[Teszt] NBA 2K20

NBA 2K20

Gamer3652019.09.19. 19:12

Be kell valljam, rég vártam már annyira az NBA idénykezdést, mint ezen az őszön. Túl egy őrült utószezonon és egy közepesen erős drafton - ahol azért lehet, hogy a közeljövő egyik meghatározó szupersztárját láthattuk az első helyen elkelni Zion Williamson személyében - ember legyen a talpán, aki megjósolja az előttünk álló szezon alakulását. Lebron és Davis vagy Kawhi és George duója uralja majd Los Angelest? Megférhet-e Harden és Westbrook egy csapatban? Mi lesz a Warriors-szal Durant nélkül? A Bucks vagy a Sixers dominálja majd Keleti Konferenciát? Megannyi égető kérdés, melyekre velem együtt rengeteg NBA fan várja a válaszokat, mint Carmelo Anthony ügynöke az NBA csapatok a visszahívását.

Ebben a lelkiállapotban vágtam bele a kiválóan időzített NBA 2K20 tesztelésébe, ami pont időben érkezett, hogy enyhítsen elvonási tüneteimen, amikre a FIBA VB is csak enyhe gyógyírként szolgált. A megjelenés időzítéséről valószínűleg más véleményen lennének a fejlesztőcsapat tagjai, akik minden bizonnyal még szívesen dolgoztak volna az érezhetően kapkodva összekalapált, némileg elsietve piacra dobott játékon. 10 nappal és több masszív javítócsomaggal a megjelenés után még mindig könnyű hibákba, félkész vagy megbízhatatlanul működő funkciókba futni. Hiányzik a nevünk a mezünk hátuljáról MyCareer módban, időnként kriminális képfrissítést produkál a játék PS4 Pro-n is (szintén MyCareer-ben tapasztalható), nincs meccsenkénti simcast a MyLeague rájátszásban, és persze az indokoltnál gyakrabban szakadnak meg az online meccsek, főkén ‘Play Now' módban. Persze manapság már annak is örülni kell, hogy a játékot teljesen ellehetetlenítő ‘game breaking' problémákról nem kell beszámolnom.

Az apróbb bosszúságokon viszont érdemes túltenni magunkat, mert bár a jelenlegi konzolgeneráció hetedik(!) NBA 2K epizódjától forradalmi újításokat várni felesleges, az apróbb változtatások és fejlesztések mind jó irányba mutatnak.

A játékmenet egyértelműen lassabb lett - az első meccsemen úgy éreztem, hogy a kevésbé mozgékony játékosok szinte csak vonszolják magukat a pályán, és mintha mindenki higanyban mozogna. Ez azonban megszokható, és összességében taktikusabb játékra ad lehetőséget, ahol a hangsúly talán a csapatmunka és a passzjáték irányába tolódhat az eszetlenül cikázó guardok erőltetése helyett. Ezt segíti az is, hogy némileg könnyebbé vált a labdalopás, vagy legalábbis a labda kiütése a festékbe betörő játékosok kezéből, illetve hogy a tempódobások időzítést - különösen ha tiszta dobóhelyzetet alakítunk ki - jóval megengedőbben kezeli a játék, mint a tavalyi részben. Az ilyen helyzetek kialakítása nem lehetetlen, mert az AI meglehetősen gyakran - talán túl gyakran is - elrontja a védekezésbeli váltásokat, illetve sokszor érthetetlenül agresszíven alkalmazza a lekettőzést. Gyanítom, hogy ezek a hibák még javítva lesznek, de remélem, hogy a alapbeállításokon nem változtat a 2K, mert érzésem szerint mind támadásban, mind védekezésben jó irányba fejlődött a játékmenet.

Grafikailag - ahogy várható volt - minimális az előrelépés, bár a játékosok bőrének megnövelt textúrarészletessége, valamint a meccs során előtűnő izzadságcseppek egyértelműen valósághűbbé teszik a megjelenítést, a pálya látványosabb tükröződése és az enyhén szaturáltabb színvilág pedig megkülönböztethetővé teszik az idei látványt az előző évitől.

