra, közepes árnyékokra). Így az FSR3 (quality) és 720p felbontás mellett a játék betonstabil 30 FPS-re tudott beállni, átlag 60%-os CPU, és 80-85%-os GPU terhelés mellett, ami több mint kielégítő a gép hordozhatóságát figyelembe véve. És ezen a ponton újra elkezdtem hinni a portban. A The Last of Us 2 Steam Deck-en valószínű az eddigi tapasztalataim leglátványosabb, legütősebb hordozható videojátékos látványát mutatta. Persze ehhez kellett, hogy a Naughty Dog egy minden ponton végletekig kidolgozott, körbetesztelt világot alkosson, de nagyon úgy tűnik, hogy a motor a Deck modernebb architektúráján kezdte jól érezni magát (vagy csak simán a Deck kiadványhoz eleve volt kész shader összeállítás). A látványban pedig megkaptam azt a TLoU2 feelinget, amit annak idején PS4 Pro-n éltem át, persze kisebb képernyőre fazonírozva. Valóban hihetetlen az, amit a kezedben fogva, tizenpár Watt elfüstölése után tud a hardver-szoftver összjáték. Ha videojáték témában laikus embereknek megmutatod a cuccot kézben fogva, tuti szerzel néhány földön koppanó állat. De hardcore játékosként sem maradunk hoppon. Láthattunk már látványos felvételeket a Switch 2 bemutatóiban, azért szerintem ennyire mellbevágó vizualitást nem fog egyelőre az újgenerációs handheld sem felmutatni. A Naughty Dog mágiát a portolást végző stúdiópáros átmentette, a kísérlet sikeres volt, és talán Deck tulajként azt mondhatom, hogy a Steam gép szempontjából ez az átirat sikerült eddig a legjobban a korábban tesztelt PS-PC portok közül. A kezdeti nyűglődések után már csak ezért az élményért megérte bevállalnom a tesztet.

Magát a játékot pedig jól ismerjük. Az egész kampány felépítése példaértékű. A tartalom single player játékoktól szokatlan módon vállas, izé, combos, és hát a tech meg egyenesen szemkápráztató még manapság is. Brutális munka áll a TLoU2 mögött, és biztos hogy a mostani új közönség is kedvencei közé írja majd fel a címet. A brutális jelző azonban nem csak a fejlesztői munkára értendő. A The Last of Us 2 sztorija elég meredeken száguld a vérgőzös bosszúhadjárat tornádójának szeme felé, és bár a készítők különböző árnyalásokkal kísérleteznek, alapvetően gyomor kell a sztorihoz. A játék első szekciói, ahol több idő van nyugodt nézelődésre, és több időt szántak a hangulati építkezésre, vagy a karakterek felvázolására, pont hogy üdítően hatottak az újrajátszáskor. Az járt a fejemben, hogy ezt a stílust, ezt a filmszerűséget, ezt az elegáns akciózást és lopakodást kellemesebb közegben, több narratív elemmel (mondjuk amolyan Dontnod-os módon) másféle szcenáriókban is megnézném. Nem is értem, hogy a formulát miért nem követik azóta sem tömegek a nagyobb stúdiók közül...

De, igazából pontosan tudom. A The Last of Us Part 2 Remastered egy iparági kivétel, amihez hasonló léptékű alkotás komponálására csak nagyon kevesen képesek, már ha egyáltalán bárki a Naughty Dog/Sony kombináción felül képes lehet erre. A PC változat mindenképp ajánlott azoknak, akik eddig csak fenték a fogukat rá, Steam Deck kalandoroknak pedig egyenesen kötelező, mert a hordozható platformon nemigen fogsz ennél monumentálisabb akció-kalandjátékot találni. A megjelenés óta két patch is érkezett a porthoz, szóval látszik, a Sony nem hagyja az első rész PC-s megjelenésekor kirobbant fiaskót megismétlődni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

2 órája

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

4 órája
1

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

1 napja
2

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

1 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

1 napja
4

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

2 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

2 napja
8

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

2 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

2 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

3 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

3 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

4 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

4 napja
5

Heti megjelenések

5 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

5 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

5 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

6 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

7 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

8 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

8 napja
12