[Teszt] Dead Island Definitive Edition

Dead Island Definitive Edition

siklaraSimon Klára2016.07.05. 09:00

A Dead Island mindig is egy rejtély volt számomra, mivel egyfelől azt hallottam róla, hogy lényegében egy középszerű, félkész és bugos Left4Dead klón nyílt világgal és RPG elemekkel, másfelől mégis az egyik olyan játék, ami a Skyrimhez hasonlóan a legtöbb Steam-es barátomnak megvan. Emellett volt ugye A Trailer, ami elhitette velünk, hogy az egzotikus szépségű turistaparadicsomban elképesztő tragédiák és személyes drámák részeseivé válhatunk majd, aztán mégse így lett, de azért olyan rosszul se jártunk. Öt év elteltével a Deep Silver kiadó most látta elérkezettnek az időt, hogy a lengyel Techland 2011-ben nagyot futott zombis nyaralása némileg aktualizált formában elérhetővé váljon a jelenlegi konzolokon is, így hát nyár elején PS4-en, XBOne-on, és PC-n napvilágot látott a Dead Island Definitive Edition. Kérdés, hogy mitől definitív, és az-e egyáltalán? Nem igazán, de lássuk, miért nem feltétlenül baj ez.

A Deep Silver értelmezése szerint egy játék kiadása attól lesz definitív, ha látványosat csinosítunk rajta, illetve hozzácsapjuk az összes kiegészítőt, viszont gondosan megőrizzük, és a végső kiadással tulajdonképpen bebetonozzuk a félkészen kiadott eredeti játék valamennyi frusztráló hibáját, nehogy csorbuljon az eredeti élmény. Persze minden nézőpont kérdése, és végülis nem zsákbamacskát árulnak, mert a Dead Island-et tényleg a bugok definiálják, amelyek némelyike inkább fícsör, hiszen nem az A.I. kapcsol ki néha, vagy a hitbox pontatlan, hanem ezek buta és suta zombik, érted? Reálisabban nézve a dolgokat azért lássuk be, erősen lehangoló, hogy a nem túl polírozott Dead Island cselekményét folytató Riptide kiegészitő az alapjáték egyetlen marhaságát sem orvosolta, majd van képük Definitive címkével újra kiadni mindkettőt a “szedjünk ki gyorsan még egy kis pénzt a franchise-ból” alig burkolt szándékával. Ezt támasztja alá, hogy a játék bő egy hónapja megjelent, javítás viszont a minden eddiginél több bug ellenére még nem érkezett hozzá, illetve akadnak kisebb hiányosságai az eredeti kiadáshoz képest (hiányzó fegyverek, visszavett brutalitás), az erre vonatkozó kérdésekre azonban egyelőre nem reagált sem a kiadó, sem a fejlesztő.

Talán a PC-sek kapják a legkevesebbet a DE kiadástól, ugyanis míg konzolon kis túlzással ég és föld a különbség az eredeti, és a felújított Dead Island grafikája között, addig számitógépen még bőven kinéz olyan jól a 2011-es játék, hogy ne sok értelme legyen a látványt feltuningolni. Mivel ezt nyilván a a kiadónál is sejtették, Steamen limitált ideig egy igen kedvező ajánlat keretében mindössze 3 euróért lehetett frissíteni a felújított változatra, ám a lehetőséggel viszonylag kevesen éltek, ami elég jól mutatja, hogy a többséget nem mozgatja meg túlzottan a Dead Island újrajátszásának lehetősége. De miért is tenné, ha játszhatnak helyette a Dying Light-tal, a lengyel csapat tavalyi zombis játékával, ami a műfaj evolúciójának következő lépcsőfoka? Jár egyébként egy Retro Revenge című bónusz játék is a DIDE mellé, de tökéletesen felejthető, úgyhogy ha mégis a vásárlás mellett döntünk, ne emiatt tegyük, mert szerencsére tartogat helyette épp elég mókát Banoi szigete!

