[Teszt] Soulstice

Soulstice

ne5hVáradi Dániel2022.09.22. 09:00

Manapság is jellemző a videojátékokra, hogy megvannak azok a zsánerek vagy körítési alapok, amik dominálják az ipart, ez pedig azt is jelenti, hogy a többi műfaj képviselői akaratlanul is háttérbe szorulnak. Egyik ilyen áldozat a hack n' slash, mely az elmúlt években alig termelt ki említésre méltó képviselőt, igazi nagyágyúról nem is beszélve. Ebbe az állóvízbe csapódik be a Reply Game Studios AA költségvetésű alkotása, a Soulstice, hogy felkorbácsolja a hullámokat.

A Soulstice már első ránézésre is világosan mutatja, mik voltak a fejlesztőcsapat számára az inspirációs források, legyen szó a játék világáról, annak ábrázolásáról vagy magáról a játékmenetről. Előbbinél mindennél jobban szembetűnik a tavaly elhunyt Miura Kentarō megkerülhetetlen alapműve, a Berserk, mint elsődleges múzsa, elég csak a főszereplő Briar páncéljára vagy még inkább az egyik mellékes karakterre tekinteni. A gótikus fantasy környezet másik alappillére alighanem egy másik keleti sorozat, a Claymore volt, a helyszínek, illetve az ellenfelek is mutatnak hasonlóságot az abban láthatóakkal.

Ami pedig a játékmenetet illeti, a zsáner legjobbjainak védjegyeit fedezhetjük fel, így a változatos fegyverkínálat mellett a különböző speciális képességek és azok többrétű alkalmazása lehet ismerős a műfaj korábbi képviselőitől. Ha az előző sorok alapján valaki lelki szemei előtt a Devil May Cry vagy a Bayonetta jelent meg, az semmiképpen sem a véletlen műve.

A Soulstice története szerint a világban tomboló káoszt a három Őrző sikeresen száműzte, azonban végleg nem tudta felszámolni. Helyette annak erejét használva alkották meg többek között az emberiséget, ami ennek hatására részese lett az élet és halál körforgásának. Ám ahogy az lenni szokott, a kényes egyensúly megborult, az Őrzők pedig az embereket vértezték fel az erővel, hogy visszaverjék az egyre erősödő káoszt. Ezek a kiválasztottak a kimérák, két lélek egyesítéséből létrejött harcosok. Az általunk irányított Briar és testvére Lute is egy ilyen duót alkotnak, a kettejük eszköztára pedig nem pusztán a harcokban, de a világ felfedezésénél is kapóra jön.

Általánosságban elmondható, hogy Briar a fizikai támadásokért, Lute pedig a mágikus mozdulatokért felel, erősségeit kombinálva pedig nem csak látványos, de olykor pusztító csapásokat is előidézhetünk. Klasszikus hack n' slash-hez méltóan a Soulstice is minden mozdulatunkat értékeli, a harcok során nem csak azért kell mindig magasabb értékre tornázni a kombószámlálót, mert a végelszámolásnál számít, hanem mert ennek köszönhetően növelhetjük a Briar és Lute közötti összhangot, megfelelő szintet elérve pedig aktiválhatjuk a megannyi speciális képesség egyikét.

A leölt ellenfelekből és szétzúzott tereptárgyakból kapott kristályokkal fejleszthetjük a testvérpár tagjait, Briar esetében új kombókat nyithatunk meg a játék során folyamatosan növekvő fegyverarzenálhoz, míg Lute esetében egy jóval sokoldalúbb fejlesztési struktúrát kapunk. A fiatalabb lánynál ugyanis három különböző képességfán nyithatunk meg újabb és újabb aktív vagy passzív mozdulatokat, a csavart pedig két megoldás jelenti ezeknél. Az első, hogy a képességeket (megfelelő pontokon ugyan, de) bármikor visszavonhatjuk, így a rájuk elköltött kristálymennyiséget is visszakapjuk, ezáltal menet közben alakíthatunk ki új taktikákat, attól függően, mire támad kedvünk. A másik pedig, hogy a történet során megnyíló negyedik ágon a képességek automatikusan aktiválódnak, annak függvényében, hogy a többi három ágon milyen irányba fejlesztjük Lute-ot.

Ez a megoldás a fejlesztésben rejlő szabadság mellett némi kötöttséget is ad, hiszen bizonyos irányba csak adott képességek aktiválásával mozdíthatjuk el Lute-ot, azonban így a játék azzal együtt, hogy belekényszerít bizonyos megoldásokba, támogat is, hogy új megközelítésekkel kísérletezzünk, ezáltal önmaga éri el, hogy változatosabban álljunk a harcokhoz és a testvérek képességeihez.

