[Teszt] NBA 2K20

NBA 2K20

Gamer3652019.09.19. 19:12

Be kell valljam, rég vártam már annyira az NBA idénykezdést, mint ezen az őszön. Túl egy őrült utószezonon és egy közepesen erős drafton - ahol azért lehet, hogy a közeljövő egyik meghatározó szupersztárját láthattuk az első helyen elkelni Zion Williamson személyében - ember legyen a talpán, aki megjósolja az előttünk álló szezon alakulását. Lebron és Davis vagy Kawhi és George duója uralja majd Los Angelest? Megférhet-e Harden és Westbrook egy csapatban? Mi lesz a Warriors-szal Durant nélkül? A Bucks vagy a Sixers dominálja majd Keleti Konferenciát? Megannyi égető kérdés, melyekre velem együtt rengeteg NBA fan várja a válaszokat, mint Carmelo Anthony ügynöke az NBA csapatok a visszahívását.

Ebben a lelkiállapotban vágtam bele a kiválóan időzített NBA 2K20 tesztelésébe, ami pont időben érkezett, hogy enyhítsen elvonási tüneteimen, amikre a FIBA VB is csak enyhe gyógyírként szolgált. A megjelenés időzítéséről valószínűleg más véleményen lennének a fejlesztőcsapat tagjai, akik minden bizonnyal még szívesen dolgoztak volna az érezhetően kapkodva összekalapált, némileg elsietve piacra dobott játékon. 10 nappal és több masszív javítócsomaggal a megjelenés után még mindig könnyű hibákba, félkész vagy megbízhatatlanul működő funkciókba futni. Hiányzik a nevünk a mezünk hátuljáról MyCareer módban, időnként kriminális képfrissítést produkál a játék PS4 Pro-n is (szintén MyCareer-ben tapasztalható), nincs meccsenkénti simcast a MyLeague rájátszásban, és persze az indokoltnál gyakrabban szakadnak meg az online meccsek, főkén ‘Play Now' módban. Persze manapság már annak is örülni kell, hogy a játékot teljesen ellehetetlenítő ‘game breaking' problémákról nem kell beszámolnom.

Az apróbb bosszúságokon viszont érdemes túltenni magunkat, mert bár a jelenlegi konzolgeneráció hetedik(!) NBA 2K epizódjától forradalmi újításokat várni felesleges, az apróbb változtatások és fejlesztések mind jó irányba mutatnak.

A játékmenet egyértelműen lassabb lett - az első meccsemen úgy éreztem, hogy a kevésbé mozgékony játékosok szinte csak vonszolják magukat a pályán, és mintha mindenki higanyban mozogna. Ez azonban megszokható, és összességében taktikusabb játékra ad lehetőséget, ahol a hangsúly talán a csapatmunka és a passzjáték irányába tolódhat az eszetlenül cikázó guardok erőltetése helyett. Ezt segíti az is, hogy némileg könnyebbé vált a labdalopás, vagy legalábbis a labda kiütése a festékbe betörő játékosok kezéből, illetve hogy a tempódobások időzítést - különösen ha tiszta dobóhelyzetet alakítunk ki - jóval megengedőbben kezeli a játék, mint a tavalyi részben. Az ilyen helyzetek kialakítása nem lehetetlen, mert az AI meglehetősen gyakran - talán túl gyakran is - elrontja a védekezésbeli váltásokat, illetve sokszor érthetetlenül agresszíven alkalmazza a lekettőzést. Gyanítom, hogy ezek a hibák még javítva lesznek, de remélem, hogy a alapbeállításokon nem változtat a 2K, mert érzésem szerint mind támadásban, mind védekezésben jó irányba fejlődött a játékmenet.

Grafikailag - ahogy várható volt - minimális az előrelépés, bár a játékosok bőrének megnövelt textúrarészletessége, valamint a meccs során előtűnő izzadságcseppek egyértelműen valósághűbbé teszik a megjelenítést, a pálya látványosabb tükröződése és az enyhén szaturáltabb színvilág pedig megkülönböztethetővé teszik az idei látványt az előző évitől.

A menürendszer viszont jóval tetszetősebb és egyúttal logikusabb, jobban kezelhető lett. Különösen díjazom, hogy MyCareer módban sem kényszerít be a játék a Neighborhoodba, a következő meccs vagy gyakorlás indítható közvetlenül a menüből is. A 2K ‘kosárlabda RPG' módja persze idén is nagyszabású történettel jelentkezik, egyaránt felvonultatva hollywoodi és NBA sztárokat a főbb szerepekben. Sokan díjazni fogják, hogy újra van egyetemi meccs, Summer League, sőt training camp és draft combine is, bár magának a draftnak a megvalósítása számomra csalódást keltő volt. Összességében a sztori az eddigiekhez képest jó közepes, nekem a tavalyi undrafted-kínai kitérős verzió izgalmasabb volt. Mindenesetre a draft után lepereg a credits lista, így NBA pályafutásunk során már csak generikus random átvezető jelenetekre számíthatunk, ami talán nem is baj. Innentől úgyis karakterünk fejlesztésére fogunk összpontosítani, a megújult, logikusabbá tett fejlődési rendszer keretei között. Mind a játékosunk attribútumai, mind a badgek négy kategóriára lettek bontva (Finishing, Playmaking, Shooting és Defending/Rebounding). Az attribútum pontokat szabadon oszthatjuk szét a kategóriák között, természetesen a játékosunk induló buildjének limitációin belül, a badgekre viszont kategóriánként külön gyűjtjük ezentúl az XP-t, természetesen az adott kategóriákba eső képességeink hatékony használatával a meccseken/edzéseken. Kategórián belül viszont teljesen szabadon nyithatunk meg új kitűzőket, vagy fejleszthetünk tovább meglévőket.

