[Teszt] Lego Bricktales

Lego Bricktales

dracoo2022.10.12. 08:00

Hajdanán, még boldog gyermekkoromban kaptam ajándékba egy legókészletet (egy betonkeverő teherautót). Senki sem gondolta volna, hogy máig tartó rajongásom tüzét csiholja majd bennem. Sőt, a színes építőkockák kavalkádja mindvégig (természetesen hol jobban, hol inkább parázslón) ott volt a gondolataim szegletén - és persze a kezeim ügyében. Mit sem tudok az átlagos AFOL (gyk. felnőtt legórajongó) sötét korszakáról, nem tértem vissza hozzá, hiszen nem is nőttem ki belőle. Idővel sajnos ez a hobbim is inkább a digitális világba költözött (csak néhanapján szereztem be tényleges készletet), költség- de főleg helyhatékonyság miatt. Maradt az álmodozás, tervezgetés és a megboldogult kockagyáros idézet: „a felnőttek az interneten legóznak“. Kitérhetnék arra is, hogy a licenszelt témák felé fordulás a cégnél jórészt a klasszikus készletek végét is jelentette egyben, korántsem ilyen borús a helyzet: rengeteg kreativitás, sok és sokféle ötlet lappang a dán csoda-manufaktúra rejtekén. Na várjunk csak, miért a kitérő?

Az átlagos lego videójáték az utóbbi időkben számomra bizony nem hozza a várt élményeket. A körítés ugyan többnyire pazar, javarészt mégiscsak gyűjtögetős platformereket dobnak piacra, a kockák végtelen variálhatósága, az építgetés inkább háttérbe szorul. Tudom, igen, ha ilyen igényeim vannak, inkább böngésszem a bricklink studio alkalmazását. Mégis, kifejezetten örültem, amikor a Builder’s Journey felbukkant a hírtengerben, dacára nyúlfarknyi hosszának és limitált lehetőségeinek. Még jobban mosolyra állt a szám széle, amikor cikkünk tárgyát először megpillantottam! Végre egy olyan játék, amelyben tökéletesen elegyedik a kaland, a felfedezés és a furmányos építgetés! És klasszikus témák! Épkézláb történet! És ipari mennyiségű legócica! ^^

A ClockStone Studio munkássága remek alapokat biztosít egy építgetős játékhoz, lévén ők hozták össze a Bridge Constructor játékokat (például a BC:Portal-t), így a Bricktales fizikai hitelessége garantáltnak tűnik. Szerencsére a barangolós részek is hozzák az elvárhatót. Egy egyszerű, de bájos alaptörténet során figuránk a tipikusan szórakozott, egyben zseniális feltaláló nagyapjának fog segíteni, hogy az még a polgármester látogatása előtt helyrehozza az elég lepukkant állapotban tengődő vidámparkját. Méghozzá az egész park centrumában lévő dimenziókapuval! Ahhoz, hogy a vurstli ismét működjön, öt különleges bigyót (Happiness Crystal) kell összeszednünk az öt eltérő világban, az ott lakók problémáinak megoldásával. Külön boldogság, hogy társunk is lesz egy épp megtalált lebegő robot képében. Ő a legváltozatosabb módon segít nekünk, a segítségével kapunk speciális képességeket, mint amilyen a dobbantás, vagy az elektromos kisütés és teleportálás. Minden dimenzióban másikat, ezért érdemes megjegyeznünk a diorámákon elérhetetlennek tűnő helyeket és visszatérnünk a megfelelő képességgel. Továbbá hasznos tanácsokat, iránymutatást ad kalandunk során.

Mindjárt a játék legelején, még a nagypapi műhelyében megismerkedünk az irányítás alapjaival, sőt azt is észrevehetjük, hogy bár szépen megtervezett diorámákban fogunk kóborolni, nem mozgunk teljesen szabadon, meghatározott útvonalháló van, szinte alig tudunk letérni róluk. Nem is nagyon érdemes, de még így is bőven megfelelő szabadság-érzetet kapunk. A kamera alapvetően statikus nézőpontból mutatja főhősünket, csak ritkán kanyarodik el a helyzethez igazodva. Amint belépünk a menübe azonban, a diorámákat szabadon forgathatjuk, közelíthetünk, távolodhatunk, kényelmesen nézelődve fedezhetjük fel az elágazásokat, későbbiekben titkos utakat, kamrákat. Így leírva nem adható igazán át, de a szükséges korlátokat betartva, egészen kényelmesen tudunk navigálni, tájékozódni a helyszíneken. Ide kapcsolnám az első enyhe neheztelésemet, miszerint figuránk irányíthatósága sokszor picit körülményes. A helyszíneken rengetegszer be tudunk akadni kisebb tereptárgyakba és viszonylag bajosan mérhető fel néha, hogy az adott terep emelkedése megengedi-e az áthaladást, vagy kerülőútvonalon kell caplatnunk. Ez többször megtörheti a lendületünket, ám kiismerhető egy idő után, és ami fontosabb, megszokható és nem fog minket (nagyon) zavarni. Mindent összevetve a helyszíneket nagyon szépen és ötletesen alakították ki, többségükben élmény a felfedezés, a különböző környezeti puzzle-ök legyűrése. Egyedül talán a „city“ diorámákon éreztem, hogy kevésbé érdekesek, de azok sem rontják el az igen magas színvonalú összképet.