Kár, hogy ez a fajta megközelítés a felfedezés során nem érhető tetten és a Soulstice más pontjain is kénytelenek vagyunk hasonló megkötésekkel szembesülni. Az egyes pályák ugyan rendelkeznek automatikus mentési pontokkal, ezekhez manuálisan visszaugrani nem tudunk, ezzel együtt pedig egy kihagyott fejlesztési tárgy vagy rejtett kihívás is a legtöbbször csak úgy abszolválható visszamenőleg, ha a teljes pályát elölről kezdjük.

Ez pedig azért igazán zavaró, mert a pályák bőven adnak okot arra, hogy felfedezzük őket. Egyrészt Lute erőtereit használva rejtett kristályokra bukkanhatunk, továbbá a rejtett portálokon keresztül különböző egyedi arénákat aktiválhatunk, amik teljesítésével a többféle fejlesztési tárgyak egyikét szerezhetjük meg, mellyel Briar életét vagy a Lute képességeinek alapjául szolgáló energiát növelhetjük.

A pályákkal szembeni másik kötöttség a nehézséghez kapcsolódik. A Soulstice ugyan rendelkezik több különböző nehézségi szinttel, ezek között menet közben nincs módunk váltani, pusztán a főmenüből elérhető pályaválasztónál. Ott pedig szembesülnünk kell vele, hogy a megkezdett történetet csak alacsonyabb szinten tudjuk ugyanonnan folytatni, ha magasabb kihívási fokozatba akarunk kapcsolni, akkor az egész játékot elölről kell kezdeni.

Külön szót érdemel a kamera is, mely ugyan szintén a régi címekre jellemzően rögzített állású, azonban minimális mértékben tudunk állítani a betekintési szögön. Sok esetben azonban ez is kevés, a platformer szakaszoknál könnyű elnézni egy-egy ugrást, illetve előfordulhat, hogy egy szűkebb arénában olyan pozíciót foglal el az operatőr, hogy a tereptárgyak a rendelkezésünkre álló tánctér egy bizonyos részét is kitakarják. Valamint olyan helyzettel is találkozhatunk, hogy egy útelágazásnál a látóterünkön kívül is haladhatnánk, azonban erre csak azután jövünk rá, miután beaktiválunk egy ellenőrzési pontot, ahonnan vissza már nem tudunk fordulni. Ezek egyike sem egetverő probléma, inkább frusztráló apróságok, amik azért igazán bosszantóak, mert bizonyos helyzetekben a fejlesztők képesek voltak nagyobb betekintést vagy más kameraelhelyezést alkalmazni, tehát nem mondhatjuk, hogy nem mérlegelték volna ezt a kérdést.

Technikai oldalról a Soulstice-nak nincs különösebb oka szégyenkezni, a pályatervezésnél bár érződik a költségvetés szűkössége és a helyszínek terén is könnyen találunk újrafelhasználást, az összkép mégis korrekt teljesítményt nyújt. A készítők a trendeknek megfelelően gondoskodtak a látvány/teljesítmény kapcsolóról, azonban ha van olyan műfaj, ahol a stabilabb képfrissítés kötelező döntésnek számít, az itt van. Még ezt választva is elégséges látványt pakol elénk a Soulstice, ahol némileg több időt tölthettek volna a tervezéssel a készítők, azok a kihívásoknál érhető tetten. Ezen arénák ugyanis leginkább egy színnel dominálnak, amikor pedig az ellenfeleink és a mi képességeink is ezen a spektrumon helyezkednek el, akkor könnyű elsiklani néhány részlet fölött és bekapni néhány kellemetlen ütést.

Azonban még ezekkel együtt is egy meglehetősen élvezetes játékot kapunk a Soulstice képében, ami ugyan le sem tagadhatná, hogy mikből inspirálódott, nem jelenti azt, hogy ezekből ne tudott volna egy kielégítő koktélt keverni. Néhány elemén látszik, hogy lett volna még csiszolni való rajta, amíg azonban a zsáner éllovasainak visszatérésére várunk, Briar és Lute párosa jó alternatívaként szolgálhat.

PLATFORM PC, PS5 (tesztelt), Series S/X
KIADÓ Modus Games FEJLESZTŐ Reply Game Studios
MEGJELENÉS 2022. szeptember 20. ÁR 13900 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

13 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==