Condemned 2: Bloodshot - teszt

Condemned 2: Bloodshot - teszt

WarhawkLusztig Zsolt2008.03.25. 18:15

Nehéz a dolga manapság annak, aki horror játékot keres bármelyik jelenleg futó konzolon. Van aki kivár, hiszen a Resident Evil / Silent Hill páros szépen, lassan kullog a kertek alatt, azonban a hozzám hasonló elfajzottaknak még ez is kevés. Ezért szinte újjongtam, mikor megjelent a Condemned második része, az előd nagy kedvenc volt, talán a technikailag legjobban összerakott játék az Xbox360 megjelenésekor. Ezek után természetes, hogy magasak voltak az elvárásaim, azonban már most leszögezhetem, a Monolith lazán ugrotta át a magasra tett lécet.

A sztori nagyjából ott folytatódik, ahol az első rész lezárult. Bő egy év telt el SKX "kézrekerítése" óta, és a főhős Ethan Thomas az akkor volt reményekkel teli ifjonc ügynökből egy részeges, személyi higiéniát zsigerből elutasító, csöves lett. Ha ez még nem lenne elég, folyamatos rémálmok gyötrik, ezek és saját démonai elől pedig még inkább az alkohol világába menekül. Azonban mikor egy kísérteties hívást kap régi mentorától, Malcolm Vanhorntól kénytelen lesz, minden viszolygása ellenére visszatérni az SCU kötelékébe, kinyomozni, mi is történt SKX egyetlen élő rokonával. Nagyjából innen indul a játék, majd egyre beljebb spirálozik a horror és káosz világába. Egyre több hulla kerül elő, felbukkan egy titkos társulat, az Oro és azok a hajléktalanok még mindig tomboló őrültként támadnak mindenkire, aki az utcára merészkedik.

Szóval a világ nem igazán változott, nem úgy, mint a játékmenet apróságai. Az első rész legnagyobb poénja a verekedés - lett volna, azonban az egy gomb üt, másik védekezik séma elég egyszerűvé, majd unalmassá tette ezt a harcmodort. Most a jobb és bal ravasz a két kezünket irányítja, blokkolni pedig mindkettőt megnyomva lehet. Ez pedig rendkívül élvezetessé teszi a verekedéseket, példának okáért rengeteg kombo került a játékba, ezek némelyike csak ütéseink erejét növeli meg, de van olyan, mely ellenfelünket kilöki egyensúlyából, ezzel helyzeti előnyhöz juttatva minket. A siker kulcsa ezeknek a kombinációknak a tudatos használatában van, illetve a megfelelő időzítésen. Ha belejöttök, nem lesz ellenfél, aki megállít titeket.

Természetesen fegyvereink változatlanok maradtak, azaz szinte bármivel gyepálhatjuk a szerencsétlen ellenfeleket, legyen az szöggel kivert fadarab, gázcső, tekebábú... bármi! Bár ezek egy idő után elhasználódnak, nem kell félni, mindig lesz néhány tárgy körülöttünk, melyet használhatunk. A brutalitás azonban itt nem ér véget. Megfelelő mennyiségű ütés bevitele után lehetőségünk lesz különböző extra "kivégző" mozdulatokat használni, ilyenkor a játék belassul, mi pedig QTE rendszerben a megfelelő gombot lenyomva pofozhatjuk a reagálni képtelen célpontot. Általában ez elég szokott lenni a győzelemhez, de van néha, hogy ellenfelünk csak elkábul. Ilyenkor el lehet kapni, majd valami tényleges kivégzést végrehajthatunk rajta. Belevágjuk a fejét a közeli tévébe? Belelökjük a tűzbe? Szétlapítjuk a koponyáját a közeli munkagéppel? Lehetőségeink közel végtelenek. Időnként persze lőfegyvert is szerezhetünk, de ezek legtöbbször (pontosítsunk, nagyjából két pályát kivéve) olyan kevés lőszerrel rendelkeznek, hogy pillanatok alatt elhasználjuk őket. Egy mókás megjegyzés a fegyverekkel kapcsolatban, tudtommal Ethan az első, akinek kemény alkoholt kell innia ahhoz, hogy [i]jobban[/i] célozzon.

Az egyik fontos kérdés az volt, hozzányúlnak-e a készítők a jó öreg helyszínelő rendszerhez? Aki játszott az első résszel az tudja, hogy jó poén volt nyomok után kutatni, de a játék igazából megmondta, mit használjunk, hol használjuk, illetve mit keressünk. Na, ez itt teljesen másképp lesz. Egy ikon jelzi, hogy olyan területen vagyunk, ahol nyomokat lehet keresni, de hogy mit és mivel, az teljesen ránk van bízva. Csak egy egyszerű példa, meg kell tudnunk, egy hotel melyik szobájába estünk be. Legegyszerűbb módszer, kinyitjuk az ajtót és megnézzük a szoba számot. Ott azonban csak a három szám egyike látható. Választhatunk, hogy keresünk-e másfelé nyomokat, vagy válaszolhatjuk azt is, hogy valahol az adott szinten vagyunk. Döntésünk a játékot nem befolyásolja, azonban a pálya végén különböző extra felszerelést kaphatunk ha minden feladatot tökéletesen hajtottuk végre.

