[Teszt] Pepper Grinder - Kicsi a bors, de őröl!

Pepper Grinder - Kicsi a bors, de őröl!

dragCsető Zsolt2024.04.03. 17:00

A sokat emlegetett indie-boom rengeteg műfajnak elhozta az új reneszánszát, ám a kőkemény verseny a vásárlók kegyeiért egyre inkább a komplexitás és tartalom felé tolja a hangsúlyt. Talán ezért is van, hogy továbbra sem egyszerű gondosan kimunkált, ugyanakkor mégis egyszerűségre és letisztultságra törekvő címekre lelni – például egy olyan platformerre, ami nem akar minden áron metroidvania (is) lenni...

...mondom ezt úgy, hogy amúgy imádom a metroidvaniákat, de a szekvenciális platformerek tömegében kifejezetten üdítő jövevény a Pepper Grinder, amely felépítésével hibátlanul idézi meg az ugrándozós játékok hőskorát – miközben új ízeket is tartogat bőven. A viszonylag rövid, világok mentén csoportosított pályákat ugyanis meglehetősen szokatlan módon járhatjuk be, hiszen hősnőnk (Pepper) egy nem mindennapi „jármű” (Grinder) segítségével tudja átverekedni magát a különböző akadályokon. A fúrás, mint központi játékelem egészen szokatlan, de közben mégis szórakoztató dinamikát ad az előrehaladásnak – kicsit olyan az egész, mint egy felülnézetes autóverseny, ahol a lendület megtartására, illetve a megfelelő ívekre kell odafigyelnünk. Maga Pepper ugyanis érdemben nem tud ugrálni, így a legapróbb szakadékot is a földből (vagy éppen vízből) kilőve tudjuk átugratni.

Ez az alapfelállás nem sokat változik a végigjátszás során, mint ahogy új játékelemek is nagyon visszafogottan lépnek csak be a képbe. A nehézség és a változatosság sokkal inkább az egyre összetettebb akadályokon és ellenfeleken keresztül jön be – főleg úgy, hogy egyre nagyobb távolságokat kell megtennünk megállás nélkül, hiszen amint beássuk magunkat a föld alá, megállíthatatlanul robogunk előre addig, amíg felszínre nem érünk újból. A végigjátszás utolsó negyedére már szembe is fog jönni egy-két szivatósabb pályaszakasz, ahol el tudtam volna képzelni némileg barátságosabb checkpointokat, de összességében így sem mondanám nehéznek a Pepper Grindert – az első videók alapján sokkal hardcore-abb szekvenciákat vizionáltam.

Ez utóbbi talán annak is köszönhető, hogy a játék rögtön véget is ér ott, ahol láthatóan elkezdi feszegetni a saját határait – a sok kis platformmal dolgozó pályaszakaszoknál érződik, hogy egy bizonyos szintű precizitás fölé már nem tudtak menni a készítők. Egyszerűen ennyi fért a grinder mechanikába – talán nem véletlen, hogy közbeékeltek néhány szórakoztatóan rendhagyó pályát is. Ami jó, hogy így tényleg kerek az élmény – gameplay szemszögből nézve az volt a benyomásom, hogy pontosan ott ért véget a kincskeresős kaland, ahol kellett neki. Ami viszont nagy kár, hogy mindez játékórában nézve meglehetősen csekély – a négy világ nagyjából húsz pályája egy hosszabb délután alatt kényelmesen letolható. Vissza lehet még menni persze a pályákon elrejtett kalózérmékért, de ezek egyrészt első nekifutásra is begyűjthetőek kellő odafigyeléssel, másrészt a megnyitható extra tartalmakat (skinek, matricák, képeslapok) nem mondanám különösebben motiválónak.

A Pepper Grinder letisztultságával és jópofa alapötletével hibátlanul ötvözi a 8/16 bites érát a modern videójátékokkal, így nyugodtan nevezhetjük hiánypótlónak napjaink felhozatalában. Ha egy sallangmentes, de mégis új impulzusokat tartogató platformerre vágysz, akkor nyugodt szívvel befizethetsz rá, azzal viszont mindenképpen kalkulálj, hogy a tartalom egészen visszafogott – de kizárólag mennyiségre!

PLATFORM PC, Switch (tesztelt)
KIADÓ Devolver Digital FEJLESZTŐ Ahr Ech
MEGJELENÉS 2024. március 28. ÁR 14,99 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

10 órája
4

Heti megjelenések

12 órája
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

2 napja
5

The Outer Worlds 2

2 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

2 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

3 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

4 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

4 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

4 napja
46

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

4 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

5 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

5 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

5 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

5 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

6 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

6 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

7 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

8 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

9 napja