[Teszt] The Last of Us Part 2 Remastered - lássuk a PC változatot!

The Last of Us Part 2 Remastered - lássuk a PC változatot!

mcmackoGéczy Attila2025.04.18. 16:30

Rettentően masszív, nehezen befogadható élmény a The Last of Us Part 2, amely a mai napig hullámokat ver, és a többség elismeri nagyságát. Annak idején nehezen tudtam teljes mértékben azonosulni a bosszúhadjárattal, amelynek visszhangjait úgy űztem ki a fejemből, hogy megírtam talán életem leghosszabb játékkritikáját, amit persze itt a Gamer365 hasábjain ma is olvashattok. A PC változat érkezése ráadásul több oldalról is cibálta az agyamat – egyrészt nagyon kíváncsi voltam, hogy pár év elteltével, mai fejemmel mit látok majd a történetből, de féltem a technikai nehézségek felbukkanásától is, pláne az első rész gyatra portja után. A sorozat második szezonja miatt nagyot pörgő brand most ismét felszín felett van, lássuk hát, a Nixxes/Iron Galaxy párosa mit hozott a tető alá!

Kezdhetjük a száraz tényekkel? Ami úgyis mindenkit érdekel ilyenkor: a PC változat több-szebb-jobb. A grafikáját most is tovább lehet tekerni a szokásos konzolos beállításokon túlra. Magyarul, a játék sokkal jobban néz ki, mint PS4-en, de a PS5 kiadványt is le tudja pipálni, ha van megfelelő vasunk a futtatására. Ismét van HDR és szélesvásznú támogatás, a motor tudja a DLSS3-at, az FSR3.1-et és a XeSS-t. Valamint összehozhatod a PSN fiókodat (nem kötelezően) a PC kiadvánnyal, ha trófeákat gyűjtenél. A program kapott egy új "Nincs visszatérés" játékmódot, amely egy roguelike hordaszerűség, azoknak, akik nem tudnak szabadulni a TLoU2 amúgy remekül kidolgozott akciórétegétől. De (szerintem) nem is ez a kissé fillerszagú lehetőség az igazán érdekes. Hanem a fejlesztői kommentárok, az elveszett pályák kipróbálásának a lehetősége, azaz a játék történelmi vonatkozásainak bővebb bemutatása. Egyszóval tartalmas, technikailag (elvileg) jól kimunkált átiratot kapunk, amely nem okozhat csalódást az átlag gamernek. A grafikai opciók mélysége döbbenetes, annyi csúszkát és variációt kapunk, hogy a legnagyobb opció-fétissel bíró PC-s mesterek is lubickolhatnak az egyes kombinációkban.

Személyes próbám viszont nem igazán járt sikerrel, legalábbis az elején nem. Egy régebbi Alienware laptoppal próbálkoztam 2060RTX-es Nvidia kártyával megspékelve (frissíteni kéne már, tudom), ami elvileg DLSS-t is bevet, ha kell. Próbálkoztam én mindenféleképpen, de egy idő után inkább hagytam a fenébe az egészet. A shader compilation folyamatok hosszadalmasak voltak, a nagyobb jeleneteknél pedig stutter-jellegű döcögéssel küzdöttem. Ez így nem oké, gondoltam magamban, a játék eredetije mégiscsak tisztességesen futott annak idején egy 2013-as hardveren is, szinte döbbenetes képi minőséggel, én meg itt vacakolok egy elvileg 2020-ban vásárolt, papíron sokkal erősebb PC-vel, röci-döci üzemmódban. Egyszerűen megközelíteni sem tudtam a játék alap PS4-en produkált látványának filmszerűségét, meg tisztaságát, még DLSS-sel sem, pedig a játék adatlapja hirdeti, hogy 20XX alatti kártyákon is fut a játék. Okézsoké, magamban lemondtam már arról, hogy az öregedő vason futtassam a korszerű mai címeket, arról meg végképp letettem, hogy mondjuk ezek után Steam Decken is kipróbáljam az aktuális témát. De aztán valamiért mégis rászántam magam, és milyen jól tettem, hogy nem hagytam sarokban a hordozható gépet!

