[Teszt] The Legend of Zelda: Tri Force Heroes

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes

dragCsető Zsolt2015.10.30. 07:00

A legjobb videojátékok időtlenek, ha pedig példát keresnénk erre, a The Legend of Zelda széria egészen biztosan az elsők között jutna eszünkbe, a Nintendo egyik legfőbb zászlóshajójának játékmenetén ugyanis csak nem akar fogni az idő vasfoga. Az új ötletek, újfajta megközelítési módok persze sosem ártanak, a Zelda pedig szerencsére ezek számára is kitűnő táptalaj, amit a széria legújabb darabja, a kooperatív megoldásokat előtérbe helyező Tri Force Heroes is kiválóan bizonyít. Bizonyos körülmények között legalábbis - de ne rohanjunk ennyire előre...

A multiplayer nem teljesen ismeretlen terület a sorozat számára, hiszen a Four Swords játékok már próbálkoztak ilyesmivel bő tíz évvel ezelőtt, a Tri Force Heroes azonban sokkal jobban alárendeli a klasszikus Zelda-formulát ennek a megközelítésnek - négy helyett ezúttal három játékossal. Búcsút inthetsz a városoknak, a szerteágazó világoknak és a hosszasan mélyülő dungeonöknek: a 3DS-es kaland egyetlen központi királysággal, az alig néhány helyiségből álló Hytopiával operál. Innen teleportálhatunk át harmadmagunkkal a kihívásokat tartogató külső helyszínekre, hogy alapanyagokat szerezzünk az átok által sújtott Styla hercegnő számára, melyek segítségével a divatmániákus uralkodónő végre ismét díszes ruhában pompázhat majd, megmentve a királyság boldogságát. Nem a szokásos "a kiválasztott hős megmenti Hyrule-t a gonosztól" történet, az egyszer biztos, ennek megfelelően pedig nem is érdemes komolyan venni - mint mondtam, a Tri Force Heroes elég sok mindent alárendel az új megközelítésnek.

Ahogy arra az imént már utaltam, maguk a dungeonök is jóval rövidebbek a szokásosnál - igaz, cserébe több is van belőlük, hiszen négy-négy labirintus vár ránk a nyolc különböző tematikájú helyszín mindegyikén. Ezeken aztán a legkülönfélébb használati tárgyak segítségével kell átverekednünk magunkat - ellenfeleink is lesznek persze, a fő fejtörést azonban rendre az okozza majd most is, hogy miként juthatunk át a következő terembe. Méghozzá nem egyedül, hanem mindhárman - nem meglepő módon ez a Tri Force Heroes legfőbb csavarja.

A Tri Force Heroes sava-borsa tehát a három Link-variáns csapatmunkájában rejlik, már csak azért is, mert mindegyik karakternél egy-egy tárgy lehet csupán egy dungeon során, így rendre kombinálnunk kell a különféle képességeket. Ott van emellett az új epizód egyik visszatérő és központi eleme, a "totemezés" is, amikor is egymásra állíthatunk két vagy három elfpajtást, ami egyben azt is jelenti, hogy a környezeti fejtörőknek szinte minden esetben van egy vertikális "vetülete" is. Mindez rengeteg apró csavarral tudja feldobni a már jól ismert Zeldás megoldásokat, melyekkel a fejlesztők szerencsére igyekeztek is élni, így összességében azt mondhatjuk, hogy bár alapvetően a klasszikus Zelda játékmenetet kapjuk, némileg mégis újszerű gondolkodásra lesz szükségünk ahhoz, hogy eljussunk a főellenfelek által őrzött kincsesládákig.

