[Teszt] The Legend of Zelda: Tri Force Heroes

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes

dragCsető Zsolt2015.10.30. 07:00

A legjobb videojátékok időtlenek, ha pedig példát keresnénk erre, a The Legend of Zelda széria egészen biztosan az elsők között jutna eszünkbe, a Nintendo egyik legfőbb zászlóshajójának játékmenetén ugyanis csak nem akar fogni az idő vasfoga. Az új ötletek, újfajta megközelítési módok persze sosem ártanak, a Zelda pedig szerencsére ezek számára is kitűnő táptalaj, amit a széria legújabb darabja, a kooperatív megoldásokat előtérbe helyező Tri Force Heroes is kiválóan bizonyít. Bizonyos körülmények között legalábbis - de ne rohanjunk ennyire előre...

A multiplayer nem teljesen ismeretlen terület a sorozat számára, hiszen a Four Swords játékok már próbálkoztak ilyesmivel bő tíz évvel ezelőtt, a Tri Force Heroes azonban sokkal jobban alárendeli a klasszikus Zelda-formulát ennek a megközelítésnek - négy helyett ezúttal három játékossal. Búcsút inthetsz a városoknak, a szerteágazó világoknak és a hosszasan mélyülő dungeonöknek: a 3DS-es kaland egyetlen központi királysággal, az alig néhány helyiségből álló Hytopiával operál. Innen teleportálhatunk át harmadmagunkkal a kihívásokat tartogató külső helyszínekre, hogy alapanyagokat szerezzünk az átok által sújtott Styla hercegnő számára, melyek segítségével a divatmániákus uralkodónő végre ismét díszes ruhában pompázhat majd, megmentve a királyság boldogságát. Nem a szokásos "a kiválasztott hős megmenti Hyrule-t a gonosztól" történet, az egyszer biztos, ennek megfelelően pedig nem is érdemes komolyan venni - mint mondtam, a Tri Force Heroes elég sok mindent alárendel az új megközelítésnek.

Ahogy arra az imént már utaltam, maguk a dungeonök is jóval rövidebbek a szokásosnál - igaz, cserébe több is van belőlük, hiszen négy-négy labirintus vár ránk a nyolc különböző tematikájú helyszín mindegyikén. Ezeken aztán a legkülönfélébb használati tárgyak segítségével kell átverekednünk magunkat - ellenfeleink is lesznek persze, a fő fejtörést azonban rendre az okozza majd most is, hogy miként juthatunk át a következő terembe. Méghozzá nem egyedül, hanem mindhárman - nem meglepő módon ez a Tri Force Heroes legfőbb csavarja.

A Tri Force Heroes sava-borsa tehát a három Link-variáns csapatmunkájában rejlik, már csak azért is, mert mindegyik karakternél egy-egy tárgy lehet csupán egy dungeon során, így rendre kombinálnunk kell a különféle képességeket. Ott van emellett az új epizód egyik visszatérő és központi eleme, a "totemezés" is, amikor is egymásra állíthatunk két vagy három elfpajtást, ami egyben azt is jelenti, hogy a környezeti fejtörőknek szinte minden esetben van egy vertikális "vetülete" is. Mindez rengeteg apró csavarral tudja feldobni a már jól ismert Zeldás megoldásokat, melyekkel a fejlesztők szerencsére igyekeztek is élni, így összességében azt mondhatjuk, hogy bár alapvetően a klasszikus Zelda játékmenetet kapjuk, némileg mégis újszerű gondolkodásra lesz szükségünk ahhoz, hogy eljussunk a főellenfelek által őrzött kincsesládákig.

Hiába azonban a hamisítatlan Zelda-élmény, sajnos közel sem lehetünk maximálisan elégedettek azzal, amit a Tri Force Heroes nyújt. Mint azt már említettem, a játék erősen szegmentált, a dungeonök pedig kivétel nélkül négy szobából épülnek fel, melyek közül az első mindig az aktuális használati tárgyak megszerzésére, az utolsó pedig a végső csatára / főellenfélre fókuszál. Ezek jó tempóban, jó társakkal akár 10-15 perc alatt letudhatók első nekifutásra is, ami alapvetően ideális lenne egy multiplayer játék esetében, de mégis az az érzése az embernek, hogy a Tri Force Heroes nem tud kibontakozni: mire igazán beindulnának a dungeonök, már véget is érnek. Ráadásul miután a használati tárgyak száma véges, pályából ellenben jó sok van, előbb-utóbb önismétlővé tudnak válni maguk a feladatok is. Némileg kevesebb helyszínnel és picivel hosszabb dungeonökkel összességében talán magasabb játékélményt lehetett volna elérni.

