A Nintendo korszakainak egyik legszebbike a Nintendo 64 konzolgép nevéhez és idejéhez köthető. A térbeli platformerek, a Zelda-szerű játékok, és a pixel-artból kilépni próbáló 2D címek a mai napig éreztetik hatásukat. Olyannyira, hogy az N64-like mára egy külön címkévé vált, a követői pedig egyes klasszikusok stílusát próbálják maguk képére formálni. A Cavern of Dreams is egy ilyen darab, amely a Banjo-vonalat erősíti.

Azaz egy összeköttetésben lévő 3D világban szervez térbeli platformozást, közben pedig gyűjtögetnivalókat kínál tojások és kártyák formájában. A tojások rejtik a továbbjutás kulcsát, segítségükkel kis hősünk új képességekre tehet szert, így nyitva meg a térkép új, addig elérhetetlen részeit. Bár a Cavern of Dreams nem túl nagy, a fontosabb Banjo-leckéket felmondja, eskü még Clanker helyi megfelelőjét is megkapjuk egy űrhajó formájában. De Mario és a többiek is felsejlenek a kaland során.
A Cavern irányítása relatíve pontos és dinamikus, ami fontos ahhoz, hogy rövid idő alatt "ráérezzünk" a játékmenet ízére. Harc nincs, feltételezhetően ez már nem fért bele a fejlesztésbe (akármit is nyilatkozik erről a fejlesztő), így marad az apró falatokban kínált puzzle-ugrabugra. A pályák eleinte nem túl érdekesek, a játék érdemei a fokozatos kibontakozással bukkannak elő.

Persze így sem kell túl tartalmas dologra gondolni. 3-4 óra alatt kimaxolható az egész játék. Ez pont abba a kategóriába helyezi a Cavern of Dreams-et, ahová az való. Az olcsó, rövid, de jól kidolgozott indie címek polcára. Két őszi AAA megjelenés közben előveszed, két este alatt letolod, és jóleső érzéssel távozol.
PLATFORM PC (Steam) KIADÓ Super Rare Originals FEJLESZTŐ Bynine Studio MEGJELENÉS 2023. október 19. ÁR 13 EUR