A buta madárgyűjtögetés is a múlté, helyette a pályákon több opcionális feladat van. Egyrészt van néhány hangsugárzó berendezés, melyek a közvetlen okai az utcalakók őrületének, ezeket természetesen megéri elpusztítani. Vannak TV-k és rádiók, melyek egy riporter történetét mondják el egészen szomorú haláláig, illetve vannak a reakciók, melyek opcionális reagálások bizonyos helyzetekre. Természetesen ezeket szintén nem kötelező begyűjteni, viszont extrák és nem utolsósorban achievmentek üthetik érte markunkat (utóbbi természetesen csak az X360 verzióban).

Ami maradt a régiben az a lenyűgözően rémisztő hangulat. Már az első rész is brillírozott ebben a tekintetben, a Bloodshot pedig ha lehet, még feljebb emeli a szintet. Még mindig a város legnyomorúbb részeiben teszünk kirándulást, de kirándulást teszünk a hegyekben is egy kis időre. Akárhova is megyünk, a baj mindig elkisér, hol egy vérszomjas medve, hol lázongó koldusok, vagy éppen levadászásunkra küldött kommandósok képében. Természetesen a pályák utolsó szeglete is agyon van scriptelve, de ez itt nem zavaró, a jó horrorhoz a tökéletesen megkomponált ijesztgetések kellenek, nem az állandó változatosság. A komponálás pedig, mint említettem, tökéletes. Az idegesítő zajok, az időnként feltűnő látomások, majd a képünkbe robbanó ellenfelek kitűnő egyvelege biztosítja, hogy éjszaka még a légyzümmögéstől is összecsinálja magát a tisztelt játékos.

Azt hiszem nem túlzok ha azt állítom, a Condemned volt az X360 megjelenésekor kiadott egyik legszebb, technikailag legjobban összerakott játék. Azóta viszont nem kevés víz folyt le bármely random folyón, így természetesen ráfért erre a részre a grafikai ráncfelvarrás. Ez pedig rendkívül jól sikerült, és bár sokszor rendkívül keveset látunk a pályákból, amit mégis meg tudunk vizsgálni, az teljesen jól néz ki, még a mai követelmények mellett is. A Bloodshot vérbeli FPS, ezért ha csak egy mód van rá, nem is engedi ki a játékost a főhős fejéből. Bármi is történik, mindig Ethan szemszögéből fogjuk az eseményeket figyelni, egyedül a kiválóan megszerkesztett átvezetőkben láthatjuk kívülállóként az eseményeket.

A Bloodshot egy igazi egyjátékos élményre kihegyezett termék, és ilyenbe kompetetív multiplayer üzemmódot rakni nagyjából olyan, mint Ferrari hátuljába bólogató kutyát. Senki nem tiltja, de az összképet mindenféleképp rontani fogja. Nagyjából ez a helyzet itt is. Nem kevés játékmód van, azonban az egész pillanatok alatt átmegy őrült tömegbunyóba, ami nagyjából öt perc múltán idegesítő unalomba fullad. Hogy miért tették mégis bele? Nem tudom, de úgy sejtem, a készítők is érezték, hogy az egyjátékos mód igencsak rövid lett. Ez a barátok közt is 6-10 óra játékidő az első résznél még magyarázható volt a "launchra be kellett fejezni" dumával, most azonban nem volt semmi ilyen.

A Bloodshot ettől eltekintve egy rendkívül jó játék lett. Látványos, rémisztő, van benne potenciál, és mivel jelenleg tényleg nincs semmi ebben a stílusban, ezért minden esélye megvan a sikerre. Akinek hozzám hasonlóan bejött az első rész annak kötelező vétel, de minden horrort kedvelőnek megéri belepillantani.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kiadói tervek - ez történt szerdán

Benne: Square Enix, Blades of Fire, DreadOut 3, DreadOut Remastered Collection, S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy – Enhanced Edition, Ubisoft, PlayStation.

1 órája
2

Capcom Fighting Collection 2

A Capcom Fighting Collection 2 most nyolc újabb ikonikus címet hozott el felújítva, újgenerációs konzolokra optimalizálva. Megtalálhatók benne ikonikus 2D-s verekedős játékok, háromdimenziós különlegességek, crossover címek, és kevésbé ismert kuriózumok is.

16 órája
1

Megint leépít a Microsoft - ez történt kedden

Továbbá: The Sinking City Remastered, Marvel 1943: Rise of Hydra, Fallout, Capcom.

1 napja
8

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

2 napja
22

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

2 napja
19

Heti megjelenések

3 napja
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

5 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

5 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

5 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

6 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

6 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

7 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

7 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

8 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

8 napja
49

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

8 napja
10

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

9 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

9 napja
4

Heti megjelenések

2025.05.05.
5