[DLC] Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

ne5hVáradi Dániel2017.11.07. 08:00

A tesztben látható képek a játék Photo Mode-jával készültek.

Az alapjátékhoz hasonlóan ismét virtuális kalaplengetéssel és tapsviharral kell kezdenem, ugyanis a Guerrilla Games második alkalommal volt képes teljesen lenyűgözni. Túlzás nélkül állítom, hogy a csapat sikeresen ismételte meg a CD Projekt Red bravúrját. Ami 2015-ben a Witcher 3 és egy évvel később a Blood and Wine volt, az idén nem más, mint a Horizon Zero Dawn maga. Természetesen a The Frozen Wilds-zal együtt.

A DLC kissé kényes helyzetben ékelődik be a játékba, ennek oka pedig az alapjáték végéhez köthető. Bármiféle spoiler nélkül, ez annyit tesz, hogy bár a The Frozen Wilds kimondottan a Zero Dawn történetének vége előtt játszódik, kicsit úgy érezhetjük, valójában a főszál után vesszük fel a fonalat. Ez a kettősség annak köszönhető, hogy bár még az alapjáték egyes karaktereiről is tudhatunk meg új érdekességeket, a kihívás szempontjából minden korábbi élményt felülmúl. Az új történeti szál szerint Aloy a rideg Észak felé veszi az irányt, ahol is új fertőzés üti fel fejét, mely még a korábbiaknál is nagyobb fenyegetést jelent.

Tévképzeteink pedig ne legyenek, a The Frozen Wilds valóban igazi veszélyeket tartogat, mind a környezet, mind az új mechanikus fenevadak szerepében. A fagyos tájakon nem ritkák a hóviharok, ilyenkor, illetve az éjszakák során a látótávolság könnyen csökken nagyjából nullára, így ember legyen a talpán, aki ezekben a szituációkban nem botlik bele egy kisebb gépcsordába.

Az új lények pedig még a kristálytiszta időben is kíméletlenül akarnak fagyos sírba tenni minket. Ha eddig azt hittük, a Thunderjaw és a Stormbird jelentik a játék legnagyobb veszélyét, nyugodtan átadhatjuk a koronát, elsősorban a Scorchernek. De nem kell szégyenkeznie a Frostclaw-nak sem, az első ránézésre jegesmedvére emlékeztető bestia minden vágya, hogy első kézből éljük át a hipotermiát.

A megnövekedett veszélyekhez a lehetőségeink is kibővülnek. Ennek köszönhetően Aloy egy negyedik képességfát kap, mely az erőforrás menedzselést mélyíti, ráadásul nem csak az eszköztárunkra korlátozódik. Az új trükköknek köszönhetően már megjavíthatjuk az oldalunkra állított átprogramozott gépeket, akár a legnagyobb monstrumokat is. Ezen felül lehetőségünk lesz a különböző nyersanyagokat és modokat lebontani, így nem kell folyamatosan kereskedők után néznünk, ha megtelnek a készleteink.

Természetesen nem hiányozhatnak az új eszközök sem, így például a korábbi legerősebb páncél, a Shield Weaver mellé a Banuk vezér ruha is becsatlakozik, mint a leghasznosabb öltözet, segítségével ugyanis az életünket tudjuk folyamatosan visszatölteni. Ezeken felül új fegyverekkel is bővül az arzenálunk, valamint először nyílik alkalmunk módosításokkal ellátni a lándzsánkat is. Az új fegyverek és páncélok mellé új modok is dukálnak, a legerősebbek akár három értéket is tudnak növelni.

És ha már a Shield Weavert szóba hoztam. Ezért jár a legnagyobb elismerés a Guerrillának. Elérték ugyanis, hogy a pajzsot úgy gyengítsék, hogy közben nem lesz használhatatlan. Az új fertőzés ugyanis bizonyos területeken olyan tornyokat hoz létre, melyek energiahullámokkal túltöltik a ruhánkat, ezáltal rövidre zárva azt, tehát búcsút mondhatunk a folyamatos védelemnek. Ezzel egy időben pedig a környező robotokat is folyamatosan gyógyítja, így ha nem likvidáljuk (vagy semlegesítjük, ezzel kiütve a környező gépeket), akkor könnyen kerülhetünk végtelen szélmalomharcba a ránk támadó bestiákkal.

