Cyberpunk: így csúszott félre minden

Cyberpunk: így csúszott félre minden

liquidSomosi László2021.01.16. 13:00

A kulisszák mögött való kutakodásban hagyományosan járatos Jason Schreier húsz (volt és jelenlegi) CD Projekt RED fejlesztőt keresett meg – ők pedig érdekes részletekkel szolgáltak arról, hogy miért jelent meg olyan állapotban a Cyberpunk 2077, ahogy tavaly decemberben kézhez kaptuk. A teljes Bloomberg cikket itt olvashatod, a fontosabb részleteket alább szemlézzük.

  • A Cyberpunk 2077-et idejekorán jelentették be: a 2012-2016 időszakban alig-alig dolgoztak a játékon, a csapat teljes egészében a The Witcher 3-ra (és a kiegészítőire) koncentrált. A Cyberpunk 2016 végétől kapott komolyabb figyelmet, ekkor gyakorlatilag kidobtak mindent, ami a játékkal kapcsolatban addig készült, és előröl kezdték az egészet. Adam Badowski CDPR főnök ezen a ponton direktorként veszi át az irányítást a projekt felett – és kapásból össze is különbözik a korábban a Witcher harmadik részén dolgozó dizájnerekkel arról, hogy milyen irányba kéne vinni a játékot. Az eredmény: több fejlesztő felmond, és otthagyja a stúdiót.
  • A játék, és az azt kiszolgáló (teljesen új) motor fejlesztése párhuzamosan folyt, és ez komoly problémákat okozott – sok fejlesztő úgy érezte, hogy egy olyan vonaton ül, ami elé menet közben fektetik le a síneket. Az ezzel kapcsolatban felmerülő kérdésekre „majd megoldjuk menet közben” típusú válaszok érkeztek, a CDPR bízott abban, hogy ha a Witcher 3-nál sikerült összehozni a játékot a végére, itt sem lesz probléma.
  • A 2018-as E3-on prezentált gameplay demo gyakorlatilag fake volt, az ott bemutatott gameplay elemek több esetben még egyáltalán nem működtek, sőt, néhány be sem került a végleges játékba. Több fejlesztő úgy érezte, hogy a demóba fektetett munka felesleges volt, annak az időnek jobb helye lett volna a tényleges fejlesztésben.
  • A CDPR vezetése a fejlesztés kezdetén azt kommunikálta, hogy nem lesznek kötelező túlórák – ehhez képest volt olyan programozó, aki rendszeresen 13 órás munkanapokat csinált végig, és ezért (később, a házassága után) ott is hagyta a céget.
  • A 2019-es E3-on bejelentett (2020 áprilisi) megjelenési időpontot a fejlesztőcsapat egyrésze nevetségesnek tartotta, a hátralévő munka mennyiségét látva nagyjából a 2022-es premiert tartották reálisnak.
  • Ez volt az a pont, ahol a CDPR elkezdte farigcsálni a játékot: korábban tervezett játékelemeket nyestek ki, és Night City méretét is csökkentették.
  • A The Witcher 3-at készítő 240 fős stáb időközben 500+ fősre nőtt, de ez sem volt elég: a játék eredetileg tervezett mérete és komplexitása a CDPR szándékai szerint a GTA V-el / Red Dead Redemption 2-vel állt volna versenyben, két olyan játékkal, amik 1000+ fős fejlesztőgárdákkal, és több, egymással párhuzamosan dolgozó stúdióval bírtak.
  • A vezetőség mindenáron ki akarta hozni a játékot az (akkor) kurrens-gen konzolokra, még akkor is, ha fejlesztői oldalról ekkor már többször jelezték feléjük, hogy a Cyberpunk ebben a formában technikailag túl nagy falat az erősen elöregedett gépeknek.
  • 2019 végére nyilvánvalóvá vált, hogy az áprilisi megjelenés nem tartható, bejelentették az első csúszást 2020 szeptemberére. Márciusban beütött a világjárvány, ami további problémákat okozott, a fejlesztők otthonról dolgoztak, nem fértek hozzá a konzolos devkitekhez, és kommunikáció is akadozott.
  • 2020 őszén, hetekkel a (novemberre csúsztatott) megjelenés előtt a játék még mindig nem volt kiadható állapotban, így hiába került elvileg aranylemezre, a CDPR újabb csúszást jelentett be (decemberre), miközben a teljes csapat azon dolgozott, hogy valahogy vállalható formába pofozza a Cyberpunk-ot.
  • Decemberben megjelent a Cyberunk 2077 – és mindenki tudja / látta, hogy mi történt ezután. A jó hír: a megkérdezett, a játékon jelenleg is dolgozó fejlesztők szerint a technikai problémák (sok munkával) kikalapálhatók, és jelenleg mindenki azt reméli, hogy a No Man’s Sky-hoz, vagy a Final Fantasy XIV-hez hasonlóan utólag sikerül összehozni azt a játékot, amit sok-sok éve megálmodtak.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

12 órája
17

Heti megjelenések

19 órája
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

2 napja
2

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

2 napja
3

Kirby Air Riders

3 napja
6

PlayStation Plus: a decemberi ötös

A szokásos három cím helyett öt játék zárja az évet a Sony előfizetéses rendszerének belépő szintjén. Nem is akármilyenek!

3 napja

Új tervek az AC Shadows-hoz - ez történt csütörtökön

Továbbá: Beyond Words, Bandai Namco Studios Singapore, Arknights: Endfield, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Viva Nobots, Sega Football Club Champions 2026.

3 napja
9

The Last Case of John Morley

4 napja
3

Super Mario 40: az elmúlt öt év tíz érdekes pillanata

4 napja
3

Lengyel mérföldkövek – ez történt szerdán

Benne: World of Warcraft: Midnight, Cyberpunk 2077, Cronos: The New Dawn, Death Strading 2: On the Beach, Sublustrum, Lonely Mountains: Snow Riders.

4 napja
9

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment

5 napja
9

A lovakat betiltják, ugye? – ez történt kedden

Benne: Erosion, Destiny 2: Renegades, Horses, DuneCrawl, Warhammer 40,000: Space Marine II.

5 napja
5

Outlaws + Handful of Missions: Remaster

6 napja
4

Game Pass: november utolsó hetei

Moonlighter 2. The Crew Motorfest. Banishers: Ghost of New Eden. Többek között ezek a címek várják a hónap második felében az előfizetőket.

6 napja

A.I.L.A.

6 napja
4

Call of Duty: Black Ops 7 szezonstart, Xbox X Crocs – ez történt hétfőn

Továbbá: Wild Blue Skies, Pioner, Skate Story.

6 napja
10

Heti megjelenések

7 napja
13

Dispatch #S01 - bárcsak ne lenne vége

8 napja
9

Keleti oldalról - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Onimusha 2: Samurai’s Destiny, Varsapura, PUBG: Black Budget, Street Fighter 6, Morkull Ascend to the Gods

9 napja

Bejelentések és bepillantások - ez történt csütörtökön

Benne: Tides of Annihilation, Reanimal, 007 First Light, Raji: Kaliyuga, Crowsworn, Zoopunk, Total Chaos, Erosion, Carmageddon: Rogue Shift, Armatus.

2025.11.21.
6