[DLC] Dying Light 2 Stay Human: Bloody Ties - teszt

Dying Light 2 Stay Human: Bloody Ties - teszt

Krisz576Raj Krisztián2022.11.24. 12:16

9 hónappal a posztapokaliptikus Open World zombikaland folytatás után a lengyel fiúk tartották magukat az ígéretükhöz, és kihozták első DLC-jüket, egy véres akciódús aréna-harcokkal dúsított mellékágat, melyben Aiden többek közt egy szomorú családi dráma sűrű közepébe pottyan.

A Dying Light 2-t év elején kifejezetten kellemes szájízzel fogadtam, nagyszabású zombis Open World RPG-ként élmény- és tartalomdús hiánypótlással kecsegtetett. Ám nem feltétlenül egyes elemeiben volt komolyabb, hanem inkább összképben és hangulatban. Azóta viszont sok játék… víz lefolyt a Dunán, (minden platformot tekintve) jöttek szép számmal a jobbnál-jobb címek, így mára sajnos némileg megkopott a februári megjelenés bája. A relatív hatalmas tartalom mellé viszont megígérte a Techland, hogy 5 évig támogatják a játékukat. Hasznos patcheket és többek közt grafikai upgrade-eket eddig is láthattunk már tőlük, lásd blogomat, de bizony ez a tartalmi ígéret DLC-ket is jelent, első körben a (fizetős) Bloody Ties-t.

Ugye megvan az a mondás, hogy: „Tudod, hogy lehet eljutni a Carnegie Hall-ba? Gyakorlással. Sok gyakorlással!” Na itt most frappánsan a „Carnage Hall”-ba jutunk el (carnage = mészárlás). Villedor környékének legelvetemültebb söpredéke és harcosai gyűlnek itt össze, hogy véres gladiátorharcok közepette megmérkőzzenek egymással, és csak egy valaki maradhasson, az új bajnok.

A küzdelmeket némiképpen még érdekesebbé teszi, hogy már az elején megismerkedünk a fiatal Ciro-val, egy élelmes kis tolvajjal, aki szintén versenyzői babérokra tör, kezdetben társunkként. Az apja pedig (mint volt bajnok) a lelkünkre köti, hogy vigyázzunk a fiúra, de közben próbáljuk már meg az egész szervezetet is romba dönteni. Ez valahol érdekes vonal persze, mivel Aiden addigra nem éppen egy ismeretlen figura a városban, így nem biztos, hogy a legalkalmasabb „beépített ügynöknek”.

A DLC-ről előzetesen érdemes megemlíteni, hogy bár a fő sztoriban már relatív korán ellátogathatunk a kezdő helyszínre (egy amolyan harcos klub helyiségbe), magát a fő vonalat csak a (felhőkarcolókkal teli) B helyszínre érve tudjuk teljesíteni, arról nem is beszélve, hogy a Bloody Ties-ban fejlettebb combat és parkour képességekre lesz szükségünk. Egyrészt, ha túl korán kezdjük meg a DLC-t, akkor még csak kvalifikációkon vehetünk részt, és mielőtt a „Carnage Hall”-ba mehetnénk valódi versenyzőként, a játék visszaküld minket, hogy haladjunk tovább a fő sztorimódban, míg át nem jutunk a Central Loopba.

Másrészt a Bloody Ties nem egy sztorizós-lájtos piknikezés. Van története, de sokkal inkább AZOKNAK szánták (szánhatták?), akik kenik-vágják a játék mechanikáját és komolyabb kihívásokra vágynak.

A Bloody Ties-t ne akarjuk minden áron idő előtt letudni, sokkal inkább maradjon egy extra kihívás, ha már alaposan kiveséztük a Dying Light 2 fő sztorivonalát és az érdekesebb mellékküldetéseket, valamint alaposan feltápoltuk magunkat fejlett ugribugri harcossá. Magának a sztorinak egyébként kvázi semmi köze a DL2 fő történetvonalához. Mindegy tehát, hogy korábban milyen döntéseket hoztunk (vagyis, hogy a bazáriaknak vagy a PK-nak segítettünk), de ezt amúgy is említettem korábban tesztben, hogy ezek a „döntések” egyébként sincsenek bizonyos fő történési pontokra kihatással, erre a DLC-re pedig pláne nincsenek, és a Bloody Ties sincsen hatással a main sztorira, röviden egy teljesen független mellékág.

Maga a DLC pedig tömény akció. Már a kvalifikációban is brutális tömegbunyók fogadnak, kezdetben egy romos (leeresztett) uszodai medencében, később a Carnage Hallban pedig hatalmas díszes fényes arénában. Vannak ugyanakkor amolyan skill pályák, ahol szörnyek között ugrálva kell checkpointról checkpontra tovaszökkenni, vagy ott vannak a kombinált kihívások, kapcsolókkal, és persze rengeteg szörnnyel. Végül a boss harcok is tiszteletüket teszik, a küldetéscsomag végén természetesen a korábbi bajnokkal, a brutális Skullface-el (kb. mint Blaster a Mad Max 3-ból).

Eközben megvannak persze a kulcsfontosságú karakterek is, mint pl. a gátlástalan műsorvezető Astrid, az Éjjel-nappal Budapest Bécijére hajazó nagymenő Severus, az aggódó apuka (és volt bajnok) Ogar, és persze az újdonsült fiatal barátom Ciro.