Az alapjátékhoz hasonlóan ezúttal is lehetőségünk adott különféle tárgyak gyűjtögetésére, azonban ezek szintén remekül ékelődnek be mind a játék hátterébe, mind az előrehaladásunkba. Külön pozitívum továbbá, hogy az előrehaladáshoz szükséges különböző tevékenységek között már válogathatunk is, így például ha egy banditatábor felszámolása nem a kedvenc időtöltésünk, nem leszünk rákényszerítve, hogy megcsináljuk. Később természetesen minden mellékes elfoglaltságot teljesíthetünk. Szintén örömteli újdonság, hogy ezen tennivalók sokkal jobban kapcsolódnak a DLC történeti szálához, mint korábban, így például az új Hunting Ground bizonyos kihívásait nem is tudjuk addig elvállalni, amíg egy pontig el nem érünk a sztoriban. Sőt, egy második, rejtett vadászkihívást is megnyithatunk, ahol a rendelkezésre álló lőszerünk lesz korlátozott, ezáltal korábban nem tapasztalt taktikázásra leszünk kényszerítve.

Nem mehetek el a Frozen Wilds látványvilága mellett sem, ráadásul itt is csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Elképesztően bámulatos és az alapvetően havas táj ellenére kellően változatos helyszíneket sikerült a holland csapatnak elénk tárnia. A pillanatok alatt ránk törő hóviharok, az éjszaka felragyogó sarki fény, a gejzírek és hőforrások, a hamuval keveredő hószitálások, valamint a vakítóan fehér hegycsúcsok egytől-egyig elképesztő részletességről árulkodnak. Természetesen nem hiányozhatnak a letűnt civilizáció romjai sem, ezek egyikénél pedig erős déjà vu foghat el minket, hasonlót ugyanis korábban például az Enslavedben láthattunk.

Említettem már a helyszínt, az eszközöket, a lehetőségeket, az ellenfeleket, azonban mindenképpen szót kell ejtenem az új karakterekről is, ugyanis ezúttal is parádésra sikerültek. Remekbe szabott párbeszédeket, sőt, továbbmegyek, talán az idei év legjobb dialógusait köszönhetjük nekik. Nem egyszer törtem ki hosszú percekig tartó nevetésben, annyira sikerült megteremteniük a hangulatot. Amikor pedig az egyik NPC az RPG-kre jellemző questfelépítést parodizálja ki (ez alól nem kivétel a Horizon sem, ezért külön pacsi az öniróniáért), akkor betonozta be magát a The Frozen Wilds a valaha készült legjobb kiegészítők listáján. Ha pedig ez nem lenne elég, az alapjáték végével szorosan összefüggő DLC további lehetőségeket nyit meg egy esetleges második rész előtt, ugyanakkor nem kíván kizárólag csak hatásvadász cliffhangerekkel dobálózni, rengeteg helyen hozzátesz a már megismert világhoz és eseményekhez.

Kevés DLC esetében mondhatjuk el, a The Frozen Wilds azonban bátran vállalhatja: a kiegészítő sokkal inkább az alapjáték kompakt formába öntött esszenciája, semmint pusztán pár küldetésből álló néhány extra játékóra. Az új területen megtalálható a Horizon Zero Dawn összes lehetősége, azonban itt-ott némileg átalakítva, ráadásul az elődhöz hasonlóan ezek is tökéletesen illeszkednek a játékba, nem lógnak ki, nem ütnek el tőle. Az elhivatott robotvadászok számára pedig közel 20 órányi új kalandot és kihívást tartogat. Vagy akár még ennél is többet.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

3 órája
467

Ki mivel játszik?

Bejgli, rántott hal, töltött pulyka, mákos guba, tokaji aszú és jó kis viták az idei GOTY játékokokn a családi asztalnál... Reméljük mindenkinek jól telt a karácsonyi előeste - de adott a kérdés - ki mit talált a fa alatt és ki mivel játszott?

1 napja
35

Meghalt Vince Zampella – ez történt hétfőn

Továbbá: Yakuza Kiwami 3 & Dark Tides, Cronos: The New Dawn, Octopath Traveler.

3 napja
19

Heti megjelenések

4 napja
1

Metroid Prime 4: Beyond

5 napja
35

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

6 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

7 napja
14

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

7 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

8 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

8 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

9 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

2025.12.16.

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

2025.12.16.
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

2025.12.16.
74

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

2025.12.16.
8

Heti megjelenések

2025.12.15.

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

2025.12.14.
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

2025.12.14.
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

2025.12.14.

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8