Az RPG elemek ezúttal begyűrűztek a gyűjtögetős kártyajátékokat a kosárlabdával mixelő MyTeam módba is az Evolution játékoskártyák megjelenésével. Ezek fejleszthető lapok, melyek egyre nehezedő mini-küldetések (pl. adott mennyiségű pont szerzése az adott játékossal) teljesítésével szintet léptethetők. A szintlépés növeli a kártyán szereplő játékos tulajdonságpontjait, és adott esetben magát a kártyát is értékesebb kategóriába emeli - így lehet emerald T-Macből zafírt csinálni. Elképesztő mennyiségű tartalom van egyébként ebben a módban - a megszokott online 5v5 és 3v3 módok mellett heti szinten érkeznek a MyTeam pontok farmolására kiválóan alkalmas single player challengek is, illetve ott van a speciális kártyákat kínáló Dwayne Wade spotlight challenge sorozat, amiben a leendő Hall of Fame játékos pályafutásának emblematikus momentumai mentén egyengethetjük az emerald Wade evolúciós kártyával kiegészülő álomcsapatunk útját. Természetesen a jövőben további tematikus kihívások várhatók, hiszen a 2K szeretné sokáig bent tartani a játékosokat ebben a mikrotranzakciókra erősen építő játékmódban.

Ha már a mikrotranzakcióknál tartunk, hadd tisztázzak pár dolgot ezzel kapcsolatban. A játék megjelenésének ugyanis komoly negatív visszhangja volt a megélhetési felháborodó youtuberek és a frusztrált steam review-bomberek körében, a valóság azonban ezúttal is jóval árnyaltabb, mint ahogy azt a pár perces rant-videók és néhány szavas negatív értékelések mutatják. Nem tudom, hogy a 2K marketingesei szándékosan szivatják-e a fejlesztőket, vagy a szerencsjáték elemeket erősen kidomborító trailer egy zseniális gerillaakció volt-e, amivel ‘a negatív reklám is reklám' alapon feltették a játékot a sport zsánerét egyébként totálisan ignoráló influenszerek radarjára is, mindenesetre attól az előzetestől engem is levert a víz. Jó hír azonban, hogy a valós játék során egyáltalán nincsenek az arcunkba tolva ezek a mechanikák, ahogy nincsenek elnyomhatatlan reklámvideók sem. Jogos-e egy teljes árú játéknak mikrotranzakciókat tartalmaznia? Ez egy több sörös beszélgetés témája lehetne, de azt látni kell, hogy az NBA 2k20-ban megtalálható minden tartalom, ami egy kosárlabdajátéktól elvárható: friss csapatok, kidolgozott menedzsermód, online multiplayer, streetball, na és az idei rész nagy attrakciója, a WNBA, vagyis az amerikai női kosárliga összes csapata - lányos apukaként ezt igazán tudom díjazni. Emellé jön egy igazán minőségi soundtrack elképesztő mennyiségű licenszelt zenével, egy komplett TV műsor-sorozat ami végigkíséri idén is a játék és a liga eseményeit, és igen, a MyTeam révén egy komplett gyűjtögetős, miktrotranzakciós kártyajáték is, ami azért szerintem pénzköltés nélkül is bőven élvezhető. Igaz ez a MyCareer módra is, ahol nincs szükég extra VC beszerzésére, hogy már az első évünkben is 80+-os kezdőjátékosok legyünk, bár tény, hogy a Neighborhoodban sokáig szürke teszkós mackónadrágban fogunk szégyenkezni, ha nem akarunk mélyebben a zsebünkben nyúlni. Még szerencse, hogy felénk Király Gábor már rég menővé tette ezt a ruhadarabot.

Immortal

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

15 órája
476

Ki mivel játszik?

Bejgli, rántott hal, töltött pulyka, mákos guba, tokaji aszú és jó kis viták az idei GOTY játékokokn a családi asztalnál... Reméljük mindenkinek jól telt a karácsonyi előeste - de adott a kérdés - ki mit talált a fa alatt és ki mivel játszott?

2 napja
37

Meghalt Vince Zampella – ez történt hétfőn

Továbbá: Yakuza Kiwami 3 & Dark Tides, Cronos: The New Dawn, Octopath Traveler.

4 napja
19

Heti megjelenések

5 napja
1

Metroid Prime 4: Beyond

5 napja
35

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

7 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

7 napja
14

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

8 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

8 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

9 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

2025.12.17.
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

2025.12.16.

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

2025.12.16.
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

2025.12.16.
75

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

2025.12.16.
8

Heti megjelenések

2025.12.15.

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

2025.12.14.
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

2025.12.14.
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

2025.12.14.

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8