[Teszt] Astro Bot: Rescue Mission

Astro Bot: Rescue Mission

mcmackoGéczy Attila2018.11.25. 19:09

A Nintendonak könnyű dolga van, hiszen az elmúlt 10-20 évben bátran megéltek a korábban lefektetett, márkaspecifikus mascot figuráikból. Szinte minden műfajban találni náluk egyedi látványvilággal, hangulattal és jellegzetességekkel rendelkező N-univerzumot, ezek pedig a változatosságuk mentén is felhúzhatók egy közös tengelyre - bizonyítja ezt részről-részre a Smash Bros kollaboráció is. A Sonynak nincs ilyen könnyű dolga, és bár a Playstation mögött álló cégnek is rengeteg markáns sorozat öregbíti a renoméját, ezek főleg valóságos, vagy inkább úgy mondom, realistább megközelítéssel élnek. A meseszerűségben annyira nem erősek, a régebbi „gyerekesebb” IP-k pedig vagy multiplatformmá váltak, vagy eltűntek. Hogy miért kezdem ilyen messziről a PSVR-ra megjelent Astro Bot: Rescue Mission tesztjét? Mert épp benne ülök ebben a kis csodában, pislogok a táj szépségein, érzem a Nintendos hivatkozásokat, velőmig hatol az elém táruló zsenialitás, és rám tör a kétely, hogy ezzel együtt is kevés az alapokat megerősítő egyéniség a játékban.

Mennyire baj ez? Eleinte nagyon - feltéve, hogy az ember játszott pl. a legutóbbi Mario játékokkal. Nem véletlenül emlegetem a Nintendo kis vízvezetékszerelőjét, hiszen az Astro Bot játékmenete direkte gyökerezik a legutóbbi 3D Land vagy 3D World játékok stílusából, és olykor az Odysseyt is megidézi - a szó jó értelmében, de talán túl feltűnően. Felülnézetből látjuk a pici asztrorobotunkat, akivel a gonosz űrlény által szétzilált űrhajótörött cimboráinkat kell megmentenünk. Hogyan néz ki ez ez a művelet? A többi asztrobot szétszóródott a közeli bolygókon, így a planétákat meglátogatva, azok egyes pályáit végigjárva meg kell találnunk a terepen magányosan vacogó kicsi robotkákat, és egy jól irányzott s*ggberúgással vissza kell őket terelnünk a Dual Shock 4 virtuálisan is megjelenő, karámként funkcionáló tapipadjára. Közben pedig ugrabugrálunk, jetpackezünk (SM Sunshine!), titkos járatokat derítünk fel, és keressük a térben elrejtett kicsi robotkákat. És persze gyűjtögetjük az érméket, óriás majmokkal oktopuszokkal és hasonló formákkal küzdünk… mintha egy sterilre takarított Mario univerzumban sertepertélnénk.

A fenti gameplay-rutin idővel minden lesz, csak rutin nem - a játék nagy szerencséjére. A pályatervezők remekül boronálják össze a VR lehetőségeit a minőségi platformozással. Az Astro Bot ténylegesen közel áll a „gyilkos applikáció” titulushoz. Játékmenetét tekintve a PSVR platform egyik legjobb címe, és ez köszönhető annak, hogy a már emlegetett referenciáktól nagyon okosan és kreatívan tanultak a Japan Studio munkatársai. Betojsz majd, amikor először meglátod a virtuális térben ugrabugráló kicsi robotokat. Leteszed a hajad, mikor az első „platform alá nézéskor” egy összegyűjtésre váró robotkára lelsz. És hátrahőkölsz, mikor látod, hogy a játékban reprezentált saját árnyékod (amely együtt hajolt veled) szintén egy robot sziluettjét adja ki. Minden részletre nagyon ügyeltek a fejlesztők, legyen szó vizuális megvalósításról vagy fokozatosan megnyíló játékmenetről, okosan építkező pályákról. A legnehezebb kihívás-szintek (a terepen megtalált kaméleonok adják őket) pedig az alapvető mechanikák komolyságát igazolják.

Számomra nem jelentett nagy örömöt, de az összegyűjtött robotkákat LocoRoco szerűen pesztrálhatjuk a központi űrhajónk „hub” játszóterén. Bizonyára lesznek olyanok, akik imádnak az ilyesmivel szöszmötölni. Apropó, lesznek megnyitható okosságok, amelyek a játékmenet változatosságáért lesznek felelősek, és persze a tonnányi titkot is érdemes ismét hangsúlyozni.

Lehet persze a játékmenet részleteibe menően kötözködni még egy kicsit. Például az Odyssey után feltűnhet, hogy nem elég feszes a kicsi robot irányítása. Meg aztán ott van a tény, hogy a mozgásbetegség minimalizálása érdekében a pályák csőszerűek, és kötött pályán haladunk előre, visszatérni nem lehet (maximum visszanézni), és volt olyan is, hogy túlhaladtam azon a nézőponton, ahonnan értelmesen lehetett volna egy adott feladatot megoldani.

