[DLC] Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

ne5hVáradi Dániel2017.11.07. 08:00

A tesztben látható képek a játék Photo Mode-jával készültek.

Az alapjátékhoz hasonlóan ismét virtuális kalaplengetéssel és tapsviharral kell kezdenem, ugyanis a Guerrilla Games második alkalommal volt képes teljesen lenyűgözni. Túlzás nélkül állítom, hogy a csapat sikeresen ismételte meg a CD Projekt Red bravúrját. Ami 2015-ben a Witcher 3 és egy évvel később a Blood and Wine volt, az idén nem más, mint a Horizon Zero Dawn maga. Természetesen a The Frozen Wilds-zal együtt.

A DLC kissé kényes helyzetben ékelődik be a játékba, ennek oka pedig az alapjáték végéhez köthető. Bármiféle spoiler nélkül, ez annyit tesz, hogy bár a The Frozen Wilds kimondottan a Zero Dawn történetének vége előtt játszódik, kicsit úgy érezhetjük, valójában a főszál után vesszük fel a fonalat. Ez a kettősség annak köszönhető, hogy bár még az alapjáték egyes karaktereiről is tudhatunk meg új érdekességeket, a kihívás szempontjából minden korábbi élményt felülmúl. Az új történeti szál szerint Aloy a rideg Észak felé veszi az irányt, ahol is új fertőzés üti fel fejét, mely még a korábbiaknál is nagyobb fenyegetést jelent.

Tévképzeteink pedig ne legyenek, a The Frozen Wilds valóban igazi veszélyeket tartogat, mind a környezet, mind az új mechanikus fenevadak szerepében. A fagyos tájakon nem ritkák a hóviharok, ilyenkor, illetve az éjszakák során a látótávolság könnyen csökken nagyjából nullára, így ember legyen a talpán, aki ezekben a szituációkban nem botlik bele egy kisebb gépcsordába.

Az új lények pedig még a kristálytiszta időben is kíméletlenül akarnak fagyos sírba tenni minket. Ha eddig azt hittük, a Thunderjaw és a Stormbird jelentik a játék legnagyobb veszélyét, nyugodtan átadhatjuk a koronát, elsősorban a Scorchernek. De nem kell szégyenkeznie a Frostclaw-nak sem, az első ránézésre jegesmedvére emlékeztető bestia minden vágya, hogy első kézből éljük át a hipotermiát.

A megnövekedett veszélyekhez a lehetőségeink is kibővülnek. Ennek köszönhetően Aloy egy negyedik képességfát kap, mely az erőforrás menedzselést mélyíti, ráadásul nem csak az eszköztárunkra korlátozódik. Az új trükköknek köszönhetően már megjavíthatjuk az oldalunkra állított átprogramozott gépeket, akár a legnagyobb monstrumokat is. Ezen felül lehetőségünk lesz a különböző nyersanyagokat és modokat lebontani, így nem kell folyamatosan kereskedők után néznünk, ha megtelnek a készleteink.

Természetesen nem hiányozhatnak az új eszközök sem, így például a korábbi legerősebb páncél, a Shield Weaver mellé a Banuk vezér ruha is becsatlakozik, mint a leghasznosabb öltözet, segítségével ugyanis az életünket tudjuk folyamatosan visszatölteni. Ezeken felül új fegyverekkel is bővül az arzenálunk, valamint először nyílik alkalmunk módosításokkal ellátni a lándzsánkat is. Az új fegyverek és páncélok mellé új modok is dukálnak, a legerősebbek akár három értéket is tudnak növelni.

És ha már a Shield Weavert szóba hoztam. Ezért jár a legnagyobb elismerés a Guerrillának. Elérték ugyanis, hogy a pajzsot úgy gyengítsék, hogy közben nem lesz használhatatlan. Az új fertőzés ugyanis bizonyos területeken olyan tornyokat hoz létre, melyek energiahullámokkal túltöltik a ruhánkat, ezáltal rövidre zárva azt, tehát búcsút mondhatunk a folyamatos védelemnek. Ezzel egy időben pedig a környező robotokat is folyamatosan gyógyítja, így ha nem likvidáljuk (vagy semlegesítjük, ezzel kiütve a környező gépeket), akkor könnyen kerülhetünk végtelen szélmalomharcba a ránk támadó bestiákkal.

