[Teszt] Star Trek: Prodigy Supernova

Star Trek: Prodigy Supernova

fcsabaFarkas Csaba2022.10.25. 22:57

Napjainkra a Star Trek videojátékok a franchise ritkán megfigyelhető szupernóva jelenségei lettek - a mobilos címek mellett hosszú ideje nem adódott olyan alkalom, hogy kontrollerrel a kézben fedezhessünk fel különös, új világokat. Most, hogy a Kurtzman-éra a Star Trek: Prodigy elindításával a fiatalabb nézőkre is kivetette a vonósugarat, rögtön egy családbarát kooperatív élmény várja azokat a rajongókat, akik már mindent kisajtoltak a Star Trek: Online és a Bridge Crew nyújtotta lehetőségekből.

Régóta várt csodagyerek

A CGI sorozatok már réges-rég megszokott építőelemei a messzi-messzi galaxisnak, az idén bemutatott Prodigy pedig Roddenberry univerzumában is meghonosítja a műfajt, ami egy látványos, stílusos és lendületes belépőt ígér a Star Trekkel ismerkedő fiatalabb generációknak. A nyitó évadot két részre bontották: az első tíz rész még áprilisban indult, a folytatás pedig október 27-től érkezik, pár héttel később ráadásul magyar szinkronnal is követhetjük a sorozatot - a hazai csatornán Star Trek: Protostar címmel keressétek. A Supernova cselekményét a két etap közé helyezték, a legénység eredetét és összecsiszolódását pedig az eddigi epizódokból ismerhettük meg.

A főszerepben látható fiatal árváink egy zsarnokoskodó főboss, a Jósló (Diviner) fogságában töltik sanyarú mindennapjaikat, mígnem rábukkannak a Protostar nevű föderációs csillaghajóra, ennek birtokában pedig sikeresen megszöknek a Tars Lamora börtönkolóniáról. Dal R'El, aki a menekülés, a felfedezés, valamint az ezzel együtt járó felnövéstörténet középpontjában áll, nem csupán a hajón és a kapitányi szerepben keresi a helyét, de származását és múltját is kérdések övezik, olyannyira, hogy önmaga és az őt körülvevők számára is rejtély, hogy milyen fajhoz tartozik, és vannak-e még rajta kívül. Dal mellett a Jósló szolgálatában álló ifjú hölgy, Gwyndala is a hajón marad, aki eleinte a fogdában tölti az utazást, később viszont főhőseink mellé áll a mentora elleni küzdelemben. A Supernovában ennek a két karakternek az irányítását vehetjük a kezünkbe.

LEGO Star Trek - másfajta kockákkal

Miután megtörténik a szökés, tíz epizóddal és néhány kalanddal később elérkezünk a Supernova cselekményéhez, ahol a képregényes bevezetőben a Protostar egy Dyson-gömbbel megcsapolt napot, és annak szokatlan tevékenységét észleli. Mivel a megterhelt csillag 72 óra múlva szupernovává alakul, a környező bolygók veszélybe kerülnek, egy váratlan kitörés pedig a Protostar-t is eléri, ami miatt csapatunk a térségben reked. A rendszerben három bolygó is felfedezésre vár, a párbeszédekből pedig fokozatosan megtudhatjuk, hogy mi történt a helyi civilizációval, és hogy mi idézte elő a zord környezetek kialakulását a planéták felszínén.

A felülnézetes játékmenet a harc, a fejtörők és a felfedezés egyensúlyára épül, amikor pedig egyiket sem tesszük, lehetőségünk nyílik a gyűjthető ásványok és tárolókonténerük jóleső szétverésére. Gyakran életerőcsomagok is kipattannak a lerakatokból, így jól jöhet, ha megtartunk néhány tárolót, melyeknek csak az összecsapások után esünk neki. Amennyiben egyedül vágunk bele a játékba, akkor folyamatosan váltogathatunk a karakterek között (társunk irányítását ilyenkor átveszi az MI), ha pedig akad egy partnerünk, két kontrollerrel ülhetünk a képernyő elé. A két szereplő különböző képességekkel rendelkezik, melyek nem csupán a rejtvényekben, hanem jó esetben harc közben is megfelelően kiegészítik egymást: míg Dal hatékonyabb a lőfegyverekkel, Gwyn inkább a közelharcban jeleskedik. Mindenkinek meglesz a maga dolga a puzzle szekvenciák során is, Dal például fel tudja emelni a nehéz objektumokat, ezalatt Gwyn bemászhat a kívánt helyre, Gwyn pedig olyan kötélszerű hidakat képezhet, melyen Dal átegyensúlyozhat a másik oldalra.

Az akció és a fejtörők bevezetése sajnos nem túl izgalmas, az első néhány pálya egyhangú és ismétlődő, az élmény viszont nagyságrendekkel élvezetesebbé válik, miután megszerzünk pár nagyobb fegyvert és képességet. Eleinte a rejtvények is kimerülnek az energiaellátás biztosítására/megszakítására/elágaztatására szolgáló dobozok pakolgatásában, de a fejtörők később új elemekkel és mechanikákkal, valamint összetettebb kihívásokkal bővülnek, találkozhatunk például tehertranszporterekkel, időeltolódással, valamint mozgásérzékelős zónákkal. Az összecsapások és a rejtvények nehézsége egyaránt a “családbarát” kifejezéssel jellemezhető: míg az arénákban inkább gépeket (legtöbbször különböző watchereket) kell püfölni és lelövöldözni, a fejtörők lendületesen, legtöbb esetben elakadás vagy hosszabb gondolkodás nélkül teljesíthetők, ez az egyszerű, lineáris és letisztult koncepció viszont nem gátolja meg, hogy tartalmas időtöltésnek éljük meg a pályák teljesítését.

