Beultem valami szornyu meetingre, nemcsak hogy hosszu volt, de unalmas is... Viszont megszultem eletem elso - es utolso ? hehe - jatektesztjet. Keksarkany, olvassatok.
Szerencsere ezuttal sem a lost planet multi szobait elozonlo donutzabalo, maszkolt hanggal harsanyul feggötfakkju-zo amerikai kolkokre harul a vilag megmentese. Vannak meg tinik, akikre akar 12 evesen is ra lehet bizni valami ilyesmit. Igaz, elotte be kell nyeljenek valami kek golyot, amitol aztan bazinagy kek sarkanyok nonek ki mogottuk arnyek gyanant, hogy aztan alapbol odavagjanak mindennek.
Shu, Jiro es Kluke bekesen elik mindennapjaikat egy kis faluban valahol a semmi kozepen. Evente egyszer ugyan megjelenik valami nagy femuszonyszeruseg, ami aztan frankon Karthagot varazsol a telepulesbol, de legalabb az ev maradek reszeben elfoglaljak magukat az ujjaepitessel es nem a tevet lesik egesz nap. Nana, hogy nem jo ez igy. Az idei latogatas alkalmaval harman sikeresen taccsra teszik a femszornyet es roviddel utana benyelik a kek golyokat, valamint megismerkednek a helyi fogonosszal, Nene-vel es jobbkezevel General Szabo-val is (valaki bukik a magyar nevekre odaat). Innen a sztori a mar jol bevalt es ezerszer elsutott jrpg recept szerint alakul, annak minden bajaval es kiszamithatosagaval. Idovel kibovul a kis csapat; kapunk rikitozo, leginkabb az FF-ek moogle-jaira es a Star Wars ewokjaira hajazo torpet meg egy dogos kalozlanyt. Persze, ok is kivalasztottak, nekik is van kek sarkanyuk.
A Mistwalker azonban nem azert alakult, hogy kozepszeru, sablonos jrpg-ket szorjon a mufajban eleddig alig valamit felmutatni tudo MS gepekre. A Microsoft az ezerszer bevalt es bizonyitott „vegy valamit, ami bevalt es sikeres, aztan dobj ra meg egy lapattal es tedd meg sikeresebbe“ recept szerint eloszor elcsabitotta a Final Fantasy sorozat sikereinek kovacsait, majd elkeszitette veluk egy remelhetoleg hasonloan sikeres franchise elso darabjat. A Blue Dragon-ban megtalalhato minden amit szerettel a Final Fantasy-kban es igyekeztek kihagyni belole mindent, amit nem.
Hosszu, igenyesen megrajzolt es profi szinkronnal ellatott mozibetetek tamogatjak a sztorit (warezjani alert: osszesen harom DVD-n!!), a harcrendszer es az ellenfelek valtozatosak, a karekterek es sarkanyok fejlesztese egyszeru, de atgondolt strategiat igenyel. A zene igazi mestermu (Uematsu, ahogy ot ismerjuk) es soha, egyetlen pillanatra sem valik zavarova, a linearis sztori pedig kello szabadsagot biztosit a koszalni, mellekkuldetesekkel foglalkozni szereto jatekosoknak. Mindez pedig vegre next-gen eloadasmodban, 360-ra hegyezve, ahogy azt egy exkluziv jateknak illik. Szeretnivalo, precizen megtervezett es rajzolt karakterek (Toriyama is hozta a kotelezot) futkosnak a reszletesen kidolgozott, szines es egyedi vilagban. Az achievement rendszer - a meglehetosen fantaziatlan Enchanted Arms es Phantasy Star Universe utan - igazi kihivas ele allitja a jatekosokat. Minden „Achievement Unlocked“ igazi katarziselmeny, mert az elso par ora utan vilagossa valik, hogy ebben a jatekban egy achievement tenyleg azt jelzi, hogy a jatekos valami kulonlegeset teljesitett.
A keszitok zsenialisan szabadultak meg az un “random encounters”-ektol (veletlen harcoktol). A terkepen mindig lathatoak a Shu korul olalkodo ellenfelek, igy lehetoseg van elmenekulni, de aktivan tamadast kezdemenyezni is. Akinek pedig sem harcolni, sem menekulni nincs kedve, az egyszeruen lathatatlanna valik es eloson mellettuk. A csatak pozitiv kimenetelet a csata megkezdese elott is novelhetjuk, ha valamelyik karakterunk - peldaul - kepes MP-jet bombara valtani. A jo idoben felrobbantott bombatol paralizisbe eso ellen hatbatamadva gyakran egyetlen korhoz sem jut. Egy-egy ilyen harc vegen szereploink exp pontokkal, sarkanyaik pedig sp pontokkal gazdagodnak es kerulnek ily modon egyre kozelebb a kovetkezo szinthez. A szintlepes kulonosen a sarkanyoknal valik erdekesse, ok ugyanis szintjuktol es eppen aktualisan bealitott kategoriajuktol fuggoen (kard, fekete magia, stb…) ujabb skillekkel gazdagodnak. 9 kulonfele kategoria es mindgyikhez 99 szint biztositja, hogy jo ideig legyen mit tanulni a kek dogoknek.
Igy a masodik diszk vege fele talan ket negativumot tudok felroni a fejlesztoknek. A Blue Dragon sajnos tul egyszeru. Valoszinu, nem veletlen, hiszen a jatek egyik celja, hogy minel szelesebb reteget nyerjen meg a franchise-nak, a hardcore rajongoknak meg a stablista ugyis onmagaban eleg a vasarlashoz…., de akkor is, egy kicsit talan tuningolhattak volna az ellenfeleket. Ugyanakkor az achievement-ek tul nehezre sikeredtek, 30 ora jatek utan pontosan negyet sikerult megszereznem, 20 ponttal novelve gamerpontjaimat. Na neeeee…
Nem pontozok. Minek? Ez a jrpg-k giörzofvorja. Ha van igeny ra - franc tuggya olvassa-e ezt valaki -, esetleg meg majd kiegeszitgetem ezt a tesztet (baziuncsi volt ez a ket oras meeting, hehe), de most mar lassan huzok haza jatszani. Ismetelten, ha van igeny ra, jovo heten talan irok egyet az Oneechanbara Vortex-rol… szmajli.