Mivel carville már eléggé kivesézte a játékot a blogjában egy igen terjedelmes cikk keretein belül, így én ezt nem teszem meg még egyszer, ezért én inkább a játék Xbox 360-as verzióját veszem görcső alá, hogy mit tud felmutatni a valószínűleg jóval népszerűbb PC-s testvére mellett.
Újgenerációs konzolokra RTS-t készíteni manapság nagy rizikóval jár. Nemcsak amiatt, hogy a rosszul átültetett irányítás miatt hatalmasat lehet vele bukni, hanem azért is mert a jelenlegi konzolos közönség még nem igazán befogadó az eleddig PC-n népszerű stílus iránt, sokan idegenkednek tőle.
Ezért is csak a nagyobb kiadók engedhetik meg maguknak, hogy játékaikból konzolos port készülhessen és így népszerűsítsék a stílust. Bár voltak próbálkozások a kisebb kiadók részéről is (Supreme Commander, Universe at War Earth Assault, Warhammer Battle March) de ezek rendre elbuktak. Ebből is látszik, hogy a jövő az alapoktól konzolokra fejlesztett, és azok tulajdonságaira épülő irányítási metódust használó játékoké lesz.(pl: hangirányítás, mozgásérzékelés).A közeljövőben megjelenő EndWar ilyen lesz, de a hangirányítás még gyerekcipőben jár, van még mit csiszolni rajta.
No de eléggé elkanyarodtunk jelen cikk témájától, így essen pár szó a Command and Conquer szériáról. Ugyanis ezen játékok rendelkeznek egyedül egy jól működő koncepcióval a mai konzolos RTS piacon. És hogy mért is van ez? : elsősorban a két főszál (Red Alert és Tiberium sorozat) egyedi és hangulatos világa, és a hozzá tartozó hatalmas rajongói bázis miatt, másodszor mert itt sikerül először jól átültetni kontrollerre az irányítást. A Tiberium Wars mérföldkő volt ebben a tekintetben , a Kane's Wrath rengeteget finomított rajta, de a Red Alert 3 rátette arra a bizonyos i-re a pontot…
Mert a Red Alert 3 irányítása szinte már tökéletes: kijavították az elődök szinte minden hibáját, de új kényelmi funkciókat is kapott. Az irányítás alappillére az RT-vel előhozható körkörös elrendezésű menü, ami a Kane's Wrath nagy újítása volt. Ebben a menüben minden fontos funkció elérhető: építhetünk épületeket és védelmi tornyokat, gyárthatunk gyalogságot, páncélosokat, légi és vízi egységeket, eloszthatjuk a kapott parancsnoki pontjainkat és azok különleges képességeit aktiválhatjuk, illetve parancsokat adhatunk a co-commandernek. Mindezt függetlenül attól, hogy hol vagyunk/mit csinálunk akár egy csata közben is . Új funkció az LT-vel előhozható kinagyított minimap, ahol gyorsan és egyszerűen navigálhatunk a csatatéren, illetve az egységek különleges képessége is végre egy külön gombra került: ezeket az RB és az X együttes megnyomásával aktiválhatjuk. A gombok funkcióját állandóan kijelzi a program egy kis átlátszó ablakban a képernyő alján, szerencsére egyáltalán nem zavaró módon ,így mindig tudni fogjuk mi mit jelent. És ez azért is fontos mert az LB nyomvatartása mellett a gombok funkciója megváltozik: így végre egy gombnyomásra tudunk hátrálva visszavonulni,csoportokba rendezni , illetve többlépcsős parancsokat adni egységeinknek.
A Red Alert 3-ban is szerepelnek a sorozat védjegyének számító élőszereplős videók, természetesen HD minőségben. Így köztünk szólva ezek sokkal jobban néznek ki egy jó HDTV-n ,mint monitorokon:D Sokkal élettel telibb az egész és minőségükre már egy rossz szavunk se lehet: a színészeket jól válogatták össze a karakterekhez, és a színészi játék is sokat fejlődött a Tiberium Wars vacak videói után, illetve a gyönyörű modell-lányok is domborítanak ahogy kell:D
A játék garfikája bár nem a legrészletesebb (PC-shez képest), de konzolon még így is a csúcsnak mondható. Gyönyörű és színes képi világ, és eddig sehol nem látott minőségű, elképesztő vízeffekt. A grafika egy 120-150 ezer forintos PC konfiguráció minőségét simán hozza, de az tény, hogy egy brutál konfigból sokkal szebb látvány csikarható ki főleg a nagyobb felbontás és a részletesebb textúrák miatt, de a konzolos verzió sokkal színesebb.
De ami a legüdvözlendőbb javítás, az a belassulások teljes megszűnése,végre nem esik le az FPS szám még a legnagyobb tömegjelenetek közben sem, ami sajnos az összes eddigi részben megtalálható volt. Mostanra végre megfelelően optimalizálták a SAGE motort x360-ra is.
Így végezetül én is értékelném a játékot : nálam a Red Alert 3 x360-as verziója 92%-ot kap, mert: egy nagyon hangulatos, tartalmas single és multiplayer módozatot tartalmazó játék, gyönyörű garfikával és tökéletességet súroló irányítással.A forradalmi, co-op kampányról meg nem is beszélve, valószínüleg Live!-on is igen népszerű lesz ez a módozat az RTS rajongók között. Ami biztos, hogy a RA3 nagyon magasra helyezte a lécet a konzolos RTS-ek szűk piacán, amit talán csak a jövőre érkező Halo Wars fog majd tudni leverni….