[Teszt] Star Trek: Prodigy Supernova

Star Trek: Prodigy Supernova

fcsabaFarkas Csaba2022.10.25. 22:57

Napjainkra a Star Trek videojátékok a franchise ritkán megfigyelhető szupernóva jelenségei lettek - a mobilos címek mellett hosszú ideje nem adódott olyan alkalom, hogy kontrollerrel a kézben fedezhessünk fel különös, új világokat. Most, hogy a Kurtzman-éra a Star Trek: Prodigy elindításával a fiatalabb nézőkre is kivetette a vonósugarat, rögtön egy családbarát kooperatív élmény várja azokat a rajongókat, akik már mindent kisajtoltak a Star Trek: Online és a Bridge Crew nyújtotta lehetőségekből.

Régóta várt csodagyerek

A CGI sorozatok már réges-rég megszokott építőelemei a messzi-messzi galaxisnak, az idén bemutatott Prodigy pedig Roddenberry univerzumában is meghonosítja a műfajt, ami egy látványos, stílusos és lendületes belépőt ígér a Star Trekkel ismerkedő fiatalabb generációknak. A nyitó évadot két részre bontották: az első tíz rész még áprilisban indult, a folytatás pedig október 27-től érkezik, pár héttel később ráadásul magyar szinkronnal is követhetjük a sorozatot - a hazai csatornán Star Trek: Protostar címmel keressétek. A Supernova cselekményét a két etap közé helyezték, a legénység eredetét és összecsiszolódását pedig az eddigi epizódokból ismerhettük meg.

A főszerepben látható fiatal árváink egy zsarnokoskodó főboss, a Jósló (Diviner) fogságában töltik sanyarú mindennapjaikat, mígnem rábukkannak a Protostar nevű föderációs csillaghajóra, ennek birtokában pedig sikeresen megszöknek a Tars Lamora börtönkolóniáról. Dal R'El, aki a menekülés, a felfedezés, valamint az ezzel együtt járó felnövéstörténet középpontjában áll, nem csupán a hajón és a kapitányi szerepben keresi a helyét, de származását és múltját is kérdések övezik, olyannyira, hogy önmaga és az őt körülvevők számára is rejtély, hogy milyen fajhoz tartozik, és vannak-e még rajta kívül. Dal mellett a Jósló szolgálatában álló ifjú hölgy, Gwyndala is a hajón marad, aki eleinte a fogdában tölti az utazást, később viszont főhőseink mellé áll a mentora elleni küzdelemben. A Supernovában ennek a két karakternek az irányítását vehetjük a kezünkbe.

LEGO Star Trek - másfajta kockákkal

Miután megtörténik a szökés, tíz epizóddal és néhány kalanddal később elérkezünk a Supernova cselekményéhez, ahol a képregényes bevezetőben a Protostar egy Dyson-gömbbel megcsapolt napot, és annak szokatlan tevékenységét észleli. Mivel a megterhelt csillag 72 óra múlva szupernovává alakul, a környező bolygók veszélybe kerülnek, egy váratlan kitörés pedig a Protostar-t is eléri, ami miatt csapatunk a térségben reked. A rendszerben három bolygó is felfedezésre vár, a párbeszédekből pedig fokozatosan megtudhatjuk, hogy mi történt a helyi civilizációval, és hogy mi idézte elő a zord környezetek kialakulását a planéták felszínén.

A felülnézetes játékmenet a harc, a fejtörők és a felfedezés egyensúlyára épül, amikor pedig egyiket sem tesszük, lehetőségünk nyílik a gyűjthető ásványok és tárolókonténerük jóleső szétverésére. Gyakran életerőcsomagok is kipattannak a lerakatokból, így jól jöhet, ha megtartunk néhány tárolót, melyeknek csak az összecsapások után esünk neki. Amennyiben egyedül vágunk bele a játékba, akkor folyamatosan váltogathatunk a karakterek között (társunk irányítását ilyenkor átveszi az MI), ha pedig akad egy partnerünk, két kontrollerrel ülhetünk a képernyő elé. A két szereplő különböző képességekkel rendelkezik, melyek nem csupán a rejtvényekben, hanem jó esetben harc közben is megfelelően kiegészítik egymást: míg Dal hatékonyabb a lőfegyverekkel, Gwyn inkább a közelharcban jeleskedik. Mindenkinek meglesz a maga dolga a puzzle szekvenciák során is, Dal például fel tudja emelni a nehéz objektumokat, ezalatt Gwyn bemászhat a kívánt helyre, Gwyn pedig olyan kötélszerű hidakat képezhet, melyen Dal átegyensúlyozhat a másik oldalra.

Az akció és a fejtörők bevezetése sajnos nem túl izgalmas, az első néhány pálya egyhangú és ismétlődő, az élmény viszont nagyságrendekkel élvezetesebbé válik, miután megszerzünk pár nagyobb fegyvert és képességet. Eleinte a rejtvények is kimerülnek az energiaellátás biztosítására/megszakítására/elágaztatására szolgáló dobozok pakolgatásában, de a fejtörők később új elemekkel és mechanikákkal, valamint összetettebb kihívásokkal bővülnek, találkozhatunk például tehertranszporterekkel, időeltolódással, valamint mozgásérzékelős zónákkal. Az összecsapások és a rejtvények nehézsége egyaránt a “családbarát” kifejezéssel jellemezhető: míg az arénákban inkább gépeket (legtöbbször különböző watchereket) kell püfölni és lelövöldözni, a fejtörők lendületesen, legtöbb esetben elakadás vagy hosszabb gondolkodás nélkül teljesíthetők, ez az egyszerű, lineáris és letisztult koncepció viszont nem gátolja meg, hogy tartalmas időtöltésnek éljük meg a pályák teljesítését.

