[DLC] Dying Light 2 Stay Human: Bloody Ties - teszt

Dying Light 2 Stay Human: Bloody Ties - teszt

Krisz576Raj Krisztián2022.11.24. 12:16

9 hónappal a posztapokaliptikus Open World zombikaland folytatás után a lengyel fiúk tartották magukat az ígéretükhöz, és kihozták első DLC-jüket, egy véres akciódús aréna-harcokkal dúsított mellékágat, melyben Aiden többek közt egy szomorú családi dráma sűrű közepébe pottyan.

A Dying Light 2-t év elején kifejezetten kellemes szájízzel fogadtam, nagyszabású zombis Open World RPG-ként élmény- és tartalomdús hiánypótlással kecsegtetett. Ám nem feltétlenül egyes elemeiben volt komolyabb, hanem inkább összképben és hangulatban. Azóta viszont sok játék… víz lefolyt a Dunán, (minden platformot tekintve) jöttek szép számmal a jobbnál-jobb címek, így mára sajnos némileg megkopott a februári megjelenés bája. A relatív hatalmas tartalom mellé viszont megígérte a Techland, hogy 5 évig támogatják a játékukat. Hasznos patcheket és többek közt grafikai upgrade-eket eddig is láthattunk már tőlük, lásd blogomat, de bizony ez a tartalmi ígéret DLC-ket is jelent, első körben a (fizetős) Bloody Ties-t.

Ugye megvan az a mondás, hogy: „Tudod, hogy lehet eljutni a Carnegie Hall-ba? Gyakorlással. Sok gyakorlással!” Na itt most frappánsan a „Carnage Hall”-ba jutunk el (carnage = mészárlás). Villedor környékének legelvetemültebb söpredéke és harcosai gyűlnek itt össze, hogy véres gladiátorharcok közepette megmérkőzzenek egymással, és csak egy valaki maradhasson, az új bajnok.

A küzdelmeket némiképpen még érdekesebbé teszi, hogy már az elején megismerkedünk a fiatal Ciro-val, egy élelmes kis tolvajjal, aki szintén versenyzői babérokra tör, kezdetben társunkként. Az apja pedig (mint volt bajnok) a lelkünkre köti, hogy vigyázzunk a fiúra, de közben próbáljuk már meg az egész szervezetet is romba dönteni. Ez valahol érdekes vonal persze, mivel Aiden addigra nem éppen egy ismeretlen figura a városban, így nem biztos, hogy a legalkalmasabb „beépített ügynöknek”.

A DLC-ről előzetesen érdemes megemlíteni, hogy bár a fő sztoriban már relatív korán ellátogathatunk a kezdő helyszínre (egy amolyan harcos klub helyiségbe), magát a fő vonalat csak a (felhőkarcolókkal teli) B helyszínre érve tudjuk teljesíteni, arról nem is beszélve, hogy a Bloody Ties-ban fejlettebb combat és parkour képességekre lesz szükségünk. Egyrészt, ha túl korán kezdjük meg a DLC-t, akkor még csak kvalifikációkon vehetünk részt, és mielőtt a „Carnage Hall”-ba mehetnénk valódi versenyzőként, a játék visszaküld minket, hogy haladjunk tovább a fő sztorimódban, míg át nem jutunk a Central Loopba.

Másrészt a Bloody Ties nem egy sztorizós-lájtos piknikezés. Van története, de sokkal inkább AZOKNAK szánták (szánhatták?), akik kenik-vágják a játék mechanikáját és komolyabb kihívásokra vágynak.

A Bloody Ties-t ne akarjuk minden áron idő előtt letudni, sokkal inkább maradjon egy extra kihívás, ha már alaposan kiveséztük a Dying Light 2 fő sztorivonalát és az érdekesebb mellékküldetéseket, valamint alaposan feltápoltuk magunkat fejlett ugribugri harcossá. Magának a sztorinak egyébként kvázi semmi köze a DL2 fő történetvonalához. Mindegy tehát, hogy korábban milyen döntéseket hoztunk (vagyis, hogy a bazáriaknak vagy a PK-nak segítettünk), de ezt amúgy is említettem korábban tesztben, hogy ezek a „döntések” egyébként sincsenek bizonyos fő történési pontokra kihatással, erre a DLC-re pedig pláne nincsenek, és a Bloody Ties sincsen hatással a main sztorira, röviden egy teljesen független mellékág.

Maga a DLC pedig tömény akció. Már a kvalifikációban is brutális tömegbunyók fogadnak, kezdetben egy romos (leeresztett) uszodai medencében, később a Carnage Hallban pedig hatalmas díszes fényes arénában. Vannak ugyanakkor amolyan skill pályák, ahol szörnyek között ugrálva kell checkpointról checkpontra tovaszökkenni, vagy ott vannak a kombinált kihívások, kapcsolókkal, és persze rengeteg szörnnyel. Végül a boss harcok is tiszteletüket teszik, a küldetéscsomag végén természetesen a korábbi bajnokkal, a brutális Skullface-el (kb. mint Blaster a Mad Max 3-ból).

Eközben megvannak persze a kulcsfontosságú karakterek is, mint pl. a gátlástalan műsorvezető Astrid, az Éjjel-nappal Budapest Bécijére hajazó nagymenő Severus, az aggódó apuka (és volt bajnok) Ogar, és persze az újdonsült fiatal barátom Ciro.

A probléma leginkább azzal van, hogy a Bloody Ties összegyűjtötte a Dying Light 2 összes olyan elemét, ami a játéknál középszerű benyomást kelthet, gondolok itt főleg a robotos hatású szereplők dialógusaira, a nem annyira érdekfeszítő történetre, és az akcióelemekre. Persze nagyon vagány a sok akrobatikus parkour elem, és nagyon hasznos, hogy akadnak bőven közelharci elemek a main sztori küldetései során, de EZEKRE építeni egy DLC-t sajnos pont a hiányosságokra mutat rá, vegyes végeredménnyel (mintha egy korai GTA-hoz kiadtak volna tömény autóversenyzős/lövöldözős DLC-t).

A Bloody Ties adrenalindús DLC persze, szórakoztató is tud lenni, és egyáltalán nem is könnyű teljesíteni, de a pénzünkért végső soron kapunk egy arénaharcokkal meg különféle mellékküldetésekkel teli minimum 4, de maximum 6-7 órás csomagot, amely leginkább csak azoknak ajánlott, akik a Dying Light 2 kivesézése után még több kihívásra vágynak. Egynek nem rossz, de a következő DLC meríthetne többet a játék eredeti hangulatából és lehetne tartalmasabb is.

Platform: PC, Series X (tesztelt), PS5, Series S, PS4, XOne, Switch | Fejlesztő: Techland | Kiadó: Techland | Megjelenés: 2022. november 10.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

12 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
7

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==