Harry Krueger, a Housemarque kreatív rendezője a napokban a PlayStation hivatalos blogján és a GamesRadar virtuális hasábjain is részletesebben beszélt a stúdió evolúciójának szánt következő projektjéről. Szokásunkhoz híven röviden kivonatoltuk a fontosabb részleteket. Az információ-morzsákat most ráadásul egy bő két perces új mozgókép is kíséri, ami a harcrendszerre és a különböző pusztító eszközökre koncentrál!
- A Nex Machina és a Matterfall hiába volt kritikai siker, elbukott a kasszáknál.
- A Housemarque ezért teljesen hátra kényszerült volna hagyni az arcade vonalat...
- Ekkor jelentették a saját Battle Royale játékukat, ami most jegelve van ( Stormdivers).
- A Sony viszont adott még egy esélyt a csapatnak. Egy álom projektnek, ami a fejlesztők legvadabb ötleteinek gyűjtőhelye.
- Ráadásul inden eddiginél nagyobb fejlesztői létszámmal megtámogatva valósulhat meg, külsős csapatok és a belsős stúdiók támogatással, kiemelt anyagi háttérrel.
- Az eredeti kódnév évekkel ezelőtt még Dark Planet (Sötét Bolygó) volt.
- Bár a stílus ezúttal külső nézető akciójáték, valójában ez leginkább csak perspektívaváltást jelent majd és bővülést, továbbgondolást.
- A megszokott bullet-hell jön a harmadik dimenzióba is, ami egyedi összecsapásokat eredményez.
- A roguelike elemek szerves részét képezik a történetnek. A csapat nagy lehetőségeket lát benne. Akárcsak a főszereplő hölgy, Selene karakterében, történetében és múltjának megismerésében.
- Az inspiráció David Lynch és a kozmikus horror. Éppen ezért mindig hagynak helyet a fantáziának.
- A szituációk és a környezet procedurálisan generált, de számos permanens fejlesztés érhető majd el. A fejlesztők szerint fontos, hogy az arcade vonalnak megfelelően tanulható legyen, hiába véletlen generált. Akárcsak az, hogy a felfedezést és a kíváncsiságot mindig jutalmazza majd a rendszer.
- 10 különböző fegyver található meg véletlenszerűen Atropos bolygóján. 90 fegyvermódosítással, aminek mindegyike három szinten fejleszthető.
- 10 alternatív tüzelési módot is feloldhatunk ráadásul. Ezzel számtalan kombináció elérhető.
- Természetesen minden ellenfél és szituáció eltérő stratégiát és felállást kíván majd meg.
- Minden kör elején random eszközt kapunk a Cthonos masinából. Ezek száma folyamatosan bővül.
- A bolyongásunk alkalmával viszont számtalan egyéb tárgyat és harci eszközt találhatunk, amelyek között viszont vannak paraziták is. Ezeknek pozitív és negatív hatása egyaránt van!
- Kockázat és jutalom. A kulcsszó: alkalmazkodás! Csak így lehet túlélni.
A Returnal 2021. március 19-én érkezik, kizárólag PlayStation 5 platformra.