Astro Bot: Rescue Mission

mcmackoGéczy Attila2018.11.25. 19:09

A Nintendonak könnyű dolga van, hiszen az elmúlt 10-20 évben bátran megéltek a korábban lefektetett, márkaspecifikus mascot figuráikból. Szinte minden műfajban találni náluk egyedi látványvilággal, hangulattal és jellegzetességekkel rendelkező N-univerzumot, ezek pedig a változatosságuk mentén is felhúzhatók egy közös tengelyre - bizonyítja ezt részről-részre a Smash Bros kollaboráció is. A Sonynak nincs ilyen könnyű dolga, és bár a Playstation mögött álló cégnek is rengeteg markáns sorozat öregbíti a renoméját, ezek főleg valóságos, vagy inkább úgy mondom, realistább megközelítéssel élnek. A meseszerűségben annyira nem erősek, a régebbi „gyerekesebb” IP-k pedig vagy multiplatformmá váltak, vagy eltűntek. Hogy miért kezdem ilyen messziről a PSVR-ra megjelent Astro Bot: Rescue Mission tesztjét? Mert épp benne ülök ebben a kis csodában, pislogok a táj szépségein, érzem a Nintendos hivatkozásokat, velőmig hatol az elém táruló zsenialitás, és rám tör a kétely, hogy ezzel együtt is kevés az alapokat megerősítő egyéniség a játékban.

Mennyire baj ez? Eleinte nagyon - feltéve, hogy az ember játszott pl. a legutóbbi Mario játékokkal. Nem véletlenül emlegetem a Nintendo kis vízvezetékszerelőjét, hiszen az Astro Bot játékmenete direkte gyökerezik a legutóbbi 3D Land vagy 3D World játékok stílusából, és olykor az Odysseyt is megidézi - a szó jó értelmében, de talán túl feltűnően. Felülnézetből látjuk a pici asztrorobotunkat, akivel a gonosz űrlény által szétzilált űrhajótörött cimboráinkat kell megmentenünk. Hogyan néz ki ez ez a művelet? A többi asztrobot szétszóródott a közeli bolygókon, így a planétákat meglátogatva, azok egyes pályáit végigjárva meg kell találnunk a terepen magányosan vacogó kicsi robotkákat, és egy jól irányzott s*ggberúgással vissza kell őket terelnünk a Dual Shock 4 virtuálisan is megjelenő, karámként funkcionáló tapipadjára. Közben pedig ugrabugrálunk, jetpackezünk (SM Sunshine!), titkos járatokat derítünk fel, és keressük a térben elrejtett kicsi robotkákat. És persze gyűjtögetjük az érméket, óriás majmokkal oktopuszokkal és hasonló formákkal küzdünk… mintha egy sterilre takarított Mario univerzumban sertepertélnénk.

A fenti gameplay-rutin idővel minden lesz, csak rutin nem - a játék nagy szerencséjére. A pályatervezők remekül boronálják össze a VR lehetőségeit a minőségi platformozással. Az Astro Bot ténylegesen közel áll a „gyilkos applikáció” titulushoz. Játékmenetét tekintve a PSVR platform egyik legjobb címe, és ez köszönhető annak, hogy a már emlegetett referenciáktól nagyon okosan és kreatívan tanultak a Japan Studio munkatársai. Betojsz majd, amikor először meglátod a virtuális térben ugrabugráló kicsi robotokat. Leteszed a hajad, mikor az első „platform alá nézéskor” egy összegyűjtésre váró robotkára lelsz. És hátrahőkölsz, mikor látod, hogy a játékban reprezentált saját árnyékod (amely együtt hajolt veled) szintén egy robot sziluettjét adja ki. Minden részletre nagyon ügyeltek a fejlesztők, legyen szó vizuális megvalósításról vagy fokozatosan megnyíló játékmenetről, okosan építkező pályákról. A legnehezebb kihívás-szintek (a terepen megtalált kaméleonok adják őket) pedig az alapvető mechanikák komolyságát igazolják.

Számomra nem jelentett nagy örömöt, de az összegyűjtött robotkákat LocoRoco szerűen pesztrálhatjuk a központi űrhajónk „hub” játszóterén. Bizonyára lesznek olyanok, akik imádnak az ilyesmivel szöszmötölni. Apropó, lesznek megnyitható okosságok, amelyek a játékmenet változatosságáért lesznek felelősek, és persze a tonnányi titkot is érdemes ismét hangsúlyozni.

Lehet persze a játékmenet részleteibe menően kötözködni még egy kicsit. Például az Odyssey után feltűnhet, hogy nem elég feszes a kicsi robot irányítása. Meg aztán ott van a tény, hogy a mozgásbetegség minimalizálása érdekében a pályák csőszerűek, és kötött pályán haladunk előre, visszatérni nem lehet (maximum visszanézni), és volt olyan is, hogy túlhaladtam azon a nézőponton, ahonnan értelmesen lehetett volna egy adott feladatot megoldani.