A Steam Deck ugyanis új perspektívát mutatott a port kapcsán. Cinikusan kattintottam túl a „Deck Verified” olykor megtévesztő zöld pipa-ikonján, de abszolút pozitív csalódás ért végül. A játéknak van ugyanis egy külön a Deckhez készült beállítása, amit simán tudtam még feljebb húzni (pl. high textúrákra, közepes árnyékokra). Így az FSR3 (quality) és 720p felbontás mellett a játék betonstabil 30 FPS-re tudott beállni, átlag 60%-os CPU, és 80-85%-os GPU terhelés mellett, ami több mint kielégítő a gép hordozhatóságát figyelembe véve. És ezen a ponton újra elkezdtem hinni a portban. A The Last of Us 2 Steam Deck-en valószínű az eddigi tapasztalataim leglátványosabb, legütősebb hordozható videojátékos látványát mutatta. Persze ehhez kellett, hogy a Naughty Dog egy minden ponton végletekig kidolgozott, körbetesztelt világot alkosson, de nagyon úgy tűnik, hogy a motor a Deck modernebb architektúráján kezdte jól érezni magát (vagy csak simán a Deck kiadványhoz eleve volt kész shader összeállítás). A látványban pedig megkaptam azt a TLoU2 feelinget, amit annak idején PS4 Pro-n éltem át, persze kisebb képernyőre fazonírozva. Valóban hihetetlen az, amit a kezedben fogva, tizenpár Watt elfüstölése után tud a hardver-szoftver összjáték. Ha videojáték témában laikus embereknek megmutatod a cuccot kézben fogva, tuti szerzel néhány földön koppanó állat. De hardcore játékosként sem maradunk hoppon. Láthattunk már látványos felvételeket a Switch 2 bemutatóiban, azért szerintem ennyire mellbevágó vizualitást nem fog egyelőre az újgenerációs handheld sem felmutatni. A Naughty Dog mágiát a portolást végző stúdiópáros átmentette, a kísérlet sikeres volt, és talán Deck tulajként azt mondhatom, hogy a Steam gép szempontjából ez az átirat sikerült eddig a legjobban a korábban tesztelt PS-PC portok közül. A kezdeti nyűglődések után már csak ezért az élményért megérte bevállalnom a tesztet.

Magát a játékot pedig jól ismerjük. Az egész kampány felépítése példaértékű. A tartalom single player játékoktól szokatlan módon vállas, izé, combos, és hát a tech meg egyenesen szemkápráztató még manapság is. Brutális munka áll a TLoU2 mögött, és biztos hogy a mostani új közönség is kedvencei közé írja majd fel a címet. A brutális jelző azonban nem csak a fejlesztői munkára értendő. A The Last of Us 2 sztorija elég meredeken száguld a vérgőzös bosszúhadjárat tornádójának szeme felé, és bár a készítők különböző árnyalásokkal kísérleteznek, alapvetően gyomor kell a sztorihoz. A játék első szekciói, ahol több idő van nyugodt nézelődésre, és több időt szántak a hangulati építkezésre, vagy a karakterek felvázolására, pont hogy üdítően hatottak az újrajátszáskor. Az járt a fejemben, hogy ezt a stílust, ezt a filmszerűséget, ezt az elegáns akciózást és lopakodást kellemesebb közegben, több narratív elemmel (mondjuk amolyan Dontnod-os módon) másféle szcenáriókban is megnézném. Nem is értem, hogy a formulát miért nem követik azóta sem tömegek a nagyobb stúdiók közül...

De, igazából pontosan tudom. A The Last of Us Part 2 Remastered egy iparági kivétel, amihez hasonló léptékű alkotás komponálására csak nagyon kevesen képesek, már ha egyáltalán bárki a Naughty Dog/Sony kombináción felül képes lehet erre. A PC változat mindenképp ajánlott azoknak, akik eddig csak fenték a fogukat rá, Steam Deck kalandoroknak pedig egyenesen kötelező, mert a hordozható platformon nemigen fogsz ennél monumentálisabb akció-kalandjátékot találni. A megjelenés óta két patch is érkezett a porthoz, szóval látszik, a Sony nem hagyja az első rész PC-s megjelenésekor kirobbant fiaskót megismétlődni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

16 órája
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
5

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

1 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

1 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

3 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

4 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

4 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

5 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

5 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

6 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

7 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

7 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

7 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
10

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

2025.04.20.
19