Little Nightmares II

ne5hVáradi Dániel2021.02.09. 16:00

A Tarsier Studios közel 4 év után ismét a rémálmokkal felvértezve tér vissza, hogy másodjára is egy bizarr utazást tegyen a tudatalattinkba. A Little Nightmares II az ismerős alapokra építkezve új környezetben szeretné felidézni gyerekkorunk legsötétebb félelmeit.

Bevált recepten ne változtass, tartja a mondás, a Tarsiernél azonban jobban is elidőzhettek volna rajta, hogy felmérjék, mi is jó abban a bizonyos formulában. A második rész ugyanis bár néhol sikeresen hozza az előd érdemeit, sajnos legalább ennyire el is marad tőlük.

Hajó helyett ezúttal egy város kapja a főszerepet, amiben végigbotorkálva az apró gyermekek ezúttal is meglehetősen bizarr eseményeknek lesznek elszenvedői, miközben minket akár gyerekkori traumák is újra megkísértethetnek.

A Little Nightmares II kezdeti szakasza rendkívül erőteljes, mind atmoszférában, mind játékmenetben. Az első, erdei, egyfajta tutorialnak is beillő szakaszt hamar felváltja a városi környezet, ahol aztán például egy iskola és egy kórház falai között kell továbbjutni. Ha pedig valakinek fiatal korában rossz emlékei voltak ezek valamelyikével, az garantáltan hatványozottan kapja vissza azt a játéktól, köszönhetően a néhol most is meglehetősen morbid hangulatnak.

A játékmenet alapja ezúttal sem változott, egy leginkább logikai platformerben kell az előttünk álló feladványokat megoldanunk, miközben ügyelnünk kell rá, hogy a gyakran előforduló rémlények sose kapjanak el minket.

Ami szintén nem változott és erre sajnos nem tudok pozitívan tekinteni, az az irányítás sutasága. Már az első részben is találkozhattunk olyan helyzetekkel, amikor a szokatlan perspektíva és kameraállás miatt egy-egy ugrást könnyű volt elhibázni, ezáltal egyfajta "addig próbáld, amíg nem sikerül" megközelítést adva a dolgoknak. Szerencsére ott leginkább a puzzle feladványoknál jelentkezett ez a helyzet, ahol a saját ügyességünkön kívül más tényező nem befolyásolt minket.

A második epizód azonban sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a harcra, illetve a valamilyen rém elöli menekülős szakaszokra, itt pedig már sokkal könnyebben kiütközik, hogy ez a fajta, kissé esetlen irányítás nem áll jól ezeknek a mechanikáknak. A zseblámpával való hadonászás még csak-csak elmegy, a közelharcra építő szekvenciáknál azonban sokkal többször jelentkezik az, hogy nincs lehetőségünk téveszteni, egy elhibázott ütés vagy rövidre mért ugrás, esetleg becsúszás és már repülünk is vissza az utolsó checkpointhoz. A játék második fele pedig két kézzel szórja az ilyen pillanatokat, úgyhogy erre nem árt felkészülni.

Ahogy arra sem, hogy szintén a játék közepétől kezdve olyan mértékben futottam bele játékot megakasztó hibákba, hogy azt nehéz szavakkal leírni. Volt egy pont, ahol a továbbjutáshoz szükséges tárgy konkrétan nem jelent meg abban a szobában, ahol lennie kellett volna, nagyjából egy tucatszor kellett mentett állást visszatölteni, mire a program méltóztatott lekezelni, hogy "ja igen, annak ott kéne lennie." De említhetném azt is, amikor szintén kulcsfontosságú tárgyaknak nem töltött be a textúrája ezért nem lehetett velük interakcióba lépni vagy az általam irányított karakter modellje tűnt el nemes egyszerűséggel a képről és kellett egy szellemalakot terelgetnem.

Ezek a túltolt akcióra építő szakaszokkal együtt már elérték azt, hogy a Little Nightmares II nálam valahol az előd árnyékában kullogjon.

Ez pedig már csak azért sajnálatos, mert amikor a Little Nightmares II azt teszi, amihez ért, akkor továbbra is remekül működik. A komor hangulat, a lelkünk mélyéig hatoló groteszk és kitekert látképek és jelenetek ezúttal is remekül alapozzák meg a játékkal eltöltött idő alatt a közérzetünket. Ezért pedig most is csak elismerés illeti. Ahogy a szavak nélkül operáló átvezetőket, az egyszerű zenei kíséretet, amik most is kiváló kiegészítést nyújtanak.

Valahol azonban olyan érzésem volt, mintha a készítők a blockbuster filmekhez hasonlóan túlvállalták volna magukat, ahol nem érték be azzal, amiben jók, hanem mindenképpen többet akartak adni, azonban a végén ezzel inkább elvettek a saját érdemeikből, semmint hozzátettek volna.

