[Teszt] Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

mcmackoGéczy Attila2012.08.10. 09:00

Ha magunk között kellene voksolunk arra, hogy melyik sorozat kezd lassan totális érdektelenségbe fulladni, akkor a Kingdom Hearts bizonyára kapna pár szavazatot . A Square-Enix folytatásgyára ontja magából a KH leágazásokat, a két PS2-es epizód után a trilógia befejező része csak nem akar megjelenni. Bezzeg a nyakatekert címmel megáldott mellékágak és különböző telefonos, kézikonzolos vadhajtások...

És tudjátok, hogy mi a legdurvább? A széria ezen leágazások ellenére is alig vesztett valamit a bájából, sőt, a rajongóknak sincs eszükben elpártolni Soráéktól. A Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance bizonyítja, hogy miért is lehetséges a dolgok ilyesfajta együttállása. A japán fejlesztők pedig végre ismét megmutatják, hogy hogyan kell továbbra is értékes matériát kovácsolni a sokadszorra lenyúzott rókabőrről.

3DS-en nem nagyon voltunk eddig eleresztve JRPG-jellegű játékokkal, és még csak most kezdjük elhinni, hogy a kis masina miféle prezentációs fortélyokat képes véghezvinni. És valóban. A KH3D egy újabb mérföldkő a kézikonzolos Nintendo játékok történetében. A Dream Drop Distance kártyájára zsúfolt tartalom és színvonal tekintetében bátran felveszi a kesztyűt az igényesebb prevgen JRPG játékok nívójával, és érzésre a PSP részt is lepipálja jó néhány pontban. Grafikai megvalósítását tekintve mindenképp a 3D hatást érdemes kiemelnünk, amely hihetetlenül flottul passzol a tipikus Square-es látványvilághoz, ráadásul kellemes kalibrációjának köszönhetően erőltetettnek sem tűnik az effektus. Ehhez vegyük hozzá a videókat, a remek szinkronhangokat és a masszív játékidőt, amely során Yen Sid újabb Walt Disney világokba küldi a Keyblade fegyverek harcosait. Az öreg varázsló Sorát és Rikut a Keyblade-mesterré válásuk útjára indítja - néhány világ ugyanis kimaradt a korábbi felszabadító tevékenységünkből. Ezek álomba szunnyadva várják, hogy a világokat elárasztó Álomfalókat valaki végre kiűzze belőlük.

A kesze-kusza történet néhány ponton történő kiszámíthatósága persze előrevetíti, hogy semmi sem alakul úgy, ahogy a két jóbarát szeretné. Már mindjárt az első félórában szeparálódik egymástól Sora és Riku, testük két összetartozó univerzumban létezik, de nem egy síkban. A hősök különválasztással Square-ék egy óriási ötletet mutatnak be nekünk: a sztori így párhuzamosan fut, de a Drop-olás által rá vagyunk kényszerítve, hogy állandóan váltogassunk a hősök között.

De mi is az a droppolás? Nem, nem egy dubstep vagy metalcore parti bólogatós részeire kell itt gondolni, hanem a KH3D egyik fő mozgatórugójára. Két hősünknek adott időszeletek állnak rendelkezésükre az aktivitáshoz, a felderítéshez, a harchoz, mindenhez. Ha ez lejár, akkor a karakterünk kvázi álomba “droppolja” magát a történet pedig a másik karakterrel ott folytatódik, ahol az ő Dropjánál elvesztettük a fonalat. A Drop egyébként az új világokba érkezésnél is kulcsfontosságú. Ilyenkor hőseink egy színes csőben zuhannak az úticél felé és különféle kritériumoknak tesznek eleget, ha azt akarják, hogy a két világ között nyíló portál megnyíljon.

A Drop-rendszer meglehetősen progresszív játékelem és fő előnyeként a Kingdom Hearts játékokra jellemző terebélyességet is kicsit kordában tartja. Ezzel a húzással ugyan a kézikonzolos habitust nem teljesen szolgálják ki a készítők - a Dream Drop Distance továbbra is nagyobb adagokban, kényelmes otthoni pozitúrában érdemes a tartós fogyasztásra.

Lapozz kérlek! A következő oldalon folytatjuk a tesztet!

A másik újdonság legalább ennyire izgalmas tud lenni, az Álomfalók mezsgyéjén ugyanis szintén működik a kettős polaritás: a gonoszok mellett vannak jóságos lények is, akiket egyfajta nevelgetős minijátékban tréningezhetünk hű és hasznos segítőtársakká. A pocakos, színes, csavaros testalkatú, ám mindezek ellenére is cukorfalat szörnyecskék rendszere irgalmatlan nagy mélységeket rejt magában, ugyanakkor olyan gyermeki elhivatottság is kell a kis mukik lelkiismeretes nevelgetéséhez, amelyre az idősebb játékosok talán legyinteni is fognak.

