Mass Effect: Legendary Edition - We'll bang, okay?

Mass Effect: Legendary Edition - We'll bang, okay?

StingerCsere Krisztián Gábor2021.04.06. 22:15

Mióta a tavalyi N7 Day-en lelepleződött a Mass Effect: Legendary Edition kiadása és lehullt a lepel a három trilógiát illetve több, mint 40 DLC-t felvonultató vizuális és gameplay tuningon áteső újrakiadásról, a Bioware a GameInformer és az IGN jóvoltából fokozatosan szivárogtatja a május 14-én debütáló kiadás részleteit.

Ezen a héten főként a gameplay tuningról és a rebalanszokról esett szó, jövő héten pedig a vizuális tuningműhely lázas munkája lesz fókuszban (de azért egy közel 11 perces performancia előzetest már most megtekinthettek erről 4k-ban az IGN munkatársaitól, lentebb). Mivel a lista és az azt taglaló írásos anyag is jelentős terjedelemmel bír, az érdekesebb információkból szemezgetünk lentebb.

Fegyverhasználat

Nem titok, hogy számosságát tekintve az első epizód szorul a leginkább elsősegélyre, így az ME1 remasterben a célzási pontosságot pl. minden fegyvertípusra újradefiniálták, hogy a játékosok minél konzisztensebb tűzerőre legyenek képesek - természetesen a túlmelegedés hozzáigazítása mellett. Javult az ADS (a távcsöves célzórendszer) kamerakezelése - az ME2-ME3-ban kidolgozott praktikusabbg módszert vették alapul és a célzás rásegítésen is molyoltak egy kicsit, hogy még pontosabb találatokat lehessen bevinni (főleg a mesterlövész puskáknál). Ezek az apróbb finomhangolások sokkal rugalmasabb és kontrollálhatóbb irányítást tesznek lehetővé, mint korábban.

A képességek is új receptúrán élnek: az Immunitás például egy rövidebb ideig tartó, ám erőteljes defenzív buffot kapott az eredeti gyengébb, de hosszantartó állapot helyett. Ezek apróságok, mint ahogy az is, hogy Shepard pl. már el tud futni a harci helyzetekből, vagy a meele támadások gombra kerültek ahelyett, hogy automatikusan végrehajtódnának egy-egy helyzetben.

  • Minden releváns ellenfél már elszenvedhet erőteljes headshot találatokat
  • Az ammo modok (Anti-organikus, Anti-szintetikus,stb.) most már random dropolnak játék közben, nem csak vásárolni lehet őket
  • Minden fegyver elérhetővé vált bármilyen kaszt számára penalty nélkül
  • Javítottak a medi-gel használatán (rövidebb cooldown, szinthez mért buffok, stb.)
  • Javul az inventory management (meg lehet jelölni "junk"-ként itemeket, amit aztán át lehet konvertálni, kapunk sorba rendezés funkciót is)
  • Néhány biotikus és egyéb harci képességet újrabalanszoltak
  • A fegyverekhez kapcsolódó, megnyitható extra stat értékeken is javítottak (hatékonyság, erő), és a túlhevülést kiüti a képességhasználat
  • A gun/gameplay változtatások mellett optimalizáltak az ellenfeleken, a rajtaütések intelligenciáján, a helyszíneken (pl. az ominózus Noveria - Matriarch Benezia szakaszon)
  • A csapattársak már egymástól függetlenül is irányíthatóak - hasonlóan az ME2-ME3 esetében
  • A boss harcok és egyes összecsapások korrektebb nehézséget kaptak, ugyanakkor szívósak maradtak
  • a fedezékhasználat jelentősen javult mindhárom epizód esetén (új cover tárgyak kerültek be, a fedezékbe bújás és az előbújás sokkal életszerűbb)
  • A tapasztalati pontok kezelését átdolgozták, amely így sokkal konzisztensebbé válik, ahogy haladunk a játék vége felé. A játékosok, akik az adott epizód egtöbb aspektusát, elemét teljesítették, sokkal ideálisabban érik el a magasabb szinteket egy sima végigjátszás alkalmával, mintha ezt csak egy második walk esetén tennék (nincs max level szint sem az első walk alkalmával)
  • Gunplay változtatásként tekertek egyet az ME2 lőszer-kezelésén is. Növekedett a drop-rate főként a sniper rifle-k esetében, amely eredetileg eléggé szűkösen mérte a rendelkezésre álló adagokat.

