[Teszt] Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

mcmackoGéczy Attila2012.08.10. 09:00

Ha magunk között kellene voksolunk arra, hogy melyik sorozat kezd lassan totális érdektelenségbe fulladni, akkor a Kingdom Hearts bizonyára kapna pár szavazatot . A Square-Enix folytatásgyára ontja magából a KH leágazásokat, a két PS2-es epizód után a trilógia befejező része csak nem akar megjelenni. Bezzeg a nyakatekert címmel megáldott mellékágak és különböző telefonos, kézikonzolos vadhajtások...

És tudjátok, hogy mi a legdurvább? A széria ezen leágazások ellenére is alig vesztett valamit a bájából, sőt, a rajongóknak sincs eszükben elpártolni Soráéktól. A Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance bizonyítja, hogy miért is lehetséges a dolgok ilyesfajta együttállása. A japán fejlesztők pedig végre ismét megmutatják, hogy hogyan kell továbbra is értékes matériát kovácsolni a sokadszorra lenyúzott rókabőrről.

3DS-en nem nagyon voltunk eddig eleresztve JRPG-jellegű játékokkal, és még csak most kezdjük elhinni, hogy a kis masina miféle prezentációs fortélyokat képes véghezvinni. És valóban. A KH3D egy újabb mérföldkő a kézikonzolos Nintendo játékok történetében. A Dream Drop Distance kártyájára zsúfolt tartalom és színvonal tekintetében bátran felveszi a kesztyűt az igényesebb prevgen JRPG játékok nívójával, és érzésre a PSP részt is lepipálja jó néhány pontban. Grafikai megvalósítását tekintve mindenképp a 3D hatást érdemes kiemelnünk, amely hihetetlenül flottul passzol a tipikus Square-es látványvilághoz, ráadásul kellemes kalibrációjának köszönhetően erőltetettnek sem tűnik az effektus. Ehhez vegyük hozzá a videókat, a remek szinkronhangokat és a masszív játékidőt, amely során Yen Sid újabb Walt Disney világokba küldi a Keyblade fegyverek harcosait. Az öreg varázsló Sorát és Rikut a Keyblade-mesterré válásuk útjára indítja - néhány világ ugyanis kimaradt a korábbi felszabadító tevékenységünkből. Ezek álomba szunnyadva várják, hogy a világokat elárasztó Álomfalókat valaki végre kiűzze belőlük.

A kesze-kusza történet néhány ponton történő kiszámíthatósága persze előrevetíti, hogy semmi sem alakul úgy, ahogy a két jóbarát szeretné. Már mindjárt az első félórában szeparálódik egymástól Sora és Riku, testük két összetartozó univerzumban létezik, de nem egy síkban. A hősök különválasztással Square-ék egy óriási ötletet mutatnak be nekünk: a sztori így párhuzamosan fut, de a Drop-olás által rá vagyunk kényszerítve, hogy állandóan váltogassunk a hősök között.

De mi is az a droppolás? Nem, nem egy dubstep vagy metalcore parti bólogatós részeire kell itt gondolni, hanem a KH3D egyik fő mozgatórugójára. Két hősünknek adott időszeletek állnak rendelkezésükre az aktivitáshoz, a felderítéshez, a harchoz, mindenhez. Ha ez lejár, akkor a karakterünk kvázi álomba “droppolja” magát a történet pedig a másik karakterrel ott folytatódik, ahol az ő Dropjánál elvesztettük a fonalat. A Drop egyébként az új világokba érkezésnél is kulcsfontosságú. Ilyenkor hőseink egy színes csőben zuhannak az úticél felé és különféle kritériumoknak tesznek eleget, ha azt akarják, hogy a két világ között nyíló portál megnyíljon.

A Drop-rendszer meglehetősen progresszív játékelem és fő előnyeként a Kingdom Hearts játékokra jellemző terebélyességet is kicsit kordában tartja. Ezzel a húzással ugyan a kézikonzolos habitust nem teljesen szolgálják ki a készítők - a Dream Drop Distance továbbra is nagyobb adagokban, kényelmes otthoni pozitúrában érdemes a tartós fogyasztásra.

Lapozz kérlek! A következő oldalon folytatjuk a tesztet!

A másik újdonság legalább ennyire izgalmas tud lenni, az Álomfalók mezsgyéjén ugyanis szintén működik a kettős polaritás: a gonoszok mellett vannak jóságos lények is, akiket egyfajta nevelgetős minijátékban tréningezhetünk hű és hasznos segítőtársakká. A pocakos, színes, csavaros testalkatú, ám mindezek ellenére is cukorfalat szörnyecskék rendszere irgalmatlan nagy mélységeket rejt magában, ugyanakkor olyan gyermeki elhivatottság is kell a kis mukik lelkiismeretes nevelgetéséhez, amelyre az idősebb játékosok talán legyinteni is fognak.

