Többek közt a kotaku is beszámolt róla, hogy az alapvetően dokumentum-központú People Make Games stábja gondolt egyet és felkutatta az azóta már jelentősen szétszéledt egykori Bioware fejlesztőket, dizánereket, animátorokat, hogy meséljék el, hogy élték meg azt az időszakot, mikor az internet népe egyöntetűen nekik támadt a sokat kritizált Mass Effect 3 endingje miatt.
Az itt található cikk alapvetően a mentális kiégésről és az eleve megfeszített munkatempó utáni újabb sokk (a döntés, amellyel végül az Extended Cut megjelent) megéléséről szól, de sokkal beszédesebb a közel 30 perces videóinterjú vágás, amelyben valóban a stúdió belső életébe, moráljába nyerhetünk betekintést a megszólaló ex-Bioware arcok segítségével. A videós dokumentumfilmben szó esik a csapat megélt-átélt morális csődjéről, a munkatempóról, a vállalati belső döntések problémaköréről, vagy épp a rajongóknak tett vállalás - Extended Cut - helyességéről, vagy helytelenségéről. Forró téma, annyi szent.
A People Making Games lenti videóanyagát már csak azért is érdemes megnézni, mert a 9:00 perctől kezdve valami olyan történik benne, amelyre korábban még nem volt példa. A sokat vitatott záró képsorok előtt volt ugyanis egy általánosan elfogadott ending, amely bár ugyanúgy a Destroy-Control-Synthesis trióra épül, de teljesen eltérő módszerrel került volna terítékre. Az ún. alpha ending cselekményét most képletes, rajzolt sztoriboardokon keresztül narrálja végig nekünk Dave Wilkinson, a Bioware-Montréal animációs igazgatója, amelyben még egy Reaper Queen is felbukkan!
Elő a farbával: szerintetek ez a változat passzolt volna tökéletes lezárásként a sorozathoz, vagy az Extended Cut-tal javított aktuális verzió a definitív befejezés ?