Az optimalizáció és a 30 FPS nem az igazi, de meg kell hagyni, hogy a Dead Island-nek piszok jól áll a Dying Light motorja, még ha a látványos külső alatt ugyanaz az idétlen katyvasz is maradt, ami miatt egyszerre lehet szeretni és utálni. Kár lenne tagadni, hogy baromira élvezem a bikinis-fürdőgatyás zombik darabolását a pálmafás tengerparton, olykor némi lootért belegázolva az égszínkék tengerbe, amit olyan szépen megfest a holtak alvadt vére. Valószínűleg sokat dob az élményen, hogy idén még nem vettem ki szabadságot, és ha majd lemegyek nyaralni a Balatonra, az sem pont így fog kinézni, ezért az elkövetkezendő meleg napok átvészelésére egyelőre marad Banoi, ahol a többi fürdőző felaprítása után büntetlenül belecsobbanhatok a hotel medencéjébe. El is szontyolódtam, amikor az első fejezet végére érve hátra kellett hagynom az üdülő-övezetet és a bungalókat, de hajt tovább a vágy, hogy szinteket lépve sorra nyitogassam meg a kínai Xian képességeit a Borderlands-os képességfán, miközben egyre jobb fegyvereket barkácsolva egyre nagyobb vérfürdőt rendezek szerencsétlen élőholtak soraiban.

Eleinte meglepően könnyű a játék, és még a legkezdetlegesebb fadarabokat lóbálva is órákon át hagy büntetlenül randalírozni, ami borzasztó szórakoztató, a második fejezettől felfelé azonban váratlanul bekeményít, és az esetlen közelharc miatt is egyre gyakrabban ad igazságtalanul nagy előnyt az egyre nagyobb hordákban özönlő zombiknak. Bár az eltérő képességeik ellenére a négy választható főszereplő bármelyikével tökéletesen lehet boldogulni, érdemes figyelmbe venni, hogy bizonyos fegyvertípusok gyorsabban használódnak el, és muszáj megbízható arzenált magunkkal cipelni, hogy kibírjuk a következő javítási lehetőségig. Apropó, amikor a karakterem megjavítja magának a fegyvereit, miért kell fizetni, a barkácsasztal használataáért? A folyamatos kukázás és gyanús ételek elfogyasztása a Bioshock Infinite-et juttatta eszembe, és azt sem hiszem, hogy több hektoliternyi energiaital benyakalása hosszútávon gyógyító hatású lenne, de épp az ilyen marhaságai miatt lehet szeretni a Dead island-et.

Az érzelmi manipulálós trailernek már régen is hiba volt bedőlni, mert a történet az a fajta, ami azért van, hogy legyen, viszont a nyílt világ a zónáival és a fő küldetéshez kapcsolódó külön helyszíneivel elképesztően tartalmas és hangulatos. A mellékküldetések java faék egyszerűségű, de a jutalmakért, és a helyszínek, vagy a vicces easter eggek felderítéséért érdemes megcsinálni őket. Persze ezektől még nem lesz kevésbé idegesítő, amikor a Thug ellenfél már harmadjára lök fel és nézheted végig a vontatott feltápászkodó animációt, mert az ütésed átment rajta, de sokat segít, akárcsak a túlélő társaság, hiszen ez a játék elsősorban coop-ra lett kitalálva. A menedékhelyeken összeverődött NPC-ktől ne várjunk sokat, ellenben nyaggasuk őket küldetésekért, ha pedig végeztünk velük, csatangoljunk, vagy kocsikázzunk el a sziget federítetlen szegleteibe is, mert garantáltan akad még feladat, vagy gyűjtögetnivaló. Hiába, a Dead Island sok hibáját bocsánatossá teszi, hogy a maga törött módján nem csak baromi szórakoztató, de ha nagyon elkap, simán bele lehet ölni 30-40 órát is.

A Dead Island Definitive Edition pontosan ugyanaz a félkész játék maradt, ami öt éve volt, sőt, itt-ott egy keveset veszített is vérgőzös régi bájából, cserébe viszont sokkal szebb! Mindent egybevetve jó szívvel csak azok számára ajánlható, akiknek eddig teljesen kimaradt, vagy akik szerették annyira, hogy a minden téren többet nyújtó Dying Light után is hajlandóságot éreznek egy generációt visszalépve még egyszer végigjátszani. Mivel ilyen emberből viszonylag kevés van, érdemes azt is számításba venni, hogy nehéz lesz három barátot összevakarni a kooperatív mókázáshoz, márpedig társakkal jóval könnyebb felülemelkedni a gyengeségeken. Azért minden kesergésem ellenére el kell ismernem, hogy az újdonság varázsa működik, és mivel nekem kimaradt, még többnyire egyedül játszva is berántott, így pótlásra tökéletesen alkalmas!

***Dead Island Definitive Edition | Platform: One, PC (tesztelt), PS4

Fejlesztő: Techland | Kiadó: Deep Silver***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

12 órája
3

Heti megjelenések

15 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11