Ahogy a minap beígértem, folytatom a Halo sorozattal kapcsolatos kisebb-nagyobb érdekességek bemutatását. Mai alanyunk a Halo 2 lesz.
Kezdjük egy kis felsorolással!
A sorozatban ez az egyetlen epizód, ahol páncélzat nélkül láthatunk egy Elite-et, amelyben nem használható az Assault Rifle, ahol láthatjuk a Shadow névre hallgató járművet és aminek a multiplayerében nem használható a Fuel Rod Gun. Az egyetlen epizód, amelyben párban is használhatjuk a Needler-t, ahol láthatunk Flood egységeket járművet vezetni, amelyben Master Chief-en kívül mást is irányíthatunk és ahol nem kapunk más befejezést Legendary fokozaton. Ez az első rész, amelyben párban használhatunk fegyvert, itt jelenik meg először a járművek "ellopásának" lehetősége, itt találkozhattunk először a pályákon elrejtett koponyákkal és a Prófétákkal és immáron teljesen eltűnik a ez energiatöltők intézménye is. Végül ez az utolsó rész, amelyben még találkozhatunk álcázott Grunt-okkal és űrben játszódó pályákkal.
Ha meg akarjuk ütni az egyik Próféta hologramját, akkor ugyanúgy "ráhúzunk", ahogyan a rendes ellenfelekre. Ez az energiakardot használva még szembetűnőbb.
A Covenant egy több fajt magába foglaló szövetség (ez is a szó jelentése), mely vallási alapokon nyugszik és szigorú kasztrendszerre épül, ahol minden fajnak megvan a maga helye a rangsorban.
Ebből a részből is kimaradt pár elem, amelyek egy része végleg törlésre került, némelyek pedig átcsúsztak a következő részbe. Az előbbi kategóriát egy név nélküli csapatszállító jármű erősíti, az utóbbiba pedig olyanok tartoznak, mint a Halo 3-ban megjelenő Mongoose vagy a Legendary DLC-ben (azon belül is az Avalanche pályán) megtalálható álcafestett Scorpion tank és Warthog. A járművekhez az idő folyamán több különböző festést is terveztek, ezek közül a havas az egyetlen elkészült darab, a többit szintén kihajították.
Gravemind (a Flood faj központi agya) sokszor beszél úgy, mintha egy morbid verset fogalmazna. Gyakran fogalmaz heptameterben (ez a versírásban használt hétlábas verssor).
A nyitóképernyőn hallható "Remembrance" című szám pontosan 1:17 hosszúságú, ezzel is utalva Master Chief 117-es számú azonosítójára.
Amikor először megyünk MC-ként, a fegyverraktárban, még nincs fegyver a kezünkben, de ha lenézünk, akkor az árnyék szerint MC egy SMG-t tart a kezében.
A Bungie anno így nyilatkozott a játékról, mikor megkérdezték őket: "--- leginkább olyan, mint a Halo. Olyan, mintha a Halo lángokban állna, 120 mérföldes sebességgel száguldana, miközben helikopterek és nindzsák üldözik. És közben a nindzsák is lángolnak. "
Nem lehet elnyomni sem a stáblistát, sem az utolsó átvezető jelenetet.
Arbiter neve eredetileg Dervish lett volna, de megváltoztatták, mert sértő lett volna a muszlimok számára. A spanyol nyelvterületen az Arbiter (választott irányító/bíró) nevet Inquisitor-ra változtatták, mert az eredeti név nagyon hasonlított a spanyol "árbitro" szóra (jelentése: döntőbíró, játékvezető).
A Cairo Station (az első pálya) végén található bomba eredetileg nem ott volt, hanem egy másik, menet közben kihajított pályán, ami egy Covenant hordozóhajó lett volna, végén egy - szintén sutba vetett - Flood Drinol-lal. Ennek a pályának úgy lett volna vége, hogy MC a bomba segítségével megsemmisíti a Covenant hajót, kiugrik a semmibe, majd végül az "In Amber Clad" UNSC csatahajó felszínére zuhan. Zuhanás közben szabadon lehetett volna nézelődni.
A Covenant oldal vezetői, a Próféták címeinek valójában nincs köze a jellemükhöz. Ahogy Prophet of Truth nem mond igazat, úgy Regret sem mutat megbánást.
A Halo 2 Legendary fokozata hírhedten a legnehezebb a Halo sorozaton belül.
Hamarosan jövök a Halo 3-as apróságokkal!