[Teszt] Rift of the NecroDancer

Rift of the NecroDancer

dragCsető Zsolt2025.03.09. 23:30

A nekromanta kriptáját már évekkel ezelőtt kipucoltuk, úgy tűnik azonban, hogy a zene még nem csendesült el teljesen, hőseinkkel együtt ugyanis a gonosz is visszatért, így itt az ideje, hogy újból megmentsük a világot a reanimált undormányoktól. Szerencsére csak egyetlen dologra lesz szükségünk: a ritmusérzékünkre.

A Rift of the NecroDancer folytatás is, meg nem is: bár háttérsztoriját és alapműfaját tekintve a 2015-ös Crypt of the NecroDancerhez kapcsolódik, amíg ott egy felülnézetes, roguelike elemekkel tarkított dungeon crawler körítést kaptunk, addig itt már egy Guitar Hero-szerű, hangjegyekkel operáló ritmusjátékkal állunk szemben. Egy jókora csavar persze van még a történetben, ezek ugyanis nem hagyományos hangjegyek, hanem különféle szörnyetegek, melyek mind-mind máshogy viselkednek. Összességében pedig pont ettől lesz egyedi és szórakoztató a Brace Yourself alkotása, a gyakorlatban ugyanis sokkal többre kell figyelnünk annál, mint hogy simán csak időben nyomjuk le a három gomb valamelyikét.

A legegyszerűbb szörnyek persze itt is pont úgy “működnek”, mint a Guitar Hero hangjegyei: ha a sávhoz érnek, akkor meg kell nyomnunk a megfelelő gombot (jellemzően ritmusra), és már el is pusztítottuk őket. Ez azonban tényleg csak a felszín: vannak például ellenfelek, melyeket több ütésből kell lecsapni, ezek üteme ráadásul típusonként változó. De akadnak itt balra-jobbra cikázó denevérek, keresztben csoszogó zombik vagy éppen jókora lendülettel támadó lovagok is, melyek fokozatos bevezetésével a játék folyamatosan arra sarkall bennünket, hogy időről időre újrahuzalozzuk gondolkodásunkat és figyelmünket, hogy aztán később, az egyre nehezedő szinteken átverekedve magunkat szép lassan eljussunk addig a bizonyos flow élményig, ahol már úgy érezzük, hogy agyunk teljesen kikapcsol, és közvetlen kapcsolat jön létre látásunk és ujjaink között. Aki számára nem ismeretlen ez a szubzsáner, az alighanem pontosan ismeri már ezt az érzést.

Ez – mármint a változatos, egyre trükkösebb szörnyek – adják a Rift of the NecroDancer kihívását, amennyire egyszerűnek tűnik ugyanis a játék a három gomb miatt, olyannyira magasra kúszik a nehézségi görbe az öt fejezetből álló sztorimód végére. Ez többé-kevésbé fokozatos, akad azonban néhány nehézségi tüske, ahol érzésem szerint kissé elmérték a balanszt. Alapjáraton tíz életpontunk van minden pályán, akadnak azonban gyógyító hangjegyek, melyekkel kitolhatjuk valamelyest hibázási lehetőségek mennyiségét, ezek viszont olykor elég logikátlan helyen érkeznek (könnyebb részek után, és nem a nehéz szekvenciákba beleszőve). Emellett a legnehezebb dal – legalábbis számomra – valahol a végigjátszás kétharmadánál érkezett, ami olyan szinten bombázott a páros és páratlan ütemek váltakozásával, hogy vagy egy tucat nekifutás kellett, mire sikerült átverekednem magamat a nótahordán. Szerencsére maga a zenei felhozatal (melynek nagyját most is Danny Baranowsky szállította) erős, változatos és többé-kevésbé jellegzetes is, de készüljetek fel, hogy akad egy-két tanulósabb szint, ahol – pont az imént emlegetett on-beat / off-beat váltakozás miatt – elengedhetetlen, hogy fülünkben végig ott csendüljön a dallam, mert intuíció szintjén majdhogynem lehetetlen lekövetni a ritmusváltásokat. Ez azonban a legkevésbé sem a játékmenet hibája, inkább csak egy kis egyenetlenség a kihívásban. És ha már nehézség: a fejezetvégi bossharcok eléggé csalódást keltőek, ezek ugyanis teljesen más mechanikára épülnek, amivel önmagában nem lenne gond, viszont rettenetesen könnyűre és primitívre sikeredtek sajnos. A sztoriba beleszőtt, szintén nagyon egyszerű minijátékok ugyanakkor remekül működnek, egyfajta lazításként szolgálnak a hagyományos pályák között. Végezetül még egy technikai jellegű jótanács a nehézség kapcsán: ha kontrollerrel csapnál bele a húrokba, akkor a játék figyelmeztetni fog, hogy használj inkább billentyűzetet, mert az adja az autentikus élményt (a Rift a négy iránygombot használja). Én azonban kizárólag akkor javaslom ezt, ha tényleg jó minőségű, és lehetőleg mechanikus klaviatúrátok van.

