[Teszt] Lego Bricktales

Lego Bricktales

dracoo2022.10.12. 08:00

Hajdanán, még boldog gyermekkoromban kaptam ajándékba egy legókészletet (egy betonkeverő teherautót). Senki sem gondolta volna, hogy máig tartó rajongásom tüzét csiholja majd bennem. Sőt, a színes építőkockák kavalkádja mindvégig (természetesen hol jobban, hol inkább parázslón) ott volt a gondolataim szegletén - és persze a kezeim ügyében. Mit sem tudok az átlagos AFOL (gyk. felnőtt legórajongó) sötét korszakáról, nem tértem vissza hozzá, hiszen nem is nőttem ki belőle. Idővel sajnos ez a hobbim is inkább a digitális világba költözött (csak néhanapján szereztem be tényleges készletet), költség- de főleg helyhatékonyság miatt. Maradt az álmodozás, tervezgetés és a megboldogult kockagyáros idézet: „a felnőttek az interneten legóznak“. Kitérhetnék arra is, hogy a licenszelt témák felé fordulás a cégnél jórészt a klasszikus készletek végét is jelentette egyben, korántsem ilyen borús a helyzet: rengeteg kreativitás, sok és sokféle ötlet lappang a dán csoda-manufaktúra rejtekén. Na várjunk csak, miért a kitérő?

Az átlagos lego videójáték az utóbbi időkben számomra bizony nem hozza a várt élményeket. A körítés ugyan többnyire pazar, javarészt mégiscsak gyűjtögetős platformereket dobnak piacra, a kockák végtelen variálhatósága, az építgetés inkább háttérbe szorul. Tudom, igen, ha ilyen igényeim vannak, inkább böngésszem a bricklink studio alkalmazását. Mégis, kifejezetten örültem, amikor a Builder’s Journey felbukkant a hírtengerben, dacára nyúlfarknyi hosszának és limitált lehetőségeinek. Még jobban mosolyra állt a szám széle, amikor cikkünk tárgyát először megpillantottam! Végre egy olyan játék, amelyben tökéletesen elegyedik a kaland, a felfedezés és a furmányos építgetés! És klasszikus témák! Épkézláb történet! És ipari mennyiségű legócica! ^^

A ClockStone Studio munkássága remek alapokat biztosít egy építgetős játékhoz, lévén ők hozták össze a Bridge Constructor játékokat (például a BC:Portal-t), így a Bricktales fizikai hitelessége garantáltnak tűnik. Szerencsére a barangolós részek is hozzák az elvárhatót. Egy egyszerű, de bájos alaptörténet során figuránk a tipikusan szórakozott, egyben zseniális feltaláló nagyapjának fog segíteni, hogy az még a polgármester látogatása előtt helyrehozza az elég lepukkant állapotban tengődő vidámparkját. Méghozzá az egész park centrumában lévő dimenziókapuval! Ahhoz, hogy a vurstli ismét működjön, öt különleges bigyót (Happiness Crystal) kell összeszednünk az öt eltérő világban, az ott lakók problémáinak megoldásával. Külön boldogság, hogy társunk is lesz egy épp megtalált lebegő robot képében. Ő a legváltozatosabb módon segít nekünk, a segítségével kapunk speciális képességeket, mint amilyen a dobbantás, vagy az elektromos kisütés és teleportálás. Minden dimenzióban másikat, ezért érdemes megjegyeznünk a diorámákon elérhetetlennek tűnő helyeket és visszatérnünk a megfelelő képességgel. Továbbá hasznos tanácsokat, iránymutatást ad kalandunk során.

Mindjárt a játék legelején, még a nagypapi műhelyében megismerkedünk az irányítás alapjaival, sőt azt is észrevehetjük, hogy bár szépen megtervezett diorámákban fogunk kóborolni, nem mozgunk teljesen szabadon, meghatározott útvonalháló van, szinte alig tudunk letérni róluk. Nem is nagyon érdemes, de még így is bőven megfelelő szabadság-érzetet kapunk. A kamera alapvetően statikus nézőpontból mutatja főhősünket, csak ritkán kanyarodik el a helyzethez igazodva. Amint belépünk a menübe azonban, a diorámákat szabadon forgathatjuk, közelíthetünk, távolodhatunk, kényelmesen nézelődve fedezhetjük fel az elágazásokat, későbbiekben titkos utakat, kamrákat. Így leírva nem adható igazán át, de a szükséges korlátokat betartva, egészen kényelmesen tudunk navigálni, tájékozódni a helyszíneken. Ide kapcsolnám az első enyhe neheztelésemet, miszerint figuránk irányíthatósága sokszor picit körülményes. A helyszíneken rengetegszer be tudunk akadni kisebb tereptárgyakba és viszonylag bajosan mérhető fel néha, hogy az adott terep emelkedése megengedi-e az áthaladást, vagy kerülőútvonalon kell caplatnunk. Ez többször megtörheti a lendületünket, ám kiismerhető egy idő után, és ami fontosabb, megszokható és nem fog minket (nagyon) zavarni. Mindent összevetve a helyszíneket nagyon szépen és ötletesen alakították ki, többségükben élmény a felfedezés, a különböző környezeti puzzle-ök legyűrése. Egyedül talán a „city“ diorámákon éreztem, hogy kevésbé érdekesek, de azok sem rontják el az igen magas színvonalú összképet.

