[Teszt] Loop Hero

Loop Hero

WarhawkLusztig Zsolt2021.03.20. 20:49

Roguelike megint?! Most komolyan, lassan nem lehet úgy lépni, hogy az ember ne botoljon bele egy új „úgyismeghalsz” játékba, miközben tavaly(előtt?) óta ott godzilláskodik a stílus felett Zagreus és dicső kompániája. Hát lehet itt még valami újat találni?! A Loop Hero szerint igen és a trükk az, hogy klasszikus játékmechanikákat ültet át modern köntösbe – majd kiveszi az irányítást a kezedből!

A nosztalgia rögtön a játék indítása után arcon csap, a Loop Hero ugyanis kifejezetten jól utánozza le a klasszikus, fénycsövekből sugárzott képet. Pixeles? Persze, hogy az, azonban nagyon szépen megrajzolt (már ahol nem pálcikaemberkék szaladgálnak) és ez a „CRT filter” tényleg ad az egésznek egy „kilencvenkettőben vagyok és szombat reggel elindítottam egy játékot” hangulatot, a felcsendülő chiptune dallamok pedig annyira megtolják, hogy akaratlanul is mosolyra görbül a korosabb gamer szája. És ez még csak a főmenü, el se indult maga a kaland!

Indítsuk hát el, ami pedig fogad, az... nos, a semmi. Megvan ennek is az oka, nem megyek bele, hadd fedezze fel mindenki magának a játék történetét, a lényeg az, hogy kezdetben a képernyő bizony egy nagy üresség, közepén egy girbegurba, önmagába visszafutó út, amin kis hősünk megy rendületlenül előre. Minimális ráhatásunk van csak, lényegében csak megállítani tudjuk. Cserébe viszont a kezünkben lévő kártyákkal elkezdhetjük feltölteni élettel a pályát. Sziklákat, hegyeket, mezőket pakolhatunk a térképre, erdőket, temetőket, falvakat pakolhatunk az útra, pókbarlangokat, vámpírlakokat mellé és így tovább. Minden egyes lehelyezett elem valamilyen módon módosítja a világot és/vagy hősünket. A kövek, hegyek a maximális életerőt növelik, a homokdűnék ezt csökkentik bizonyos százalékkal, a mezők pedig visszatöltenek belőle valamennyit minden egyes nap. Ennél érdekesebbek azok a mezők, melyek ellenfeleket „termelnek”, egy temetőben például néhány naponta megjelenik egy-egy csontváz, az erdőből patkányfarkasok bújnak elő, a csataterek pedig szellemmé tudják változtatni a környékükön leölt, lélekkel rendelkező lényeket.

A mi dolgunk pedig az, hogy óvatosan egyensúlyozva úgy töltsük fel mindenféle elemmel a pályát, hogy rendületlenül körbe-körbe haladó hősünk lehetőleg ne haljon meg, viszont ne is maradjon teendő nélkül. Az önsorsrontás nem csak egyfaja mazochista élvezeti forrás, hanem a komolyabb alapanyagokat, felszereléseket csak az erősebb ellenfelek adnak, ezek nélkül pedig a pálya végén tanyázó főellenség (aki akkor bújik elő, ha egy bizonyos százalékban feltöltöttük a pályát) pillanatok alatt a túlvilágra küld. Pontosabban vissza a bázisunkra, a nálunk lévő alapanyagok 30%-val, ami nem túl sok, de pont annyi, hogy ne tűnjön teljesen feleslegesnek egy-egy balul sikerült kör. Főleg azért, mert természetesen ezekből lesz több, hiszen az ember mohó és inkább bepróbálkozik még egy „talán sikerülni fog” helyzetbe, mint hogy hideg fejjel tudja, hol érdemes feladni. Mert itt ezt is lehet, a kör elején (vagy végén, kinek hogy tetszik) lévő kis bázisunk nem csak arra szolgál, hogy valamennyi életerőt visszaadjon, hanem itt befejezve az expedíciót, a nálunk lévő dolgok mindegyikét haza lehet vinni. Ez pedig azt jelenti, hogy teljesen valós taktika „begyűjtő-köröket” lefutni, ahol nem is próbálunk eljutni a pálya „végére”, hanem csak összeszedünk minél több alapanyagot, melyből új épületeket emelhetünk, melyek újabb fajta kártyákat adnak.

