[Teszt] Rift of the NecroDancer

Rift of the NecroDancer

dragCsető Zsolt2025.03.09. 23:30

A nekromanta kriptáját már évekkel ezelőtt kipucoltuk, úgy tűnik azonban, hogy a zene még nem csendesült el teljesen, hőseinkkel együtt ugyanis a gonosz is visszatért, így itt az ideje, hogy újból megmentsük a világot a reanimált undormányoktól. Szerencsére csak egyetlen dologra lesz szükségünk: a ritmusérzékünkre.

A Rift of the NecroDancer folytatás is, meg nem is: bár háttérsztoriját és alapműfaját tekintve a 2015-ös Crypt of the NecroDancerhez kapcsolódik, amíg ott egy felülnézetes, roguelike elemekkel tarkított dungeon crawler körítést kaptunk, addig itt már egy Guitar Hero-szerű, hangjegyekkel operáló ritmusjátékkal állunk szemben. Egy jókora csavar persze van még a történetben, ezek ugyanis nem hagyományos hangjegyek, hanem különféle szörnyetegek, melyek mind-mind máshogy viselkednek. Összességében pedig pont ettől lesz egyedi és szórakoztató a Brace Yourself alkotása, a gyakorlatban ugyanis sokkal többre kell figyelnünk annál, mint hogy simán csak időben nyomjuk le a három gomb valamelyikét.

A legegyszerűbb szörnyek persze itt is pont úgy “működnek”, mint a Guitar Hero hangjegyei: ha a sávhoz érnek, akkor meg kell nyomnunk a megfelelő gombot (jellemzően ritmusra), és már el is pusztítottuk őket. Ez azonban tényleg csak a felszín: vannak például ellenfelek, melyeket több ütésből kell lecsapni, ezek üteme ráadásul típusonként változó. De akadnak itt balra-jobbra cikázó denevérek, keresztben csoszogó zombik vagy éppen jókora lendülettel támadó lovagok is, melyek fokozatos bevezetésével a játék folyamatosan arra sarkall bennünket, hogy időről időre újrahuzalozzuk gondolkodásunkat és figyelmünket, hogy aztán később, az egyre nehezedő szinteken átverekedve magunkat szép lassan eljussunk addig a bizonyos flow élményig, ahol már úgy érezzük, hogy agyunk teljesen kikapcsol, és közvetlen kapcsolat jön létre látásunk és ujjaink között. Aki számára nem ismeretlen ez a szubzsáner, az alighanem pontosan ismeri már ezt az érzést.

Ez – mármint a változatos, egyre trükkösebb szörnyek – adják a Rift of the NecroDancer kihívását, amennyire egyszerűnek tűnik ugyanis a játék a három gomb miatt, olyannyira magasra kúszik a nehézségi görbe az öt fejezetből álló sztorimód végére. Ez többé-kevésbé fokozatos, akad azonban néhány nehézségi tüske, ahol érzésem szerint kissé elmérték a balanszt. Alapjáraton tíz életpontunk van minden pályán, akadnak azonban gyógyító hangjegyek, melyekkel kitolhatjuk valamelyest hibázási lehetőségek mennyiségét, ezek viszont olykor elég logikátlan helyen érkeznek (könnyebb részek után, és nem a nehéz szekvenciákba beleszőve). Emellett a legnehezebb dal – legalábbis számomra – valahol a végigjátszás kétharmadánál érkezett, ami olyan szinten bombázott a páros és páratlan ütemek váltakozásával, hogy vagy egy tucat nekifutás kellett, mire sikerült átverekednem magamat a nótahordán. Szerencsére maga a zenei felhozatal (melynek nagyját most is Danny Baranowsky szállította) erős, változatos és többé-kevésbé jellegzetes is, de készüljetek fel, hogy akad egy-két tanulósabb szint, ahol – pont az imént emlegetett on-beat / off-beat váltakozás miatt – elengedhetetlen, hogy fülünkben végig ott csendüljön a dallam, mert intuíció szintjén majdhogynem lehetetlen lekövetni a ritmusváltásokat. Ez azonban a legkevésbé sem a játékmenet hibája, inkább csak egy kis egyenetlenség a kihívásban. És ha már nehézség: a fejezetvégi bossharcok eléggé csalódást keltőek, ezek ugyanis teljesen más mechanikára épülnek, amivel önmagában nem lenne gond, viszont rettenetesen könnyűre és primitívre sikeredtek sajnos. A sztoriba beleszőtt, szintén nagyon egyszerű minijátékok ugyanakkor remekül működnek, egyfajta lazításként szolgálnak a hagyományos pályák között. Végezetül még egy technikai jellegű jótanács a nehézség kapcsán: ha kontrollerrel csapnál bele a húrokba, akkor a játék figyelmeztetni fog, hogy használj inkább billentyűzetet, mert az adja az autentikus élményt (a Rift a négy iránygombot használja). Én azonban kizárólag akkor javaslom ezt, ha tényleg jó minőségű, és lehetőleg mechanikus klaviatúrátok van.

Az említett sztorimód egyébként nem különösebben hosszú, a játékórák mennyisége miatt azonban szerencsére nem kell aggódni. Egyrészt azért, mert négy nehézségi fokozat is akad, másrészt pedig azért, mert ott a Remix mód, ahol a “kézzel gyártott” szintek helyett a végtelenségig kevergethetjük újra az egyes számokat, mindig új kihívást tartogatva – ennek egy Daily Challenge leágazása is akad a főmenüben. Ja igen, és ha már kihívások: ezekből is akad egy külön válogatás, mindenféle extrém nehezítéssel.

A Rift of the NecroDancer különösebben nem gördíti előre a műfajt, emiatt pedig új ritmusjáték-klasszikus sem lesz belőle, a Guitar Hero ötvözése a dungeonszökevényekkel azonban nemcsak kreatív, hanem iszonyatosan szórakoztató is. Emiatt bátran ragadjon billentyűzetet mindenki, aki számára kedves ez a zsáner.

PLATFORM PC
KIADÓ Klei Publishing FEJLESZTŐ Brace Yourself Games, Tic Toc Games
MEGJELENÉS 2025. február 5. ÁR €19,50

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

20 órája
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
5

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

1 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

1 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

3 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

4 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

4 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

5 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

5 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

6 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

7 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

7 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

7 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
10

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

2025.04.20.
19