[Teszt] Little Nightmares II

Little Nightmares II

ne5hVáradi Dániel2021.02.09. 16:00

A Tarsier Studios közel 4 év után ismét a rémálmokkal felvértezve tér vissza, hogy másodjára is egy bizarr utazást tegyen a tudatalattinkba. A Little Nightmares II az ismerős alapokra építkezve új környezetben szeretné felidézni gyerekkorunk legsötétebb félelmeit.

Bevált recepten ne változtass, tartja a mondás, a Tarsiernél azonban jobban is elidőzhettek volna rajta, hogy felmérjék, mi is jó abban a bizonyos formulában. A második rész ugyanis bár néhol sikeresen hozza az előd érdemeit, sajnos legalább ennyire el is marad tőlük.

Hajó helyett ezúttal egy város kapja a főszerepet, amiben végigbotorkálva az apró gyermekek ezúttal is meglehetősen bizarr eseményeknek lesznek elszenvedői, miközben minket akár gyerekkori traumák is újra megkísértethetnek.

A Little Nightmares II kezdeti szakasza rendkívül erőteljes, mind atmoszférában, mind játékmenetben. Az első, erdei, egyfajta tutorialnak is beillő szakaszt hamar felváltja a városi környezet, ahol aztán például egy iskola és egy kórház falai között kell továbbjutni. Ha pedig valakinek fiatal korában rossz emlékei voltak ezek valamelyikével, az garantáltan hatványozottan kapja vissza azt a játéktól, köszönhetően a néhol most is meglehetősen morbid hangulatnak.

A játékmenet alapja ezúttal sem változott, egy leginkább logikai platformerben kell az előttünk álló feladványokat megoldanunk, miközben ügyelnünk kell rá, hogy a gyakran előforduló rémlények sose kapjanak el minket.

Ami szintén nem változott és erre sajnos nem tudok pozitívan tekinteni, az az irányítás sutasága. Már az első részben is találkozhattunk olyan helyzetekkel, amikor a szokatlan perspektíva és kameraállás miatt egy-egy ugrást könnyű volt elhibázni, ezáltal egyfajta "addig próbáld, amíg nem sikerül" megközelítést adva a dolgoknak. Szerencsére ott leginkább a puzzle feladványoknál jelentkezett ez a helyzet, ahol a saját ügyességünkön kívül más tényező nem befolyásolt minket.

A második epizód azonban sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a harcra, illetve a valamilyen rém elöli menekülős szakaszokra, itt pedig már sokkal könnyebben kiütközik, hogy ez a fajta, kissé esetlen irányítás nem áll jól ezeknek a mechanikáknak. A zseblámpával való hadonászás még csak-csak elmegy, a közelharcra építő szekvenciáknál azonban sokkal többször jelentkezik az, hogy nincs lehetőségünk téveszteni, egy elhibázott ütés vagy rövidre mért ugrás, esetleg becsúszás és már repülünk is vissza az utolsó checkpointhoz. A játék második fele pedig két kézzel szórja az ilyen pillanatokat, úgyhogy erre nem árt felkészülni.

Ahogy arra sem, hogy szintén a játék közepétől kezdve olyan mértékben futottam bele játékot megakasztó hibákba, hogy azt nehéz szavakkal leírni. Volt egy pont, ahol a továbbjutáshoz szükséges tárgy konkrétan nem jelent meg abban a szobában, ahol lennie kellett volna, nagyjából egy tucatszor kellett mentett állást visszatölteni, mire a program méltóztatott lekezelni, hogy "ja igen, annak ott kéne lennie." De említhetném azt is, amikor szintén kulcsfontosságú tárgyaknak nem töltött be a textúrája ezért nem lehetett velük interakcióba lépni vagy az általam irányított karakter modellje tűnt el nemes egyszerűséggel a képről és kellett egy szellemalakot terelgetnem.

Ezek a túltolt akcióra építő szakaszokkal együtt már elérték azt, hogy a Little Nightmares II nálam valahol az előd árnyékában kullogjon.

Ez pedig már csak azért sajnálatos, mert amikor a Little Nightmares II azt teszi, amihez ért, akkor továbbra is remekül működik. A komor hangulat, a lelkünk mélyéig hatoló groteszk és kitekert látképek és jelenetek ezúttal is remekül alapozzák meg a játékkal eltöltött idő alatt a közérzetünket. Ezért pedig most is csak elismerés illeti. Ahogy a szavak nélkül operáló átvezetőket, az egyszerű zenei kíséretet, amik most is kiváló kiegészítést nyújtanak.

Valahol azonban olyan érzésem volt, mintha a készítők a blockbuster filmekhez hasonlóan túlvállalták volna magukat, ahol nem érték be azzal, amiben jók, hanem mindenképpen többet akartak adni, azonban a végén ezzel inkább elvettek a saját érdemeikből, semmint hozzátettek volna.

A Little Nightmares II sajnos áldozatául esett annak, amikor egy folytatás azokon a pontokon is változtatni akar, ahol semmi szüksége rá. Amikor a környezeti elemekre, a látványra és a hangulatra épít, akkor könnyűszerrel ugorja meg az előd szintjét. Amikor azonban annak érdemeit sutba vágja néhány hatásvadász és frusztráló jelenetért, akkor menthetetlenül elmarad attól, ami az első részt kiemelkedővé tette.

Pontosan
6
Platform: PC, PS4 (tesztelt), One, Switch
Kiadó: Bandai Namco Entertainment | Fejlesztő: Tarsier Studios
Megjelenés: 2021. február 11. | Ár: 11 990Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

13 órája
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

18 órája
1

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

21 órája

Heti megjelenések

1 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

2 napja
1

Gradius Origins Collection

3 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

3 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

4 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

4 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

4 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

5 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

6 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

6 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

7 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

7 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

8 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
14

Helldivers II - az Xbox változat

Furcsa érzés a PlayStation Studios animációját látni egy Xbox kontrollert szorongatva, de a demokrácia nem ismer határokat. Legalábbis virtuálisan. Robbanások és leszakadó végtagok között. TESZT!

9 napja
5

Doronko Wanko

Voltál már videojátékban tűzoltó s katona, de luxuslakást összeokádó németjuhász aligha. Most a Namco-nak meg a bandáinak köszönhetően ez is eljött. Rúgja meg a kutya... meg a kedves feleségét is!

2025.09.06.
12

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, The Coma 3: Bloodlines, Tokyo Xtreme Racer, Life Is Strange, Firaxis, Slime Heroes.

2025.09.06.
1