[Teszt] Demon Turf

Demon Turf

Oldern2021.11.21. 15:21

Néha előfordul, hogy "műfajon kívül" merészkedek - bár oldschool Mario/Sonic fanként azért szerettem azt a tévképzetet dédelgetni magamról, hogy azért nekem bejönnek a platformjátékok. Aztán amikor felmerült, hogy van ez a Demon Turf című játék, és megnéztem a trailert, megcsapott valami abban a másfél percnyi képanyagban: gyanússá vált számomra, hogy ezek a fejlesztők szintén valami oldschool világból jöttek, ahol nagyon fontos az aprólékos, de 100%-ban megbízható, "rendben lévő" ugrás-mechanika a játékban. Emiatt döntöttem úgy, hogy teszek vele egy próbát.

A Demon Turf egy, történetét tekintve faék egyszerűségű játék, némi misztikus, underworldös cuccal nyakon öntve: főhősünk egyenesen a sátán pozíciójára pályázik, ezt pedig változatos pályákon és bandaháborúkon keresztül kívánja elérni, egyenesen a túlvilági dimenziók bugyraiban. A konkrét gameplay mindezt egy püfölgetős, és egy platformjáték rész ötvözetével valósítja meg - ebből a püfölés konkrétan használhatatlan, abból a fajtából, amit el fogsz felejteni abban a pillanatban, ahogy kikapcsoltad a játékot. Cserébe viszont az ugrálás... na, az rendben van. Van itt minden, mint egy Mario játékban: a falról elpattanás, a dupla ugrás, a levegőben pörgés - és ezek egy bizonyos, nem feltétlenül szabadon kombinálható variációja is megjelenik, amivel egészen nagy távolságokat lehet kiszámítható, reprodukálható módon megtenni. Arra persze nem számítottam, hogy ezekre a tulajdonságokra ekkora szükség lesz...

A Demon Turf ugyanis bizonyos szempontból eléggé szivatni akar. Van ugyan egy dinamikus (de nem mindenhová lerakható) waypoint-mechanikája, azért gyakorlatilag elég, ha eltalálnak, vagy ha rossz helyen ugrasz félre, és kezdheted előlről az előző waypointnál - ez pedig gyakran jelenthet akár 30-50 másodpercnyi ugrándozást is, mielőtt visszatérsz a kínos ponthoz. Nem mondom, hogy manapság ez már nem elég, de két lehetőség van erre: most vagy szórakoztatóbbá teszik ezt azzal, hogy a nehezebb szekvenciák előtt tényleg magunktól lerakhatjuk bárhová a checkpointot, vagy igyekeznek kevéssé backtracking-orientálttá tenni a pályákat. Egyik sem sikerült, így a játék kihívása már viszonylag rövid idő után frusztrálóvá tud válni.

Egyébként a prezentáció rendben van: bár valaki joggal jegyezte meg rá, hogy "hát, ez egy prototype", azért a 2d art vegyítése a 3d-vel egészen korrekt lenne, ha maga a gameplay nem akarna mindenáron megszivatni. A zene is okés - de ott van a voiceover, ami, nos.... nekem alapvetően mostanra lett elegem abból, hogy a játékokban a szövegírás kimerül abban hogy "hehe, figyelj, össze tudok rakni pár mondatot, beszólnak egymásnak a karakterek! Olyan mintha egy bandázós klip szövege lenne, yo!" (nem olyan). Ha nem ez lenne a harminchetedik olyan indie cím, ahol a slendrián szövegírással próbálnák divatossá tenni a párbeszédeket, lehet hogy valaki értékelné, én így csak megemelem tőle a bal szemöldököm. (és ezzel együtt a jobbat is, mert féloldalas szemöldökfelhúzó szuperképességem nincs).

A Demon Turf "szódával elmegy", stabil alapokkal, és a nap végén megkérdőjelezhető pályadizájnnal. Ha egy-az-egyben kivennék belőle a harcot, csak nyerhettünk volna vele - így azonban akkor tudom maradéktalanul ajánlani, ha tényleg nincs jobb dolgod, és ugrándozni akarsz.

Pontosan
6
Demon Turf
Platform: PC, PS4, Nintendo Switch
Kiadó: Playtonic Friends| Fejlesztő: Fabraz
Megjelenés: 2021. november 04. | Ár: 25 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

1 napja

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

2 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

2 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

2 napja
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

3 napja
45

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

4 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

4 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

5 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

6 napja
4

Heti megjelenések

6 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

7 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

8 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

9 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

9 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

2025.06.26.
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

2025.06.26.
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3