[Teszt] King's Bounty II - a király meztelen

King's Bounty II - a király meztelen

Oldern2021.08.23. 20:00

Az eredeti King's Bounty azon kevés játékok közé tartozott, amelyik nem akart explicit nosztalgiahullámot meglovagolni, és bár első ránézésre abszolút a Heroes of Might and Magic-zsánert követte, a konkrét játékmenet sokkal összetettebb, sokkal pepecselősebb volt. Így lassan tíz év távlatából arra mindenképpen emlékszem a vele eltöltött sok tucat játékórából, hogy egyesével kellett vadásszam az újabb és újabb helyszíneket, hogy apránként tudtam csak egyre több egységet megszerezni, és hogy végig az az érzésem volt, hogy egy előre haladó lineáris utat valaki egy AI segítségével feldarabolta 100-110 "oda-vissza" útvesztőre, hogy ne tűnjön fel, hogy itt valójában miről is van szó. Mindenesetre ez az egész nagyon szép emlékeket tudott nyújtani egy olyan műfajban, amiben egészen ritkán érkeznek új versenyzők.

Ehhez képest igazi kultúrsokk volt a King's Bounty 2, amit az RX590-esem nyolcvan fok köré melegedése előrejelzett: vége a felülnézetes mókának, vége a lényegre koncentráló taktikázásnak, a kiadó ugyanis úgy döntött, hogy ha külsőnézetes RPG-nek próbálja álcázni a folytatást, akkor azzal több... kit is? Szóval azzal több játékost lehet behúzni. Ez tényszerűen lehet, hogy igaz, de mindenkit óva intenék a korai örömködéstől: külsőnézetes kalandjáték/RPG nézet ide vagy oda, a King's Bounty 2 magja és a központi játékmenet megmaradt pontosan ugyanannak a felülnézetes kalandnak. A gyors utazás+ló használatával néhány óra alatt egyértelművé válhat mindenki számára, hogy ez nem egy Elder Scrolls VIII lesz, hanem egy kisebb méretű, optikai illúziókkal felturbózott tradicionális King's Bounty.

A baj leginkább az, hogy az emberközelibb megközelítéshez már egy fokkal komolyabb történetet várnánk, de az első néhány órában tapasztalt kalandok és mellékküldetések ma már egy kezdő szerepjátékos modulkönyvbe se nagyon férnének bele. Ráadásul a dizájnnal is van problémám: az első három helyszín több olyan összecsapás-magvat is elhintett, hogy igen, itt most végre belevethetjük magunkat a sűrűjébe, de hiába mutatnak be pl. egy temető "zónát" benne egy elhintett főgonosszal, a konkrét összecsapás leredukálódott 1, azaz 1db harcra. Igen, jól olvassátok. Ennél már az első King's Bounty alapjátéka is többet hozott a legelső temetős zónájával - sőt. Itt hiába tették bele az energiát a zónába, sem ellenfél, sem felderíteni való tartalom nem fért nagyon bele.

Apropó felderítés. A hát mögötti kamerás nézet nagy újdonsága, hogy ezúttal nem az utunkban vannak a felszedhető pénzek, egységek, extrák, tárgyak, és scrollok, hanem....hanem azokat házak falánál, odúk mélyén, és a kamerától többé-kevésbé rosszul elrejtve találhatjuk meg. Hogy mit tesz hozzá mindez a játékmenethez? Szigorúan véve semmit. Kevésbé szigorúan véve viszont azt mondanám, hogy elvesz, mert direkt lassítja a játékos tájékozódását és haladását az, hogy ilyenekkel kell szöszölni - és előnyt nem igazán látok.

Aztán a második probléma: ez a játék jelenlegi formájában rémesen optimizálatlan. Egyszerűen döbbenet, hogy miután konstatálom, hogy hogyan pörgeti a GPU-m (oké, tegyük fel hogy ez az én hibám, kellett nekem egy ekkora fogyasztással bíró kártytát venni a piac bezuhanása előtt), mindent a lehető legkisebb értékre vettem, a felbontást lefeleztem, a skálázást is levittem, stb stb - de az engine még így is képes 20-25 fps környékére térdelni. A kártyám ennyire nem gyenge, ennél a látványvilágnál ezerszer szebb játékokat simán elviszi. Az lehet a ludas, hogy ugyanaz az engine felelős a külső nézetért, mint a csatáért, ami finoman szólva sem tűnik bölcs döntésnek. Na mindegy, ezt ők tudják - a netet böngészve nem vagyok ezzel a problémámmal egyedül.

Maga a harc egyébként, ha lehet, korlátozottabb, mint korábban, nagyon kevés négyzettel, bár némi pozicionálási lehetőséggel. A mag változatlan: egységeket fogunk veszteni, akiket alig tudunk visszatölteni, és a játék tálentum-fája elég korán döntéskényszerbe hoz majd: vagy a morál szétpumpálásával, és a harci fókusszal akarunk egy pici pluszhoz jutni, vagy pedig a varázslatainkat erősítjük annyira meg, hogy kis Heroes IV-vibera emlékeztető módon inkább mi legyünk az ellenfelek számára a főellenség, ne a seregünk. Apropó sereg: az első néhány órában eléggé vanilla volt a kínálat, de ez valahol már az eredeti Kings Bounty-ra is jellemző volt, szerencsére ott azért a későbbiekben a probléma orvosolta magát - valószínűleg a végjátékhoz eljutva így sem lesz másképp.

Akárhogy is nézem, én nem tudok olyan emberekről, akik modern Oblivion-szerű 3d-s nézetet követeltek volna a felülnézetes taktikai zsáner egyik legendájának folytatásához, és szerintem ez a váltás hatalmas súlyt helyezett a fejlesztők hátára, akik emiatt túl nagy újításokhoz nem igazán tudtak vagy mertek folyamodni a gameplay azon részében, ahol ez számít: a csatákban és a meta-rendszerekben. Hát ha ez kellett, ez kellett.

Pontosan
6
Kiadó / fejlesztő: Koch- Prime Matter / 1C Publishing EU | Platform: PC
Megjelenés: 2021. augusztus 24. | Ár: 49 euró (kb. 16500Ft).

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

12 órája
3

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

19 órája
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

21 órája
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

1 napja
5

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

1 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

2 napja
6

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

3 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

3 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

3 napja
8

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

3 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

4 napja
4

Heti megjelenések

4 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

5 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

6 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

7 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

8 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

8 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

9 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

2025.04.29.
9