A Gears of War 3 megjelenése óta eltelt egy kis idő, de nem volt nap, hogy itt fórumon vagy akár a Live-on, ne lett volna téma a játék leendő DLC tartalmai. November 1-én, végre megérkezett az első tartalom, amit sok más társamhoz hasonlóan azonnal le is töltöttem.
A DLC neve Horde Command Pack, és hogy rögtön a közepébe vágjak, megosztanám veletek az instant tapasztalataimat. Kaptunk három pályát
név szerint: Vérút /gow2-es klasszikus/, Azura és a Rozsdatüdő.
Kaptunk új karaktereket: Onyx őr, kamionos Dizzy, Bernie Mataki, és természetesen kaptunk néhány új fegyverszínezést, és a hordába a parancsnoki központot.
A pályák közül elsőként a Vérútat tekintettem meg, a gow2-es mivolta
miatt. A pályát teljesen újratervezték, és ez által rengeteg változtatást is alkalmaztak rajta. Sok korábbi fedezék eltűnt vagy átalakult, és valahogy
a pálya is kisebbnek tűnik az elődhöz képest, ami abból adódik, hogy a
pálya felbontása valahogy megváltozott. A Gránátos szoba mostantól
nem lesz annyira védet, mint korábban, és a hozzá tartozó folyosón se
lehet már olyan könnyen kempelni, aminek köszönhetően a csaták
rendkívül felgyorsulnak majd. A pálya közepén pedig szintén hasonló változásokat láthatunk. A pálya új színezése, a plusz fények és az
árnyékok nagyon jól néznek ki, és ennek köszönhetően olyan érzése
támad az embernek, mintha nem egy régin, hanem egy teljesen új pályán játszana. Hordára egyenesen ideális lesz, hiszen elég lesz a start pontra kempelni, és várni az ellenfeleket.
Az Azura pálya az eddigi legszínesebb és leginkább fényárban fürdő
pálya. Elsőként kapásból a gow2-es Pavillion és a Jacinto jutott az
eszembe, a boltívek és a díszen erkélyek láttán. Azonban ez a pálya
sokkal szebb, és legfőképpen hangulatosabb náluk. Ami elsőként feltűnt,
hogy a pálya nagy, méghozzá nem is kicsit. Rengeteg bujkálásra alkalmas fedezékkel, és rengeteg sniper használatára alkalmas hellyel van tele a
pálya, aminek köszönhetően a magányos hősök végső nyughelyévé
válhat a pálya. A Warzone és TDM meccs kedvelők igazi réme lesz,
ráadásul a KOTH meccseknél is iszonyatos mészárlásokra lehet majd
számítani, ha eljön a public meccsek ideje. Hordára kevésbé alkalmas,
viszont Beast módra annál inkább alkalmasabb, mert nincs olyan pont
a pályán, amit jól tudna védeni a gép.
A Rozsdatüdő pályája nagyon érdekes, mert könnyen átlátható,
ugyanakkor mégis számos rejtőzködésre alkalmas ponttal van teli a
számos sötét zuga miatt. Az új három pálya közül ez lett talán a legjobban megtervezve. A pálya nem túl nagy, sőt talán a legkisebb az eddigi
pályák közül. Éppen emiatt az összes játékmód gyors lesz, ahol a killeket
és a halálokat, nagy mennyiségben lehet majd gyűjteni, ami még a
Wingman meccsekre is igaz lesz. Maga a pálya egy hajó belseje, s talán
emiatt az eddigi legsötétebb hangulatú pálya. Ezen a pályán ráadásul az
egyes fedezékeket ki/be lehet kapcsolni, s ezzel igencsak meg lehet
majd lepni az ellenfeleket. KOTH és TDM meccsekre lesz a legideálisabb,
de a Horda és a Beast mód kedvelői is imádni fogják majd, a pálya ötletes
és lehetőségekkel teli mivolta miatt.
Az új karakterek közül az Onyx őr lesz majd a legnépszerűbb, ami talán
nem véletlen. Kicsit hasonlít erre is, meg arra is, azaz mindenre. Kicsit
olyan, mint Carmine, kicsit olyan, mint a Halo főhőse, de bárki másra is hasonlíthat, ha úgy gondoljuk. Ez pedig elég ok lesz arra, hogy ezzel nyomuljanak sokan, ráadásul az egyik fegyverskint egyenesen hozzá
tervezték. Az új női karakter legfeljebb azoknak lesz jó, akiknek nem jöttek
be az eddigi női karakterek, no meg azoknak is, akik a ”pina érmére”
gyúrnak, és már unják a régieket. Harmadik karakterünk a kamionos Dizzy. Kedvenc Raptor klánom egyből meg is jegyezte amikor kipróbáltam, hogy
négy COG katona közé tévedt egy igazi ” vidéki paraszt”, aki katonásdit
akar játszani. Tény és való, négy Onyx őr mellett erősen elüt, egy civil
ruhás tetoválásokkal teli öreg harcos, de ettől függetlenül szerintem
remekül eltalált karakter vált belőle.
A fegyverskinek olyanok amilyenek, szépek és jók, vannak köztük
egyszerűek, és vannak köztük csodásak is, de mint az örökké
elégedetlenkedők, máris várjuk a továbbiakat. A Horde játékmódhoz végre megérkezett a 6. fejleszthető ”apróság” is, ami a parancsnoki központnak
adnak plusztámadási lehetőségeket. Ahhoz, hogy egyáltalán
fejleszthessük, először a lőveg tornyokat kell a maximumra fejlesztenünk,
és csak ezek után fejleszthetjük a központot, aminek négy szintje van.
Ez a snipertől egészen a fél pályát áthidaló totális támadásig add
lehetőséget, és könnyítést a játékosoknak. Azonban egy központnál
csak egyszeri támadási lehetőség van egy körben, éppen ezért érdemes
kivárni a legalkalmasabb pillanatot a minél eredményesebb támadásra.
Az insane fokozatú horda végigvitele csapatban, innentől kezdve már
nem kihívás, hanem inkább gyerekjáték lesz.
Ha régi vágású GOW rajongó vagy, akkor már valószínűleg megvetted,
és játszol is vele. Ebben az esetben, semmi újat nem tudtál meg tőlem.
Azonban ha kedveled a GOW3-at és szeretnél hosszú ideig a játékkal
játszani, akkor mindenképpen csak ajánlani tudom ezt a DLC-t. Árban és értekben egyaránt megéri az árát, annak ellenére, hogy ez a DLC rajta
van a játék lemezén, és a vásárlással csupán feloldottad a zárolt
tartalmat. Az egyetlen negatívum, amit elmondhatok erről a DLC tartalomról
az, hogy november 24-ig csak privát meccsekben lehet használni az új
pályákat, viszont a horda/beast módokat akár nyilvánosan is játszhatjuk.