Igazán jó DLC-t készíteni nem könnyű feladat, már csak a vele szemben támasztott követelmények miatt sem: feleljen meg a játékosok igényeinek, változatos játékmenetével tartsa fenn az alap sztoriban rejlő potenciált, tegyen hozzá valami újat tartalmilag, és mindemellett még a rajta fityegő virtuális árcédula is legyen hivalkodó... Nos, a sorban harmadik Mass Effect 2 expanzió megpróbálja teljesíteni a fentieket, ugyanis van benne minden, ami a sikerhez szükséges: öntudatra ébredt VI, Geth jelenlét, Firewalker száguldás és lövöldözés, illetve taktikai harc. Bár egyetlen délután alatt végigjátszható, és nem illeszkedik a fő történeti cselekménybe sem (még csak új taggal sem bővíti a méretesre duzzadt osztagunkat) - ellenben változatos, izgalmas és ráadásul a Phoenix galaxisban megbúvó Aite természeti szépségébe is bebocsátást enged. Szomorú, hogy a mindenek felett álló Cerberus olyasmit művelt ezen a planétán, amit nagyon nem lett volna szabad...de nélkülük most nem lennénk itt és Shepardnek sem kellene újra eltakarítania a szemetet.
A helyszínre érkezve a szanaszét heverő holttestek, és a meghibásodott Gethek látványát csak az elszabadult számítógépes vírus tetézi, amely erőfitogtatással próbál érvényt szerezni az akaratának. Shepard azonban nem az a fajta, aki csak így meghátrál egy VI-tól: az egyetlen még megmaradt túlélő személyében maga a vezető-tudós látja el tanácsokkal, mielőtt a vírus a szatellit sugárzókon keresztül a galaxis intranet hálózatába jut és katasztrofális károkat okoz. Néhány tölténnyel és Geth hulladékkal később hősünk el is kezdi felgöngyölíteni az ügyet: a Cerberus illegális kutatásai során rájött, hogyan lehetséges az emberi elmét és a gép közti kapcsolatot felépíteni. A VI Overlord nevű virtuális közös tudat, egy humanoid-VI hibrid segítségével irányítani képes a Gethet, amely azért jelent nagy áttörést, mert ezzel a mesterségesen teremtett fajban rejlő erőt a Reaperek elleni harcra lehet fordítani. A számításokba azonban hiba csúszott: a VI öntudatra ébredt, irányíthatatlanná vált, és mivel a biztonsági rendszer automatikusan elzárta a VI core-t a hálózattól, csak manuális felülírással lehet a közelébe jutni, hogy végleg megsemmisítésre kerüljön. Ehhez három egymástól elszeparált állomáson kell felülírni a szívós védelemmel ellátott rendszert, ennek kivitelezése lesz a feladat.
A létesítmények között a Firewalker szolgálatait vehetjük igénybe, amellyel itt-ott még a VI irányítása alá vont Cerberus lövegágyúk likvidálására is energiát kell fordítanunk (Opcionálisan kőzet- és Cerberus-minta kutatás is végezhető, nyersanyagokért, vagy Achievmentért cserébe). Az elkülönülő bázisok minőségi kidolgozása, részletessége és felépítése végre felnőtt az alapjátékban tapasztalt főküldetésekhez. Nem titok, egyedi külcsínnel megáldott, tipikusan bámészkodós és magába szippantós helyszíneken kopog majd a harci bakancs. Míg az egyik pillanatban egy lezuhant, és sejtelmese atmoszférával megáldott Geth űrhajón írtjuk az ellent, nem sokkal később már egy vulkanikus láva-ömlésre épült több szintes komplexum bejárata előtt toporog a háromfős alakulat. Az idegenek hajóját elsősorban Geth minták beszerzési forrásaként, utóbbit pedig a komplexum működtetéséhez használatos hőenergia előállítására használták, titkukat az ott fellelhető információk és bizonyítékok alapján is kideríthetjük. Az biztos, hogy az ügyességi-logikai feladványok mellett remek akciójelenetekkel is találkozhat a leendő vásárló, a Gethek aprítása pedig a bennmaradt achik megnyitására is kiválóan alkalmas lesz. Azon szerencsések, akik letudták már a Suicide Missiont, nehézségek nélkül végigmenetelhetnek a küldetéseken, de az ötletes pályamodell és az okosan összeválogatott ellenfelek láttán mégis izgalmas pillanatokat élhetnek át. A Geth Prime-ok szemtől szembeni küzdelme csak taktikus harci gondolkodás révén intézhető el füst alatt, a sérülékeny Firewalker pedig alaposan megnehezíti a lávamezők forróságában történő átjutást, de a küldetés teljesítése és az új fejlesztés érdekében mindenképp érdemes lesz megpróbálni.
Mivel nem kenyerünk a spoilerezés, nem szeretnénk senki kedvét sem elvenni azzal, hogy még nagyobb rést hasítsunk az Overlord DLC felületén, azt azonban elárulhatom, hogy meglepő és váratlan befejezésnek lehet szem, illetve fültanúja az, aki az Overlord DLC vásárlása mellett dönt a szerény 560 MS pontért cserébe. A Mass Effect 2 korábbról elérhető bónusztartalmai után mindenkinek igazi felüdülést fog jelenteni ez az anyag, és bátran ajánlható azoknak a rajongóknak, akik minden idők egyik legjobb sci-fi történetének világában szeretnének még kalandozni egy kicsit Shepard és a Normandy égisze alatt. Nem fogják megbánni.