Jöhet egy kis technikai mumbo-jumbo? A PS5 játékosok java maximálisan elégedett a nehezen beszerezhető masinával, viszont a vásárlók egy része drift problémákkal találkozik, ami a DualSense analóg karjainál jön elő.
Az iFixit utánajárt, hogy miért lehet probléma egy bevett technológiánál a driftelés. Az alapelemekkel nem is lenne baj, hiszen a boltokban általánosan kapható alkatrészekből, bejáratott HW elemekből van összerakva a gamepad - ilyen elemeket tartalmaznak az előző generációs irányítók is. Sajnos azonban az alkalmazott analóg karokban lévő potenciométerek (változó értékű ellenállások, amelyek a elmozdításra változtatják értéküket) relatíve gyorsan el tudnak kopni.
A három pólusú ellenállás forgó kontaktusaival még talán nem is lenne alapból baj. Viszont a rugós középrehúzó mechanizmus is megnyúlik idővel a DualSense esetében, ami az alapállapotot elhangolja, ezzel offsetet, elcsúszást okozva a kiolvasott értékekben. Magyarul az irányító akkor is húzza az irányított karaktert vagy elemet, amikor alapállapotban van a kar.
Ráadásul szennyeződések és a benn kopás alatt lévő, pergő műanyag mikrorészecskék is odakerülhetnek az ellenállásréteg és a kontaktus közé, ami az esetleges kopást fokozza.
Sajnos a videóból az is kiderül, hogy a jelenlegi tervezői megoldás nagyon beágyazza az alkatrészeket, ez pedig egyáltalán nem segíti a szervizelhetőséget - talán ennek is köszönhető, hogy egy amerikai jogi cég, a Joy-Con drift problémák után szabadon, neki is ment a Sony-nak a driftelő irányítók miatt.
Nektek mi a tapasztalatotok? Találkoztatok már driftelő analóg karokkal a PlayStation 5 esetében?