A napokban debütált az AMD Fidelity FX FSR 3 technológia, amely többek között frame generációt, azaz magasabb FPS számot tesz lehetővé a DLSS 3 hardveres igénye (dedikált vas segítségével futó gépi tanulás megoldások) nélkül.
Az FSR 3-mal jobb frame rate-et lehet elérni, mégpedig mozgás-vektoros gyorsítás, másképpen frame-közti hiányzó adatok interpolációja segítségével. Pontosabban, a játék alapvetően nagyjából ugyanúgy fut, de a dinamikus folyamatosságon javít, összességében magasabb FPS számot eredményezve. Emellett persze lagot, és grafikai műtermékeket is hozhat a frissítés - de ezzel együtt is érdekes a tech, és ígéretes a tény, hogy a jövőben akár Steam Deck-en is aktiválható az FSR. (Egyelőre nem túl jók az ezzel kapcsolatos első visszajelzések.)
A Digital Foundry elemzése sem teljesen elégedett az FSR 3 móddal, sajnos a játékok alapvető frame-time kiesései, döccenései felerősödnek az FSR 3 alkalmazásával. Ez a v-sync alkalmazásánál akkor lehet például kiemelten probléma, ahol alámegyünk (eltérünk) a szinkronizálási frekvenciától.
Az AMD is minimum 60 FPS-t javasol a folytonosság növelése érdekében. Vagy alacsony frekvencián történő szinkronizációt a játék és a kijelző között.
A V-sync kikapcsolásával pedig további műtermékek keletkeznek, amelyek a kép furcsa darabosságát, és további frame-időzítésbéli gikszereket eredményeznek. Ezek alapján a DF csak és kizárólag a V-Sync módokra javasolja az FSR 3 alkalmazását ebben a pillanatban.
A sok apró probléma miatt a csapat azt sugallja, hogy a későbbi fejlesztések során kerülhet helyére az FSR 3 technológia. A részletekért nézzétek meg a lenti videót, amely az Immortals of Aveumra és a Forspokenre külön hangsúlyt fektet.