[Teszt] Metal Slug Tactics

Metal Slug Tactics

HazbuNyári Norbert2025.01.07. 10:34

“Mission 1, Start!” Aki játszott már valaha is Metal Slug játékokkal, azoknak ismerősen csenghet a játékgépekből felcsendülő hang. Az SNK run-and-gun címe most egy picit más irányt vett. Miután már több iterációban is végigrohanhattunk oldalnézetben a játékon és apríthattuk a szembe jövő katonákat, most új formulában vethetjük bele magunkat a küldetésekbe, meglepően jó koncepcióval.

Ebben a részben is főellenségünk Donald Morden, aki a Világkormányzást veszélyeztető puccsal rukkolt elő. A háború tovább eszkalálódhat, ha a Peregrine Falcon csapat nem cselekszik, és ez az esemény az egész világot maga alá gyűrheti. A játékban több karaktert kiválasztva (alapból Marco, Fio és Eri adott) ugorhatunk neki a küldetéseknek, amelyeket három nagyobb zónában kell teljesíteni. Az utolsó zónában már Mordennel találjuk szembe magunkkat és le kell számoljunk vele. A játék nem csak egyszer játszható, rougelike jellege miatt többször nekifuthatunk az egésznek, változatosan nehezítve kihívásainkat. Az alapkaraktereken felül másokat is felnyithatunk különböző feltételek teljesítésével, velük a játékstílusunkat tudjuk finomhangolni.

Először meglepődtem (és őszintén szólva kicsit temettem is a címet) amikor megláttam a körökre osztott, taktikai felállást. Fura volt számomra, hogy egy alapból dinamikus arcade játékot hogyan lehet átültetni egy megfontoltabb stratégiai köntösbe. Mivel szkeptikusan álltam hozzá ezért először úgy gondoltam, hogy Xbox Game Passon belül elég lesz meglesni, úgy is lepattanok róla hamar. Amikor körökre osztott taktikai játékokról beszélgetünk valahogy nekem amúgy is mindig az X-COM jut eszembe, onnan nézve pedig már szinte összeférhetetlennek tartottam a Metal Slugot és ezt a variációt. Nem is tévedhettem volna nagyobbat!

A játék, bár alapvetően körökre osztott stratégia, viszont egy az alapjátékhoz mérten dinamikus rendszerrel operál. A kiválasztott karaktereknek van egy alap életcsíkjuk, valamennyi védelmük és adrenalinjuk. Utóbbi kettő úgy növelhető, ha az adott etapban a lehető legtöbbet mozgunk. A növekedett védelem értelemszerűen segít kibírni a ránk zúduló támadásokat, az adrenalin pedig az egyes karakterek képességeire használható el. Ezek a képességek nem limitáltak, amíg rendelkezünk a megfelelő adrenalin értékkel, azonnal elsüthetőek. Támadáskor arra érdemes még figyelni, hogy a karakterek egyéni sebzése meglehetősen alacsony, azonban ha ügyesen állítjuk be őket a pályarészen, akkor akár szinkronban is tudnak egymás után ugyanarra a célpontra fókuszálni. Ezek a kombók később sebzésben növelhetőek, vagy különfajta hatások is adhatók hozzá, tovább korlátozva az ellenség mozgásterét. Minden karakter rendelkezik egy alapfegyverrel, aminek végtelen muníciója van, mellette pedig van egy erősebb másodlagos fegyver is, itt viszont takarékoskodni kell a tölténnyel. Innen talán látszik is, hogy a Metal Slug Tactics olyan, mintha folyamatosan sakklépésekben gondolkozna, csak közben a bábuk lőnek minket közben. Folyamatosan azon töpreng az ember, hogy merre pozicionálja a szereplőket, maximalizálva a szinkronlövések számát és erősségét. Itt nagyon gyorsan el kell felejteni azt hogy bárhova is bekuckózza magát az ember, mert akkor az adrenalintól és az extra védelemtől is elesik, a játék pedig ilyenkor nagyon tud büntetni.

A Metal Slug Tactics minden zónájában több küldetés közül választhatunk, rougelike- szerűen kirajzolva egy haladási irányt. Minden megbízásban különböző jutalmakat kaphatunk (például lőszerfeltöltés, karakter újraélesztés stb.), ez alapján is mérlegelhetjük hogy megéri-e tényleg bevállalni a kalandot. Egy-egy kampányt két esetben bukhatunk: ha az idő vagy célérzékeny küldetést nem sikerül teljesíteni vagy az összes karakterünk elhullik. Ekkor egy bázisra kerülünk vissza, ahol a küldetések között megszerzett pénzt be lehet forgatni olyan fejlesztésekre amik a próbálkozásainkat erősítik. Ez a run-jellegű elgondolás és a dinamikára ösztönzés valahogy megcsillantotta nekem azt a különlegességet, amit az eredeti játékokban lehetett érezni. A Metal Slug Tactics tehát nem rossz koncepció, hanem más. Azt pedig már a játékosnak kell átgondolni, hogy mennyire áll kézre ez a fajta játékmenet.

Amikor éreztem hogy egyre jobban beszippant át is fordult bennem a Game Pass alapú gondolkodás. Eddig csak felhőn játszottam tableten, telefonon de nagyképernyőre nem nagyon vittem a programot. Pedig az a helyzet, hogy TV-n is bőven megállja a helyét a játék, a fókusz is jobban ment. Nem mondom, hogy olyan mélységet kell belelátni mint az új X-COM játékokba, de nagyon jó kikapcsolódást tud nyújtani egy-egy nagyobb hangvételű cím után. A tévéképernyő után Steam Decken is próbáltam a címet, ott csak akkor tapasztaltam minimális lassulást amikor hirtelen sok-sok mindent robbantgattam szét. Ezen felül még az jött elő hibaként, hogy a háttérzenék egymásra csúsztak. Remélhetőleg ez későbbi patchekben javításra kerül, én addig is letekertem a zenét teljesen, sima hangeffektekkel a játék simán élvezhető.

Azt kell mondjam, a Metal Slug Tactics kellemes csalódás volt. A rouglike - taktikai elgondolást amennyire temettem előzőleg, pont annyira szerettem meg menet közben. Nagyon ajánlom mindenkinek aki utazásra szeretne egy könnyedebb, de azért gondolkozós játékot magával vinni, de azoknak is, akiknek már hiányérzetük van és újabb megközelítésben szeretnék a műfajt és a Metal Slug márkanevet megismerni.

FEJLESZTŐ: Leikir Studio | KIADÓ: DotEmu, Gamera Games | PLATFORM: PC (tesztelve), Playstation 5 , Playstation 4 , Xbox Series X/S (tesztelve), Xbox One | MEGJELENÉS: 2024. 11. 05. | ÁR: kb. 10 000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Próbakör és megjelenések - ez történt szerdán

Benne: Little Nightmares III, Lollipop Chainsaw RePOP, Alien: Rogue Incursion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Arkheron, Blood of Mehran, Strange Antiquities.

1 órája
1

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

15 órája
1

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

18 órája
1

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

1 napja
8

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

1 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

1 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

2 napja

Heti megjelenések

3 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

3 napja
1

Gradius Origins Collection

4 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

5 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

5 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

5 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

6 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

7 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

8 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

8 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

9 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

9 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

9 napja
2