bobjay2012.01.06. 20:17

Retrosztály: Prince of Persia - Egy műremek, amin nem fog az idő homokja.

Áttekintés, érdekességek, teszt és végigjátszás, mert megérdemli.

Melyik nagy veterán játékos ne emlékezne az 1990. évben kis hazánkba is makacsul, irányíthatatlanul megérkező hercegre, mely annak idején hosszú napokon és még hosszabb, fanatikusan gép előtt töltött éjszakákon keresztül izzasztó próbatételnek vetette alá minden reflexünket valamint logikai érzékünket.

Ez a grafikailag és zeneileg akkoriban hihetetlenül futurisztikus játék csak úgy szippantotta magába a gyanútlan vásárlók tömkelegét, (többek közt engem is) hogy mutasson valamit, amit még a ronggyá olvasott 1001 éjszaka meséi sem múlnak felül. Én a mai napig örökzöld műremeknek látom, ami minduntalan tartogat számomra valami újat megannyi idegtépő játékmenet után is.

Emlékszem, hogy a 90 -s évek elején, még az ilyen és ehhez hasonló ritka "kincseket" Budapesten csak a szintén ritkaságnak számító méregdrága konzol boltból, vagy esetleg egy-egy nagyobb könyvtárból lehetett megkaparintani. Akkoriban nem telt el olyan nap anélkül, hogy haverjaimmal tanítás után nem a helyi könyvtárban lógtunk volna, reménykedve, hogy talán aznap egy "új jövevény" akad majd a

kezünkbe. Azóta jó pár év eltelt, és a boltokból, könyvtárakból eltűnnek életem ezen apró részei, viszont itthon, ha nosztalgiázni támad kedvem, a polcon mindig megtalálhatók.

Még az általam megismert Super Mario és Zelda elött vált alap kedvencé ez a műremek. Ráadásul megtanított arra is, hogy miként spóroljak az életben mindig újabb és újabb joystickra, de ha a spórolás éppen mégis nehezemre vált volna, akkor hogyan ragasszak meg frappánsan egy-egy leharcolt, törött joystickot.

Ez a bizonyos játék, melyről annyit áradoztam eddig, a Prince of Persia legelső része, melyet Jordan Mechner fejlesztett és adott ki még 25 évesen, 1989-ben Apple II-re. Majd egy évvel később pedig már elfoglalta trónját a piacon az Amiga / Atari ST és a PC-s változat is. Ezek a variációk amúgy szinte teljesen egyformák voltak. Az Amigás és PC-s port grafikailag pixelre azonos lett, de az Ataris változatot már grafikailag néhol kiegészítették.

A program egy igen újdonsült elemet hordozott magában, mégpedig az emberi mozgás élethű animációját, ami nagy részben hozzájárult a játék sikeréhez. Érdekes tudnivaló, hogy a karaktereknek ezen képességét Mechner úgy hozta létre, hogy testvére mozgásait megörökítette és ezeket használta alapként. Ennek ellenére a főhősünk irányítása kicsit nehézkes, mivel a joystick opcióira túl későn reagál.

Mechner egyike azoknak a játéktervezőknek, akik filmre is vihették alkotásaikat, ugyanis a Disney támogatta a Perzsia hercege: Az idő homokja elkészítését, mely véleményem szerint sajnos igencsak elmaradt az eredeti játéktól, de ez már egy másik történet.

Mivel én most jelenleg csak kifejezetten az Amigás verzióval foglalkozom, ezért a játéknak ezen példányát fogom részletesen bemutatni nektek.

Az 1990-s Amigás / DOS-s portok 32 színből voltak megrajzolva, és egyébként a PC-s átirat akkoriban az összes létező hardveren valamint grafikus csatolón elfutott. A játék 1 lemezre került fel, a gépen pedig súlyos 1MB helyet tulajdonít el magának.

Csak mellékesen leírom a kedves fellelkesült leendő játékosoknak, hogy a programot az Amiga 500-as sima kiszereltségében sajnos nem tudja futtatni, ezért gondos utánajárással és előkészületekkel üljenek neki a játéknak.

A trainerezés kiemelkedően fontos opciója a programnak, mivel a játék annyira nehéz, hogy örök élet és örök idő nélkül végigjátszhatatlan. A trainer töltés közben aktiválható a jobb egér gombbal. Az örök élet nem nyújt teljes védelmet, mert ha például szakadékba zuhanunk, akkor nem talpra esünk, hanem palacsinta lesz belőlünk.

A történet 12 + 2 szintből épül fel, a börtön, a palota, valamint a torony részeiből.

A történet Perzsiában játszódik. A Szultán határozatlan időre elutazik az országból. Távollétében Jaffar, a gonosz diktatórikus látnok varázsló kapja meg Perzsia ideiglenes uralkodói posztját. Számára a legfontosabb cél a trón megkaparintása, viszont alávaló tervének beteljesítéséhez szüksége lenne a szépséges hercegnő közreműködésére, vagyis, hogy közös frigyre lépjenek. A hercegnőnek viszont nem épp e délceg, daliás varázsló az esete,hanem egy rejtélyes herceg, kinek pontos nevét homály fedi.

Jaffar ezen a szerelmi szálon felbőszülve a hercegnőt a toronyba záratja és 60 percet ad a lánynak, hogy megfontolja házassági ajánlatát. Vagyis ha nem hajlandó hozzá menni feleségül, akkor nincs más választása, kénytelen kivégeztetni.

