GEARS OF WAR próbakör

GEARS OF WAR próbakör

liquidSomosi László2006.11.05. 19:20

A Gears of War-t akkora várakozás övezi, amit talán csak John Holmes legendásan méretes férfiasságához tudnánk hasonlítani. A párhuzam nem véletlen, a Gears ugyanis macsó játék, tökös, hardcore férfiembereknek, akik nem riadnak vissza a sötétben settenkedő, aztán csoportosan támadó rücskös képű idegen megszállóktól, és a vidámpark-építgetés helyett a nagypályás mészárlást részesítik előnyben.

Szaladjunk végig a kötelező műsorszámon: a játékot gyaníthatóan keveseknek kell külön bemutatni, de ha az elmúlt egy évet abszolút ingerszegény környezetben (lakatlan sziget, tibeti kolostor...) töltötted, és véletlenül, netalántán nem hallottál volna róla, akkor... akkor a Gears of War third person akciójáték az Unreal sorozatért és technológiáért felelős Epic Games-től. Sci-fi durvulás, idegenek vs. morcos tengerészgyalogosok meccs a távoli jövőben, kizárólag Xbox 360-ra. Sok vérrel, lövöldözéssel meg láncfűrészeléssel - germán barátaink éppen ezért a biztonság kedvéért gyorsan be is tiltották, nehogy Sáskának (ők a gonosz idegen faj) nézze véletlenül a romlatlan lelkű német fiatal Dr. Hans-Jürgen Schmidtet, a középiskolai etika- és filozófiatanárt. Mert annak ronda vége szokott lenni, ugyebár.

Várakozás ide vagy oda, a puding próbája az evés, két napja pedig nekünk is sikerült a kanalat ragadnunk. A Gears of War feliratú bőségtál az Xbox 360 magyar nyitóbuliján várta az érdeklődőket, abszolút ideális körülmények között. Az “ideális körülmények” esetünkben azt jelentették, hogy ettünk-ittunk-mulattunk, aztán odakommandóztuk magunkat a méretes képet biztosító projektor, és a GoW-ot rejtő debug X360 mellé. Újabb szerencsés körülmény: a gépet birtokló PC Gurus kollégák már emberes időt öltek a játékba, ergo a pályák nyitva álltak, lehetett próbálkozni. Óvatos duhajként (a mögöttünk szurkoló G365 fórumarcok bíztató szavaitól kísérve - köszönjük, urak! :-) az elején kezdtük, végignéztük a főhős, Marcus szabadulását, aztán jöhetett a tűzharc.

Első benyomás: a Gears of War vadállati módon, lenyűgözően jól néz ki. Nem kicsit, nagyon. Ha a GoW nő lenne, és valahogy egy légtérbe kerülnénk vele, azon nyomban megpróbálnánk lefektetni. Finom részletek és látványosra polírozott helyszínek, pazar animáció és effektek, HDR ott ahol kell, és abszolút stabil képfrissítés. Azaz: a végleges verzióban nyoma sincs a korábbi build-eket néhol jellemző beakadásnak, vajon csúszik a cucc, tölteni nagyon ritkán tölt (egyszer láttunk ilyesmit), és akkor is minimálisat. Már a kezdőpályák is látványosak, de az igazi finomságok csak később érkeznek. Megnéztünk egy esős, éjszakai pályát is: a kommentjeinket most nem idézem, a “kib...ott gyönyörű” volt a legvisszafogottabb jelző. Az eső végigcsorog a falakon, apró patakokban gyűlik össze a megfelelő helyeken, a cseppek fröccsenve morzsolódnak szét Marcus páncélján. Fan-tasz-ti-kus, nem véletlenül licenszeli az UE3 technológiát boldog-boldogtalan - a gazdái kezében pedig a jelek szerint csodákra képes.

