[Teszt] F1 2018

F1 2018

dragCsető Zsolt2018.10.03. 20:00

Ahogy minden sportjáték-széria, úgy a Codemasters-féle F1-játékok is megjárták már a hullámvölgyeket és -hegyeket az elmúlt évtizedben, ami nem meglepő, hiszen ebben a műfajban nagyon nehéz konzisztensen magas szinten teljesíteni az évenkénti megjelenésekkel. Jelenleg azonban egyáltalán nem lehet panaszunk: a tavalyi kiadás egészen pazar lett, az idei csomag, az F1 2018 pedig nem sokat változtatott, csak pont ott, ahol kellett - a végeredményre ennek megfelelően itt sem lehet panasz. Ez persze már a jobb oldalon virító számból is sejthető volt - na de ne rohanjunk ennyire előre...

Az F1 2017 olyan szempontból mindenképpen dicséretes alkotás volt, hogy a karrier móddal végre ellépett egy olyan irányba, ami hajlandó volt maga mögött hagyni az ezeréves sémákat és kicsit többet mutatni. Ennek kulcsa a fejlesztési rendszer, illetve annak megvalósítása volt, a szabadedzéseken elvégzett programok által ugyanis pontokat lehetett gyűjteni, amiket aztán a különféle alkatrészek fejlesztésére tudtunk költeni. Egy RPG-szerű képességfa volt az egész, amely nemcsak extra mélységet adott a karriernek, hanem a pénteki napoknak is meghozta a létjogosultságát. Na, a jó hír az, hogy mindez megmaradt - csak éppen még jobb lett az egész. A tavalyi részben egy kicsit lassan lehetett fejleszteni, az F1 2018-ra azonban a Codemasters némileg áramvonalasította a rendszert, így sokkal hamarabb láthatjuk a munkánk eredményét.

Van még néhány további csavar is a történetben, melyekkel a "valódi" F1 világát igyekeztek kicsit mímelni a fejlesztők. Ha például nem úgy alakul a szezon, ahogy eredetileg elterveztük, akkor félidőben mondhatjuk azt, hogy oké, mostantól a következő évre fejlesztünk, így csökkentve a hosszú távú lemaradásunkat. Ami pedig még izgalmasabb: az évfordulók akár olyan szabályváltozásokat is hozhatnak, melyeknek köszönhetően akár nullázódhat is egy-egy szegmens. Ez szintén felkavarja az állóvizet, egyszersmind lehetőség a felzárkózásra vagy az előnyszerzésre. Az egyes játékrendszerek szövevényes hálóját egyébként tovább növelte a Codemasters az idei évben az interjúk visszahozásával. És bár első pillantásra olcsó gimmicknek tűnhet csak az egész, nem szabad fél vállról venni a válaszokat, hiszen az egyes alkatrészekért felelős csapatok morálját tudjuk befolyásolni velük. Persze még így is erőltetettek tudnak lenni az esetenként egészen életszerűtlen csevegések, de legalább van mögöttük rendszer - maga a játék és a karrier meg szerencsére nem ezek körül forog, úgyhogy nekünk sem kell annyira komolyan vennünk őket.

Ami a vezetési modellt illeti: az F1 2018 továbbra sem szimulátor, a rendkívül széles skálán testreszabható vezetési modellnek hála azonban a sportág felől érkező casual érdeklődők és a megszállott autóverseny-fanatikusok is megtalálják a számításukat még mindig. Sőt, maga a szimuláció kicsit még mélyült is a tavalyi évhez képest, különösen ami a gumikat illeti, a karkasz viselkedése ugyanis minden eddiginél élethűbb - az F1-ben mindig is óriási jelentőséggel bíró abroncskezelésre és hőmérsékleti tényezőkre nagyon komoly hangsúlyt fektettek a fejlesztők. Valamilyen szintű gumifizika persze eddig is volt a játékban, az idei évtől azonban még inkább érdemes itt (is) keresni az elbukott századokat. A másik újdonság az ERS, vagyis az energia-visszanyerő rendszer kezelése, mostantól ugyanis manuálisan állítgathatjuk ezt, pont mint a valóságban, amivel helyzeti előnybe lehet kerülni egy-egy fontos előzésnél.

