[Teszt] Mail Mole

Mail Mole

sQrNagy Csaba2021.04.03. 22:30

A Mail Mole le sem tagadhatná, hogy az alapja lényegében egy egyetemi záróvizsgára készült. A Talpa Games négy zöldfülű spanyol programozóból álló csapata ott csalt és lopott, ahol csak tudott. Mert hogy nem szégyellt, az egészen biztos. De nehéz rájuk haragudni, ha végül egyetlen grafikus, modellező, animátor vagy zeneszerző nélkül képesek voltak egy egyedi és kompetens platformert letenni az asztalra. Ráadásul egy olyan főszereplővel, aki a játékidő legnagyobb részét a föld alatt tölti!

Mail Mole | Launch trailer

Molty ugyanis egy vakond. Ráadásul postás. Bár a játék bevezetőjében éppen jól megérdemelt nyaralását tölti a Kókuszdió szigeteken, az idill nem tart sokáig. Lesérült testvére üzen neki, hogy Répaföldjén nagy a baj! Mindenhol elment az áram, ezért a generátorok újraindító kódjait a lehető leghamarabb el kell juttatni a kis fantáziavilág minden szegletébe. Az idő sürget. Hamarosan kezdődik a Nyári Fesztivál, ami futkosó elektronok nélkül szokatlanul sötét és csöndes lenne. Éppen elég indok ahhoz, hogy a Békés köztér (igen, akaratból fordítom a kreativitástól sziporkázó neveket) hub világából útnak induljunk, nem igaz? Természetesen mozsárágyukból kilőve magunkat a cél felé, mert a vízvezetékek már foglaltak voltak.

Nem ércelődöm. A barceloniai srácokat bevallottan a Super Mario 3D World ihlette, ami a játék felépítésében számos helyen visszaköszön majd. Végigérni az egyes szinteken például a legtöbb esetben egyáltalán nem jelent kihívást. A cél az volt, hogy a fiatalabb és kevésbé tapasztalt játékosoknak is sikerélménye legyen. A pályák tele vannak szórva répákkal, amiből pár óra alatt több ezret gyűjthetünk össze könnyedén - és csupán ötöt vesz el tőlünk a játék ha a mélybe zuhannánk. Persze ha úgy érezzük van mit elherdálni, akkor mindenféle ruhadarabot és kiegészítőt is vásárolhatunk belőle a helyi árusnál. Egy fokkal izgalmasabb egyébként megtalálni a helyszíneken a három rejtett retket, bár ezek sincsenek a legtöbb esetben igazán nehezen elérhető helyekre eldugva, csak le kell térni a kitaposott... feltúrt útról. A valódi játék úgyis az értékelőlapon feltűnő időkeretek hajkurászásánál kezdődik!

A pályák ugyanis maximum öt-hat perc alatt kényelmesen felfedezhetőek, az aranyérem megszerzéséhez viszont ezt gyakran nagyjából negyven másodpercre kell végül lefaragni. A szintek ehhez igazodva rendkívül átgondoltak, szépen felépítettek, aránylag rövidek, könnyen tanulhatóak, valamint tele vannak opcionális levágásokkal. Összesen nyolc világba juthatunk el, ami egyenként négy-négy szintet kínál (hol láttam már ilyet?). Ellenfelekbe nem ütközünk, harc semmilyen formában sincs jelen, csak halálos csapdák, elénk gördülő váratlan akadályok, na és persze a kérlelhetetlenül kattogó másodpercmutató dolgozik ellenünk. A készítők jó érzékkel színesítik azért a sablon formulát időről-időre egy gyorsasági szakasszal, a frissen megtanult mechanikákra építő főellenfél harccal, könnyed környezeti puzzle elemmel, kulcskeresgéléssel vagy éppen egy őrült bandikutot idéző “futunk a kamera felé a kőgolyó elől” szekcióval.