Ha gondtalan, villámgyors, sokat szaladgálós mészárlást vársz a Gears of War-tól, csalódni fogsz. A GoW taktikus megközelítést igényel, a virtuális Rambók itt villámgyorsan hullazsákban végzik. A kulcsszó: fedezék. Egy átlagos tűzharc a következőképpen néz ki. Meglátod az ellent, és már csapod is neki a hátad a legközelebbi kőtömbnek. Gyors sorozat a fejed fölé tartott fegyverből (jobb ravasz), de ez maximum beköszönésnek jó (rendkívül pontatlan, és nagyon szór), célzott lövésekkel kell operálni. Lenyomod a bal ravaszt, Marcus kihajol a fedezékből, kamera be a válad környékére, és lősz. Az általunk látott ellenfeleknek két pontos sorozat elég volt - de ezt nem könnyű bevinni. Leginkább azért nem, mert ők is hozzád hasonlóan gondolkodnak, azaz nem szednek virágot a szabadban a fejlövésre várva, hanem fedezék mögül lövöldöznek kifelé. Ha többen csoportosulnak egy helyen, a parittya-gránát a megoldás, az analóg karral meghatározod az ívet, aztán a jobb ravasszal elhajítod a szeretetcsomagot. Ha ügyes voltál, nagy, véres fröccsenés a válasz, szerencsés esetben három ellenfelet is elpostázhatsz a teremtőjüknek.

Külön életerő-kijelző nincs, a GoW a Call of Duty 2-ben tapasztalt “ha nagyon lesérültél, jelzi, és pihenni kell egy kicsit” szisztémát alkalmazza. Az alapból rendelkezésre álló nehézségi fokozatok közül (casual és hardcore) a barátságosabbat választva sem volt könnyű az élet, szoktatni kell magad hozzá, hogy nincs eszetlen lövöldözés, nincs hősködés, figyelni kell, hogy kit masszíroznak a csapattársaid (egy kolléga mindig veled van, de van, ahol több is), és taktikusan kell mozogni. A mozgás - fedezékbe húzódás - rohanás egy gombbal (az A-val) abszolválható, közeli fedezékek esetén akrobatikázni (előre / hátra / oldalra gurulni) is lehet a menedékek között. Ha nagyon közel jönnek hozzád, akkor ott a láncfűrész, ami azonban nem olyan ultimatív közelharci fegyver, mint pl. a Halo puskatusa. Ha sikerül láncfűrészelni, akkor rendben vagy (véreső, döglött ellenfél), csak odáig el kell jutni valahogy. Warhawk apóval megpróbáltunk erőltetett láncfűrészes támadásokat végrehajtani - az esetek többségében vörösbe-feketébe boruló képernyő, és “Game Over” felirat volt a válasz. Miért? Egyrészt valószínűleg jó bénák voltunk, másrészt pedig a láncfűrészt be kell berrenteni, közel kell menni vele, és csak akkor tudod rendesen alkalmazni, ha nem zavarnak meg (lőnek hátba) közben. Az ellenfelek ráadásul látványosan kerülni próbálták a közvetlen kontaktust a hideg, sivító fémfogakkal - az egyikük például háromszor is átugrotta (ellenkező irányban) a ledőlt kőoszlopot, amikor ravaszul be akartam vetődni mellé egy gyors, de annál radikálisabb láncfűrészes kezelés erejéig. Warhawk kacagott, én is kacagtam, aztán rondán agyonlőtt valaki oldalról. A tanulság: mivel ugrabugrálni alapból nem lehet (csak “átlendülni” az alacsonyabb tereptárgyakon) alaposan meg kell nézni, hogy mikor izzítjuk be a fűrészt. Lőfegyverből háromfélét láttunk (automata ólomköpködők, különféle ízben), nyilvánvalóan jóval több van.

A próbakör tapasztalatai, tömören: a Gears of War határozottan reményteljes darab, bitang grafikával, remek hangulattal, és a saját zsánerében jól működő játékmenettel. A nagy kérdés: mennyire lesz változatos? Mennyire válik (vagy nem válik) önismétlővé a fedezékbe be - lövök - fedezékből ki - rohanok - fedezékbe be - gránátot dobok játékmenet? Hogy működik multiban? A válaszra már nem kell sokat várni, a Gears of War európai megjelenése alig két hét távolságból integet vidáman. A látottak alapján a megjelenés napján mi biztosan visszaintegetünk neki, aztán kíméletlenül, és szenvedélyesen a magunkévá tesszük - először párosban, aztán csoportosan is. Sáska úréknak ANNYI.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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

Cotton 100%: SNES és MD újrakiadások jönnek

Emellett PS4 és Switch változatokat is kap a pamutboszi 1994-es játéka.