És ha már környezeti feladványok: többnyire hidakat és lépcsőket, állványzatokat kell konstruálni, emellett jó érzékkel adagolt különlegesebb eszközöket (helikopter, lengőkabin, áramgenerátor stb...). Ilyenkor átlépünk a program egy egészen másfajta részére. Ez egy tiszta képernyő, ahol a jól láthatóan körülhatárolt területen a megadott elemekkel kivitelezzük a feladatul kapott építményeket. Bizonyos részeit a környezetből látható elemekhez kell kapcsolni, van, hogy kikötésül bizonyos elemeket muszáj felhasználni, máskor pedig stabil, egyensúlyban lévő szerkezetet kell konstruálni - a varázsló baglyától még most is kiráz a hideg. Amennyiben olyan dolgot hozunk létre, amin aztán navigálnunk kell (és így kvázi része lesz a diorámáknak), le kell tesztelnünk, hogy egy robot biztonságosan át tud haladni rajta, nem omlik össze váratlanul az egész. Bonyolultabb, mint gondolnánk, én többször is úgy éreztem, hogy a „stabil“ támszerkezetemnek bírnia kell a terhet, mégis összeomlott az egész. Van benne kihívás tehát, sok helyzetet akár többféle módon is megoldhatunk, nem szükséges az összes kockánkat mindig felhasználni. Amint minden szép és jó, a megoldások után akár vissza is térhetünk, hogy még szebb, még jobb dolgot alkossunk. Ilyenkor lehet még többféle, előrehaladtunkkal egyre változatosabb kockákkal és egyebekkel igazán maradandót alkotni. Namármost, amint sikerült valami funkcionálisan működőképeset alkotnom, én speciel nem éreztem a belső ingert, hogy visszatérjek ezekhez a feladványokhoz pusztán a cicomázás kedvéért. Nem tudom, lehet, hogy egy kis idő múlva mégis visszatérek hozzájuk.

Hiszen rengeteg mindent tudunk a játékban összeharácsolni. A diorámákon lévő ládikák többnyire az adott „világ“ egyéni fizetőeszközét rejtik, amit a mindenhol jelen lévő, de mindenhol másfajta portékával kereskedő szellemnél költhetünk el. És akarunk is elkölteni, olyan jóféle dolgokat árul, többek között ruhákat, fejfedőket, különleges kockaszíneket (amiket az építgetős feladványok újrázásánál használhatunk), és világonként különböző speckó, ám méregdrága tárgyakat. Nem mondtam még? Figuránkat bármikor átalakíthatjuk kedvünkre, minden egyes elemüket kicserélhetjük, a szellemes cuccokat is beleértve! Lehetőségeink beláthatatlanok!

Igazából két kifogásom volt a Lego Bricktales-szel. Az egyikük a körülményes irányítás. Nem annyira a terepeken, az tényleg semmiség, inkább az építgetésnél. Sok gyakorlatot és türelmet igényel az egyes elemek megfelelő helyre juttatása egy olyan háromdés környezetben, ahol néha a konstrukciót sem tudjuk tisztán átlátni és a kamera is hajlamos kényelmetlenségekre. A másik viszont, hogy a Bricktales, ha nem megyünk vissza módszeresen kipucolni a helyszíneket és minden dolgot összegyűjteni, elég rövidke, kb. hat órányi kaland. Ha viszont gyermekkel együtt, akár több részletben játsszuk, akkor bőven kellemes időtöltésnek mondom. Ajánlott is segítségként a lurkó mellett lenni, hiába aranyosak önmagukban a figurák, magyar feliratok (még?) nincsenek és a feladványok között is akad fogósabb.

Pontosan
7
Platform: Pc, PS4, PS5, Xone, Series S|X, Switch
Kiadó / Fejlesztő: Thunderful / Clockstone
Megjelenés: 2022. október 12. | Ár: Kb. 12000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

15 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==