Az említett sztorimód egyébként nem különösebben hosszú, a játékórák mennyisége miatt azonban szerencsére nem kell aggódni. Egyrészt azért, mert négy nehézségi fokozat is akad, másrészt pedig azért, mert ott a Remix mód, ahol a “kézzel gyártott” szintek helyett a végtelenségig kevergethetjük újra az egyes számokat, mindig új kihívást tartogatva – ennek egy Daily Challenge leágazása is akad a főmenüben. Ja igen, és ha már kihívások: ezekből is akad egy külön válogatás, mindenféle extrém nehezítéssel.

A Rift of the NecroDancer különösebben nem gördíti előre a műfajt, emiatt pedig új ritmusjáték-klasszikus sem lesz belőle, a Guitar Hero ötvözése a dungeonszökevényekkel azonban nemcsak kreatív, hanem iszonyatosan szórakoztató is. Emiatt bátran ragadjon billentyűzetet mindenki, aki számára kedves ez a zsáner.

PLATFORM PC
KIADÓ Klei Publishing FEJLESZTŐ Brace Yourself Games, Tic Toc Games
MEGJELENÉS 2025. február 5. ÁR €19,50

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

3 órája

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

5 órája

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

9 órája

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

10 órája
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

1 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

1 napja
5

Heti megjelenések

2 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

2 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

2 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

3 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

4 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

5 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

5 napja
12

and Roger

Egy apró, letisztult, de kreatív megoldásokkal narratív kaland, amely három fejezetben mesél el egy apránként összeálló történetet.

6 napja
3

Pihenőre megy a Splitgate 2 - ez történt szerdán

Továbbá: Borderlands 4, Out of Time, Slopecrashers, Cronos: The New Dawn, NoCode.

6 napja
2

Wheel World

Ki mondta, hogy bringáról nem lehet megmenteni a világot? Bele is vágtunk a kalandba, de amilyen izgalmasan indult, olyan döcögősen folytatódott.

7 napja
8

Battlefield 6 teaser, Supermassive Games leépítés – ez történt kedden

Továbbá: Clive Barker's Hellraiser: Revival, Viewfinder, Pokémon Champions, Borderlands 4.

7 napja

Wuchang: Fallen Feathers

Újabb képviselő lép a soulslike címek telített ringjébe, a Leenzee pedig csatlakozna az ígéretes újoncok táborába. De vajon megvan bennük és játékukban ami ehhez kell?

7 napja
35

Phantom Squad

A SWAT-os játékok visszatértek, ám még így sincs belőlük túlkínálat. A Phantom Squad egy érdekes próbálkozás a felülnézetes kommandózgatások között. Doorkickers és Rainbow Six Siege fanok, most figyeljetek!

8 napja
2

Avatar: Frontiers of Pandora frissítés, magyar szinkron az Elflockban – ez történt hétfőn

Továbbá: Atari 50: The Anniversary Celebration, The King is Watching, Nicktoons & The Dice of Destiny, Descenders Next.

8 napja
4