A Nissan az új GT-R elkészítését nem vette félvállról, ezért az új sportkocsijuk annyira jó lett, hogy a hírek szerint veri a legújabb Porsche 911 Turbót. Katt tovább! >>>
Az már korábban kiderült, hogy az új GT-R motorházteteje alatt egy V6-os biturbó motor dolgozik, amely 3,8 literes hengerűrtartalma mellett 480 lóerő leadására képes. A hírek szerint lesz ennél erősebb verzió is, de egyelőre meg kell maradnunk ennél a "szerény" értéknél. A maximális forgatónyomaték 588 Nm, ami annyit tesz, hogy ezen adatok alapján nagyjából a legújabb Porsche 911 Turbó (480 LE, 620 Nm) szintjén áll. Száraz aszfalton 3,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 311 km/h. De hogyan érték el ezeket a félelmetes adatokat?
Kóros fogyasztókúrába kezdtek a Nissan mérnökei, aminek a hozományaként rengeteg alumínium került be az autóba, többek között a két ajtó is ebből készült. A GT-R csupasz kasztnija elvileg könnyebb, mint a 350Z-é, mire azonban mindent beledobáltak, addigra nehezebb lett az autó, így a végeredmény 1750 kg lett, ami első hallásra nem tűnik túl jónak.
A motor és hajtás közötti erőátvitelért egy hatfokozatú, dupla kuplungos, szekvenciális váltó felel, amely természetesen a kormányról is kezelhető. Állítólag olyan gyors, hogy a Forma-1-es váltásidőket idézi. Elvileg ennek létezik egy teljesen automatikus módja is, de aki ilyen autót vesz, az valószínűleg inkább maga váltogat.
Az új GT-R tehát minden szempontból komoly sportkocsi lett, éppen ezért érdekes, hogy hogyan tudják majd Amerikában 80 ezer dollár körüli áron árulni. Igen, Amerikában, vagyis ebből a régi Skyline-okkal ellentétben már lesz balkormányos változat. Ez pedig elég rossz hír az európai sportkocsigyártóknak, hiszen ezért a pénzért egy ilyen tudású autó ajándék. Alaposan átformálhatja a sportkocsipiacot.