[Teszt] Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

mcmackoGéczy Attila2012.08.10. 09:00

Ha magunk között kellene voksolunk arra, hogy melyik sorozat kezd lassan totális érdektelenségbe fulladni, akkor a Kingdom Hearts bizonyára kapna pár szavazatot . A Square-Enix folytatásgyára ontja magából a KH leágazásokat, a két PS2-es epizód után a trilógia befejező része csak nem akar megjelenni. Bezzeg a nyakatekert címmel megáldott mellékágak és különböző telefonos, kézikonzolos vadhajtások...

És tudjátok, hogy mi a legdurvább? A széria ezen leágazások ellenére is alig vesztett valamit a bájából, sőt, a rajongóknak sincs eszükben elpártolni Soráéktól. A Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance bizonyítja, hogy miért is lehetséges a dolgok ilyesfajta együttállása. A japán fejlesztők pedig végre ismét megmutatják, hogy hogyan kell továbbra is értékes matériát kovácsolni a sokadszorra lenyúzott rókabőrről.

3DS-en nem nagyon voltunk eddig eleresztve JRPG-jellegű játékokkal, és még csak most kezdjük elhinni, hogy a kis masina miféle prezentációs fortélyokat képes véghezvinni. És valóban. A KH3D egy újabb mérföldkő a kézikonzolos Nintendo játékok történetében. A Dream Drop Distance kártyájára zsúfolt tartalom és színvonal tekintetében bátran felveszi a kesztyűt az igényesebb prevgen JRPG játékok nívójával, és érzésre a PSP részt is lepipálja jó néhány pontban. Grafikai megvalósítását tekintve mindenképp a 3D hatást érdemes kiemelnünk, amely hihetetlenül flottul passzol a tipikus Square-es látványvilághoz, ráadásul kellemes kalibrációjának köszönhetően erőltetettnek sem tűnik az effektus. Ehhez vegyük hozzá a videókat, a remek szinkronhangokat és a masszív játékidőt, amely során Yen Sid újabb Walt Disney világokba küldi a Keyblade fegyverek harcosait. Az öreg varázsló Sorát és Rikut a Keyblade-mesterré válásuk útjára indítja - néhány világ ugyanis kimaradt a korábbi felszabadító tevékenységünkből. Ezek álomba szunnyadva várják, hogy a világokat elárasztó Álomfalókat valaki végre kiűzze belőlük.

A kesze-kusza történet néhány ponton történő kiszámíthatósága persze előrevetíti, hogy semmi sem alakul úgy, ahogy a két jóbarát szeretné. Már mindjárt az első félórában szeparálódik egymástól Sora és Riku, testük két összetartozó univerzumban létezik, de nem egy síkban. A hősök különválasztással Square-ék egy óriási ötletet mutatnak be nekünk: a sztori így párhuzamosan fut, de a Drop-olás által rá vagyunk kényszerítve, hogy állandóan váltogassunk a hősök között.

De mi is az a droppolás? Nem, nem egy dubstep vagy metalcore parti bólogatós részeire kell itt gondolni, hanem a KH3D egyik fő mozgatórugójára. Két hősünknek adott időszeletek állnak rendelkezésükre az aktivitáshoz, a felderítéshez, a harchoz, mindenhez. Ha ez lejár, akkor a karakterünk kvázi álomba “droppolja” magát a történet pedig a másik karakterrel ott folytatódik, ahol az ő Dropjánál elvesztettük a fonalat. A Drop egyébként az új világokba érkezésnél is kulcsfontosságú. Ilyenkor hőseink egy színes csőben zuhannak az úticél felé és különféle kritériumoknak tesznek eleget, ha azt akarják, hogy a két világ között nyíló portál megnyíljon.

A Drop-rendszer meglehetősen progresszív játékelem és fő előnyeként a Kingdom Hearts játékokra jellemző terebélyességet is kicsit kordában tartja. Ezzel a húzással ugyan a kézikonzolos habitust nem teljesen szolgálják ki a készítők - a Dream Drop Distance továbbra is nagyobb adagokban, kényelmes otthoni pozitúrában érdemes a tartós fogyasztásra.

Lapozz kérlek! A következő oldalon folytatjuk a tesztet!

A másik újdonság legalább ennyire izgalmas tud lenni, az Álomfalók mezsgyéjén ugyanis szintén működik a kettős polaritás: a gonoszok mellett vannak jóságos lények is, akiket egyfajta nevelgetős minijátékban tréningezhetünk hű és hasznos segítőtársakká. A pocakos, színes, csavaros testalkatú, ám mindezek ellenére is cukorfalat szörnyecskék rendszere irgalmatlan nagy mélységeket rejt magában, ugyanakkor olyan gyermeki elhivatottság is kell a kis mukik lelkiismeretes nevelgetéséhez, amelyre az idősebb játékosok talán legyinteni is fognak.