Jankom és a haverok

Bár legtöbbször a két főhőssel lesz dolgunk, valamilyen formában az egész legénység tiszteletét teszi. A történet elején mindenki szétszóródik, az egyes pályákon viszont sorra megtalálhatjuk egy-egy cimboránkat, nevezetesen Jankom Pog, Rok-Tahk, Zero és Murf várja, hogy megmentsük őket. Ha egy adott szereplő már velünk van a hajón, különböző extra képességekkel támogathat minket a harc közben, emellett pedig speciális fejlesztési lehetőségeket is kínálnak (ehhez a pályákon begyűjtött erőforrásokra is szükség lesz), de léteznek olyan elzárt pályarészek is, amelyeket csak egy bizonyos karakter érhet el - ebben az esetben az adott szereplő lesugároz hozzánk a hajóról, hogy bejárást biztosítson az addig elérhetetlen helyre. Ha esetleg gyűjtögetésre és képességeink kimaxolására támadna kedvünk, akkor ládák, különleges növények, csillagflottás relikviák és cuki lényecskék, úgynevezett punnie-k után kell tüzetesen átfésüljük a terepet (sajnos a trikordert csak arra használhatjuk, hogy a főküldetés irányát mutassa). Ha mindent fel szeretnénk deríteni, bizonyos pályákat mindenképpen újra kell játszanunk, ennek viszont ronthatja az élvezeti értékét, hogy a történetvezetéssel járó párbeszédek ugyanúgy elénk kerülnek, mintha először játszanánk, ha pedig nem szeretnénk újra átélni a cselekmény fordulatait, nem győzzük majd elnyomkodni a szövegdobozok sokaságát.

A sorozat vizualitása kifejezetten tetszetős, így a harsány, színes és élettel teli helyszínek, a változatos karakterek, valamint a hangulatos atmoszféra valóban jó alapot teremt egy videojátékos adaptáció számára, egy next-gen élményhez szokott szempár azonban nem fog könnybe lábadni a gyönyörtől. A három bolygó kellően változatos környezetet biztosít, játék közben pedig mutatós az összhatás (legtöbb esetben), amikor viszont szembesülünk a közeli részletekkel és a szájszinkron hiányában produkált random tátogással, valószínűleg arra a következtetésre jutunk, hogy főhőseink Unreal motoros leképeződésének kifejezetten jól áll a távolság. Az animáció keltette hiányérzetet némiképp enyhítheti az eredeti szinkronhangok jelenléte, akik közül Kate Mulgrew mindenképpen kiemelendő, hiszen, ha nem is élőszereplősen, de hosszú idő után visszahozta a közönségkedvenc Janeway karakterét, egyfajta holografikus mentorként felügyelve főhőseink fejlődését. A trekkerek és a sorozatot jól ismerők számára a történetmesélés és a felvázolt rejtély megfelelő motivációt fog biztosítani, nem is beszélve a megannyi utalásról és egyéb fanservice elemről.

A nyolc-tíz óra bolyongás nem csupán egy epizódnyi, de egy egész évadnyi történetnek is felfogható, ami mindenképpen kiadós szórakozást ígér a rajongóknak és a Prodigy kedvelőienk. A Star Trek világában fontos a csapatmunka, és hogy a különböző képességek egymást segítve vezessenek a kívánt célhoz. A közös erőfeszítés és a sikerélmény azonban még hangsúlyosabb részét képezi a Supernova játékmenetének, mint amikor Kirk és Spock nézett szembe a gorn agresszorokkal 2013-ban. Mivel a sorozat hangulata meghatározó részét képezi a Supernovának, a prevgen benyomások pedig elriaszthatják a gyanútlan érdeklődőt, nem árt, ha benne vagyunk abban a részhalmazban, melyet az Outright Games jól láthatóan besatírozott.

A cikk szerzője Farkas Csaba, PhD, podcaster, az Impulzus Podcast alapítója, az Űrszekerek és az Impulzus Podcast főszerkesztője.

Pontosan
7
Platform: PS, X, Switch
Kiadó / Fejlesztő: Outright / Tessera
Megjelenés: 2022. október 14. | Ár: kb. 17000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

4 órája
45

Twinkleby

8 órája

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

11 órája
2

The Berlin Apartment

23 órája
2

Pieces of the Past

1 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

1 napja
5

Arc Raiders

1 napja
25

Game Pass: a decemberi mozgolódás

Marvel Cosmic Invasion. Death Howl. ROUTINE. Többek között ezzel zárja az évet a Microsoft előfizetéses szolgáltatása.

2 napja
4

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

2 napja
7

Heti megjelenések

3 napja
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

4 napja
2

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

5 napja
3

Kirby Air Riders

5 napja
8

PlayStation Plus: a decemberi ötös

A szokásos három cím helyett öt játék zárja az évet a Sony előfizetéses rendszerének belépő szintjén. Nem is akármilyenek!

6 napja

Új tervek az AC Shadows-hoz - ez történt csütörtökön

Továbbá: Beyond Words, Bandai Namco Studios Singapore, Arknights: Endfield, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Viva Nobots, Sega Football Club Champions 2026.

6 napja
9

The Last Case of John Morley

7 napja
3

Super Mario 40: az elmúlt öt év tíz érdekes pillanata

7 napja
3

Lengyel mérföldkövek – ez történt szerdán

Benne: World of Warcraft: Midnight, Cyberpunk 2077, Cronos: The New Dawn, Death Strading 2: On the Beach, Sublustrum, Lonely Mountains: Snow Riders.

7 napja
9

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment

7 napja
9

A lovakat betiltják, ugye? – ez történt kedden

Benne: Erosion, Destiny 2: Renegades, Horses, DuneCrawl, Warhammer 40,000: Space Marine II.

8 napja
5