[DLC] Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

ne5hVáradi Dániel2017.11.07. 08:00

A tesztben látható képek a játék Photo Mode-jával készültek.

Az alapjátékhoz hasonlóan ismét virtuális kalaplengetéssel és tapsviharral kell kezdenem, ugyanis a Guerrilla Games második alkalommal volt képes teljesen lenyűgözni. Túlzás nélkül állítom, hogy a csapat sikeresen ismételte meg a CD Projekt Red bravúrját. Ami 2015-ben a Witcher 3 és egy évvel később a Blood and Wine volt, az idén nem más, mint a Horizon Zero Dawn maga. Természetesen a The Frozen Wilds-zal együtt.

A DLC kissé kényes helyzetben ékelődik be a játékba, ennek oka pedig az alapjáték végéhez köthető. Bármiféle spoiler nélkül, ez annyit tesz, hogy bár a The Frozen Wilds kimondottan a Zero Dawn történetének vége előtt játszódik, kicsit úgy érezhetjük, valójában a főszál után vesszük fel a fonalat. Ez a kettősség annak köszönhető, hogy bár még az alapjáték egyes karaktereiről is tudhatunk meg új érdekességeket, a kihívás szempontjából minden korábbi élményt felülmúl. Az új történeti szál szerint Aloy a rideg Észak felé veszi az irányt, ahol is új fertőzés üti fel fejét, mely még a korábbiaknál is nagyobb fenyegetést jelent.

Tévképzeteink pedig ne legyenek, a The Frozen Wilds valóban igazi veszélyeket tartogat, mind a környezet, mind az új mechanikus fenevadak szerepében. A fagyos tájakon nem ritkák a hóviharok, ilyenkor, illetve az éjszakák során a látótávolság könnyen csökken nagyjából nullára, így ember legyen a talpán, aki ezekben a szituációkban nem botlik bele egy kisebb gépcsordába.

Az új lények pedig még a kristálytiszta időben is kíméletlenül akarnak fagyos sírba tenni minket. Ha eddig azt hittük, a Thunderjaw és a Stormbird jelentik a játék legnagyobb veszélyét, nyugodtan átadhatjuk a koronát, elsősorban a Scorchernek. De nem kell szégyenkeznie a Frostclaw-nak sem, az első ránézésre jegesmedvére emlékeztető bestia minden vágya, hogy első kézből éljük át a hipotermiát.

A megnövekedett veszélyekhez a lehetőségeink is kibővülnek. Ennek köszönhetően Aloy egy negyedik képességfát kap, mely az erőforrás menedzselést mélyíti, ráadásul nem csak az eszköztárunkra korlátozódik. Az új trükköknek köszönhetően már megjavíthatjuk az oldalunkra állított átprogramozott gépeket, akár a legnagyobb monstrumokat is. Ezen felül lehetőségünk lesz a különböző nyersanyagokat és modokat lebontani, így nem kell folyamatosan kereskedők után néznünk, ha megtelnek a készleteink.

Természetesen nem hiányozhatnak az új eszközök sem, így például a korábbi legerősebb páncél, a Shield Weaver mellé a Banuk vezér ruha is becsatlakozik, mint a leghasznosabb öltözet, segítségével ugyanis az életünket tudjuk folyamatosan visszatölteni. Ezeken felül új fegyverekkel is bővül az arzenálunk, valamint először nyílik alkalmunk módosításokkal ellátni a lándzsánkat is. Az új fegyverek és páncélok mellé új modok is dukálnak, a legerősebbek akár három értéket is tudnak növelni.

És ha már a Shield Weavert szóba hoztam. Ezért jár a legnagyobb elismerés a Guerrillának. Elérték ugyanis, hogy a pajzsot úgy gyengítsék, hogy közben nem lesz használhatatlan. Az új fertőzés ugyanis bizonyos területeken olyan tornyokat hoz létre, melyek energiahullámokkal túltöltik a ruhánkat, ezáltal rövidre zárva azt, tehát búcsút mondhatunk a folyamatos védelemnek. Ezzel egy időben pedig a környező robotokat is folyamatosan gyógyítja, így ha nem likvidáljuk (vagy semlegesítjük, ezzel kiütve a környező gépeket), akkor könnyen kerülhetünk végtelen szélmalomharcba a ránk támadó bestiákkal.

Az alapjátékhoz hasonlóan ezúttal is lehetőségünk adott különféle tárgyak gyűjtögetésére, azonban ezek szintén remekül ékelődnek be mind a játék hátterébe, mind az előrehaladásunkba. Külön pozitívum továbbá, hogy az előrehaladáshoz szükséges különböző tevékenységek között már válogathatunk is, így például ha egy banditatábor felszámolása nem a kedvenc időtöltésünk, nem leszünk rákényszerítve, hogy megcsináljuk. Később természetesen minden mellékes elfoglaltságot teljesíthetünk. Szintén örömteli újdonság, hogy ezen tennivalók sokkal jobban kapcsolódnak a DLC történeti szálához, mint korábban, így például az új Hunting Ground bizonyos kihívásait nem is tudjuk addig elvállalni, amíg egy pontig el nem érünk a sztoriban. Sőt, egy második, rejtett vadászkihívást is megnyithatunk, ahol a rendelkezésre álló lőszerünk lesz korlátozott, ezáltal korábban nem tapasztalt taktikázásra leszünk kényszerítve.

