[DLC] Forspoken: In Tanta We Trust

Forspoken: In Tanta We Trust

ne5hVáradi Dániel2023.05.28. 18:30

A Forspoken minden bizonnyal a "lehetett volna sokkal jobb" jelző alatt írja be magát a Videojátékok Nagykönyvébe, a Luminous Prductions pedig ha mással nem is, a játék DLC-jével javíthatott volna a renomén. A feltételes mód azonban nem véletlen, az In Tanta We Trust nem csak hogy keveset kínál, de azt is hasonló kivitelben, mint az alapjáték tette. Ezzel pedig a címadó bizalmat sem tudja kivívni.

A Forspokennek nem éppen a történet vagy a világépítés volt a legerősebb pontja, ezért leginkább erre fókuszálni egy DLC-t már önmagában kicsit megkérdőjelezhető. Az In Tanta We Trust az alapjáték történései előtt 25 évvel játszódik, Frey egy titokzatos hangot követve csöppen a múltba, ahol aztán egy, az Athia pusztulásához vezető eseményekben kulcsfontosságú ember bőrébe bújik, hogy az ő szemszögéből élje át és ismerje meg azokat.

Ez a felütés önmagában még akár izgalmas is lenne, a megvalósítás azonban sajnálatos módon meglehetősen vérszegényre sikeredett. Ennek egyik oka, hogy a DLC rendkívül rövid, még a néhány mellékes tennivaló és fejlesztések kimaxolásával sem tartott tovább 3 óráig, hogy elérjem benne a 100%-os teljesítettséget, ha valaki pusztán csak a történetre koncentrál, ennek akár a fele alatt is végezhet vele.

Az sem segíti a DLC megítélését, hogy a megnyitható képességek mindegyikét az alapjáték repertoárjából kölcsönzi, nincsenek egyedi, kizárólag a DLC-hez megalkotott mozdulatok. Legalábbis számunkra. A készítők próbálták kicsit felrázni a dolgokat azzal, hogy a folyamatosan mellettünk lévő NPC támadásaival kombinálhatjuk a sajátjainkat, sőt, bizonyos ellenfeleket csak ilyen módon tudunk egyáltalán sebezni, azonban a szegényes játékidő miatt az ebben rejlő esetleges potenciált sem sikerül teljesen kiaknázni.

A DLC fejlesztési lehetőségei is megoszlanak, egyrészt a felszedhető tárgyak és kiegészítők csak a társunk által használhatóak, másrészt saját magunkat csak a skillfánál elérhető kihívásokkal tudjuk fejleszteni, ami a DLC meglehetősen korlátolt játéktere miatt némileg nehézkessé válik. A történet szempontjából érthetőek például a képességeink terén eszközölt megkötések, azonban elég olcsó megoldás, hogy elveszik a már elsajátított képességeket csak azért, hogy aztán egy másik skillfa keretében ugyanúgy visszakapjuk. Főleg annak tekintetében, hogy arra nem igazán fektetnek energiát, hogy megmagyarázzák, miképpen lehetnek Frey-nek egyező képességei egy olyan emberrel, akivel semmilyen kapcsolata nincs.

Amivel az alapjáték és az In Tanta We Trust sem igazán kezd semmit, az Frey múltba csöppenése. Bár néha kialakul egy-egy vicces szituáció a korszakos különbségekből, a körülötte lévők elképesztően gyorsan alkalmazkodnak a modern, számukra teljesen ismeretlen szlenghez és kijelentésekhez, pedig már csak ebben az egy tényezőben is rendkívül sok lehetőség lenne, amiből azonban a készítők nem hoztak ki semmit.

A DLC rövidségéből adódóan annak történetvezetése is rendkívül pongyola, a nagy gonosz motivációját is néhány mondatban lerendezik, társunk jellemfejlődése pedig lóugrással van szemléltetve. Nyilván a rendelkezésre álló eszközökből ennyit lehetett kihozni, azonban még ezek tudatában is meglehetősen elnagyolt a kiegészítő ezen része. Sokkal érdekesebb ellenben az, amit felvezetni próbál, az In Tanta We Trust ugyanis egy elég komoly cliffhangerrel ér véget, ami még egy DLC, de inkább egy második rész előjele lehetne, tekintve azonban, hogy az alapjáték megjelenése óta a Luminous Productions munkatársait máshova csoportosította át a Square Enix, kérdéses, hogy bármiféle folytatásra még számíthat-e a Forspoken.

Az In Tanta We Trust történetének rövidsége mellett már-már pofátlanul hasznosítja újra az alapjáték eszköztárát, legyen szó a helyszínről, a képességekről vagy az ellenfelekről. A marketingkampányban elhangzott pontokat szegről-végről hozza, de inkább érződik kiollózott tartalomnak, semmint igazi kiegészítésnek, a játék fogadtatása miatt pedig a felvezetni próbált szál jó eséllyel sehova sem fog vezetni.

PLATFORM PC, PS5 (tesztelt)
KIADÓ Square Enix FEJLESZTŐ Luminous Productions
MEGJELENÉS 2023. május 26. ÁR 8800 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 órája
3

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==