[Teszt] F1 2018

F1 2018

dragCsető Zsolt2018.10.03. 20:00

Ahogy minden sportjáték-széria, úgy a Codemasters-féle F1-játékok is megjárták már a hullámvölgyeket és -hegyeket az elmúlt évtizedben, ami nem meglepő, hiszen ebben a műfajban nagyon nehéz konzisztensen magas szinten teljesíteni az évenkénti megjelenésekkel. Jelenleg azonban egyáltalán nem lehet panaszunk: a tavalyi kiadás egészen pazar lett, az idei csomag, az F1 2018 pedig nem sokat változtatott, csak pont ott, ahol kellett - a végeredményre ennek megfelelően itt sem lehet panasz. Ez persze már a jobb oldalon virító számból is sejthető volt - na de ne rohanjunk ennyire előre...

Az F1 2017 olyan szempontból mindenképpen dicséretes alkotás volt, hogy a karrier móddal végre ellépett egy olyan irányba, ami hajlandó volt maga mögött hagyni az ezeréves sémákat és kicsit többet mutatni. Ennek kulcsa a fejlesztési rendszer, illetve annak megvalósítása volt, a szabadedzéseken elvégzett programok által ugyanis pontokat lehetett gyűjteni, amiket aztán a különféle alkatrészek fejlesztésére tudtunk költeni. Egy RPG-szerű képességfa volt az egész, amely nemcsak extra mélységet adott a karriernek, hanem a pénteki napoknak is meghozta a létjogosultságát. Na, a jó hír az, hogy mindez megmaradt - csak éppen még jobb lett az egész. A tavalyi részben egy kicsit lassan lehetett fejleszteni, az F1 2018-ra azonban a Codemasters némileg áramvonalasította a rendszert, így sokkal hamarabb láthatjuk a munkánk eredményét.

Van még néhány további csavar is a történetben, melyekkel a "valódi" F1 világát igyekeztek kicsit mímelni a fejlesztők. Ha például nem úgy alakul a szezon, ahogy eredetileg elterveztük, akkor félidőben mondhatjuk azt, hogy oké, mostantól a következő évre fejlesztünk, így csökkentve a hosszú távú lemaradásunkat. Ami pedig még izgalmasabb: az évfordulók akár olyan szabályváltozásokat is hozhatnak, melyeknek köszönhetően akár nullázódhat is egy-egy szegmens. Ez szintén felkavarja az állóvizet, egyszersmind lehetőség a felzárkózásra vagy az előnyszerzésre. Az egyes játékrendszerek szövevényes hálóját egyébként tovább növelte a Codemasters az idei évben az interjúk visszahozásával. És bár első pillantásra olcsó gimmicknek tűnhet csak az egész, nem szabad fél vállról venni a válaszokat, hiszen az egyes alkatrészekért felelős csapatok morálját tudjuk befolyásolni velük. Persze még így is erőltetettek tudnak lenni az esetenként egészen életszerűtlen csevegések, de legalább van mögöttük rendszer - maga a játék és a karrier meg szerencsére nem ezek körül forog, úgyhogy nekünk sem kell annyira komolyan vennünk őket.

Ami a vezetési modellt illeti: az F1 2018 továbbra sem szimulátor, a rendkívül széles skálán testreszabható vezetési modellnek hála azonban a sportág felől érkező casual érdeklődők és a megszállott autóverseny-fanatikusok is megtalálják a számításukat még mindig. Sőt, maga a szimuláció kicsit még mélyült is a tavalyi évhez képest, különösen ami a gumikat illeti, a karkasz viselkedése ugyanis minden eddiginél élethűbb - az F1-ben mindig is óriási jelentőséggel bíró abroncskezelésre és hőmérsékleti tényezőkre nagyon komoly hangsúlyt fektettek a fejlesztők. Valamilyen szintű gumifizika persze eddig is volt a játékban, az idei évtől azonban még inkább érdemes itt (is) keresni az elbukott századokat. A másik újdonság az ERS, vagyis az energia-visszanyerő rendszer kezelése, mostantól ugyanis manuálisan állítgathatjuk ezt, pont mint a valóságban, amivel helyzeti előnybe lehet kerülni egy-egy fontos előzésnél.