Ami a konkrét tartalmat illeti: ilyen szempontból nem sokat változott a játék. Szerencsére tavaly már itt is sikerült megindulni a megfelelő ösvényen, ehhez pedig tartotta is magát a Codemasters: az egyedi szabályrendszerrel futó (és egyébként baromi szórakoztató) bajnokságok, illetve a különféle meghívásos kihívások ezúttal is megvannak, ráadásul jóval több van belőlük, mint tavaly. Vagyis aki single-player elfoglaltságra vágyik, de kicsit eltávolodna a hagyományos világbajnokságtól vagy a karriertől, annak bőven lesz erre lehetősége - akár a versenyhétvégékhez kapcsolódó speciális eventeken keresztül is, melyek szintén visszatértek. Bővült az autófelhozatal is, további legendás járgányok kerültek a virtuális garázsba a Forma-1 hőskorából. A pályák között pedig természetesen ott van az idén debütált Paul Ricard és a visszatérő Hockenheimring is - igaz, nagy szívfájdalmamra a klasszikus aszfaltcsíkokat és nyomvonalakat itt már hiába keressük.

Pár szót érdemes szólni még a multiplayerről is, melynek kapcsán fontos változás, hogy megjelent a besorolási rendszer, ami vizsgálja a sebességünk mellett azt is, hogy mennyire figyelünk oda a többiekre. Ez nyilvánvalóan nagy segítség azoknak, akik el szeretnék kerülni a trollkodó vagy oda nem illő versenytársakat az online futamok során.


FORMAEGYBEN JÓK VAGYUNK

Ha már kompetitív játék, akkor muszáj szót ejteni a Forma-1 hivatalos gaming bajnokságáról, az F1 Esports Series-ről - már csak azért is, mert egy hazai tehetség, Bereznay Dániel személyében egy magyar játékosnak is szurkolhatunk. Dani nem elég, hogy bejutott a világ 40 legjobb játékosa közé, de az ún. Pro Draft során be is válogatták a Mercedes istálló hivatalos esport-csapatába, így ő is ott lehet majd a Pro Series fináléjában, ahol október és november folyamán összesen három futam dönt majd arról, hogy ki lesz 2018 virtuális világbajnoka. **[Szurkolunk!](https://f1esports.com/drivers/18/2018)**

A tavalyi évvel ellentétben idén nem változott különösebben sokat az aktuális F1-játék, a jó hír azonban az, hogy az alapok olyannyira erősek voltak, hogy erre nem is feltétlenül volt szükség. A finomított játékrendszerek, a némileg mélyebb szimuláció és a tovább bővített tartalom alapján pedig a verdikt nem is lehet kérdés: továbbra is csak annyit tudunk mondani, hogy a Forma-1 ennyire soha nem volt még jó konzolokon.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

12 órája
437

Ki mivel játszik?

Bejgli, rántott hal, töltött pulyka, mákos guba, tokaji aszú és jó kis viták az idei GOTY játékokokn a családi asztalnál... Reméljük mindenkinek jól telt a karácsonyi előeste - de adott a kérdés - ki mit talált a fa alatt és ki mivel játszott?

23 órája
29

Meghalt Vince Zampella – ez történt hétfőn

Továbbá: Yakuza Kiwami 3 & Dark Tides, Cronos: The New Dawn, Octopath Traveler.

3 napja
18

Heti megjelenések

4 napja
1

Metroid Prime 4: Beyond

4 napja
33

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

6 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

6 napja
14

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

7 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

7 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

8 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

9 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

9 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

9 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

2025.12.16.
68

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

2025.12.16.
8

Heti megjelenések

2025.12.15.

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

2025.12.14.
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

2025.12.14.
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

2025.12.14.

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8