Nem mehetek el a Frozen Wilds látványvilága mellett sem, ráadásul itt is csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Elképesztően bámulatos és az alapvetően havas táj ellenére kellően változatos helyszíneket sikerült a holland csapatnak elénk tárnia. A pillanatok alatt ránk törő hóviharok, az éjszaka felragyogó sarki fény, a gejzírek és hőforrások, a hamuval keveredő hószitálások, valamint a vakítóan fehér hegycsúcsok egytől-egyig elképesztő részletességről árulkodnak. Természetesen nem hiányozhatnak a letűnt civilizáció romjai sem, ezek egyikénél pedig erős déjà vu foghat el minket, hasonlót ugyanis korábban például az Enslavedben láthattunk.

Említettem már a helyszínt, az eszközöket, a lehetőségeket, az ellenfeleket, azonban mindenképpen szót kell ejtenem az új karakterekről is, ugyanis ezúttal is parádésra sikerültek. Remekbe szabott párbeszédeket, sőt, továbbmegyek, talán az idei év legjobb dialógusait köszönhetjük nekik. Nem egyszer törtem ki hosszú percekig tartó nevetésben, annyira sikerült megteremteniük a hangulatot. Amikor pedig az egyik NPC az RPG-kre jellemző questfelépítést parodizálja ki (ez alól nem kivétel a Horizon sem, ezért külön pacsi az öniróniáért), akkor betonozta be magát a The Frozen Wilds a valaha készült legjobb kiegészítők listáján. Ha pedig ez nem lenne elég, az alapjáték végével szorosan összefüggő DLC további lehetőségeket nyit meg egy esetleges második rész előtt, ugyanakkor nem kíván kizárólag csak hatásvadász cliffhangerekkel dobálózni, rengeteg helyen hozzátesz a már megismert világhoz és eseményekhez.

Kevés DLC esetében mondhatjuk el, a The Frozen Wilds azonban bátran vállalhatja: a kiegészítő sokkal inkább az alapjáték kompakt formába öntött esszenciája, semmint pusztán pár küldetésből álló néhány extra játékóra. Az új területen megtalálható a Horizon Zero Dawn összes lehetősége, azonban itt-ott némileg átalakítva, ráadásul az elődhöz hasonlóan ezek is tökéletesen illeszkednek a játékba, nem lógnak ki, nem ütnek el tőle. Az elhivatott robotvadászok számára pedig közel 20 órányi új kalandot és kihívást tartogat. Vagy akár még ennél is többet.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt kedden

Benne: Formula Legends, Nintendo Indie World Showcase, Karma: The Dark World, Teenage Mutant Ninja Turtles: Tactical Takedown, Oscuro Blossom's Glow, Kirby and the Forgotten Land, Storm Lancers, Ire: A Prologue, Hell is Us.

17 órája
6

Game Pass: mozgolódás augusztus első felében

Izgalmas független fejlesztések érkeznek a Standard előfizetések kínálatába, azon kívül azonban kevés érdekességet tartogat az aktuális lista.

1 napja
4

Dead Take

Belső nézetes kalandjátékot találni nem nagy kunszt, viszont olyat, amelyik túlmutat a sétálószimulátorokon, már egyre nehezebb. A Dead Take megpróbálja a lehetetlent és több vonalon is próbál innovációt nyújtani, miközben két kézzel matat a vetítőszoba sötétjében. Teszt!

1 napja
3

Virtua Fighter pofonok, Hellblade II frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Marvel Tokon: Fighting Souls, Adventure of Samsara, Stick it to the Stickman, Troublemaker 2: Beyond Dream.

1 napja
3

Heartworm - Analóg szelleműzés

Az egyetlen ember alkotta Heartworm egy nagyon kellemes hangulatú túlélőhorror, ahol a hangsúly a rettegés helyett a melankolián van.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
5

Donkey Kong Bananza

Donkey Kong - egy név, ami nagyjából egyidős kedvenc hobbinkkal. Donkey Kong talán az első videojáték szupersztár volt, bár kevesen tudják, hogy létezése egyfajta kompromisszum eredménye. Most viszont nincs kompromisszum: induljon a banánzáj!

3 napja
11

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

4 napja
1

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

4 napja
10

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

5 napja
4

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

5 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

6 napja
6

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

6 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

6 napja
9

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

7 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

7 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

7 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

7 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

8 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

8 napja
5