Jankom és a haverok

Bár legtöbbször a két főhőssel lesz dolgunk, valamilyen formában az egész legénység tiszteletét teszi. A történet elején mindenki szétszóródik, az egyes pályákon viszont sorra megtalálhatjuk egy-egy cimboránkat, nevezetesen Jankom Pog, Rok-Tahk, Zero és Murf várja, hogy megmentsük őket. Ha egy adott szereplő már velünk van a hajón, különböző extra képességekkel támogathat minket a harc közben, emellett pedig speciális fejlesztési lehetőségeket is kínálnak (ehhez a pályákon begyűjtött erőforrásokra is szükség lesz), de léteznek olyan elzárt pályarészek is, amelyeket csak egy bizonyos karakter érhet el - ebben az esetben az adott szereplő lesugároz hozzánk a hajóról, hogy bejárást biztosítson az addig elérhetetlen helyre. Ha esetleg gyűjtögetésre és képességeink kimaxolására támadna kedvünk, akkor ládák, különleges növények, csillagflottás relikviák és cuki lényecskék, úgynevezett punnie-k után kell tüzetesen átfésüljük a terepet (sajnos a trikordert csak arra használhatjuk, hogy a főküldetés irányát mutassa). Ha mindent fel szeretnénk deríteni, bizonyos pályákat mindenképpen újra kell játszanunk, ennek viszont ronthatja az élvezeti értékét, hogy a történetvezetéssel járó párbeszédek ugyanúgy elénk kerülnek, mintha először játszanánk, ha pedig nem szeretnénk újra átélni a cselekmény fordulatait, nem győzzük majd elnyomkodni a szövegdobozok sokaságát.

A sorozat vizualitása kifejezetten tetszetős, így a harsány, színes és élettel teli helyszínek, a változatos karakterek, valamint a hangulatos atmoszféra valóban jó alapot teremt egy videojátékos adaptáció számára, egy next-gen élményhez szokott szempár azonban nem fog könnybe lábadni a gyönyörtől. A három bolygó kellően változatos környezetet biztosít, játék közben pedig mutatós az összhatás (legtöbb esetben), amikor viszont szembesülünk a közeli részletekkel és a szájszinkron hiányában produkált random tátogással, valószínűleg arra a következtetésre jutunk, hogy főhőseink Unreal motoros leképeződésének kifejezetten jól áll a távolság. Az animáció keltette hiányérzetet némiképp enyhítheti az eredeti szinkronhangok jelenléte, akik közül Kate Mulgrew mindenképpen kiemelendő, hiszen, ha nem is élőszereplősen, de hosszú idő után visszahozta a közönségkedvenc Janeway karakterét, egyfajta holografikus mentorként felügyelve főhőseink fejlődését. A trekkerek és a sorozatot jól ismerők számára a történetmesélés és a felvázolt rejtély megfelelő motivációt fog biztosítani, nem is beszélve a megannyi utalásról és egyéb fanservice elemről.

A nyolc-tíz óra bolyongás nem csupán egy epizódnyi, de egy egész évadnyi történetnek is felfogható, ami mindenképpen kiadós szórakozást ígér a rajongóknak és a Prodigy kedvelőienk. A Star Trek világában fontos a csapatmunka, és hogy a különböző képességek egymást segítve vezessenek a kívánt célhoz. A közös erőfeszítés és a sikerélmény azonban még hangsúlyosabb részét képezi a Supernova játékmenetének, mint amikor Kirk és Spock nézett szembe a gorn agresszorokkal 2013-ban. Mivel a sorozat hangulata meghatározó részét képezi a Supernovának, a prevgen benyomások pedig elriaszthatják a gyanútlan érdeklődőt, nem árt, ha benne vagyunk abban a részhalmazban, melyet az Outright Games jól láthatóan besatírozott.

A cikk szerzője Farkas Csaba, PhD, podcaster, az Impulzus Podcast alapítója, az Űrszekerek és az Impulzus Podcast főszerkesztője.

Pontosan
7
Platform: PS, X, Switch
Kiadó / Fejlesztő: Outright / Tessera
Megjelenés: 2022. október 14. | Ár: kb. 17000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

13 órája
439

Ki mivel játszik?

Bejgli, rántott hal, töltött pulyka, mákos guba, tokaji aszú és jó kis viták az idei GOTY játékokokn a családi asztalnál... Reméljük mindenkinek jól telt a karácsonyi előeste - de adott a kérdés - ki mit talált a fa alatt és ki mivel játszott?

1 napja
29

Meghalt Vince Zampella – ez történt hétfőn

Továbbá: Yakuza Kiwami 3 & Dark Tides, Cronos: The New Dawn, Octopath Traveler.

3 napja
19

Heti megjelenések

4 napja
1

Metroid Prime 4: Beyond

4 napja
33

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

6 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

6 napja
14

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

7 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

7 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

8 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

9 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

9 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

9 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

2025.12.16.
70

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

2025.12.16.
8

Heti megjelenések

2025.12.15.

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

2025.12.14.
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

2025.12.14.
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

2025.12.14.

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8