Az alapjátékhoz hasonlóan ezúttal is lehetőségünk adott különféle tárgyak gyűjtögetésére, azonban ezek szintén remekül ékelődnek be mind a játék hátterébe, mind az előrehaladásunkba. Külön pozitívum továbbá, hogy az előrehaladáshoz szükséges különböző tevékenységek között már válogathatunk is, így például ha egy banditatábor felszámolása nem a kedvenc időtöltésünk, nem leszünk rákényszerítve, hogy megcsináljuk. Később természetesen minden mellékes elfoglaltságot teljesíthetünk. Szintén örömteli újdonság, hogy ezen tennivalók sokkal jobban kapcsolódnak a DLC történeti szálához, mint korábban, így például az új Hunting Ground bizonyos kihívásait nem is tudjuk addig elvállalni, amíg egy pontig el nem érünk a sztoriban. Sőt, egy második, rejtett vadászkihívást is megnyithatunk, ahol a rendelkezésre álló lőszerünk lesz korlátozott, ezáltal korábban nem tapasztalt taktikázásra leszünk kényszerítve.

Nem mehetek el a Frozen Wilds látványvilága mellett sem, ráadásul itt is csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Elképesztően bámulatos és az alapvetően havas táj ellenére kellően változatos helyszíneket sikerült a holland csapatnak elénk tárnia. A pillanatok alatt ránk törő hóviharok, az éjszaka felragyogó sarki fény, a gejzírek és hőforrások, a hamuval keveredő hószitálások, valamint a vakítóan fehér hegycsúcsok egytől-egyig elképesztő részletességről árulkodnak. Természetesen nem hiányozhatnak a letűnt civilizáció romjai sem, ezek egyikénél pedig erős déjà vu foghat el minket, hasonlót ugyanis korábban például az Enslavedben láthattunk.

Említettem már a helyszínt, az eszközöket, a lehetőségeket, az ellenfeleket, azonban mindenképpen szót kell ejtenem az új karakterekről is, ugyanis ezúttal is parádésra sikerültek. Remekbe szabott párbeszédeket, sőt, továbbmegyek, talán az idei év legjobb dialógusait köszönhetjük nekik. Nem egyszer törtem ki hosszú percekig tartó nevetésben, annyira sikerült megteremteniük a hangulatot. Amikor pedig az egyik NPC az RPG-kre jellemző questfelépítést parodizálja ki (ez alól nem kivétel a Horizon sem, ezért külön pacsi az öniróniáért), akkor betonozta be magát a The Frozen Wilds a valaha készült legjobb kiegészítők listáján. Ha pedig ez nem lenne elég, az alapjáték végével szorosan összefüggő DLC további lehetőségeket nyit meg egy esetleges második rész előtt, ugyanakkor nem kíván kizárólag csak hatásvadász cliffhangerekkel dobálózni, rengeteg helyen hozzátesz a már megismert világhoz és eseményekhez.

Kevés DLC esetében mondhatjuk el, a The Frozen Wilds azonban bátran vállalhatja: a kiegészítő sokkal inkább az alapjáték kompakt formába öntött esszenciája, semmint pusztán pár küldetésből álló néhány extra játékóra. Az új területen megtalálható a Horizon Zero Dawn összes lehetősége, azonban itt-ott némileg átalakítva, ráadásul az elődhöz hasonlóan ezek is tökéletesen illeszkednek a játékba, nem lógnak ki, nem ütnek el tőle. Az elhivatott robotvadászok számára pedig közel 20 órányi új kalandot és kihívást tartogat. Vagy akár még ennél is többet.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

9 órája
8

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

1 napja
3

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

1 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

2 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

2 napja
6

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

3 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

3 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

4 napja
3

Heti megjelenések

4 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

5 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

6 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

6 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

7 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

7 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

8 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

9 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

9 napja
68

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

9 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

9 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

9 napja
6