Az akció maradt a szokásos real-time rendszerű kaszabolás, amelyben újra szerepet kap a PSP epizód parancs-paklija. Ha még ez sem lenne elég, akkor azt is eláruljuk, hogy Soráék mozgásrepertoárja egy gyorsító dash mozdulattal is bővült, ami nem csak arra jó, hogy a pályákon gyorsabban navigáljunk (egyébként platformer-skillekben gyenge) hőseinkkel. A becsúszásnak és a különböző tereptárgyakról való elrugaszkodásnak a harcban is óriási használt vesszük majd.

A Flowmotion (így hívja a szisztémát a játék) tényleg a folyékony mozdulatok összefűzéséről és szép támadásláncok kialakításáról is szól. Meg fogtok lepődni, hogy mennyivel gyorsabb és pörgősebb lett ettől a megszokott darálás. Ezen a ponton beszélhetnénk még a többi magvas apróságról (a slingshotokról, a csúszókorlátokról, a kártyajátékról, vagy arról hogy milyen világ- és karakterfüggő minijátékok sorakoznak még a 3DS cartridge-n), de ennyi tömjénezés egyelőre talán elég is lesz. Még a végén elfogultsággal vádoltok majd minket.

Merthogy a Dream Drop Distance ennyi-ennyi pozitív meglepetés mellett is képes néha lelombozni bennünket. Az alkalmazott virtuális operatőrök legalábbis mindenképpen esélyesek a citromdíjra. A KH3D kamerakezelése rendszeresen átmegy botrányos cikázásba, amely leginkább a harcok közben fog hamar fejfájáshoz vezetni. Ezen a helyzeten a rendszert gyorsító Flowmotion is csak ront, és az opcionálisan géphez csatolt Circle Pad Pro sem tud minket mindig kihúzni a csávából, pláne amikor a jobb hüvelykujjunkkal indítunk offenzívát a gaz álomfalók ellen. A másik szubjektív problémánk a Drop rendszerben rejlő ismétlődéssel volt kapcsolatos. Ugye tipikus Kingdom Hearts betegség az idővel unalmassá fajuló random harcok és fásult gombnyomkodásba fulladó arénabunyók kombinációja. A két főhős hiába kap külön történetszálat, saját animációkkal és egyedi fordulatokkal, azért ugyanazon helyszínek leküzdése másodjára már jóval kevésbé lesz izgalmas.

Kicsit hiányoltuk a klasszikus Final Fantasy karaktereket is - a szerepeltetett The World Ends With You hősök közel sem olyan érdekesek, mint a régi FF cimborák, de értékeljük a Square fáradozását, miszerint egy elismert Square-Nintendo játék figuráit menekítették tovább a következő nagy Nintendós dobásukra.

Bár ezek a dolgok leírva nem tűnnek túl veszélyes sarokpontoknak, azért mégiscsak megakadályozzák a Kingdom Hearts 3D-t, hogy az makulátlan klasszikussá váljon 3DS-en. Tartalmi és prezentációs szinten mindenesetre csodálatos az, amit Square-ék véghezvittek. A Dream Drop Distance mondhatni felnő a régi részek színvonalához és egyben újat is tud mutatni a Nintendo (immáron) első számú kézikonzolján. A Sora fan-klub rajongói törhetik a malacperselyt, ha eddig nem ruháztak volna még be egy 3DS-re, a gép tulajai pedig jól gondolják át, hogy ki akarnak-e maradni a gépükre megjelent egyik legjobb akció-JRPG játékról. Szerintünk nem érdemes.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bővül a Mortal Kombat 1, indul a Valorant konzolos bétája – ez történt pénteken

Tovább: Lost Soul Aside, The Behemoth, Mirthwood, Kill the Shadow.

4 órája
1

Kaku: Aincent Seal (卡库远古封印)

A kínai játékláz következő állomása a Kaku: Ancient Seal, amely megpróbál a nyílt világú akció-kalandjátékok vonalán alkotni. Vetettünk néhány pillantást a Bingobell fejlesztőcsapat első játékára.

22 órája
1

Hunt: Showdown 1896 leleplezés, újabb S.T.A.L.K.E.R. 2 késés – ez történt csütörtökön

Továbbá: Dark Light: Survivor, PlayStation VR2 App, The Game Kitchen, Stellar Blade, Iron Meat, Deathbound, Armored Core VI: Fires of Rubicon.