De ezek a gondok elférnek a program többi aspektusa mellett, amelyek az év egyik legeredetibb platformjátékává, és a PSVR platform dobogós, must-have címévé avanzsálják a programot. A hasonlóan igényes címek bizonyítják, hogy a VR nem egyszerű gimmick, hanem értő kezek alatt komoly játékfejlesztői eszköz is lehet. Minden szépség és jóság ellenére viszont a tény tény marad, az Astro Bot patyolat univerzuma csak próbál felnőni a Nintendo játékok organikus bájához, és ez a gondolat csak és kizárólag azért bánt ennyire, mert a játékmenet bizony nagyon közelébe merészkedik az általános nintis minőségnek. Sebaj, ha pusztán az egyéniségen kell még erősíteni a továbbiakban, akkor nagy gond nem lehet a folytatásokkal sem…

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon, vagy buymeacoffee platformon!

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

Square Enix E3 2021 Press Conference

Bemutatkozik az Eidos Montreal új játéka, de a Team Ninja Final Fantasy-ját is színpadra várjuk.

7 perce

Xbox és Bethesda Games Showcase

34 perce
1

Megelevenednek az Inkulinati kódex lapjai

A játékprogram, ami egy középkori kódex lapjaira álmodja a stratégiai játékmenetét

36 perce

IGN Expo összefoglaló

Az IGN Expoját se hagyjátok ki, ahol két órán keresztül szerepeltek további nagy megjelenések.

5 órája

Fekete-fehér szamurájdrámát kínál a Trek to Yomi

Kurosawa munkásságát idézi a következő szamurájtörténet!

5 órája
3

Újrahangszerelt leckékkel jön a Rocksmith+

A Ubisoft igazi ráadással készül a Rocksmith felturbózott változatával.

15 órája

Devolver MaxPass+

Az austini székhelyű kiadó idén is őrült konferencia-szatírával színesítette a nagy bejelentések időszakát. Na meg számos minőségi indie leleplezéssel!

15 órája
6

Bemutatkozott az Avatar: Frontiers of Pandora

Megkaptuk az első látnivalót a Ubisoftnál készülő Cameron-mozi adaptációjából.

15 órája
8

Földöntúli élménnyel készül a Mario + Rabbids Sparks of Hope

A korábbi szivárgás után alaposan részletezték Mario és a nyulak második kalandját.

16 órája
2

Minden gonosszal megkent csomaggal készül a Far Cry 6

A széria összes ikonikus ellenlábasa tiszteletét teszi az októberben érkező epizódban.

16 órája
1

Űrbéli fenyegetéssel küzdenek a Rainbow Six Extraction ügynökei

Az első bejelentés óta jelentősen átalakult a kooperatív Rainbow Six játék. Például új címet kapott.

16 órája
2

Ezt kínálja a Devolver MaxPass+

Kétségbeesetten vizsgáltuk az egykor fényes E3 időszak alkonyát. De a kis kiadó ismét készen áll megmenteni a világot!

17 órája
10

Ubisoft Forward

Az E3 rendezvénysorozatához csatlakozik újra a Ubisoft, természetesen ismét egy digitális műsorral készülve. Gyere és nézd velünk 21:00 órától!

19 órája
45

Konzolokra költözik a BPM: Bullets Per Minute

A Doom ihlette belső nézetű lövöldözős játék nem csupán aláfestésnek használja a gitárszólókat. Itt mindent ritmusra kell csinálnod!

20 órája
1

A Sable trailer és a japán reggeli

A Japanese Breakfast bájos énekesnőjének hangjára mozdul meg újra a Shedworks régóta készülő narratív kalandja. Szeptemberben indulunk!

20 órája

A Serial Cleaners kikacsint a Fargo rajongókra

A 2017-ben megjelent remek első rész ‘70-es éveiből az 1990-es időszakra ugrunk. Négy karakterrel. Négy perspektívából. Négy játékstílusban. De stílussal!

20 órája

Lopakodik felénk az Aragami 2

Három fős kooperatív kampány. Még több eszköz. Még több lehetőség. Szeptemberben érkezik a Tenchu játékmenetét idéző indie folytatása.

20 órája

Wholesome Direct 2021 nyár összefoglaló

Több mint 70 jókedvet sugárzó játékot mutattak be az év legvidámabb indie-válogatásában.

20 órája
1

Firegirl megmenti a rászorulókat!

A játék alcíme: Hack and Splash! Ez sok mindent elárul!

22 órája
1

Guerrilla Collective: második nap

Idén is két alkalommal jelentkezik a Media Indie Exchange által megrendezésre kerülő digitális Showcase műsor. A második nap ma 17:00 órától!

1 napja
3