Az akció maradt a szokásos real-time rendszerű kaszabolás, amelyben újra szerepet kap a PSP epizód parancs-paklija. Ha még ez sem lenne elég, akkor azt is eláruljuk, hogy Soráék mozgásrepertoárja egy gyorsító dash mozdulattal is bővült, ami nem csak arra jó, hogy a pályákon gyorsabban navigáljunk (egyébként platformer-skillekben gyenge) hőseinkkel. A becsúszásnak és a különböző tereptárgyakról való elrugaszkodásnak a harcban is óriási használt vesszük majd.

A Flowmotion (így hívja a szisztémát a játék) tényleg a folyékony mozdulatok összefűzéséről és szép támadásláncok kialakításáról is szól. Meg fogtok lepődni, hogy mennyivel gyorsabb és pörgősebb lett ettől a megszokott darálás. Ezen a ponton beszélhetnénk még a többi magvas apróságról (a slingshotokról, a csúszókorlátokról, a kártyajátékról, vagy arról hogy milyen világ- és karakterfüggő minijátékok sorakoznak még a 3DS cartridge-n), de ennyi tömjénezés egyelőre talán elég is lesz. Még a végén elfogultsággal vádoltok majd minket.

Merthogy a Dream Drop Distance ennyi-ennyi pozitív meglepetés mellett is képes néha lelombozni bennünket. Az alkalmazott virtuális operatőrök legalábbis mindenképpen esélyesek a citromdíjra. A KH3D kamerakezelése rendszeresen átmegy botrányos cikázásba, amely leginkább a harcok közben fog hamar fejfájáshoz vezetni. Ezen a helyzeten a rendszert gyorsító Flowmotion is csak ront, és az opcionálisan géphez csatolt Circle Pad Pro sem tud minket mindig kihúzni a csávából, pláne amikor a jobb hüvelykujjunkkal indítunk offenzívát a gaz álomfalók ellen. A másik szubjektív problémánk a Drop rendszerben rejlő ismétlődéssel volt kapcsolatos. Ugye tipikus Kingdom Hearts betegség az idővel unalmassá fajuló random harcok és fásult gombnyomkodásba fulladó arénabunyók kombinációja. A két főhős hiába kap külön történetszálat, saját animációkkal és egyedi fordulatokkal, azért ugyanazon helyszínek leküzdése másodjára már jóval kevésbé lesz izgalmas.

Kicsit hiányoltuk a klasszikus Final Fantasy karaktereket is - a szerepeltetett The World Ends With You hősök közel sem olyan érdekesek, mint a régi FF cimborák, de értékeljük a Square fáradozását, miszerint egy elismert Square-Nintendo játék figuráit menekítették tovább a következő nagy Nintendós dobásukra.

Bár ezek a dolgok leírva nem tűnnek túl veszélyes sarokpontoknak, azért mégiscsak megakadályozzák a Kingdom Hearts 3D-t, hogy az makulátlan klasszikussá váljon 3DS-en. Tartalmi és prezentációs szinten mindenesetre csodálatos az, amit Square-ék véghezvittek. A Dream Drop Distance mondhatni felnő a régi részek színvonalához és egyben újat is tud mutatni a Nintendo (immáron) első számú kézikonzolján. A Sora fan-klub rajongói törhetik a malacperselyt, ha eddig nem ruháztak volna még be egy 3DS-re, a gép tulajai pedig jól gondolják át, hogy ki akarnak-e maradni a gépükre megjelent egyik legjobb akció-JRPG játékról. Szerintünk nem érdemes.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

55 perce

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

22 órája

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

1 napja
16

Heti megjelenések

1 napja
1

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

3 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

4 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

4 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

5 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

5 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

5 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

5 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

6 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

7 napja
8

Heti megjelenések

8 napja
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

8 napja
1

Dragon Quest producer váltás, Stellar Blade DLC-k - ez történt pénteken

Továbbá: Gears of War 6, Star Wars Outlaws, Sam Lake a Kojima Productions-nél.

9 napja
3

Llamasoft: The Jeff Minter Story

2024.04.05.
1

Eternal Strands bossfight, Tameem Antoniades leköszönt- ez történt csütörtökön

Továbbá: Flint: Treasure of Oblivion, C-Smash VRS, Pinball FX, Crypt of the NecroDancer, Divine Rush.

2024.04.05.
1

Horizon: Forbidden West - Complete Edition (a PC változat)

Aloy visszatér, hogy másodjára is felrázza a PC-s zsiványokat! A Horizon: Forbidden West - Complete Edition maga a megtestesült blockbuster, PlayStation-gúnyában, a mesterplatformon. Lássuk a Nixxes képes volt-e újra beváltani ígéreteit! Teszt!

2024.04.05.
1

Open Roads - Sétaszimulátor teljes gázzal

A Gone Home és a Tacoma mögött álló Fullbright emberei saját bevallásuk szerint már 2018-ban megkörnyékezték az Annapurnát egy utazásra épülő sétaszimulátor ötletével, a 2020-as bemutatkozás után pedig szinte fű alatt jelent meg a játék. Miért? Hogyan? Lássuk!

2024.04.04.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==