A MAKO

Mindenki kedvenc (utált) legendás roverje, az M-35-ös Mako igazi kezesbáránnyá vált a remaster alkalmával. Az eredeti epizódban a jármű fizikája túl könnyű és pattogó (sőt, gyakran kontrollálhatatlan) viselkedést eredményezett, ám most sokkal finomabb mozgásra képes a hatkerekű jószág. Gyorsabb pajzsvisszatöltéssel szerelték fel és új hajtóműveket kapott a fenekére az új speedboosthoz, ha esetleg magasabb hegyet másznál vele (tudom, hogy fogsz). Ez a képesség független a jump jettől, akár egyszerre, vagy külön is használható lesz.

Emellett számolhatunk az alábbiakkal is:

  • pontosabb, kézreállóbb irányítás mind a Makohoz, mint a Hammerhoz, kijavították a hozzájuk kapcsolódó kamerahibákat is
  • a jármű XP penalty eltávolításra került
  • a lava érintése már nem okoz azonnali Mission Failure-t, csak folyamatos sérülést, majd halált.

A trilógia egységesítése és modernizálása

A Legendary Edition fő célja az, hogy kijavítsa, kicsinosítsa és optimalizálja a három fő felvonást úgy, hogy a játékélmény epizódról epizódra konzisztens maradjon - ugyanakkor az egyes játékok egyedi vonásait is tiszteletben tartsa.

Példának okáért egységesítésre került mindhárom epizódban a Shepard karakter editor és további elemekkel is bővült a repertoár (új bőrtónusok, hajstílusok, makeup, stb.) Használható ugyanaz a karakter kód mindhárom játékon keresztül, azaz Shepard arcfelépítése akár az első képsoroktól a trilógia záró akkordjáig konzisztens maradhat - de akár minden egyes epizód kezdetén is lehetőséged válik variálni rajta. Ezek a funkciók további lehetőségekkel és külső jegyekkel bővültek, a textúrákat teljesen újra alkották, és a hajmodell is az engine-ből legtöbbet kihozó harmadik epizód javított változatát teríti szét a teljes trilógián.

Tartalmi bővítések

Natív tartalomként bekerült a Mass Effect: Genesis képregény a második és a harmadik epizód kezdő képsorai elé, azaz az előzmények (a döntéseinkkel együtt) képregény formájában is leperegnek előttünk, sőt! Természetesen ha nem tetszik, akár realtime is átvariálhatjuk utólagosan a döntéseinket. Emellett a Legendary kiadás további, játékokon átívelő új funkciókat is behoz, íme néhány ezek közül:

  • Egyesített launcher mindhárom játékhoz
  • Frissített karakter creator (az ME3-as Femshep modell az új default mindhárom epizódban, de az eredeti femshep is elérhető marad előre definiált opcióként)
  • Az achievment rendszer is frissült (új achievmentek kerültek bele a trilógiába, némelyek átívelik a teljes trilógiát), változtak a leírások és néhány esetben az achievment feltétele is
  • A korábbi fegyver és felszerelés DLC csomagok (az összes fegyver- és armor DLC alapból a játék része, nem külön tartalomként jelenik meg. Ezek mindegyike megvásárolható, megszerezhető a kereskedőktől ahelyett, hogy kezdetkor egyből elérhetővé válna - kivéve a Recon Hood (ME2) és a Cerberus Ajax páncélt (ME3), amelyek minden kezdésnél már alapból választhatóak lesznek)

Gameplay funkciók javításai

  • A teljes audio szekció, az összes zenei aláfestés, effekt és dallam remaszterelésen esett át (részeként a szeptemberben érkező vinyl-diszkográfiának)
  • Az eredeti játékokban maradt bugok százait javították ki
  • A PC-sek immár natív kontroller és 21:9-es képarány támogatást kapnak, DX11 kompatibilitással

Galaxy at WAR!

