Jótól lopni nem bűn, tartja a mondás, a Nioh pedig tökéletesen követi a régi tanokat, hiszen az alapjáték után az első, Dragon of the North DLC is erősen kölcsönöz az inspirációs forrás Soulsborne szériától.
A Team Ninjánál ügyesen éreztek rá arra, hogyan tudják tovább szőni a játék történetét, ezt pedig már februárban előkészítették, hiszen az alapjáték utolsó harca utáni videóban rögtön új veszélyek sejlenek fel. William tehát nem késlekedik - ismét Japán amritától dúskáló régiói felé veszi az irányt, ezúttal az északi vidéket meglátogatva, ahol a Date klán igyekszik a maga javára fordítani a misztikus kristályokban rejlő erőt. Természetesen a külső behatás ezúttal sem hiányozhat, Edward Kelley-vel ellentétben azonban most jóval szemrevalóbb cselszövőhöz lesz szerencsénk.
Meglepően szokatlan, ám annál örvendetesebb húzással álltak elő a fejlesztők, hiszen a kiegészítővel egy időben egy méretes patch is érkezett a játékhoz, melyben a különböző finomhangolások és tapaszok mellett néhány új, ingyenes tartalom is került a játékba. Ezek egy része nem több, mint kibővített optikai tuning lehetőségek például új skinek formájában, de azért akadt köztük valódi újdonság is.

Mint például a régóta bejelentett PvP mód is, ami a DLC-től függetlenül is bárki számára elérhető. A meccsek klasszikus brawler leosztást követnek, tehát adott egy ring, a harcok időkorláttal rendelkeznek, nekünk pedig két menetet kell nyernünk, ha győztesen akarunk távozni. A legnagyobb kérdés ezzel a móddal kapcsolatban az volt, hogyan oldják meg Team Ninjáék a rengeteg különböző buildből és képességekből adódó eltérő karakterek közti kiegyensúlyozott párbajokat. Nos, kicsit Mátyás királyosra vették a figurát, mert tettek is ellene, meg nem is. Mindenki a saját összeállításával indulhat harcba, legyen az ninja, mágus, közelharci katanás, esetleg távolsági íjász, a különböző tárgyak azonban egészen korlátozott számban állnak rendelkezésre, ráadásul a körök között nem is töltődnek újra.
A Dragon of the North leginkább úgy jellemezhető, hogy a Nioh tömör esszenciája. Az új, Tohoku régió ügyesen ötvözi más, korábbi helyszínek jellegzetességeit, ezáltal talán a leghangulatosabb lokációt elénk tárva. A küldetések száma ugyan viszonylag kevésnek mondható, hiszen a 3 történeti misszió mellé 7 mellékes tennivalót kapunk (amik közül nem hiányozhat a handicapes párbaj sem), de egy huszárvágással ezt is orvosolták a fejlesztők. Az új pályák mellé megkaptuk a második New Game+ lehetőségét, ahol már elég emberes magasságba tornászták fel a szintkorlátot. Az igazán elkötelezettek számára így aztán bőven készül kihívással a Nioh első kiegészítője.

Az új küldetések száma tehát nevezhető soványnak, mégis könnyedén kárpótolnak minket. A teljesen új ellenfelek a játék talán legagresszívebb és -kiszámíthatatlanabb fogdmegjei. Bizony résen kell lennünk, amikor összeakadunk velük. Mindezek mellé természetesen nem hiányozhatnak az ilyenkor szokásos új fegyverek, páncélok és kiegészítők, amik további lehetőségeket biztosítanak, hogy a harcokban diadalmaskodhassunk. Szükség is lesz erre, hiszen a játék egyik nagy újítását, nevezetesen egyszerre két őrszellem használatát, nem csak William lesz képes bevetni a harcok során. A bevezetőben említett Soulsborne behatás nem volt véletlen, sokszor lehet olyan érzésünk, mintha egy-egy elem a From Software játékaiból köszönne vissza. Ráadásul a készítők ügyesen átemelték a Bloodborne egyik legjobb részét (helló, Lady Maria), amiért ezúton is jár a virtuális kalaplengetés, az pedig csak hab a tortán, hogy nem egyszeri találkozóra korlátozódik a vele való interakció.
A Dragon of the North büszkén viszi tovább a Nioh munkásságát, egyben továbbra is tiszteleg a From Software játékai előtt, ugyanakkor megmarad annyira egyedinek és különbözőnek tőlük, hogy a saját útját járhassa. Lehet fanyalogni a DLC esetleges karcsúságán, aki azonban minden részét ki akarja használni, élvezni és végigszenvedni, annak bőven kínál elfoglaltságot addig, amíg a következő bővítmény megérkezik.