10 órája

Gleylancer

Hogy mit keres 2021 piacán egy 1992-es MegaDrive shooter? Friss közönséget! A Ratalaika jóvoltából jött vissza a pixelmúltból a játék, amit tényleg érdemes lehet minden shoot 'em up rajongónak újra, vagy elsőre végigpörgetni. Teszt!

10 órája

Jövő héten újra State of Play!

Ismét új adással jelentkezik a PlayStation műsora, ami ezúttal a külsős fejlesztők korábban már látott és eddig be nem jelentett alkotásaira koncentrál.

15 órája

Advance Wars 1+2: csak 2022 tavaszán

A Re-Boot Camp alcímmel ellátott felújítás nem tudta tartani a decemberi megjelenési dátumot. Leghamarabb jövő év tavaszán láthatjuk.

15 órája
1

CD Projekt x The Molasses Flood

A botrányok ellenére egyre növekedő lengyel fejlesztő és kiadó rátette a kezét a The Flame in the Flood és a Drake Hollow fejlesztőire.

15 órája

NetEase Games x Grasshopper Manufacture

Kínai tőkével megy tovább a No More Heroes fejlesztőcsapata. A nyilatkozatok szerint a stúdió működését nem befolyásolja.

16 órája

Focus Entertainment x Douze Dixiemes

A francia kiadóóriás nem áll meg! A Dotemu és a Streum On Studio után most felvásárolta a Shady Part of Me helyi fejlesztőcsapatát is.

16 órája

Among Us: év végén minden konzolra!

Az őrült népszerűségnek örvendő apró független fejlesztés végre az otthoni konzolokra is megérkezik. Készülhetnek a barátok és az ellenségek!

16 órája

Gran Turismo 7: a startvonalnál

Kazunori Yamauchi áhítattal mesél az autóskultúra területeiről és arról, hogyan igyekeznek mindezt átültetni a jövő év elején megjelenő következő részbe.

16 órája
2

Megjelenési dátumot kapott a Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition

Nem egyszerre érkezik a digitális és a lemezes változat a gyűjteményes kiadásból.

1 napja
23

Fény derült a következő The Dark Pictures játék címére

A Man of Medan, a Little Hope és a House of Ashes után jön a The Devil in Me.

1 napja

Elindult a Behind the Beyond Kickstarter kampánya

A csapat szerény, de esszenciális összegért kalapol a közösségi finanszírozós felületen.

1 napja

Jövő év elején jöhet a King Arthur egypontnullás verziója

A sötét lovagsztori megjelenési dátuma mellé egy friss trailert is kaptunk.

1 napja
1

Panorama Cotton: ál 3D-ben is tarol a pamutboszi

Október végén jelenik meg a klasszikus shooter újrakiadása.

1 napja
1

Ilyen lett volna eredetileg a Mass Effect 3 sokat vitatott befejezése

Most először, tíz évet követően megtörténik a nagy leleplezés...

1 napja
5

Life is Strange: True Colors Wavelengths DLC

Röviddel az alapjáték megjelenése után gyorsan megérkezett a Life is Strange: True Colors DLC-je is.

1 napja
3

A múlt hamvaira épít az Apex Legends új szezonja

A Titanfall 2 ismert pilótájával és egy veszélyes vadállatokkal teli szigettel jön az új etap.

2 napja

Új játékmódot hoz a Doom Eternal 6.66-os frissítése

Fény derült a jövő héten érkező ördögi update részleteire: a fő attrakció a Horde Mode lesz.

2 napja

Több módon lesz bővíthető az újgenerációs Xbox

A Microsoft bejelentette, hogy érkeznek a 2 TB-os és 512 GB-os Expansion Cardok az Xbox Series X és S masinákhoz.

2 napja
6

The Dark Pictures Anthology: House of Ashes - tűzben edzve

A Supermassive sorozata új rémmesével zörgeti rá az ajtót az októberi szezonra. A House of Ashes egy ősi sumér templom titkait kínálja véres, sötét és akcióval teli formában. Teszteltük az epizódot!

2 napja
7