Ugye ez volt az a szekció, ami a Mass Effect 3 esetén a játékban nyújtott quest-alapú teljesítményünk, illetve a multiplayer meccsek alatt szerzett tapasztalat mértékével növelte a végső harcban hozzánk csatlakozó egységek számát, azaz: gyakorlatilag a Reaperek elleni Galaxis egységesítésének a mérőszámát adta. A Galaxy at War immáron nem veszi figyelembe a külső tényezőket, amelyek nem részei a Legendary kiadásnak, mint például a multiplayer ,vagy a régi companion mobil applikáció.

Minél több kontentet végigpörgetsz a trilógia során, annál hatékonyabban tudsz felkészülni a végső összecsapásra. Ha például csak a trilógia utolsó epizódját játszod végig, a játék szinte teljes tartalmát ki kell maxolnod ahhoz, hogy a végjáték ne végződjön masszív galaktikus tragédiával. Ha a történetet az első két epizóddal kezdve göngyölíted fel és a mentést tovább viszed a későbbi epizódokba, jó és kiváló readiness-et szerezhetsz a reaperek elleni harcban. A teljes, maximális felkészülés a reaperek ellen a Legendary kiadásban így egy picit nehezebb lesz, mint a korábbi esetben, de ez valahol logikus is. Ja, igen: az Extended Cut (a kibővített párbeszédeket, újravágást és több átvezető videót tartalmazó lezáró csomag) a játék alapértelmezett végjátéka, azaz a végső finálé. A példakép-renegát (paragon-renegade) rendszer sajátosságait, hibáit viszont górcső alá vette a kanadai stúdió: számos bugfix és új funkció került be a dialógus-rendszer illetve a döntési fa és a reputációs eredmények kezelésébe, ezáltal sokkal kontrolláltabb és követhetőbb módon érhető el a történet végkifejlete.

A Bioware amellett, hogy a fentieket megosztotta a közösségi csatornáin, mesélt arról is, hogy élték meg a trilógia újraalkotását, az alábbi összefoglalóval köszönték meg nekünk, játékosoknak az elmúlt másfél évet:

"Most, hogy a csapat a stúdió fennállásának 25. évfordulóját ünnepli, visszatérni a Mass Effect gyökereihez - a mi gyökereinkhez - hihetetlenül nosztalgikus és érzelmekkel teli élmény volt - biztosak vagyunk benne, hogy te is hasonlóképp érzel majd, ha a belevágsz a Legendary Edition kalandba. Hihetetlenül sokan osztottátok meg velünk az évek során, hogy újra szeretnétek játszani a trilógiát - akár újra, akár először, vagy ... sokadik alkalomra, mondjuk csak úgy, hogy... újra.

Visszatérni oda, ahol minden elkezdődött, újra kézbe venni és átérezni azt, amit a csapat több, mint tíz esztendeje alkotott, egy kicsit szürreális érzés, de talán a jó oldaláról fogtuk meg ezt a projektet. Ez az egész újfent egy érzelemteli kaland volt, amellyel szeretnénk megköszönni nektek, játékosoknak a hihetetlenül erős támogatásotokat. (és talán segít kicsit kibírni a következő Mass Effect kalandig) - a jövő héten sokkal részletesebben belemászunk azokba vizuális változtatásokba, amelyekkel felvérteztük ezt a remastert. Izgalmas lesz!

... és végül, de nem utolsó sorban köszönjük, hogy kitartóan kértétek, követeltétek ezt az álmot - lássátok, valóra is vált! Nagyon sokat jelent nekünk. Szívélyes üdvözlettel: a Mass Effect csapat."

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

13 órája
3

Heti megjelenések

16 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11