És ha már környezeti feladványok: többnyire hidakat és lépcsőket, állványzatokat kell konstruálni, emellett jó érzékkel adagolt különlegesebb eszközöket (helikopter, lengőkabin, áramgenerátor stb...). Ilyenkor átlépünk a program egy egészen másfajta részére. Ez egy tiszta képernyő, ahol a jól láthatóan körülhatárolt területen a megadott elemekkel kivitelezzük a feladatul kapott építményeket. Bizonyos részeit a környezetből látható elemekhez kell kapcsolni, van, hogy kikötésül bizonyos elemeket muszáj felhasználni, máskor pedig stabil, egyensúlyban lévő szerkezetet kell konstruálni - a varázsló baglyától még most is kiráz a hideg. Amennyiben olyan dolgot hozunk létre, amin aztán navigálnunk kell (és így kvázi része lesz a diorámáknak), le kell tesztelnünk, hogy egy robot biztonságosan át tud haladni rajta, nem omlik össze váratlanul az egész. Bonyolultabb, mint gondolnánk, én többször is úgy éreztem, hogy a „stabil“ támszerkezetemnek bírnia kell a terhet, mégis összeomlott az egész. Van benne kihívás tehát, sok helyzetet akár többféle módon is megoldhatunk, nem szükséges az összes kockánkat mindig felhasználni. Amint minden szép és jó, a megoldások után akár vissza is térhetünk, hogy még szebb, még jobb dolgot alkossunk. Ilyenkor lehet még többféle, előrehaladtunkkal egyre változatosabb kockákkal és egyebekkel igazán maradandót alkotni. Namármost, amint sikerült valami funkcionálisan működőképeset alkotnom, én speciel nem éreztem a belső ingert, hogy visszatérjek ezekhez a feladványokhoz pusztán a cicomázás kedvéért. Nem tudom, lehet, hogy egy kis idő múlva mégis visszatérek hozzájuk.

Hiszen rengeteg mindent tudunk a játékban összeharácsolni. A diorámákon lévő ládikák többnyire az adott „világ“ egyéni fizetőeszközét rejtik, amit a mindenhol jelen lévő, de mindenhol másfajta portékával kereskedő szellemnél költhetünk el. És akarunk is elkölteni, olyan jóféle dolgokat árul, többek között ruhákat, fejfedőket, különleges kockaszíneket (amiket az építgetős feladványok újrázásánál használhatunk), és világonként különböző speckó, ám méregdrága tárgyakat. Nem mondtam még? Figuránkat bármikor átalakíthatjuk kedvünkre, minden egyes elemüket kicserélhetjük, a szellemes cuccokat is beleértve! Lehetőségeink beláthatatlanok!

Igazából két kifogásom volt a Lego Bricktales-szel. Az egyikük a körülményes irányítás. Nem annyira a terepeken, az tényleg semmiség, inkább az építgetésnél. Sok gyakorlatot és türelmet igényel az egyes elemek megfelelő helyre juttatása egy olyan háromdés környezetben, ahol néha a konstrukciót sem tudjuk tisztán átlátni és a kamera is hajlamos kényelmetlenségekre. A másik viszont, hogy a Bricktales, ha nem megyünk vissza módszeresen kipucolni a helyszíneket és minden dolgot összegyűjteni, elég rövidke, kb. hat órányi kaland. Ha viszont gyermekkel együtt, akár több részletben játsszuk, akkor bőven kellemes időtöltésnek mondom. Ajánlott is segítségként a lurkó mellett lenni, hiába aranyosak önmagukban a figurák, magyar feliratok (még?) nincsenek és a feladványok között is akad fogósabb.

Pontosan
7
Platform: Pc, PS4, PS5, Xone, Series S|X, Switch
Kiadó / Fejlesztő: Thunderful / Clockstone
Megjelenés: 2022. október 12. | Ár: Kb. 12000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

2 órája
4

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

1 napja
38

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

1 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

2 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

3 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

3 napja
4

Heti megjelenések

4 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

4 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

6 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

7 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

7 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

7 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

8 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

8 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

9 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

2025.06.23.
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2025.06.23.
2

Heti megjelenések

2025.06.23.
13