Az akció maradt a szokásos real-time rendszerű kaszabolás, amelyben újra szerepet kap a PSP epizód parancs-paklija. Ha még ez sem lenne elég, akkor azt is eláruljuk, hogy Soráék mozgásrepertoárja egy gyorsító dash mozdulattal is bővült, ami nem csak arra jó, hogy a pályákon gyorsabban navigáljunk (egyébként platformer-skillekben gyenge) hőseinkkel. A becsúszásnak és a különböző tereptárgyakról való elrugaszkodásnak a harcban is óriási használt vesszük majd.

A Flowmotion (így hívja a szisztémát a játék) tényleg a folyékony mozdulatok összefűzéséről és szép támadásláncok kialakításáról is szól. Meg fogtok lepődni, hogy mennyivel gyorsabb és pörgősebb lett ettől a megszokott darálás. Ezen a ponton beszélhetnénk még a többi magvas apróságról (a slingshotokról, a csúszókorlátokról, a kártyajátékról, vagy arról hogy milyen világ- és karakterfüggő minijátékok sorakoznak még a 3DS cartridge-n), de ennyi tömjénezés egyelőre talán elég is lesz. Még a végén elfogultsággal vádoltok majd minket.

Merthogy a Dream Drop Distance ennyi-ennyi pozitív meglepetés mellett is képes néha lelombozni bennünket. Az alkalmazott virtuális operatőrök legalábbis mindenképpen esélyesek a citromdíjra. A KH3D kamerakezelése rendszeresen átmegy botrányos cikázásba, amely leginkább a harcok közben fog hamar fejfájáshoz vezetni. Ezen a helyzeten a rendszert gyorsító Flowmotion is csak ront, és az opcionálisan géphez csatolt Circle Pad Pro sem tud minket mindig kihúzni a csávából, pláne amikor a jobb hüvelykujjunkkal indítunk offenzívát a gaz álomfalók ellen. A másik szubjektív problémánk a Drop rendszerben rejlő ismétlődéssel volt kapcsolatos. Ugye tipikus Kingdom Hearts betegség az idővel unalmassá fajuló random harcok és fásult gombnyomkodásba fulladó arénabunyók kombinációja. A két főhős hiába kap külön történetszálat, saját animációkkal és egyedi fordulatokkal, azért ugyanazon helyszínek leküzdése másodjára már jóval kevésbé lesz izgalmas.

Kicsit hiányoltuk a klasszikus Final Fantasy karaktereket is - a szerepeltetett The World Ends With You hősök közel sem olyan érdekesek, mint a régi FF cimborák, de értékeljük a Square fáradozását, miszerint egy elismert Square-Nintendo játék figuráit menekítették tovább a következő nagy Nintendós dobásukra.

Bár ezek a dolgok leírva nem tűnnek túl veszélyes sarokpontoknak, azért mégiscsak megakadályozzák a Kingdom Hearts 3D-t, hogy az makulátlan klasszikussá váljon 3DS-en. Tartalmi és prezentációs szinten mindenesetre csodálatos az, amit Square-ék véghezvittek. A Dream Drop Distance mondhatni felnő a régi részek színvonalához és egyben újat is tud mutatni a Nintendo (immáron) első számú kézikonzolján. A Sora fan-klub rajongói törhetik a malacperselyt, ha eddig nem ruháztak volna még be egy 3DS-re, a gép tulajai pedig jól gondolják át, hogy ki akarnak-e maradni a gépükre megjelent egyik legjobb akció-JRPG játékról. Szerintünk nem érdemes.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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

PlayStation Game Catalog: januári érkezők

God of War Ragnarök. The Man Who Erased His Name. Atlas Fallen. Többek között ezek a címek várják az Extra és Premium szintek előfizetőit.

3 órája
3

Kisebb bejelentések hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii, Party Animals, Lil Gator Game, Wartorn, Crashlands 2, Finding Frankie.

3 órája

Completely Stretchy

Rég elmúltak már azok az idők, amikor a szabadon bejárható pályák és a nyitottság önmagukban elegendőek voltak ahhoz, hogy meglegyen az a bizonyos varázs, a Completely Stretchy azonban jó érzékkel hozza vissza ezt a már modernnek mondható, de mégis nosztalgikus gaming-életérzést.