A Loop Hero egyik legerősebb pontja az, hogy mindig változik valami, szinte mindig tudunk valami újdonságot szerezni, vagy ha azt nem, akkor ki tudunk próbálni egy újfajta paklit, amiben lehet, hogy kevesebb pozitív hatású kártya van, cserébe olyan cuccok esnek nagyobb eséllyel, melyekkel több esélyünk lesz a pálya végén. És ez a folyamatos fejlődés nem csak, sőt leginkább nem a bázisunkra vonatkozik, nem csak karakterünk (és a pályán lévő szörnyek) fejlődnek minden egyes megkezdett körrel, de folyamatosan találunk újabb és újabb felszerelést, melyeket állandó jelleggel cserélgetünk kis hősünkön. Túlélésünk záloga javarészt ez, illetve annak kikísérletezése, hogy melyik karakterfelépítés melyik paklival működik. És persze az, hogy melyik karakter működik nekünk, ugyanis a játékban elérhető három kaszt alapvetően különbözik egymástól. Míg a harcos a „standard” kalandozó, egyre több életerővel és komolyabb csapásokkal, addig a tolvaj ereje egyrészt a gyorsaságában van (amit itt az attack speed szimbolizál), illetve abban, hogy mekkora eséllyel kerüli el a csapásokat. A nekromanta pedig még csak nem is direkt módon támad, helyette csontvázakat idéz és egy-egy csata sikeressége nagyjából annak a függvénye, hogy megfelelő ütemben tudjuk újratermelni a csontikat, mielőtt ellenfeleink lecsapják az utolsót.

Ha összejön egy megfelelő pakli-kaszt-tárgy hármas, akkor szó szerint elpusztíthatatlanok leszünk, addig viszont sok-sok kísérletezés és talán a kelleténél picivel több szerencse kell. És persze a játék titkainak megismerése, melyeket előzetesen nem ír sehol (persze a lustábbaknak megteszik mások végtelen mennyiségű guide-ban), de ügyes kihasználásuk lehet néha a siker kulcsa. Ha például 3x3 sziklát pakolunk egymás mellé, akkor az átalakul egy hatalmas hegységgé, mely méretéhez illő módon növeli meg az életerőnket – cserébe viszont egy új ellenfél-típus, a hárpia is megjelenik néha-néha a pályán. A második falu lepakolásánál pedig egy banditatábor is felbukkan, az onnan előbújó bűnözőktől finom tárgyakat zsákmányolhatunk, azonban az egyik támadásukkal pont a mi tárgyaink egyikét lophatják el. Ezen titkok kiismerése egyszerre tud nagyon lelkesítő lenni és talán picit frusztráló is, mikor egy tökéletesen felépített loop azért megy tropára, mert kiderül, hogy a vihartemplom nem csak az útjába kerülő kockákra veszélyes, de a környékén lévő erdőkre is...

Szóval van itt idle-game / kártyajáték / roguelite / auto-battler keverék és meglepő módon az egész egy kifejezetten jó játékká áll össze. Pályából nincs kifejezetten sok, cserébe kifejezetten sok idő, kör és kísérletezés kell ahhoz, hogy megoldjuk őket (nekem csak az első két pálya 12-15 órámba került). A Loop Hero talán nem lesz akkora közönségkedvenc, mint mondjuk a Hades, de azoknak, akik inkább tervezni szeretnek és nem villámgyors reflexekkel kaszabolni, valószínűleg sokkal jobban bejön majd. Csak tessék vigyázni: nagyon-nagyon könnyű a „még egy kör” varázsában hosszú időre a monitor elé ragadni!

Pontosan: 8/10
Loop Hero | Devolver, Four Quarters | 2021. 03. 04. | PC

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Bővült az Assassin's Creed Mirage, F1 2026 fejlemények – ez történt kedden

Továbbá: Tomb Raider: Definitive Edition, Megabonk, Norse: Oath of Blood, Dragon's Dogma II, Kill It With Fire! 2, Guild Wars Reforged, Bandit Trap.

3 órája
2

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

21 órája

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

1 napja
14

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

2 napja
10

Heti megjelenések

2 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

3 napja
5

The Outer Worlds 2

3 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

4 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

5 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

5 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

6 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

6 napja
46

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

6 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

6 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

6 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

6 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

7 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

8 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

8 napja
2

Heti megjelenések

9 napja
10