A menürendszer viszont jóval tetszetősebb és egyúttal logikusabb, jobban kezelhető lett. Különösen díjazom, hogy MyCareer módban sem kényszerít be a játék a Neighborhoodba, a következő meccs vagy gyakorlás indítható közvetlenül a menüből is. A 2K ‘kosárlabda RPG' módja persze idén is nagyszabású történettel jelentkezik, egyaránt felvonultatva hollywoodi és NBA sztárokat a főbb szerepekben. Sokan díjazni fogják, hogy újra van egyetemi meccs, Summer League, sőt training camp és draft combine is, bár magának a draftnak a megvalósítása számomra csalódást keltő volt. Összességében a sztori az eddigiekhez képest jó közepes, nekem a tavalyi undrafted-kínai kitérős verzió izgalmasabb volt. Mindenesetre a draft után lepereg a credits lista, így NBA pályafutásunk során már csak generikus random átvezető jelenetekre számíthatunk, ami talán nem is baj. Innentől úgyis karakterünk fejlesztésére fogunk összpontosítani, a megújult, logikusabbá tett fejlődési rendszer keretei között. Mind a játékosunk attribútumai, mind a badgek négy kategóriára lettek bontva (Finishing, Playmaking, Shooting és Defending/Rebounding). Az attribútum pontokat szabadon oszthatjuk szét a kategóriák között, természetesen a játékosunk induló buildjének limitációin belül, a badgekre viszont kategóriánként külön gyűjtjük ezentúl az XP-t, természetesen az adott kategóriákba eső képességeink hatékony használatával a meccseken/edzéseken. Kategórián belül viszont teljesen szabadon nyithatunk meg új kitűzőket, vagy fejleszthetünk tovább meglévőket.

Az RPG elemek ezúttal begyűrűztek a gyűjtögetős kártyajátékokat a kosárlabdával mixelő MyTeam módba is az Evolution játékoskártyák megjelenésével. Ezek fejleszthető lapok, melyek egyre nehezedő mini-küldetések (pl. adott mennyiségű pont szerzése az adott játékossal) teljesítésével szintet léptethetők. A szintlépés növeli a kártyán szereplő játékos tulajdonságpontjait, és adott esetben magát a kártyát is értékesebb kategóriába emeli - így lehet emerald T-Macből zafírt csinálni. Elképesztő mennyiségű tartalom van egyébként ebben a módban - a megszokott online 5v5 és 3v3 módok mellett heti szinten érkeznek a MyTeam pontok farmolására kiválóan alkalmas single player challengek is, illetve ott van a speciális kártyákat kínáló Dwayne Wade spotlight challenge sorozat, amiben a leendő Hall of Fame játékos pályafutásának emblematikus momentumai mentén egyengethetjük az emerald Wade evolúciós kártyával kiegészülő álomcsapatunk útját. Természetesen a jövőben további tematikus kihívások várhatók, hiszen a 2K szeretné sokáig bent tartani a játékosokat ebben a mikrotranzakciókra erősen építő játékmódban.

Ha már a mikrotranzakcióknál tartunk, hadd tisztázzak pár dolgot ezzel kapcsolatban. A játék megjelenésének ugyanis komoly negatív visszhangja volt a megélhetési felháborodó youtuberek és a frusztrált steam review-bomberek körében, a valóság azonban ezúttal is jóval árnyaltabb, mint ahogy azt a pár perces rant-videók és néhány szavas negatív értékelések mutatják. Nem tudom, hogy a 2K marketingesei szándékosan szivatják-e a fejlesztőket, vagy a szerencsjáték elemeket erősen kidomborító trailer egy zseniális gerillaakció volt-e, amivel ‘a negatív reklám is reklám' alapon feltették a játékot a sport zsánerét egyébként totálisan ignoráló influenszerek radarjára is, mindenesetre attól az előzetestől engem is levert a víz. Jó hír azonban, hogy a valós játék során egyáltalán nincsenek az arcunkba tolva ezek a mechanikák, ahogy nincsenek elnyomhatatlan reklámvideók sem. Jogos-e egy teljes árú játéknak mikrotranzakciókat tartalmaznia? Ez egy több sörös beszélgetés témája lehetne, de azt látni kell, hogy az NBA 2k20-ban megtalálható minden tartalom, ami egy kosárlabdajátéktól elvárható: friss csapatok, kidolgozott menedzsermód, online multiplayer, streetball, na és az idei rész nagy attrakciója, a WNBA, vagyis az amerikai női kosárliga összes csapata - lányos apukaként ezt igazán tudom díjazni. Emellé jön egy igazán minőségi soundtrack elképesztő mennyiségű licenszelt zenével, egy komplett TV műsor-sorozat ami végigkíséri idén is a játék és a liga eseményeit, és igen, a MyTeam révén egy komplett gyűjtögetős, miktrotranzakciós kártyajáték is, ami azért szerintem pénzköltés nélkül is bőven élvezhető. Igaz ez a MyCareer módra is, ahol nincs szükég extra VC beszerzésére, hogy már az első évünkben is 80+-os kezdőjátékosok legyünk, bár tény, hogy a Neighborhoodban sokáig szürke teszkós mackónadrágban fogunk szégyenkezni, ha nem akarunk mélyebben a zsebünkben nyúlni. Még szerencse, hogy felénk Király Gábor már rég menővé tette ezt a ruhadarabot.

Immortal

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

4 órája
2

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

15 órája
21

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

15 órája

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

16 órája
1

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

21 órája

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

1 napja
1

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

1 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

2 napja
13

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

2 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

3 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

4 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

5 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

6 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

6 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

6 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

6 napja
8

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

7 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

7 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

8 napja
9