[Teszt] Endless Dungeon

Endless Dungeon

Oldern2023.11.02. 18:32

Elhiszem, hogy amikor az ember közeledik a negyedik x-hez (és most nem a pornóra gondolok), akkor valahogy elkezd talán begyepesdni, elkezd bizalmatlan lenni a kedvenceit érintő változásokkal kapcsolatban. Kicsit meg is ijedtem, amikor az Endless Dungeont játszva olyan szintű hisztizhetnékem támadt, amit gaming körökben nem is tudom mikor éreztem... de miért?

Hát, az Endless Dungeon annak a Dungeon of the Endlessnek a szellemi örököse, ami az Endless-mániám csúcspontján az egyik kedvencem volt. Persze, grafikailag sokkal egyszerűbb volt, hiszen felülnézetes, "festett" pixelart-2d hibridről volt szó, amely nem volt úgy valós idejű, mint az utód, de az alapok - a szobák, a tornyok, a hősök, a hullámonként érkező ellenfelek - megvoltak benne. Nem volt ott minden fenékig tejfel, és akármennyire is szerettem a játékot, roppant nehezen haladtam benne, mert nagyon sok minden függött attól, hogy milyen seedekkel kezdesz, mennyire vagy szerencsés az adott végigjátszásban. Ez persze a roguelike alapja, de lényeg a lényeg: ez egy limitációkkal terhelt, de hangulatos rpg-roguelite-td hibrid volt.

Na, és a három dimenzióba, valós időbe átültetéssel - és a deklarált twin-stick shooter műfaj megjelenésével - valamit mindenképpen elvesztettünk. Be vagyunk szorítva a karakterünk perspektívájába (ok, válthatunk a hősök közt, meg tudunk valamelyest pozicionálni, meg van egy nagy térkép és egy teleport is), de a látvány sokkal, sokkal kevéssé átlátható, minden apró, minden alig olvasható (és most kivételesen nem a szememmel van a gond) - az a tulajdonsága viszont megmaradt a játéknak, hogy a "szintek" vége felé érkező utolsó hullámnál derül ki igazán, hogy alapjaiban rontottad-e el a tornyok elhelyezését, vagy a döntéseket amiket az upgradek során hoztál. De a hullámok közti kis várakozás, a nagyobb események előtti várakozás és úgy általában a várakozás és a lassú tempó egy kaotikus, számomra túlzottan belassult katyvaszt eredményez. Értsük jól: arra gondolok, hogy a látvány nem lesz átláthatóbb, ha lassan szaladok át rajta, tehát nem az információ mennyiségével, hanem annak egyediségével van (szerintem) a probléma.

Aztán persze bekapcsolt a core loop, az agyam szépen lassan elfogadta, hogy el kell engednem az elődöt, és azért ez a játék, mint választott hibrid a műfajában, tud működni. Rá tud az ember kapni a ritmusára, kinyitogatja a szobákat, elhasználgatja az Endless játékokból annyira ismert Industry/Food/Science nyersanyagokat (van ami a tornyokhoz kell, van ami minden fejlesztést aktivál, és a kaja a hősök upgradejeit segíti többnyire), és aztán reménykedik benne hogy amit kitalált, az nagyjából működik majd a runok végéig. Az azonban világossá vált számomra csupán néhány óra után is, hogy az egész Endless Dungeonnek van egy komoly limitációja, és ez a konkrét gameplaye: egy TD-nél az azonnali átláthatóság az optimizációk és az újraindítások miatt kritikus fontosságú. Itt viszont már magának a játéktérnek a megnyitogatása és a közte lévő döntések belassítják annyira az egész folyamatot, hogy nem válik a játék könnyen darálhatóvá. Persze simán lehet, hogy valaki másnak, akinek ez újdonságot hoz (mert mondjuk az előd kimaradt, vagy kevéssé kritikusan áll hozzá az egészhez) még így is örömét leli annyira benne, hogy simán rámenjen a legnehezebb fokozatokra és úgy grindelje a játékot az örökkévalóságig. A shooter elem pedig valóban hozzáadott egy rakás mélységet a játékhoz (főleg amikor már három karaktered van), a rengeteg elérhető loot és a különféle fegyverek képesek a rossz toronyelhelyezések vagy a rosszul választott upgradek hibáit korrigálni, ha ügyesen és jó ütemben használod a karaktereid.

Ha becsukom a szemem, és elképzelem a Dungeon of the Endless Hadész-szerű utódját, felsőnézettel, festői grafikával, letisztult gameplayyel, akkor valami mást látok, mint amit végül kaptunk. De persze a fejlesztők ezt sehol nem igérték - csak nekem fáj, hogy más lett az irány, ami felé mentek. Azért ne hagyjátok hogy nagyon elriasszak ettől bárkit, alapvetően egy teljesen szórakoztató, az én laikus szemem számára kellőképpen összetettnek tűnő rendszer van a játékban, és az Endless esztétika még ebben a kicsit kaotikus egyvelegben is az átlag fölé emeli, már ami az összképet illeti. Szóval minden rendben, csak a játék műfaja változott az elődhöz képest - ha pedig twin-stick shooter fan vagy, akkor a végeredmény még imponálóbb lesz számodra.

PLATFORM PC, PS4, PS5, Xbox One, Series X/S, Switch KIADÓ SEGA FEJLESZTŐ Amplitude Studios MEGJELENÉS 2023. október 19.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

5 órája
1

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

19 órája
4

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

1 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

1 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

1 napja
5

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

2 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

2 napja
6

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

3 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

3 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

3 napja
8

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

4 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

6 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

7 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

8 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

9 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

9 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

2025.04.30.
12