[Teszt] The Legend of Zelda: Tri Force Heroes

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes

dragCsető Zsolt2015.10.30. 07:00

A legjobb videojátékok időtlenek, ha pedig példát keresnénk erre, a The Legend of Zelda széria egészen biztosan az elsők között jutna eszünkbe, a Nintendo egyik legfőbb zászlóshajójának játékmenetén ugyanis csak nem akar fogni az idő vasfoga. Az új ötletek, újfajta megközelítési módok persze sosem ártanak, a Zelda pedig szerencsére ezek számára is kitűnő táptalaj, amit a széria legújabb darabja, a kooperatív megoldásokat előtérbe helyező Tri Force Heroes is kiválóan bizonyít. Bizonyos körülmények között legalábbis - de ne rohanjunk ennyire előre...

A multiplayer nem teljesen ismeretlen terület a sorozat számára, hiszen a Four Swords játékok már próbálkoztak ilyesmivel bő tíz évvel ezelőtt, a Tri Force Heroes azonban sokkal jobban alárendeli a klasszikus Zelda-formulát ennek a megközelítésnek - négy helyett ezúttal három játékossal. Búcsút inthetsz a városoknak, a szerteágazó világoknak és a hosszasan mélyülő dungeonöknek: a 3DS-es kaland egyetlen központi királysággal, az alig néhány helyiségből álló Hytopiával operál. Innen teleportálhatunk át harmadmagunkkal a kihívásokat tartogató külső helyszínekre, hogy alapanyagokat szerezzünk az átok által sújtott Styla hercegnő számára, melyek segítségével a divatmániákus uralkodónő végre ismét díszes ruhában pompázhat majd, megmentve a királyság boldogságát. Nem a szokásos "a kiválasztott hős megmenti Hyrule-t a gonosztól" történet, az egyszer biztos, ennek megfelelően pedig nem is érdemes komolyan venni - mint mondtam, a Tri Force Heroes elég sok mindent alárendel az új megközelítésnek.

Ahogy arra az imént már utaltam, maguk a dungeonök is jóval rövidebbek a szokásosnál - igaz, cserébe több is van belőlük, hiszen négy-négy labirintus vár ránk a nyolc különböző tematikájú helyszín mindegyikén. Ezeken aztán a legkülönfélébb használati tárgyak segítségével kell átverekednünk magunkat - ellenfeleink is lesznek persze, a fő fejtörést azonban rendre az okozza majd most is, hogy miként juthatunk át a következő terembe. Méghozzá nem egyedül, hanem mindhárman - nem meglepő módon ez a Tri Force Heroes legfőbb csavarja.

A Tri Force Heroes sava-borsa tehát a három Link-variáns csapatmunkájában rejlik, már csak azért is, mert mindegyik karakternél egy-egy tárgy lehet csupán egy dungeon során, így rendre kombinálnunk kell a különféle képességeket. Ott van emellett az új epizód egyik visszatérő és központi eleme, a "totemezés" is, amikor is egymásra állíthatunk két vagy három elfpajtást, ami egyben azt is jelenti, hogy a környezeti fejtörőknek szinte minden esetben van egy vertikális "vetülete" is. Mindez rengeteg apró csavarral tudja feldobni a már jól ismert Zeldás megoldásokat, melyekkel a fejlesztők szerencsére igyekeztek is élni, így összességében azt mondhatjuk, hogy bár alapvetően a klasszikus Zelda játékmenetet kapjuk, némileg mégis újszerű gondolkodásra lesz szükségünk ahhoz, hogy eljussunk a főellenfelek által őrzött kincsesládákig.