17 órája
1

Bezárások és bejelentések - ez történt kedden

Benne: Counterplay Games, Street Fighter 6, Toadman Interactive, Piranha Games, Rusty Rabbit, PGA TOUR 2K25, Freejam, Tomb Raider IV-V-VI Remastered, Forest Reigns, Until Dawn, Project Pantheon.

1 napja

Switch 2 bemutató pletykák - ez történt hétfőn

Továbbá: Bleach: Rebirth of Souls, Assassin's Creed Shadows, Hyper Light Breaker, FULL STEAM: Fluffy X Machina, Blood of the Dawnwalker.

2 napja
4

Amíg a világ a Grand Theft Auto 6-ot várja, mások a GTA3-at portolják Sega Dreamcast-re

Döbbenetes Grand Theft Auto 3 átirat készül a rajongók boszorkánykonyhájában.

2 napja
12

Naiad

A Journey műfaja a mai napig tartja magát, és érkeznek a szép, nyugodtságot árasztó kellemes utánpótlás játékok. A Naiad is egy ilyen cím, amelyben egy vízi tündérrel kell hosszú kalandra indulnunk. Teszt!

3 napja
8

Heti megjelenések

3 napja
2

Atomfall bemutató, Elden Ring Nightreign próbakör - ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Hell Maiden, The House of the Dead 2: Remake, Deficit.

5 napja
6

Kingdom Come: Deliverance 2 - öt dolog amit az első harminc órából megtudtunk

Nyakunkon a Kingdom Come: Deliverance 2 megjelenése: a fantasy elemeket teljes egészében nélkülöző középkori szerepjáték masszív térképpel és száz órányi játékidővel kecsegtet. Kipróbáltuk - lássuk az első harminc óra tapasztalatait!

5 napja
5

Megint csúszik az AC Shadows, új Nintendo "konzol" - ez történt csütörtökön

Továbbá: Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition, Final Fantasy VII Rebirth, Hyper Light Breaker, PowerWash Simulator, Coridden, Botany Manor, Robobeat, V Rising.

6 napja
7

Gamer365 Ünnep 2024 | Aerosoft Bundle (PC)

Az ünnepekre várva, az adventi izgalmak közé kanyarodva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben teljes verziós játékkódokat, hardvereket és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

6 napja
358

Project Tower – Toronyiránt!

Vannak azok az indie játékok, amiken minden limitációjuk ellenére megakad az ember szeme, és sokunknak pont ilyen cím volt a Project Tower. A Yummy Games alkotása elsőre csak egy erősen felvizezett Returnal másolatnak tűnhet, a fejlesztők azonban csavartak egy merészet a Housemarque receptjén, és a roguelike mechanikák helyett alakváltással dobták fel a 3D-s bullet hell lövöldéjüket.

6 napja
1

Xbox Developer_Direct

DOOM: The Dark Ages, South of Midnight, Clair Obscur: Expedition 33, valamint még egy további meglepetés cím várható az év első műsorában!

6 napja
2

Monster Hunter Wilds béta, Transformers: Reactivate kasza – ez történt szerdán

Továbbá: Big Helmet Heroes, Gravelord, Tiny Terry's Turbo Trip.

7 napja
4

Savant: Ascent REMIX

Most már ott tartunk, hogy az indie játékok is megkapják a maguk újragondolt változatát. A Savant: Ascent REMIX egy különleges, pörgős élményt nyújtó lövöldözős játék, amely a 2013-as eredeti kiadás modernizált változata, amelyet a Switch tulajdonosai is élvezhetnek.

8 napja
2

Megvillant az új Virtua Fighter, az ex-Annapurna-csapatnál a Private Division – ez történt kedden

Továbbá: The Tale of Bistun, Hello Kitty Island Adventure, RGG Like a Dragon Direct.

8 napja
9

Game Pass: mozgolódás január első felében

Visszafogott évkezdés a Microsoft szolgáltatásában: bővül némileg a Standard kínálata, jön egy új EA Play cím és itt a Diablo első része PC-n.

8 napja
3

Metal Slug Tactics

“Mission 1, Start!” Aki játszott már valaha is Metal Slug játékokkal, azoknak ismerősen csenghet a játékgépekből, vagy a Neo-Geoból felcsendülő hang. Most új formulában vethetjük bele magunkat a küldetésekbe, meglepően jó koncepcióval. Tesztlaborban a Metal Slug Tactics.

9 napja
11

A legdrágább filmeknél is több pénzből készülnek már a Call of Duty-játékok

Fény derült az Activision első számú sikerszériájának fejlesztési költségeire, a számok pedig egészen sokkolóak.

9 napja
17