A probléma leginkább azzal van, hogy a Bloody Ties összegyűjtötte a Dying Light 2 összes olyan elemét, ami a játéknál középszerű benyomást kelthet, gondolok itt főleg a robotos hatású szereplők dialógusaira, a nem annyira érdekfeszítő történetre, és az akcióelemekre. Persze nagyon vagány a sok akrobatikus parkour elem, és nagyon hasznos, hogy akadnak bőven közelharci elemek a main sztori küldetései során, de EZEKRE építeni egy DLC-t sajnos pont a hiányosságokra mutat rá, vegyes végeredménnyel (mintha egy korai GTA-hoz kiadtak volna tömény autóversenyzős/lövöldözős DLC-t).

A Bloody Ties adrenalindús DLC persze, szórakoztató is tud lenni, és egyáltalán nem is könnyű teljesíteni, de a pénzünkért végső soron kapunk egy arénaharcokkal meg különféle mellékküldetésekkel teli minimum 4, de maximum 6-7 órás csomagot, amely leginkább csak azoknak ajánlott, akik a Dying Light 2 kivesézése után még több kihívásra vágynak. Egynek nem rossz, de a következő DLC meríthetne többet a játék eredeti hangulatából és lehetne tartalmasabb is.

Platform: PC, Series X (tesztelt), PS5, Series S, PS4, XOne, Switch | Fejlesztő: Techland | Kiadó: Techland | Megjelenés: 2022. november 10.

A Last of Us és Mario találkozik az SNL friss-fergeteges paródiájában

Az HBO filmsorozatát és a játékadaptációkat is parodizálja a legújabb SNL-kisfilm. Főszerepben Pedro Pascal!

16 órája
1

Még egy demót kap a Wo Long: Fallen Dynasty

Egy héttel a megjelenés előtt újra belekóstolhatunk a három királyság harcaiba.

18 órája

Dread Templar

A Dread Templar minden előnye és hátránya egyaránt a letisztult és egyszerű koncepciójából ered. De most ennyire nem szaladunk előre, lássuk, mi lett a boomer shooter játékból!

1 napja

Deliver Us Mars: itt a megjelenési trailer

A játék már elérhető szinte minden fő platformon.

1 napja

Suffer the Night: jön a sápadt ember

Játék-a-játékban elemek, na meg egy krézi főgonosz a frissen bejelentett horrorban.

1 napja

Wordless: szótlan maradsz a trailer után

Indie csoda, 2D platforming, akció és egyedi látvány kombinációja.

1 napja

Resident Evil 4 Remake: 12 perc gameplay

Hosszabb betekintés a március végén megjelenő játék ötödik fejezetébe.

1 napja
1

Csúszik a The Last of Us Part I PC-verziója

Néhány héttel tovább kell várni a számítógépes átiratra.

1 napja
2

Elképesztő mérföldkövet lépett át az It Takes Two

Több mint 10 millió példány fogyott már kooperatív platformer-kalandból.

1 napja
4

Game Informer: Resident Evil 4 (Remake)

Ismét a Game Informer szállít friss információkat és rengeteg mozgóképet egy régóta várt megjelenéshez. Hírünk folyamatosan frissül!

2 napja
11

A Gran Turismo 7 virtuális kagylóülésében

Néhány szerencsés elvihette egy órás próbakörre a Polyphony Digital simcade versenyjátékát PlayStation VR2 headsettel a fején.

2 napja
6

Mikrotranzakciók nélkül jön a Wild Hearts

A megjelenés után pedig ingyenes DLC-kkel fog bővülni.

2 napja
2

The Excavation of Hob’s Barrow

A ködös Albionban játszódó point and click horror-kaland folklór és természetfeletti elemekkel, némi száraz angol humorral és kimértséggel, méretes pixelekbe csomagolva. Teszteltük a rettentően hangulatos The Excavation of Hob’s Barrow-t.

2 napja
7

The Day Before: 10 perc vágatlan gameplay

Az orosz Fntastic hányatott sorsú nyílt világú MMO túlélő-lövöldéje görcsösen igyekszik bizonyítani, hogy nem csak pénznyelő.

2 napja
5

Kirby’s Return to Dream Land Deluxe: vár Magoland!

Az új trailer a multiplayer minijátékokat mutatja be.

2 napja
2

A Knockout City is lehúzza a rolót

A barátokkal azonban továbbra is kidobósozhatunk majd, méghozzá privát szervereken keresztül.

2 napja
2

PlayStation 5: teszt alatt az új rendszerfrissítés

Integrált Discord Voice Chat. VRR támogatás 1440p alatt. Hozzáférhetőség és kényelmi funkciók továbbfejlesztése.

3 napja
6

Atomic Heart: gameplay áttekintő

Az orosz Mundfish stúdió régóta készülő ígéretes projektje pár napon belül megjelenik, így kaptunk hozzá egy útikönyvet!

3 napja
3

Érkezik a Shadow Warrior 3: Definitive Edition

4K és 60FPS grafikai opciók. New Game+. Survival játékmód. Hero nehézségi fokozat. Teljes DualSense támogatás.

3 napja

Gameplay bemutatót kapott az Exekiller

Közel öt percen át mozog a lengyel stúdió debütáló alkotása. Portyázik a retro futurisztikus fejvadász!

3 napja
2