Hiába azonban a hamisítatlan Zelda-élmény, sajnos közel sem lehetünk maximálisan elégedettek azzal, amit a Tri Force Heroes nyújt. Mint azt már említettem, a játék erősen szegmentált, a dungeonök pedig kivétel nélkül négy szobából épülnek fel, melyek közül az első mindig az aktuális használati tárgyak megszerzésére, az utolsó pedig a végső csatára / főellenfélre fókuszál. Ezek jó tempóban, jó társakkal akár 10-15 perc alatt letudhatók első nekifutásra is, ami alapvetően ideális lenne egy multiplayer játék esetében, de mégis az az érzése az embernek, hogy a Tri Force Heroes nem tud kibontakozni: mire igazán beindulnának a dungeonök, már véget is érnek. Ráadásul miután a használati tárgyak száma véges, pályából ellenben jó sok van, előbb-utóbb önismétlővé tudnak válni maguk a feladatok is. Némileg kevesebb helyszínnel és picivel hosszabb dungeonökkel összességében talán magasabb játékélményt lehetett volna elérni.

Jogosan merül fel a kérdés: akkor ez most egy fixen multiplayer játék? Szerencsére nem: akár egyedül is végigviheted az egészet. Ha éppen nem áll rendelkezésedre az online vagy lokális multiplayer, nekifuthatsz magadban is a pályáknak: ekkor két bábuszerű segítőtársat ("doppel") kapsz segítség gyanánt, és neked kell terelgetned mindhárom karaktert. Ez kezdetben még nem különösebben nagy kihívás, ám ahogy komplikálódnak a feladatok és a fejtörők, úgy válik az egész nehézzé, majd frusztrálóvá. A Tri Force Heroes elég sok olyan szegmenssel operál, ahol fontos szerep jut az egymással párhuzamos cselekedeteknek, valamint a jó időzítésnek, ezen feladatok végrehajtása pedig egyedül igen kényelmetlen tud lenni - pláne úgy, hogy csak az érintőképernyőn tudunk karaktert váltani, ami valljuk be, nem a leggyorsabb megoldás. Az a faramuci helyzet állt tehát elő, hogy itt van nekünk egy vadonatúj Zelda játék, amely elméletben egyedül is játszható (naná!), gyakorlatban azonban alsóbbrendű játékélményt nyújt, ha magányosan esünk neki.

A Tri Force Heroes tehát nem a magányos farkasok játéka: egyedül nem túl nagy élvezet hosszú távon, de csapatban is az együttműködésre helyezi a hangsúlyt. Ennek megfelelően ha ostoba online játékostársakkal hoz össze bennünket a sors, sokat fogunk bosszankodni, hiszen hiába a nyolcféle beépített jelzés, ezek inkább asszociatív jellegűek - az emberi hülyeséget nehéz velük áthidalni. Megfelelő körülmények között, jó társakkal azonban nem csak szórakoztató, hanem játékórák tucatjait magában rejtő élménnyé tud válni a hordozható kaland, hiszen a teljesített dungeonökben bekapcsolható nehezítések, valamint a különféle alapanyagokból előállítható, apróbb plusz képességeket biztosító ruhák jelentősen növelik az újrajátszhatóságot. A nap végén azonban sajnos nem hunyhatunk szemet afelett, hogy a Tri Force Heroes egy olyan handheld játék, amely éppen a klasszikus hordozható funkciójában mond csődöt...

A The Legend of Zelda: Tri Force Heroes kooperatív formában értelmezi újra a jól ismert formulát, amely megfelelő társakkal szórakoztató élmény tud lenni - még ha nem is olyan mély, mint egy klasszikus Zelda-kaland. Egyedül azonban nem érdemes nekiállni, bármennyire is lehetséges a dolog: magányosan sajnos közel sem képes olyan játékélményt nyújtani, amely méltó lenne a sorozathoz.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

16 órája
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

1 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

1 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

2 napja
38

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

2 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

2 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

2 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

2 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

2 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

3 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

4 napja
2

Heti megjelenések

4 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

5 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

6 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

6 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

7 napja
2

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

7 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

8 napja
39

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

8 napja
8

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

8 napja
4