Anno mikor felröppentek az első pletykák a Fűrész játékkal kapcsolatban,hát meg kell,hogy mondjam félelemmel vegyes kiváncsiság lett úrrá rajtam...
Mivel a boxos verzióra még kell várnunk egy keveset,így a pc verzióra vetettem rá magamat.:)
A koncepció ugye adott,éld túl Jigsaw "játékait" és tanuld meg értékelni az életedet.Játékba átültetve azonban hogy is lehetett ezt megvalósítani?A válasz egészen egyszerű...Felemás sikerrel.
Miest magunkhoz térünk,gyorsan le is kell hámoznunk magunkról a "fejszétcsapót",majd indulhat a móka.A játék alapjában véve minijátékok tömkelege.Mely vagy,amolyan Pipe mania szerűen vezess áramot a kis izzókba,vagy vezesd a csöveket a 2 kimeneti pontba, vagy nyúlj savba,tűkbe és kapd ki az objektumot mókában ki is merül.(Lehet,hogy kihagytam valamit,de ilyen későn nem forog az agyam rendesen):)
Ha meg nem minijátékozunk,akkor a filmekből már jól ismert "shotgun az ajtónál" csapdát hatástalanítjuk vagy állítjuk fel újra,ezzel törbe csalva az ellent.Helyenként pedig embereket mentünk meg,akik összeköttetésben vannak a multunkkal.Itt jegyezném meg,hogy itt egy kicsit csalódtam.Azt hittem,hogy azt mentek meg akit én akarok és minden döntésemmel befolyásolom a sztorit.Sajnos nem így van.Mindenkit meg kell menteni,mert ha nem,game over.
Ellenségeket tekintve,van jópár eszelős.Illetve mint az kiderül a játék elején,Jigsaw orvul belénkoperált egy kulcsot mely azokat a személyeket szabadít(aná)ja meg a kínszenvedéstől akik ránk vadásznak.Szóval nem hiába olyan erőszakos mindenki.:D
És lassan el is érkeztünk a játék általam leggyengébb pontjának titulált részéhez.
A harcrendszerhez...A játék során jópár testápoló eszközhöz juthatunk,mint pl a Baseball ütő,illetve ennek válfajai(szögesdróttal megspékelt...),próbababa karja,szék lába,vascső,ásó,revolver...És itt jön az érdekes rész.Harchoz be kell lépjünk egy amolyan "támadó módba",majd 2féle támadástipus áll rendelkezésünkre.Értelem szerűen az egyik a gyengébb a másik pedig az erősebb,valamint van egy védekező mozdulat melyet nyomva tartva és az irányokat nyomkodva alkalmazhatunk,kb mint a box játékokban.:)
Mi is a probléma?Az,hogy hihetetlen szarul van megvalósítva az egész.Volt,hogy egyszerűen meg sem tudtam ütni a támadómat,mert mire a gyengébb és egyben gyorsabb ütéssel támadtam volna rá,ő már 3at rámhúzott az erősebbik fajtából.Ezt a részét nagyon elrontották.Ha egy Condemned szerű megvalósítás lett volna a harc terén,háát össze tettem volna a kezeimet.
A helyszinek hozzák a filmek hangulatát.Néhol látunk egy egy "Mission failed"-et.Magyarán azokat az embereket akiknek nem sikerült kijutniuk az adott időn belül...Legalábbis azt ami maradt belőlük.:D Igen hangulatos.Valamint menekülhetünk is,ilyenkor lehetőségünk van magunkra zárni az ajtót,valamint torlaszolhatunk is ha kedvünk tartja.Ez is hangulatosabb lett volna,ha a mesterséges intelligencia remekel.Így azonban sok helyen kapunk egy helyben mozgó,ugyan azokat a mondatokat szajkózó rosszarcúakat.Kicsit kiábrándító volt látni ezt sok helyen.
Grafikailag pedig az unreal motor hajtja a produktumot,erre nem is lehet panaszunk.
Végeredményben el voltam a játékkal,viszont kicsit sajnáltam,hogy bugyuta az AI,illetve,hogy egy idő után monotonná válik a minijátékok megoldása.
(Jah ha valaki esetleg játszott a játékkal,legyen olyan jó,és írjon pár sort,hogy hogyan lehet használni azokat az eszközöket amiket mi csinálunk dolgokból(robbanó,gáz csapda...) Erre valahogyan nem sikerült rájöjjek.:S