A mai napon mindenki számára( a játékot előrendelők már egy héttel ezelőtt letölthették) elérhetővé vált az igencsak sikergyanús Battlefield: Bad Company demóváltozata. A demó egy darab single player missziót (valószínüleg a legelsőt) és egy darab multipalyer pályát (Oasis) vonultat fel, amit a vadiúj, Gold rush játékmódban próbálhatunk ki. A játék bétaverziójával a szerencsésebbek már játszhattak úgy 1 hónapja, lássuk tehát mi változott,mit javítottak azóta a játékmeneten a fejlesztők.
Először is lássuk az igazi újdonságot, az eleddig nem látott single player módozatot.Mivel eddig egy BF se rendelkezett rendes történet és küldetésalapú egyjátékos kampánnyal, így nem is vártam őle túl sokat. Az átvezető animációk (gyönyörű ingame) elég hangulatosak, a főszereplők rendkívül részletesen ki vannak dolgozva, és az ígéretek szerint igen nagy és szerethető formák lesznek mindannyian.Maga a játékmenet nagyban hasonlít a nemrégiben megjelent Frontlines-ra: kapunk egy viszonylag nagy,valószínüleg multiplayer pályaként is funkcionáló területet és ott küldetéseket kell végrehajtanunk.Ha meghalunk újra respawnolunk és folytatjuk a küzdelmunket, ahol abbahagytuk. Még az ellenségek se termelődnek újra, úgyhogy ebben a formában szerintem nem lesz túl nehéz a játék.Az MI néha igen látványosan segg hülye, bár azért fedezékbe bújnak meg hasonlók, de ha odafigyel az ember akkor látja hogy ez bizony xar:( Persze küldetéseink alatt is használhatunk különféle járműveket, úgyhogy ha a későbbiekben érdekesebb feladatokkal is ellátnak minket, nem lesz olyan gyatra az egyjátékos rész, de azért egy közepesnél jobbat senki ne várjon tőle.
De miért is szeretjük a BF-eket ha nem a multiplayer miatt :D Amit megintcsak nagyon jól eltaláltak a fejlesztők. A Gold rush valójában egy szimpla attack/defend játékmód,ahol a támadó csapat célja a pályákon található aranyládák megsemmisítése, amik az ellenség bázisának közepén vannak. A védő csapatnak meg értelemszerűen ezt meg kell akadályoznia.Amint egy bázis elesik, megynyílik a térkép egy újabb harmada, és a támadóknak már az azon a területen elhelyezkedő aranyládák megsemmisítésére kell koncentrálniuk.(egy térkép 3 részből áll)A védők akkor nyernek,ha a támadók "életerőcsíkja" teljesen lement.
Jó kis játékmód ez,de ha infóim helyesek azért a szokásos zázlófoglalós játékmód is benne lesz a full verzióban.Az Oasis pályán találunk mindenféle járművet ami csak kellhet, helikoptertől a tankig,dzsippeket,APC-ket és még motorcsónakot is.A kasztok a szokásosak,minden kaszthoz vásárolható kreditért 2db fegyer+egy speciális eszköz.A Ranked meccseken a szokásos ranglétrát mászhatjuk meg, érdemes a demóval sokat játszani, mert a rang és az unlockolt fegyverek átvihetőek lesznek a teljes játékba.
Ami javult multiban a bétához képest az a grafikai bugok kiírtása,a tankok már nem akadnak meg minden kisebb tereptárgyban, és mintha a fegyverek is jobban visszarúgnának mint anno.
Amit viszont még mindig nem látok át az a hangkomunikációs része a dolognak és a squad rendszer,mivel a gép automatikusan rendezi össze az embereket így full idegenek kapnak közös chatszobákat.És én még nem találtam rá módot hogy ha a magyar barátaimmal szeretnék egy squadba lenni azt hogy tudom majd megoldani.
A körítés megintcsak elsőosztályú lett.A grafika és a fizika fenomenális, a beharangozott rombolhatóság megvalósult és nagyon profin meg lett csinálva!!Persze nem lehet mindent a földbe döngölni, a házak alapjai azért még mindig elpusztíthatatlanok hogy azért legyen elég fedezék mert már a meccs közepén is alig találni ép házat a csatamezőn:D
A térképen lévő objektumok 90%-szétlőhető,megrongálható, a talaj deformálódik a gránátoktől és a tüzérségi lövegektől a füst nem tűnik el azonnal hanem szépen kavarog a levegőben és rontja a látási viszonyokat.Mostmár senki nem érezheti magát biztonságban egy házban lapulva, és várva hogy hátha arra megy valaki mert akármikor rászakadhat az ég:D
A grafika iszonyatosan szép,igazi nextgen,a textúrák tűélesek,a framerate tökéletes, az effektek is nagyon szépek, a járművek roncsai nem tűnnek el rögtön hanem szépen fekete füstöt eregetve égő roncsként jó sokáig ottmaradnak.És erre még rájön az iszonyat látótávolság, ami így összességében szerintem a jelenlegi legszebb FPS-é avanzsálja a BF :Bad Companyt.
A netkód a szokásos DICE minőség az én 1024/128-as netemmel 24emberes szobában egy kicsi lag se volt se a bétában se a demóban.
A hangokról szintúgy csak jókat tudok mondani, a fegyverek és a környezet hangja fenomenális, jól halható a távolban folyó csatazaj,hallani ahogy a forró töltényhüvelyek csilingelve a földre hullanak. Egy jó hangrendszerrel igazi háborús hangulatot teremthetünk a szobában.
Egyetlenegy picike dolog zavart, az pedig a gombkiosztás:sajna én egy olyan variációt sem találtam ami számomra logikus és kényelmes lett volna, de hát ez van, meg kell szokni azt kész.
Összességében teljesen lenyűgözött a játék demo verziója, és biztos vagyok benne hogy június 27-én megkapjuk 2008 legjobb multiplayer fps-ét.