”Az ünnepek alatt visszatartottuk az árak emelkedését, hogy a családok együtt élvezhessék a játékok nyújtotta élményt. 2023-tól kezdődően viszont a saját, következő generációra építő, teljes áras játékaink, mint a Forza Motorsport, Redfall és Starfield már 69.99 dolláros áron indulnak majd minden platformon. Ez az ár tükrözi a címek tartalmát, jelentőségét és technikai komplexitását. Mint minden belsős stúdiónk által készített játék, így ezek is elérhető válnak az első naptól a Game Pass kínálatában.”
Olvasható a Microsoft sajtónyilatkozatában. Az Xbox Game Studios játékai tehát jövőre már a Sony, Ubisoft vagy Take-Two címeknél már megszokott árcédulával kerülnek a boltok polcaira és a digitális piacterekre. A lépés persze nem meglepő. Bár év elején még egyértelműen felesleges üzleti lépésnek tartották az áremelést, Phil Spencer legutóbbi (október) nyilatkozatában már arról beszélt, hogy bár az ünnepi időszakra nem emelték a konzolok, játékok és előfizetéses szolgáltatások árait, ez valószínűleg nem tartható fenn majd örökké - bizonyos dolgok áremelése elkerülhetetlen.
A Microsoft a konzolok és a szolgáltatások árainak esetleges későbbi emeléséről nem nyilatkozott az amerikai IGN megkeresésére.