[Teszt] God Eater 3 (Switch)

God Eater 3 (Switch)

Gamer3652019.07.31. 12:43

Kezdjük azzal, hogy a God Eater 3 egy furcsa jószág. A sorozat ügyesen evezett a Monster Hunter farvizén, egyedüliként tartva magát vele szemben, pedig igény lett volna a stílusra más irányokból is. A Monster Hunter sorozat amúgy elég érdekes ívet járt be. Először a PlayStation gépein aratott, majd egy vargabetűvel átnyargalt a Nintendo-hoz, éles váltásokra késztetve a hithű szörnyvadászokat. Ezen az áldatlan állapoton segített a God Eater, ami először egy pofátlan nyúlásként köszönt be Playstation-ön, abban az időben amikor a Monster Hunter elhagyta azt, majd a GE franchise kitartóan el is jutott a harmadik részig. Közben egész szép számú rajongói bázist épített ki magának, és azt is bebizonyította, hogy nem csak a forrásanyag összelopkodott, átskinezett változata, hanem bizonyos aspektusaiban igenis túl tud mutatni rajta.

Ezek az aspektusok a történet és a harcrendszer. Az előbbinél a harmadik részben egy elég szövevényes kalandot kapunk (amit ugye az ihletadó fent említett címnél még nagyítóval is kár keresni), a harcrendszer pedig maximum első ránézésre tűnhet hasonlónak - egy óra játék után rádöbbenünk, hogy itt sokkal komplexebb csatákban lesz részünk, mint gondoltuk.Több fajtájú és szintű támadást kapunk, mindezt földön és levegőben elsütve, nem egyszer a mellettünk lévő, meglepően hatékony társakkal karöltve, ami néha olyan billentyű kombinációkat kíván, amire a Switch alapesetben nem teljesen van felkészülve. Nem győzöm hangsúlyozni egy handgrip beszerzésének fontosságát a kis kézi masinánkhoz, ha nem akarjuk, hogy minden ponton fájjanak az ujjaink egy-két lájtosabb csörte után.

A játék maga egyébként meglepően “portable”-barát, ha a küldetések felépítését nézzük. 20-40 perceket kapunk egy-egy dög levadászására illetve nyersanyag gyűjtögetésre, ami bőségesen elég lesz. Talán a későbbiekben lesz egy kicsit szűkösebb a keret, amikor folyamatosan ütni kell a dögök fejét, akik ráadásul előszeretettel menekülnek el nyalogatni a sebeiket. Ez állítólag "kedvez a kézikonzolos játékmenetnek", könnyű lezavarni egy-egy küldetést.

(Ugye egy időben úgy állt hozzá ezekhez a gépekhez jónéhány fejlesztő, hogy rövid szekvenciákkal kell operálniuk, mert úgyis csak utazás közben és rövid ideig használják az emberek őket. Nameg az elem is lemerült. Ezt a fejlesztői szemléletet elég sokáig nem tudták elengedni, annak ellenére, hogy egy sleep mód ma már sok mindent megold, és ami még a GameBoy-nál gond volt, mára már közel sem az.)

És, hogy milyen a God Eater 3 Switchen? Mivel portról beszélünk (úristen, hányszor leírtuk már ezt), nem ússza meg az összehasonlítást. Az átvezetők szépek, a játékmenet pedig pörgős. Minimális áldogatokat kellett csak hozni a portolásnál, a kissé alacsonyabb felbontás ellenére a nagygépes változattal bőven felérő változatot kaptunk. Kis képernyőn is áttekinthető a HUD, nincsenek kettes betűméretű szövegek, vagy statisztikák, amiket böngészgetni kellene, a szükséges infókat a játék elintézi egy-két piktogrammal, nem olvasgatással fognak a csaták eltelni.

Jól van, jól van, rövidre fogom, nem kell bökdösni... Szóval kapunk még egy tisztességes (ám iparosmunka jellegű) soundtracket, gyönyörű átvezetőket, angol és japán szinkront, valamint Switch exklúzív tartalomként local-coop-ot, valamint stabil képfrissítést. Összességében jó, hosszú és tartalmas lett a játék, nem kevés grinddal ami a stílus sajátja. Mennyi az annyi? Mondjuk egy nagyon erős 7/10. Nagyobb és összetettebb pályákkal valamint egy fokkal stilusosabb ellenfél designnal még mehetne ez az érték feljebb is a jövőben.

Shifty Fox

PS: a játék PS4 verziójáról készült tesztet itt olvashatjátok: KATT!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

10 órája
3

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

18 órája
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

20 órája
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

1 napja
5

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

1 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

2 napja
6

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

3 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

3 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

3 napja
8

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

3 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

4 napja
4

Heti megjelenések

4 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

5 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

6 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

7 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

8 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

8 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

9 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

2025.04.29.
9