Egy-két hónapja mindig úgy huppanok a billentyűzet elé, hogy most akkor írok valami igazi Halo-s bejegyzést (ha már lassan úgyis aktuális lesz). Belekezdtem egy sztorivonalas témába meg egy karakter-bemutatóba is (többek közt), de valahogy mindegyik túl nagy falatnak bizonyult és valahogy el is vette a kedvem az írástól. Végül jött az ötlet, hogy megoszthatnék veletek néhány vicces, érdekes vagy furcsa apróságot és tényt, amelyek bekerültek valamelyik Halo-játékba vagy valahogyan kapcsolódnak hozzájuk. Kevés az időm, így úgy döntöttem, hogy játékokra leosztva fogok írni a témáról, majd a végén az általánosságban Halo-ra vonatkozó apróságokat ömlesztem be. Első alanyunk tehát a Halo: Combat Evolved lesz. Remélem mindenki talál valami olyasmit, amiről még nem hallott!
Halo: Combat Evolved
Kezdjük magával a címmel: nem véletlen, hogy az első epizód ezt az alcímet (Combat Evolved) viseli. A készítők szándéka az volt, hogy új színt hoznak az FPS-ek világába, sőt, egyből egy új szintre kívántak lépni. Lássuk be, ez sikerült. Ismerősek azok a jellemzők, hogy csak két fegyver lehet nálunk, visszatöltődik a pajzsunk és külön gombot kapott a gránátdobás? Valóban? Ez mind az első Halo-nak köszönhető!
A Bungie csapta nem kispályás, de sok minden van, amit vagy a technikai korlátok miatt már nem tudtak beletömni a játékba, vagy mert nem volt rá már elég idejük, vagy egész egyszerűen azért, mert már túl sok lett volna a tartalom. Utóbbi kategóriába tartoznak a fegyverek és a járművek, amelyeknek egy része csak a két folytatásban jelent meg. De volt ennél ambíciózusabb terv, ami valószínűleg technikai akadáylokba ütközött: a csapat a PC Gamer magazin 2000. augusztusi számában nyilatkozott arról, hogy a játékba egy változó időjárási rendszert is terveznek. Ez manapság is ritkaság, akár még terv szinten is, hát még az ezredforduló idején...
A játék kézikönyvében található egy Plasma Rifle tervrajz, amelyhez hibás kép tartozik: ugyan a fegyver felső része stimmel, de alatta részben egy Needler látható, mintha a két fegyver hibridje lenne. A játék borítóján szintén található egy kisebb baki: a Warthog kormánya mögött egy tengerészgyalogos ül, miközben magában a játékban csak Ghost-okat képesek vezetni. Ez a második résztől változik.
A Bungie később bevallotta, hogy a 2000-es E3-on bemutatott trailerben látott in-game jelenetekben még nem volt M.I. a karakterek alatt, hanem előre megtervezett mozgássorokat mutattak be. Nem mellékesen ez az előzetes (is) csupa olyan dologgal van tele, ami a végleges játékba be sem került: nem stimmelnek a szinkronhangok és egyes járművek hangjai sem, MC Halo 3-as mesterlövész-puskával és csak a Halo 2-től használható energiakarddal harcol, vagy mondhatnánk a játékban már nem szereplő "Vak Farkasokat" is - és persze még sorolhatnánk.
Halo E3 2000 trailer
Az ember azt hihetné, hogy a videójátékok világában csak a közelmúltban jelent meg a víruskampány kifejezés, amire rácáfol a Halo és a "Cortana levelei" névre hallgató levélsorozat, amelyet az akkor még nem ismert Cortana írt az akkor még futó Marathon (a Bungie korábbi FPS-e) honlapjára, benne célozgatva a Halo néhány eseményére.
Ha a játékot Legendary fokozaton fejezed be, akkor a videóban a Pillar of Autumn (az emberi csatahajó, ami "landolt" a Halo-n) - és ezzel együtt a Halo - megsemmisülése előtt láthatjuk, amint Johnson őrmester összeölelkezik az egyik Elite-tel. Ez a befejezés nem tekinthető a "hivatalos" verziónak, mivel a történet (a folytatások) szerint az őrmester egy csapatszállító Pelican fedélzetén hagyja el a Halo felszínét.
Hamarosan visszatérek a Halo 2-es összeállítással!