1 napja
2

Nintendo World Championships: NES Edition

A NES időszak egyik nagy durranása a Nintendo World Championships volt, amely elvitte a videójátékokat az emberek közé, és emellett az e-sport előfutáraként látványos versengésre sarkallta a legügyesebb játékosokat. A Nintendo ezt a szellemet próbálja megidézni új címével.

1 napja
2

Battle pass nélküli Concord, Rise of the Ronin demó - ez történt szerdán

Továbbá: Bleak Faith: Forsaken, Shadows of the Damned: Hella Remastered, Bleach: Rebirth of Souls.

2 napja
10

City Bus Manager: Márpedig az én buszaimon lesz klíma!

A menedzser játékokat és tycoonokat talán nem kell bemutatni senkinek, hiszen már az ősidők óta létezik a műfaj. A City Bus esetében azonban - nem dolgozókat vegzálunk, és - kevésbé a telephely menedzselése a fontos, sokkal inkább minden egyéb - például a tömegközlekedés - lesz prioritás.

2 napja
3

Nagy Helldivers 2 frissítés, Modern Warfare III a Game Pass-ben - ez történt kedden

Továbbá: Truckful, Zoochosis, Skautfold: Into the Fray, DEVIATOR, Railroads Online, The Run: Got Next.

3 napja
2

The Operator - Összeesküvés a biliben

A The Operator hasonlóval próbálkozik, mint Sam Barlow. Visszatér a Her Story desktop nézetéig, a sztorit egy fiktív FBI-iroda küldetéstámogató operátorának nézőpontjába helyezi, a hangulathoz pedig hozzácsap némi összeesküvés-elméletesdit, X-Aktákat és egy notórius hekkert.

3 napja
3

Targeted: maffiás anomália kereső játék, hazai fejlesztőktől

Hamarosan megjelenik a Glitchy Frame Studio első játéka, a Targeted, ennek kapcsán számolunk be a hazai játék fejleményeiről.

3 napja
10

Over Horizon x Steel Empire

Ebben a konzolgenerációban szinte minden korábbi címet kiadnak gyűjtemény formában, mivel kis anyagi ráfordítással, nagy bevételt lehet elérni. Az Over Horizon x Steel Empire is így készült? Lássuk!

4 napja
2

EVO trailerhalom, új Game pass szintek - ez történt hétfőn

Benne: Tekken 8, Guilty Gear: Strive, Street Fighter 6, Granblue Fantasy Versus: Rising, Player First Games, Skull and Bones.

4 napja
17

Ez volna a 10 legszebb grafikájú Nintendo Switch játék? A pixelszámlálóból jelentjük...

A Digital Foundry munkatársai összeszedték, hogy szakmailag melyik 10 játékot látják legcsinosabbnak a korosodó Switch könyvtárából.

4 napja
3

Heti megjelenések

5 napja
1

Riven

Az 1993-as ős-Myst négy évig váratta a rajongóit a folytatással, annak újraálmodása viszont most csak három évet vett igénybe: végre a Riven is megkapta az őt megillető gondoskodást.

5 napja
2

CONCORD

A PlayStation Studios 2018-ban alapított új fejlesztőstúdiójának debütáló alkotását vihettük el egy próbakörre a hétvégén. Az első benyomások alapján profi munkával van dolgunk, de nehezen látjuk a helyét a piacon.

6 napja
24

Kaszálták a Halo TV sorozatot - ez történt pénteken

Továbbá: koROBO, River City Saga: Three Kingdoms Next, Pacific Drive, Forestrike.

7 napja
7

Splitgate 2 bejelentés, A Quiet Place gameplay - ez történt csütörtökön

Továbbá: PowerWash Simulator, Unknown 9: Awakening, BioGun, The Mortuary Assistant, Gimmick! 2, Guayota, C-Smash VRS: New Dimension.

8 napja
2

Folytatódik az Orcs Must Die! és az EA Sports FC – ez történt szerdán

Továbbá: The Plucky Squire, Hollow Cocoon, Just Crow Things, Nocturnal II, No Man's Sky, Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club.

9 napja
1

Still Wakes The Deep - Vérvörös olaj

A leginkább a történetre fókuszáló játékairól elhíresült The Chinese Room nemrég ügy döntött, hogy a 2013-as Amnesia: A Machine for Pigs után visszatér a horrorhoz, méghozzá egy eléggé érdekes koncepcióval, ami a Dolog hangulatát vegyíti a tengeri olajfúrótornyok zárt és veszélyes világával.

9 napja
9

NeoSprint - Mázli újratöltve

A már veterán-korúnak számító Atari NeoSprint c. játékával a klasszikus izometrikus versenyek kedvelőinek készített be némi adrenalinpótlékot: színpadon a Sprint 2 ük-ükunokája!

2024.07.17.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==