Ami a konkrét tartalmat illeti: ilyen szempontból nem sokat változott a játék. Szerencsére tavaly már itt is sikerült megindulni a megfelelő ösvényen, ehhez pedig tartotta is magát a Codemasters: az egyedi szabályrendszerrel futó (és egyébként baromi szórakoztató) bajnokságok, illetve a különféle meghívásos kihívások ezúttal is megvannak, ráadásul jóval több van belőlük, mint tavaly. Vagyis aki single-player elfoglaltságra vágyik, de kicsit eltávolodna a hagyományos világbajnokságtól vagy a karriertől, annak bőven lesz erre lehetősége - akár a versenyhétvégékhez kapcsolódó speciális eventeken keresztül is, melyek szintén visszatértek. Bővült az autófelhozatal is, további legendás járgányok kerültek a virtuális garázsba a Forma-1 hőskorából. A pályák között pedig természetesen ott van az idén debütált Paul Ricard és a visszatérő Hockenheimring is - igaz, nagy szívfájdalmamra a klasszikus aszfaltcsíkokat és nyomvonalakat itt már hiába keressük.

Pár szót érdemes szólni még a multiplayerről is, melynek kapcsán fontos változás, hogy megjelent a besorolási rendszer, ami vizsgálja a sebességünk mellett azt is, hogy mennyire figyelünk oda a többiekre. Ez nyilvánvalóan nagy segítség azoknak, akik el szeretnék kerülni a trollkodó vagy oda nem illő versenytársakat az online futamok során.


FORMAEGYBEN JÓK VAGYUNK

Ha már kompetitív játék, akkor muszáj szót ejteni a Forma-1 hivatalos gaming bajnokságáról, az F1 Esports Series-ről - már csak azért is, mert egy hazai tehetség, Bereznay Dániel személyében egy magyar játékosnak is szurkolhatunk. Dani nem elég, hogy bejutott a világ 40 legjobb játékosa közé, de az ún. Pro Draft során be is válogatták a Mercedes istálló hivatalos esport-csapatába, így ő is ott lehet majd a Pro Series fináléjában, ahol október és november folyamán összesen három futam dönt majd arról, hogy ki lesz 2018 virtuális világbajnoka. **[Szurkolunk!](https://f1esports.com/drivers/18/2018)**

A tavalyi évvel ellentétben idén nem változott különösebben sokat az aktuális F1-játék, a jó hír azonban az, hogy az alapok olyannyira erősek voltak, hogy erre nem is feltétlenül volt szükség. A finomított játékrendszerek, a némileg mélyebb szimuláció és a tovább bővített tartalom alapján pedig a verdikt nem is lehet kérdés: továbbra is csak annyit tudunk mondani, hogy a Forma-1 ennyire soha nem volt még jó konzolokon.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Epic x Unity partnerség - ez történt szerdán

Továbbá: Tales of Berseria, PGA TOUR 2K25, Ghost of Yōtei, Mafia: The Old Country, Dispatch.

11 órája

Two Point Museum - a Switch 2 változat

A kilencvenes évek szórakoztató menedzsment-stratégiai címeire sokan emlékszünk meleg szívvel, és a Two Point Studios veteránjai is úgy érezték, hogy van tér-idő a Theme sorozat szellemiségének továbbvitelére. Most a Múzeumos Two Point epizód járt nálunk, mégpedig Switch 2 platformon. Teszt!

1 napja
4

Bővült az Assassin's Creed Mirage, F1 2026 fejlemények – ez történt kedden

Továbbá: Tomb Raider: Definitive Edition, Megabonk, Norse: Oath of Blood, Dragon's Dogma II, Kill It With Fire! 2, Guild Wars Reforged, Bandit Trap.

1 napja
7

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

2 napja
5

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

2 napja
15

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

3 napja
10

Heti megjelenések

3 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

4 napja
5

The Outer Worlds 2

5 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

5 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

6 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

7 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

7 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

7 napja
47

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

7 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

7 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

8 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

8 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

8 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

9 napja
14