Az egész “speedrun” aspektus persze nem működhetne, ha csak az alap földtúrásból állna a mozgáskészletünk! Kis kísérletezés után tehát kiderül, hogy Molty hihetetlen sebességre képes, ha “delfinezve” kivetődünk lendületet szerezni. Minél hosszabban tartjuk nyomva az ugrás gombot, annál nagyobb területet tudunk áthidalni, a földbe csapódva pedig egy darabig sokkal gyorsabban hányhatjuk magunk mögé a homokot ha időben tenyereltünk a “túrás” inputjára. A rendszer egyszerű, de tudatosan, hiba nélkül és precízen használni azért gyakorlást igényel. Ebben a dinamikusan mozgó fix kamera lesz hűséges és megbízható partnerünk, mindig hibátlanul követve a mozgásunkat. Egyszer sem okozott problémát pontosan belátni a következő akadályt, felmérni egy helyzetet vagy elhelyezni a térben a karakterem. Még akkor sem, amikor már egész tisztességes sebességgel suhantam végig éppen a pályán, komplett területeket vágva le belőle, precízen kerülgetve a halálos csapdákat. Ilyenkor ragad magával csak igazán a játék!

Na meg ez az a pont, amikor elengedjük a körítés olcsó húzásait és felemás összképét. A Mail Mole low-poly világa ugyanis kimondottan változatos, kellően hangulatos és szükségesen letisztult környezetet kínál, ami egy ilyen gyors reakcióidőre kihegyezett játék esetében szerintem előnyös. Ellenben a főszereplőn kívül minden ügyetlenül kidolgozott karakter egy másik apró stúdió gokartos versenyjátékából (Renzo Racer) lett átemelve nagyjából száz dollár ellenében az alap animációkkal - és láthatóan nehezen töltik be a suta szövegek kíséretében rájuk szabott szerepeket. Ezen kívül néhány kevésbé zavaró bogár (a pályaválasztásnál nem jelzett rekordunk) és grafikai probléma (a háttér elmosásából kimaradtak területek) is előjött a végigjátszás alatt.

Hasonló a helyzet a hangszórókból kiköhögött zörejeket tekintve. A különböző hangok szinte kivétel nélkül alap effektek, amiket ingyenesen elérhet bárki az internet zegzugaiban. Teszik a dolgukat, de furcsán ismerősek és sablonosak lesznek, a szereplők pedig szokás szerint csak önismétlő motyogással kommunikálják a szövegbuborékokat. A változatos (értsd: minimálisan sem koherens) dallamokat pedig Kevin MacLeod amerikai zeneszerző 2.000 darabból álló, ingyenesen felhasználható kollekciójából válogatták össze a spanyol srácok. Így néhány indie projekt (Kerbal Space Program) mellett számos macskás Youtube videóval és jelentős mennyiségű pornófilmmel osztozik a hangulatos jazz betéteken.

A Mail Mole tehát kendőzetlenül merít ihletett a zsáner klasszikusaiból, igyekezve óvatosan hozzátenni egy keveset a saját ködös elképzeléseiből is. A körítésnél aztán minden kiskaput, csalást és olcsó húzást bevet ahhoz, hogy elfedje a szakmai hiányosságokat. De mit számít ez, ha éjszakákba nyúlóan kergeti valaki a másodperceket és levakarhatatlan vigyor ül ki az arcára akárhányszor Molty suhan a földet túrva egy pontos landolást követően. Engem a Platinum trófeáig tartott maga mellett ez a szedett-vetett társaság és valószínűleg később visszatérek még Répaföldre. Már csak azért is, mert a készítők online ranglistákat és további ingyenes tartalmakat emlegetnek az elkövetkező hónapokra. Szóval ha tetszett amit eddig láttál, mire vársz még? Egészen baráti árcédula van a postás egyenruhán!

Pontosan
7
Platform: PlayStation 4 (tesztelt), Xbox One, Switch, PC (Steam)
Kiadó: Undercoders | Fejlesztő: Talpa Games / Undercoders
Megjelenés: 2021. március 4. | Ár: 14.99 USD

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

10 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==