Jogosan merül fel a kérdés: akkor ez most egy fixen multiplayer játék? Szerencsére nem: akár egyedül is végigviheted az egészet. Ha éppen nem áll rendelkezésedre az online vagy lokális multiplayer, nekifuthatsz magadban is a pályáknak: ekkor két bábuszerű segítőtársat ("doppel") kapsz segítség gyanánt, és neked kell terelgetned mindhárom karaktert. Ez kezdetben még nem különösebben nagy kihívás, ám ahogy komplikálódnak a feladatok és a fejtörők, úgy válik az egész nehézzé, majd frusztrálóvá. A Tri Force Heroes elég sok olyan szegmenssel operál, ahol fontos szerep jut az egymással párhuzamos cselekedeteknek, valamint a jó időzítésnek, ezen feladatok végrehajtása pedig egyedül igen kényelmetlen tud lenni - pláne úgy, hogy csak az érintőképernyőn tudunk karaktert váltani, ami valljuk be, nem a leggyorsabb megoldás. Az a faramuci helyzet állt tehát elő, hogy itt van nekünk egy vadonatúj Zelda játék, amely elméletben egyedül is játszható (naná!), gyakorlatban azonban alsóbbrendű játékélményt nyújt, ha magányosan esünk neki.

A Tri Force Heroes tehát nem a magányos farkasok játéka: egyedül nem túl nagy élvezet hosszú távon, de csapatban is az együttműködésre helyezi a hangsúlyt. Ennek megfelelően ha ostoba online játékostársakkal hoz össze bennünket a sors, sokat fogunk bosszankodni, hiszen hiába a nyolcféle beépített jelzés, ezek inkább asszociatív jellegűek - az emberi hülyeséget nehéz velük áthidalni. Megfelelő körülmények között, jó társakkal azonban nem csak szórakoztató, hanem játékórák tucatjait magában rejtő élménnyé tud válni a hordozható kaland, hiszen a teljesített dungeonökben bekapcsolható nehezítések, valamint a különféle alapanyagokból előállítható, apróbb plusz képességeket biztosító ruhák jelentősen növelik az újrajátszhatóságot. A nap végén azonban sajnos nem hunyhatunk szemet afelett, hogy a Tri Force Heroes egy olyan handheld játék, amely éppen a klasszikus hordozható funkciójában mond csődöt...

A The Legend of Zelda: Tri Force Heroes kooperatív formában értelmezi újra a jól ismert formulát, amely megfelelő társakkal szórakoztató élmény tud lenni - még ha nem is olyan mély, mint egy klasszikus Zelda-kaland. Egyedül azonban nem érdemes nekiállni, bármennyire is lehetséges a dolog: magányosan sajnos közel sem képes olyan játékélményt nyújtani, amely méltó lenne a sorozathoz.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

11 bit studios újdonságok – ez történt hétfőn

Benne: Katsuhiro Harada, King of Tokyo, System Shock Remake, Incantation, I Am Future, Death Howl, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Frostpunk 1886, Frostpunk 2, Rune Factory: Guardians of Azuma.

1 órája

Endorfy Thock V2 - kellemes kopogtatást mindenkinek!

Az Endorfy egy masszív, sokszínű, kellemes hangú, egyben pénztárcabarát termékkel örvendezteti meg a mechanikus kapcsolók szerelmeseit. Az Endorfy Thock V2 a tesztlaborban járt és kellemes benyomásokat, na meg a fejünk búbjáig ható, kellemesen kopogó hangokat hagyott nálunk.

19 órája
1

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

21 órája
105

Heti megjelenések

1 napja
5

Cleared Hot - a Desert Strike-klónok reneszánsza!

Szűk három évtized után újra felpörögtek az izometrikus rotorok, az Electronic Arts Strike-sorozata ugyanis egy hamisítatlan szellemi örökössel bővült. Az új bevetés a MicroProse támogatásával az indie szférából érkezik, és bár a helikopteres világmentés még csak pár órányi lőporos sétarepülést kínál, már most imádjuk.

1 napja
6

Retrace the Light

2 napja
2

A Netflixhez kerülnek a Warner játékai – ez történt pénteken

Továbbá: Code Vein II, Monster Hunter Showcase, Silent Road, 2XKO, Postal: Bullet Paradise.

3 napja
3

Total Chaos - Jönnek a számból a lények

3 napja
2

PC Gaming Show: Most Wanted traileráradat– ez történt csütörtökön

Továbbá: Total War, Cast Outs, Replaced.

4 napja
32

Twinkleby

4 napja
1

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

5 napja
2

The Berlin Apartment

5 napja
6

Pieces of the Past

5 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

6 napja
5

Arc Raiders

6 napja
31

Game Pass: a decemberi mozgolódás

Marvel Cosmic Invasion. Death Howl. ROUTINE. Többek között ezzel zárja az évet a Microsoft előfizetéses szolgáltatása.

6 napja
4

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

7 napja
7

Heti megjelenések

8 napja
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

9 napja
3

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

2025.11.29.
3