Az Arkane Studios Austin hétvégén hosszabb gameplay bemutatóval nyitotta az Xbox & Bethesda Games Showcase műsorát. Ezt később számos interjú követte, amiből kivonatoltuk a legfontosabb friss információ-morzsákat egy gyors jegyzet formájában. Lássuk!
Egyedül játszva
- Egyedül játszva nem kényszerít csapatba a játék, nem tesz mellénk számítógép irányította szereplőket a másik három karakter helyére.
- A kampány ebben a formában egy "klasszikus Arkane élmény" lesz.
- Az AI a hangokra és a látószögébe eső dolgokra egyaránt figyel, hasonlóan például a Prey vagy a Dishonored játékokhoz. A legtöbb konfliktust elkerülhetjük így lopakodással.
- A karakterek fejlesztése független attól, hogy magunkban vagy a barátokkal játszunk.
- A kampány küldetései viszont mindig csak a host esetében lépnek előre.
- Tehát ha egy barátunkhoz csatlakozva eljutottunk a játék feléig, majd egyedül vágunk neki legközelebb, akkor az első küldetéstől kezdjük majd, de már egy fejlesztett karakterrel.
- A kampány közben nem lesz lehetőségünk már karaktert váltani, ezt a döntést a játék elején kell meghoznunk minden esetben.
- A képességeket szintén nem lesz lehetőségünk már újra elosztani.
- Párhuzamosan viszont több karakterrel is játszhatjuk a kampányt, fejleszthetjük őket külön.
A világ és a képességek
- Minden karakternek három egyedi aktív képessége lesz, valamint passzív tulajdonságai és egy nagyobb átfedést mutató központi skillfa.
- Az egyik ilyen képesség az UV fény lerakása, ami megbénítja a vámpírokat. De ilyet a pályákon elszórva is aktiválhatunk a többi karakterrel.
- Különböző öltözékeket oldhatunk fel majd a karaktereknek.
- A fegyverek különböző tulajdonságokkal és szintekkel rendelkeznek, így valószínűleg lesznek gyakori, ritka, epikus vagy akár legendás darabok is.
- A loot logikusan van elhelyezve, tehát egy szimplán karmokkal nekünk eső vámpír nem fog utána sörétest dobni.
- A lőszer nem túl ritka, de azért messze nem végtelen. Érdemes odafigyelni.
- A világ két nagyobb részre tagolódik, de azon belül rendkívül nyitott és szabadon bejárható minden terület.
- Nagy figyelmet fordítottak arra, hogy a környezet önmagában is meséljen nekünk az eseményekről.
- A vámpírok búvóhelyeinek szívében Remnants darabokat találhatunk, ami egyfajta mágia elem és különböző gameplay bónuszokat biztosíthat.
- Psychic Nest néven "katakombákat" is találhatunk, ahol aztán tényleg elszabadult a fejlesztők fantáziája. Ilyen például a már látott mozi, aminek a vásznán keresztül az erdőbe léphetünk.
- Ezek mindegyike opcionális, újrajátszható és véletlenszerű elemekkel van teli. A végén egy erős Remnant elem a jutalmunk.
Csapatba verődve
- Többjátékos módban sincs semmilyen korlátozás. Akár négy egyforma karakter is csatlakozhat egymáshoz.
- A játék nehézsége viszont mindig a Host szintjéhez igazodik.
- Ezt több XP-vel kompenzálja az alacsonyabb szintű játékosoknak.
A Redfall 2023 első felében várható Xbox Series X|S és PC (Steam) platformokra.