De ezek a gondok elférnek a program többi aspektusa mellett, amelyek az év egyik legeredetibb platformjátékává, és a PSVR platform dobogós, must-have címévé avanzsálják a programot. A hasonlóan igényes címek bizonyítják, hogy a VR nem egyszerű gimmick, hanem értő kezek alatt komoly játékfejlesztői eszköz is lehet. Minden szépség és jóság ellenére viszont a tény tény marad, az Astro Bot patyolat univerzuma csak próbál felnőni a Nintendo játékok organikus bájához, és ez a gondolat csak és kizárólag azért bánt ennyire, mert a játékmenet bizony nagyon közelébe merészkedik az általános nintis minőségnek. Sebaj, ha pusztán az egyéniségen kell még erősíteni a továbbiakban, akkor nagy gond nem lehet a folytatásokkal sem…

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

5 órája
4

Islands & Trains – Vágány mellett vigyázni!

Nyugalom. Kreativitás. Harmónia. Egy átlagos magyar embernek aligha ezek a szavak jutnak először eszébe a vasúti közlekedésről, ez azonban szemlátomást nem befolyásolta Makovics Ákost, mikor Fabian Schmidttel összeállva elkészítette legújabb játékát, az Islands & Trainst.

15 órája
3

Microsoft handheld tervek, EA-s Marvel projektek - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Stellar Blade, The Witcher 3: Wild Hunt, Hell is Us.

2 napja
9

Jonathan Green - Sötétség Arkham felett

A magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyvek között ezúttal egy teljesen új sorozat, az Arkham Horror első történetét mutatjuk be.

3 napja
1

Apróságok csokra - ez történt csütörtökön

Benne: Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV, Atomfall, Atomic Heart, Bendy and the Dark Revival, Dispatch.

3 napja
1

The Midnight Walk

Az egykori Lost in Random és Ghost Giant fejlesztőiből verbuválódott MoonHood stúdió debütáló alkotása le sem tagadhatná a készítők korábbi munkásságát.

3 napja
2

Dupla kaszálás az EA-nél - ez történt szerdán

Továbbá: Nioh, Wizard of Legend II, Death Stranding, Fallen Fates, The Funskin Project, Poem Ex Machina.

4 napja
18

Deliver At All Costs

A Deliver At All Costs első interaktív autós pillanatában arra kéri a játékost, hogy üljön be a szomszéd járgányába, majd menjen el munkát keresni. Ennek a manővernek egy komplett ház issza meg a levét, és ez még csak a kezdet! Tesztlaborban a GTA-paródia, a Deliver At All Costs.

4 napja
3

tinyBuild Connect, és ami mögötte van – ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Clair Obscur: Expedition 33, MindsEye, StarRupture, LORT, Dragon Quest I & II HD-2D Remake.

5 napja
13

PlayStation Plus: a júniusi hármas

Valamint a Days of Play idei meglepetései! Game Catalog extra címek. Klasszikusok. Próbaverziók. Lássuk mi vár ránk a következő napokban!

5 napja
9

Death Stranding 2 teaser, Davy X Jones bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Nakwon: Last Paradise, Tekken 8, WRC X Nacon.

6 napja
9

Heti megjelenések

7 napja
5

The Precinct - Felülnézetes rendőr-klisé

Milyen a felülnézetes rendőrösdi, ha inverz GTA-ként gurul be a játékosok képernyőjére? A The Precinct erre a kérdésre keresi a választ!

8 napja
7

Elden Ring mozi - ez történt pénteken

Továbbá: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Chrono Odyssey.

9 napja
10

Warhammer 40000 bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Stellar Blade, Scratch the Cat, Embracer Group, Monster Hunter Wilds, Warhammer 40,000: Dark Heresy, Warhammer 40,000: Boltgun – Words of Vengeance, Warhammer 40,000: Boltgun II, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Warhammer 40,000: Space Marine II, Warhammer 40,000: Space Marine – Master Crafted Edition.

2025.05.23.
2

Ebola Village – #nemazafalu

Az Ebola Village egy Szovjetunióban játszódó túlélőhorror, aminek a középpontjában az ebola egy új, különösen szívós és kiemelten fertőző mutációja áll. Resi áthallások? Faluban lófráló mutánsok? Lássuk, hogy mit tud az Ebolafalu.

2025.05.22.
3

Game Pass: mozgolódás május második felében

A tavalyi év egyik legkiválóbb alkotása volt a Metaphor ReFantazio, de mellette több premier cím is érkezik hamarosan a szolgáltatás kínálatába.

2025.05.22.
7

Jön a Hellblade II PS5-verziója, új Rayman a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Stars, Castle of Heart: Retold, Transport Fever 3, Critical Shift, Mukti, Fruitbus, Somber Echoes.

2025.05.22.
9

Helldivers 2 frissítés, mozgásban a Syberia Remastered – ez történt kedden

Továbbá: Doom: The Dark Ages, The Wandering Village, tinyBuild Connect, to a T.

2025.05.21.
26

Onimusha 2: Samurai's Destiny

Néhány héttel ezelőtt publikált előzetesünkből már megtudhattátok, miben több az Onimusha 2: Samurai’s Destiny újrakiadása, mint a 2002-es eredeti, így az objektív köröket már letudtuk. Most azonban eljött a teszt ideje.

2025.05.21.
6