[Teszt] Project Warlock

Project Warlock

LotharFuchs Róbert2018.11.12. 16:30

A Project Warlock első látásra nem tűnik komplikált esetnek: egy sötét hangvételű, régi iskolából érkező FPS, ami természetéből fakadóan rétegjáték, cserébe a célközönségnél jó eséllyel betalál. Elég megnézni egy rövid trailert róla, és az egyszeri játékos könnyedén eldöntheti, hogy kell-e, vagy sem. Vagy mégsem?

Az olcsó gondolatvezetési húzásért elnézést, de a Project Warlock zsákjában ott mocorog az a bizonyos macska. Vagy legalábbis valami. A kiszabadításához át kell verekednünk magunkat számos építőelemen, úgyhogy nem is húzom a drága időt, és kezdem a megkerülhetetlennel, a fegyverarzenállal. Egytől kilencig minden szám alatt egyből két különböző céleszköz található, és ha ez nem lenne elég, fejlesztéssel mindegyik további két irányba módosítható, ami nem ritkán drasztikusan belenyúl a működésükbe. Számszerűleg tehát nem lehet ok a panaszra, változatosság terén sincs probléma, azonban az egyensúly egyértelműen megsínylette a bőkezűséget. Néhány jóformán használhatatlan, míg némelyik indokolatlanul erős szinte minden szituációban. A már említett fejlesztések leírásai nem adnak teljes képet a várható pluszokról, ami már csak azért is bosszantó, mert az ezt biztosító pontokat elég szűkmarkúan méri a játék. És akkor valamiért egyetlen egy, lőszer helyett manát használó darab is került a repertoárba, ami végképp érthetetlen koncepció, ugyanis erre az erőforrásra külön mágiarendszer épült, ami ismét egy vegyes felvágott.

Az ötlet maga ugyan szuper, egy boszorkánymester kizárólag lőfegyverekkel amúgy is elég nagy képzavar lenne, de a rendszer beillesztése hagy némi kívánnivalót maga után. Pörgős, régi vágású lövöldeként nincs pontosabb, benagyítós célzásra lehetőség, ehelyett nyolc varázslat valamelyikét lehet a jobb egérgombbal elsütni. Az első egy szimpla, manát nem igénylő fényforrás, ami nem csak az amúgy számtalan titkos helység feltárására szolgál, de néhány pályán egyenesen létszükséglet. És ez sejteti is az első problémát a dologgal, ami már a fegyverek terén is előkerült: a balansz. Kifejezetten sok gyakorlást igényel már maga a metodika elsajátítása, hogy a drága pontokért megvásárolt mágikus trükköket jól rotáljuk, amihez még hozzáadódik a kaotikusan adagolt mana utánpótlás is. Mivel a fényforrás gyakran igényelt, a játékmenet pedig gyors tempójú, a nagy kapkodásban könnyedén el lehet verni a ritka erőforrást nem kívánt varázslatokra. Mindezt megfejelték egy attribútum fejlesztős rendszerrel, ami pedig a játék rougelike mivoltából, illetve a már sokat emlegetett egyensúly hiányából fakadóan az életerő és a muníció kapacitás tuningolása felé tereli a játékost. Háttérbe szorítva ezzel pl. a meglehetősen felesleges fizikai erőt, ami csupán a két közelharci fegyver esetében tényező, vagy épp az ominózus mana kapacitást. Az ezekhez kötött perkek tovább mélyítik a szakadékot, és a siker érdekében szinte mindenkit ugyanabba a mederbe terelnek. Később persze, egy végigjátszás után például érdekes kísérletezésre adhat okot a perk rendszer, de első nekifutásra abszolút nem ösztönöz a szokatlanabb karakterfejlesztésre.

És ez részben a roguelike jelleg sara, amivel már a trailerben is riogatja a potenciális vásárlókat. Itt azonban (ismét) muszáj belemenni a részletekbe, miután sokaknál a puszta szó hallatán összeszorul a pénztárca. Ami bár érthető, de nem biztos, hogy a Project Warlock esetében indokolt. A három fokozat legkönnyebbikén ugyanis végtelen darabszámú élettel rendelkezünk. Manuálisan ugyan itt sem lehet menteni, de a 60 pálya mindegyike olyan rövid (kb 5 perc), hogyha ne adj isten menet közben vagyunk kénytelenek felhagyni a mészárlással, az adott pálya elejéről bármikor folytathatjuk. A közepes szint sem fogja igazán megizzasztani az átlagnál ügyesebb boszorkánymestereket (sajnos), így a véges élet és roguelike életvitel valójában csak a legnehezebb fokozaton gyakorol érdemi hatást. Ami ízléstől függően lehet jó, vagy éppen rossz hír, de a lényeg, hogy nem olyan hangsúlyos elem, mint amilyennek elsőre hallatszik.

Mindezt leszámítva azonban egy kifejezetten szórakoztató játékról van szó, ami az alapokat magabiztosan hozza, és amiről eddig nem sok szó esett. Mert mit is lehet mondani egy jó oldschool FPS-ről? Élvezet benne halomra lőni a számtalan rosszarcút, sok-sok pályán, nagyjából 5-7 órán keresztül. Kisebb keverési bakiktól eltekintve a zenei háttér is kiválóan passzol, a Unity motorral meghajtott, 90-es éveket idéző, 2,5 dimenziós, a korszakot fémjelző billboardos (értsd: minden objektum feléd néz, mint pl. anno Duke Nukemben) látványvilág pedig pazar. Bár állítólag indokolatlanul erőforrás igényes, de ezt nem tudom megerősíteni az i5-ös, GTX 1060-as tesztgéppel (még jó). A pályadizájn nem rázza fel a szakmát, viszont sima aszfaltként terül el a már emlegetett gyors játékmenet alatt (ami egyébként még gyorsabb az autorun bekapcsolásával, amit valamiért kis túlzással titkol a játék). A hibái ellenére egy puritán, de annál kifejezőbb „jó” jelző illik rá a leginkább, amit a zsáner kedvelői - hozzám hasonlóan - jó eséllyel élvezni fognak.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

4 órája

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

5 órája

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

1 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

1 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

2 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

2 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

2 napja
40

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

2 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

2 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

3 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

3 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

3 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

3 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

4 napja
20

Heti megjelenések

5 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

5 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

5 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

6 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

7 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==