Hiába azonban a hamisítatlan Zelda-élmény, sajnos közel sem lehetünk maximálisan elégedettek azzal, amit a Tri Force Heroes nyújt. Mint azt már említettem, a játék erősen szegmentált, a dungeonök pedig kivétel nélkül négy szobából épülnek fel, melyek közül az első mindig az aktuális használati tárgyak megszerzésére, az utolsó pedig a végső csatára / főellenfélre fókuszál. Ezek jó tempóban, jó társakkal akár 10-15 perc alatt letudhatók első nekifutásra is, ami alapvetően ideális lenne egy multiplayer játék esetében, de mégis az az érzése az embernek, hogy a Tri Force Heroes nem tud kibontakozni: mire igazán beindulnának a dungeonök, már véget is érnek. Ráadásul miután a használati tárgyak száma véges, pályából ellenben jó sok van, előbb-utóbb önismétlővé tudnak válni maguk a feladatok is. Némileg kevesebb helyszínnel és picivel hosszabb dungeonökkel összességében talán magasabb játékélményt lehetett volna elérni.

Jogosan merül fel a kérdés: akkor ez most egy fixen multiplayer játék? Szerencsére nem: akár egyedül is végigviheted az egészet. Ha éppen nem áll rendelkezésedre az online vagy lokális multiplayer, nekifuthatsz magadban is a pályáknak: ekkor két bábuszerű segítőtársat ("doppel") kapsz segítség gyanánt, és neked kell terelgetned mindhárom karaktert. Ez kezdetben még nem különösebben nagy kihívás, ám ahogy komplikálódnak a feladatok és a fejtörők, úgy válik az egész nehézzé, majd frusztrálóvá. A Tri Force Heroes elég sok olyan szegmenssel operál, ahol fontos szerep jut az egymással párhuzamos cselekedeteknek, valamint a jó időzítésnek, ezen feladatok végrehajtása pedig egyedül igen kényelmetlen tud lenni - pláne úgy, hogy csak az érintőképernyőn tudunk karaktert váltani, ami valljuk be, nem a leggyorsabb megoldás. Az a faramuci helyzet állt tehát elő, hogy itt van nekünk egy vadonatúj Zelda játék, amely elméletben egyedül is játszható (naná!), gyakorlatban azonban alsóbbrendű játékélményt nyújt, ha magányosan esünk neki.

A Tri Force Heroes tehát nem a magányos farkasok játéka: egyedül nem túl nagy élvezet hosszú távon, de csapatban is az együttműködésre helyezi a hangsúlyt. Ennek megfelelően ha ostoba online játékostársakkal hoz össze bennünket a sors, sokat fogunk bosszankodni, hiszen hiába a nyolcféle beépített jelzés, ezek inkább asszociatív jellegűek - az emberi hülyeséget nehéz velük áthidalni. Megfelelő körülmények között, jó társakkal azonban nem csak szórakoztató, hanem játékórák tucatjait magában rejtő élménnyé tud válni a hordozható kaland, hiszen a teljesített dungeonökben bekapcsolható nehezítések, valamint a különféle alapanyagokból előállítható, apróbb plusz képességeket biztosító ruhák jelentősen növelik az újrajátszhatóságot. A nap végén azonban sajnos nem hunyhatunk szemet afelett, hogy a Tri Force Heroes egy olyan handheld játék, amely éppen a klasszikus hordozható funkciójában mond csődöt...

A The Legend of Zelda: Tri Force Heroes kooperatív formában értelmezi újra a jól ismert formulát, amely megfelelő társakkal szórakoztató élmény tud lenni - még ha nem is olyan mély, mint egy klasszikus Zelda-kaland. Egyedül azonban nem érdemes nekiállni, bármennyire is lehetséges a dolog: magányosan sajnos közel sem képes olyan játékélményt nyújtani, amely méltó lenne a sorozathoz.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

13 órája
1

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

16 órája
1

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

23 órája
8

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

1 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

1 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

1 napja

Heti megjelenések

2 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

3 napja
1

Gradius Origins Collection

4 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

4 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

5 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

5 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

5 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

6 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

7 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

8 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

8 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

8 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

9 napja
2

Heti megjelenések

9 napja
14