Bár a Steam Next Fesztiválnak már vége, van pár játék, amit mindenképp szerettünk volna nektek megmutatni. Alaszka, vonatok, kabalák, démonok... ez sem lesz egyszerű menet!
ARCTIC AWAKENINGSÉTÁLÁS ÉS RESZKETÉS ALASZKÁBAN

Sétaszimulátorként nehéz kitűnni a Steam felhozatalából, az Arctic Awakeningnek mégis sikerült ez a trükk. A GoldFire Studios legújabb alkotása egyből megragadja az ember figyelmét gyönyörű tájaival, ez a kedvező benyomás pedig a demo legvégéig ki is tartott. A játék középpontjában egy Kai nevű pilóta áll, aki 2062-ben rejtélyes balesetet szenved Alaszka vadonjában, és miközben a túlélésért küzd, rövid úton egy olyan létesítménybe botlik, aminek semmi keresnivalója nem lenne az ősöreg fenyőfák között. Azt muszáj leszögezni, hogy a zsáner hagyományainak megfelelően az Arctic Awakening nem dúskál a különféle mechanikákban, a történet maga azonban így is elég izgalmasnak ígérkezik ahhoz, hogy végig lekösse a játékosok figyelmét. A demo persze csak a sztori legelejét mutatta be, így jó kérdés, hogy a fejlesztők mit tudnak majd felhúzni az ígéretes alapra, egyelőre azonban nagyon úgy tűnik, hogy a narratív címek szerelmeseinek komoly hiba lenne szó nélkül elmenni a GoldFire Studios programja mellett.
Megjelenés: 2025 | Fejlesztő: GOLDFIRE STUDIOS | Platform: PC (bejelentve), PS5 (bejelentve), XSX (bejelentve) | DEMO és Wishlist: KATT!
GLUMKIRÚGÁS!

A CinderCat Games által jegyzett GLUM a fejlesztői szerint a First Person Booterek táborát erősíti, azonban elég lazán kezeli a választott zsánere jellemzőit. Míg a műfaj híresebb tagjai, mint a Mullet Madjack vagy a Cruel, szigorú időlimittel, lineáris szintekkel és lőfegyverekkel dolgoznak, addig ez a program nyitott pályákkal támad, míg arzenálunkat tekintve egyedül a lábunkra támaszkodhatunk. Kalandjainkat emellett rongybabaként dőlő ellenfelek, instant kivégzéseket biztosító tereptárgyak és platformer szakaszok is színesítik, van azonban egy apróság, amin az egész koncepció megbicsaklik: egész egyszerűen túl lassúak a támadásaink. Rúgásaink csak akkor okoznak szemmel látható sebzést, ha a bal egérgomb hosszas lenyomásával felerősítjük őket, emiatt pedig piszok lassú lesz a tűzgyorsaságunk, ami erősen visszafogja az összecsapások tempóját. Szerencsére ez nem tűnik olyan problémának, amit ne lehetne a későbbiekben javítani, így kár lenne leírni a GLUM-ot, inkább csak érdemes óvatosan közelíteni a CinderCat alkotásához.
Megjelenés: 2025 | Fejlesztő: CINDERCAT GAMES | Platform: PC (bejelentve), PS5 (bejelentve), XSX (bejelentve) | DEMO és Wishlist: KATT!
DEMON TIDESCHIBIDÉMON

A Demon Turf, meglepő vagy sem, az indie platformerek kedvelői között eléggé felkapott helyre ugrált fel, nem csoda hát, hogy egy méretes fejlődést követően folytatással jelentkeznek a készítők. A Demon Tides egyrészt olyan fullos prezentációt kapott, mint egy random Bandai/Namco anime-feldolgozás, másrészről pedig az ambició is szerteágazóbb lett. A Demon Tides továbbra is egy többféle formába átváltozó ördögfióka platformozását hozza, de nem csak azt, hanem mindenből kicsit többet. Sajnos a pályadesignból is. Ha nem szeretetted az első rész kissé tágas és darabos környezetét, a Tides sem fog bejönni. Egyszerűen ez, és a "fasza lehetne, de éppen egy kecskeszakáll-szállal marad el attól" mozgási dinamika lesz az, ami eldönti, hogy a végső változat a pokol melyik bugyrában landol majd. Szurkolunk ennek és a Ruffynak is, de hát majd meglátjuk, hogy a végső polír során tud-e még finomodni a játék.
Megjelenés: 2025 | Fejlesztő: Fabraz | Platform: PC (bejelentve) | DEMO és Wishlist: KATT!
PROMISE MASCOT AGENCYFURA URAK ÜGYNÖKSÉGE

Emlékeztek még a Paradise Killer-re? Az egyik kedvenc játékom volt az elmúlt évekből a sétaszim/visualnovel/collect-a-thon kombó, amely a japán kultúrát keverte a Kaizen GW egyedi látásmódjával. A Promise Mascot Agency tök hasonló utat jár be, csak egy menedzsment réteget tesz a dolgok mögé, meg egy ócska pickup járgányt. Hősünk egy "kabala-ügynökséget" nyit, akiket könyvbemutatókra, főzőműsorokba, meg hasonló helyekre lehet küldeni, hogy gyarapodjon a bankszámlánk. A mascot figurák persze fizetést várnak, na meg a munkakörülményeikre is figyelnünk kell. Mindezek alatt pedig a pickuppal járjuk a japános vidéket, ahol NPC-k adnak további küldetéseket, új mascotokat találhatunk, na meg itt is van egy gyűjtögetős réteg, takarításra váró szentélyekkel, lezúzásra váró politikai reklámokkal, begyűjtésre váró szeméttel. A demó kb. egy órát kínál, és nem csak PC-n, de konzolokon is elérhető. Alig várjuk a megjelenést!
Megjelenés: 2025. április 10. | Fejlesztő: Kaizen Game Works | Platform: PC (bejelentve), PS5 (bejelentve), XSX (bejelentve) | DEMO és Wishlist: KATT!
ISLANDS AND TRAINSFESTMÉNY, MOZGÓ VONATOKKAL

Az Islanders, Dorfromantik és Townscaper játékokból inspirálódott magyar játék az Islands &Trains hozza azt a nyugodt és kellemes dioráma építést, mint az említett címek, azonban az építésen és irányításon van még mit csiszolni. Látványvilágában tényleg olyan, mintha a Dorfromantikba zoomolnánk bele és kiélhetnénk a dioráma-építő vágyainkat, miközben nem csak szigeteket, de vasútvonalakat is építünk. Mivel a játéknak alapvetően nincs különösebb célja, nem kell pontokat gyűjteni, sem vonatokat eljuttatni kötelezően egyik pontból a másikba, így legjobban úgy tudnám leírni, mint elvesztett ranked meccsek utáni detoxikáló, ahol a könnyed zenével és chilles hangulattal feltöltődik az ember egy nehéz nap után, miközben kiéli kreativitását. Amit hiányolok azonban, az egy random generátor pl. a domborzat változatatása érdekében. A Townscaper szerű emeletes építésnek köszönhetően több szinten is építhetjük a kis világunkat, azonban a kanyarok, sarkok kialakítása olykor kicsit nehézkes - lehet azonban, hogy a demó adta csökkentett eszköztár ennek az egyik oka. A még megjelenési időpontot nem kapott játékot azoknak ajánlanám wishlist-re, akik szeretnek egy meleg tea társaságában kattintgatni és élő festményt alkotni.
MEGJELENÉS: Még bejelentésre vár | FEJLESZTŐ: Akos Makovics | KIADÓ: Future Friends Games | Platform: PC (Wishlist és demo)