[Teszt] Max: The Curse of Brotherhood

Max: The Curse of Brotherhood

WarhawkLusztig Zsolt2014.01.29. 19:00

A sors fura fintora, hogy a tesztlaborban rám váró két játék közül az egyik arra jó példa, hogy a változás jó is lehet, míg a másik ennek ellenkezőjét állítja, és igazából mindkét állításnak igazat lehet adni. Jelen tesztünk alanya kettejük közül az előbbi, mely távolabbra talán nem is eshetett volna a három-négy éve megjelent elődjének virtuális fájától. Míg a Max & the Magic Marker egy kellemes, apró egy trükkös játék volt, addig a The Curse of Brotherhood esetében az előd rajzolásos alapötletére egy, a Flashback és Heart of Darkness által inspirált játékmenetet húztak fel. Jól hangzik, nem? Sajnos a végeredmény korántsem ennyire pozitív.

A kezdet nem rossz: kapunk egy kicsit Disney animációs filmekre hajazó, azonban annál valamivel darabosabb animációt, melyből megismerhetjük a főbb szereplőket (Maxet és öccsét, Felixet) és felvázolják a cselekmény alapját, miszerint egy kósza átok miatt az öcsikét elrabolja egy másik dimenzióban tanyázó szörny, kiszabadításának feladata pedig ránk hárul. Oké, nem igazán próbálkoznak új területeket felfedezni ezen a téren, de olyan téma, amire lehet építeni. Vagyis lehetne. Mert a Press Play nem így tett, a történet mint olyan, lényegében az első 5-10 percben bukkan fel, meg a befejező képsorok előtt nem sokkal. Ennyi, a kettő között egy pillanatra se fog felbukkanni, Felix nem több, mint a tizenhuszonsok évvel ezelőtti generikus várba zárt hercegnő újgenerációs utódja, de a főellenfél Mustachio se erőlteti túl magát, az őrült nevetésen és az általános őrült tevékenységeken kívül többet róla se tudunk meg. Hát kézcsókom, ha már olyan nagy neveket próbálunk megidézni, mint a fentiek, akkor tehettünk volna egy apró próbálkozást annak irányába, hogy ne csak logikai és akció feladatok sorozatának tűnjön a játék, hanem kapjanak valami keretet cselekedeteink.

Főleg azért, mert „cselekedetek” egy része igazán jól sikerült. Az előd „rajzolj bármit” mechanikája picit egyszerűsödött és csak bizonyos pontokon használhatjuk Mágikus Cerkánkat… oké, ez picit gázul hangzik, legyen Varázsfilc, oké? Szóval csökkent a szabadság, cserébe viszont szimpla vonalak helyett kereken ötféle speciális anyagot „rajzolhatunk”. Föld, fa, lián, víz és tűz - szépen sorban kapjuk meg őket és minden egyes új képességgel komolyabb feladványok is jönnek. A dolog legjobb része, hogy a különböző képességek keverhetőek lesznek: liánokat ágakhoz lehet csatolni, az ágakat vízsugárral mozgatni lehet, vagy akár tűzzel felgyújtani és így tovább - ez pedig azt jelenti, hogy a logikai feladványok változatosak és jellemzően frissek tudnak maradni a játék végéig, még az utolsó fejezetekben is megvolt az a „Aha!” érzés, mikor rájöttem, hogyan kell A pontból B-be jutni a filctoll képességeit használva.

Egy kicsit komolyabb sztorival a Max egy nagyon jó kis logikai játék lehetett volna. A probléma (a sztori hiányán kívül), hogy a Max nem logikai játék, hanem logikai-platformjáték és utóbbi stílusban sajnos nem igazán sziporkázik. Ennek oka a játék irányításában rejlik: a filctollat az kontroller karjával kell terelgetnünk a képernyőn és ez magában rejt egy jó adag pontatlanságot. Ez persze nem lenne gond, ha van időnk apró, finom mozdulatokkal irányítani a filcet, azonban a fejlesztők úgy gondolták, hogy mókás ötlet az izgalmakat fokozandó több helyre meneküléses szekvenciákat rakni, ahol jobb esetben lelassul a jelenet mikor rajzolnunk kell, rosszabb esetben pillanatok állnak csak rendelkezésünkre ahhoz, hogy felmérjük mit kell tennünk, odavonszoljuk a filctollat, a megfelelő irányba rajzoljunk és utána ezt kihasználva meneküljünk tovább. Megsúgom: valószínűleg soha nem fog elsőre, legtöbbször másodjára sem sikerülni és oké, hogy a játék (néhány félresikerült kivételtől eltekintve) viszonylag bőségesen adagolja a checkpointokat, de azért ez a trial & error játékmenet viszonylag gyorsan az agyára tud menni bárkinek. Az csak hab a tortán, hogy Max nem az a tipikus platformer főhős, kicsit légies, „csúszós” a mozgása, ami nem feltétlen jó ha centiznünk kell az ugrásokat, de megmondom őszintén, hogy ezt egy-két pálya után meg tudtam szokni.

Technikai oldalról viszont teljesen rendben van a játék. Oké, nem ez fogja felgyújtani az Xbox One processzorait, azonban még így is igazán szép, részletgazdag képet varázsol a tévére a legminimálisabb belassulás nélkül. A másik dimenzió színei sziporkázóak, helyszínei változatosak, tényleg mintha egy mesekönyv elevenedne meg a képernyőn. A Unity motorja egyre komolyabb tényező a játékpiacon és egy-egy ilyen produkció jó példa arra, hogy értő kezekben bámulatos látványt fog tudni a nextgen masinákon is kicsikarni magából.

Igazán idegesítő játék lett a Max and the Curse of Brotherhood. Idegesítő, mert az esetek döntő többségében a Press Play által felépített recept nagyon jól működik, de amikor nem akkor viszont nagyon látványosan bukdácsol. Akár killer app is lehetett volna, a Resogunhoz hasonlóan egy letölthető gyöngyszem, de így csak egy jó játékot kaptunk. Egy idegesítő, de jó játékot.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

23 órája
21

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

1 napja
19

Heti megjelenések

1 napja
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

3 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

4 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

4 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

4 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

5 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

5 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

6 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

6 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

7 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

7 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

7 napja
9

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

7 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

8 napja
4

Heti megjelenések

8 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

9 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

2025.05.03.
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

2025.05.02.
12