A Little Nightmares II sajnos áldozatául esett annak, amikor egy folytatás azokon a pontokon is változtatni akar, ahol semmi szüksége rá. Amikor a környezeti elemekre, a látványra és a hangulatra épít, akkor könnyűszerrel ugorja meg az előd szintjét. Amikor azonban annak érdemeit sutba vágja néhány hatásvadász és frusztráló jelenetért, akkor menthetetlenül elmarad attól, ami az első részt kiemelkedővé tette.

Pontosan
6
Platform: PC, PS4 (tesztelt), One, Switch
Kiadó: Bandai Namco Entertainment | Fejlesztő: Tarsier Studios
Megjelenés: 2021. február 11. | Ár: 11 990Ft

Pokemon Legends: Arceus bejelentés

A Sinnoh régió első Pokedex írásainak történetét meséli el a lénygyűjtögetős szerepjátékok új generációja. Valamikor 2022-ben.

5 órája
1

Pokemon Brilliant Diamond / Shining Pearl

Idén a Nintendo DS konzolokra 2006-ban megjelent gyémánt és gyöngy párost pofozzák ki a hibrid masinára.

5 órája

New Pokémon Snap: friss mozgókép

A Bandai Namco Studios segít feléleszteni a Nintendo 64 Pokémon hajkurászós-fotózós játékát. Húsz év után is változatlanul.

5 órája

Idén is csak digitális formában lesz E3?

Az információ a város rendezvényekért és turisztikáért felelős bizottságának anyagából derült ki. Az ESA megerősítésére várunk.

6 órája
2

Heti megjelenések

Korábbi címek portjai nyitják a naptári tavaszt, nem ezen a héten fog beindulni a tavaszi dömping.

12 órája
1

TOHU

Mindenki tudja, hogy a kalandjátékok halottak – mindenki, kivéve a kalandjátékokat, melyek bár nem feltétlen örvendenek akkora népszerűségnek, mint akkoriban, azért van egy kellően népes vásárlóréteg, mely életben tudja tartani a jobb minőségű alkotásokat. Ezek közé tartozik a TOHU is.

1 napja
3

Astrologaster

Kigyógyult a pestisből, olvas a csillagokból, csodafőzetei gyógyítják az összes betegséget is, most pedig orvosi címre vágyik. A XVI-ik században élt Simon Forman helyett most a játékos dönthet az összes páciense sorsáról - szegény, szerencsétlen lelkek!

1 napja

Halo Infinite: a Spartan új ruhája

Gőzerővel folyik a munka Joseph Staten irányításával. Master Chief következő kalandja ma már teljesen más arcát mutatja.

3 napja
14

Star Wars Pinball: irány a VR!

Mando fejére is VR sisak kerül! Nyolc asztal, köztük két teljesen új leosztás, három fő platform - komoly csomaggal készül a Zen Studios.

3 napja
4

Idén tutira jön a Tormented Souls

A PQube horror játéka idén már minden bizonnyal megjelenik - nextgen és fizikai kiadásokat is kap az indie Resi-Silent HIll követő!

3 napja
3

Space Otter Charlie: hódító űrvidrák

Márciusban a kvantumfizika és az űrakciózás határait egy DOS-os időket idéző kabalfigura, Space Otter Charlie fogja feszegetni.

3 napja

PS Plus: a márciusi kínálat

Ezúttal négy címmel gazdagítja az előfizetőket a Sony. A négy cím között pedig bomba robban, visszafojtott rengéshullámmal.

3 napja
14

Átalakul a Japan Studio

Az Astro kalandokért felelős Team ASOBI lesz a japán részleg középpontja. A támogató csapatokat átmozgatják.

3 napja
1

Mortal Shell: Enhanced Edition bejelentés

4K. 60 FPS. Feljavított textúrák. Kell még indok arra, hogy ismét magadra öltsd egy nagy harcos elesett tetemét?

3 napja

Ghosts ‘n Goblins Resurrection

A Nintendo hibridje nyitotta fel Arthur lovag sírját 35 év elteltével. A páncél újként csillog, a kérdés, hogy mennyire bűzlik.

3 napja

Bomb Rush Cyberfunk: csak 2022-ben!

A Jet Set Radio szellemi örököse csak jövőre érkezhet, akkor viszont már úgy néz ki konzolokra is begurul!

3 napja
3

Narita Boy: megjelenési dátum

A '80-as évek varázslatos Digitális Királysága egy kedves szerelmi történetet és narratív-központú játékmenetet ígér.

3 napja
3

The Nioh Collection

A Team Ninja hack ’n’ slash öröksége finoman fonódik össze a soulslike formula által elindított újhullámos akció-szerepjáték elemekkel. A kollekció így őrzi meg az utókornak.

3 napja
9

Hot Wheels Unleashed: gyermeki lelkülettel

A Hot Wheels márkanév a Milestone versenyjáték-iparos talján csapattal fonódik össze az új bejelentésben. Trailert is tudunk mutatni.

3 napja
2

Kena: Bridge of Spirits megjelenés!

Három percen keresztül igyekszik elvarázsolni az Ember Lab mesés kalandja, majd a végén bedob egy dátumot is az utolsó képkockákra.

3 napja
14