[Teszt] Pokémon Black & White

Pokémon Black & White

dragCsető Zsolt2011.03.19. 15:30

Eljön a nagy nap: kalandra indulsz három szörny egyikével, hogy edzőket, ellenségeket és végül az Elit Négyest legyőzve mesterré válj, barátokat és hű társakat szerezve. A Pokémon játékok alapkoncepciója immáron tizenöt éve változatlan és működőképes: a Game Freak csapata a sokadik szoftverduót húzza már rá sikeresen ugyanarra a formulára, a legújabb Zsebszörny-adag, a Black & White páros ráadásul a leginkább újszerű élmény a Nintendo megasikerének első felbukkanása óta.

A Black & White bátran odébbsöpri az évek során felgyűlt masszív palettát: az új epizódok több, mint 150 vadonatúj szörnyet tartalmaznak, mindez pedig épp elegendő ahhoz, hogy a cselekmény változatlan alappillérjeit friss élmények kössék össze. El lehet felejteni a korai Rattata- és Pidgey-özönt, mint ahogy a barlangok sem Zubatekkel fognak minket terrorizálni ezúttal: tudatlanságunk, kíváncsiságunk és az ismeretlen világ rég nem látott lendülettel fognak végighajtani bennünket a szokás szerint soktízórás kalandon, melynek végén a többszáz régi kedvenc is megnyílik előttünk. Ez utóbbinak duplán fogunk örülni: tény, hogy az új szörnyek alaposan felfrissítik a játékot, ám nagy részük messze nincs annyira szerethető, emlékezetes és jól kinéző, mint a már jól ismert Pokémonok. Valamit valamiért.

A kinézetet ne a tényleges grafikai részletességre tessék érteni: a Black & White a legkomolyabb grafikai előrelépés a sorozat történetében. Az ilyen szempontból már csúnyán megöregedett elődök miatt az új Pokémon még így sem rakható oda a látvány tekintetében a DS kínálat elitjébe, de tény, hogy a néhol alkalmazott újszerű kameraállások, a több 3D elem, valamint a jobban és részletesebben animált harcok következtében az új duó határozottan kellemesebb a szemnek, mint a korábbi epizódok. Az audiovizuális szféra másik féltekéjéről nagyjából ugyanez mondható el: az elődök sokszor már idegesítően elavult hangjai szerencsére előreléptek egy kategóriával, mint ahogy a szokás szerint fülbeszámó dallamok is kellemesebben szólnak, de itt is jócskán volt honnan előrelépni.

A váz alatt megbúvó, és itt-ott már kellemetlenül csikorgó szerkezet is kellemes modernizáláson esett túl: a Black & White ügyesen áramvonalasított kaland, amiért méretes ováció jár a játék tartalmát szem előtt tartva. Gyorsabbá vált például a harc, eltűnt néhány sokadlagos apróság (például a bogyóültetgetés), és egy épületbe került a Pokémon Center és a Poké Mart is, ahova ráadásul most már ritkábban kell visszamászkálnunk, az összekötőutakon ugyanis gyakran találunk egy-egy olyan karaktert, amely meggyógyítja sebesült pajtásainkat. Külön öröm, hogy a kényelmi funkciók azok számára is bővültek, akik az egyjátékos élmény mellett a közösségi szórakozást sem vetik meg: az alsó képernyőre helyezett C-Gear funckiónak köszönhetően immáron bárhonnan harcolhatunk és cserélgethetünk.

Mint szerepjáték mindig is remekül szuperált a Pokémon - nem véletlen, hogy a gyermekded történet ellenére az idősebb korosztályt is könyörtelenül a képernyőhöz láncolja. A világjárásunk felett átívelő szál ráadásul a megszokottnál komolyabb lett ezúttal, az új ellenséges csapat, a Team Plasma ugyanis morális kérdéseket feszeget - az előadásmód persze még mindig inkább a fiatalabb korosztálynak szól, de örömteli, hogy ezúttal az idősebbekre is gondolt valamelyest a Game Freak. A fejlesztési rendszert tekintve is javultak a játék RPG-erényei: szörnyeink ugyan továbbra is négy slotból gazdálkodhatnak a képességeket tekintve, ám a bárhányszor felhasználható Technical Machine-eknek köszönhetően jobban ösztönözve vagyunk a kísérletezésre. A harcok balanszírozása is javult: ha alacsonyabb színtű szörnnyel győzedelmeskedünk, akkor több EXP a jutalmunk, ellenkező esetben pedig kevesebb tapasztalattal gazdagodik Pokémonunk, amivel remek gátat szabtak a fejlesztők a túltápolásnak.

Hiába hat még mindig túlságosan is ismerősnek a Black & White alapformulája, és hiába nőnek nehezebben a szívünkhöz a vadonatúj szörnyek, az új Pokémon így is fantasztikus játék: több tucat, több száz órás definitív handheld játékélmény, amely szebb, kényelmesebb és áramvonalasabb, mint eddig bármikor.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

23 órája
21

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

1 napja
19

Heti megjelenések

1 napja
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

3 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

4 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

4 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

4 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

5 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

5 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

6 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

6 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

7 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

7 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

7 napja
9

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

7 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

8 napja
4

Heti megjelenések

8 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

9 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

2025.05.03.
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

2025.05.02.
12