A varázsló hercegünk helyzetét sem könnyíti meg igazán, mivel őt meg vakációzni küldi a palota börtönébe, hogy minél messzebb kerüljön kedvesétől.

Mivel a hercegnek sem a légkör, sem Jaffar meleg fogadtatása, sem pedig a 60 perc ténye nem válik ínyére, ezért hosszas morfondírozás és a nem éppen királyi étkeztetési viszonyok után úgy dönt, hogy megelégeli ezt a bánásmódot és megszökik a börtönből, de azért mellékesen még kiszabadítja a szerelmét is.

Egy óvatlan pillanatban sikerül is neki kijátszani a szegény ártatlan, mit sem sejtő őrök figyelmét és eltűnni előlük a katakombák rejtekében.

Pontosan innentől kezdve bújhatunk hősünk bőrébe, hogy segítsünk végigvinni gondosan kitervelt szökését.

A hercegnő kiszabadításához vezető kacskaringós utat 14 fejezetben fogom

elmesélni nektek, melyben az újdonsült kalandozni vágyók is megismerhetik a börtön és a palota minden rejtélyes zeg-zugát, valamint a szépséges lány karjaiba vezető utat.

1. Fejezet:

A mögöttünk lecsukódó rács előtt állunk fegyver nélkül, tehetetlenül, de történet elindul, így hát mi is szedjük össze minden ehhez hasonlóan körmönfont játékban szerzett tudásunkat és induljunk el jobbra. Húzódzkodjunk egyel lejjebb és válasszuk továbbra is a jobb oldali irányt. Ne ijedjünk meg a kőlapoktól, amik a földön elkezdenek rázkódni. Hanyag volt a kőműves, így a harmadik lap le is fog esni. Másszunk le oda, ahová a kőlap is leesett, de nem azért, mert vissza akarnánk ragasztani, hanem, mert arra megyünk tovább. Ott futhatunk is balra, aztán húzódzkodjunk egyel feljebb, ahol ismét balra szaladjunk és ugorjunk át

egy mélyebb szakadék felett. A szakadék mögött van egy kőlap. Sétáljunk rá,

hogy megtudjuk mi történik ennek következtében. Kinyílik a rács. Menjünk át alatta. Másszunk le egy szinttel lejjebb, menjünk jobbra, majd ismét lépjünk rá már rutinosan a következő kőlapra, ami kinyitja nekünk az újabb rácsot. Ugorjuk át a szakadékot nekifutással, aztán fel kell húzódzkodnunk és balra kell futnunk. Másszunk le és szaladjunk balra. Jön egy cseles szakadék, ami kőlappal van fedve, nos azt nekifutásból ugorjuk át, mert ha nem, akkor máris elbúcsúzhatunk drága életünktől. Húzzuk egyel feljebb magunkat és balra menjünk, ahol helyből, itt már a gombbal kell átugranunk a következő szakadékot. Ha láttuk a Cliffhanger

című filmet, akkor ez a művelet simán fog menni a következőkben is. Bár a filmnek semmi köze nincs a játékhoz. Folytassuk utunkat és szaladjunk balra, valamint másszunk le két szinttel mélyebbre. Kötelességemnek tartom, hogy előre szóljak a gyengébb idegzetű olvasóknak, hogy lesz ott egy csontváz, de az elvan magában, úgyhogy nem kell nagyon megijednünk tőle. Mellette viszont megtaláljuk kardunkat, melynek működési elvét még megannyi őrrel fogjuk megismertetni a történet során. Diadalmasan vegyük fel és másszunk vissza oda, ahonnan erre a helyre jutottunk. Menjünk jobbra és kardozzuk is le első tesztalanyunkat. Miután győztünk, ismét menjünk jobbra és a bal oldalon lévő kőlapra ugorjunk fel. Ekkor az ajtó ki fog nyílni.

Egy rövid bejátszás jön amin az aggódó hercegnő és a homokóra látható, aztán folytatódik a játék.Itt egy olyan szint következik, ahol csak üvegek találhatók és az üvegeken pedig betű jelek. Csak azt szabad meginnunk, aminek a jelét a szint elején látjuk kiíródni. Miközben jóízűen elkortyolgatjuk italunkat, a következő ajtó is kinyílik.

Vár minket a második fejezet.

2. Fejezet:

Ahogy kiléptünk az ajtón, induljunk balra és a már betanult gyakorlatokkal kardozzuk le az utunkban lévő őrt. Menjünk tovább balra a tüskékig, amiken lépkedjünk át óvatosan, mintha egy bank lézeres biztonsági rendszerén próbálnánk átjutni és tartsuk balra az irányt. Húzódzkodjunk egyel feljebb és ugorjunk át a szemközti oldalra a gomb segítségével. Fel kell másznunk még két szintet, ahol ismét balra kocogunk emberünkkel. Itt van egy őr, akit szerencsétlenségére likvidálunk, majd a rács kinyitása után egyel másszunk feljebb. Menjünk balra, az ott lévő rácsot megint felnyitjuk, aztán az őrt kivonjuk a forgalomból és Carl Lewis-t megszégyenítő sebességgel tovább futunk balra.

Itt üvegeket fogunk találni, de szigorúan próbáljunk ellenállni szomjúságunknak és egyet se vegyünk fel. Lábujjhegyen tipegjünk balra és ugorjunk át a szakadék fölött. Nyírjuk ki az őrt és fussunk tovább balra. Az emeleten látunk majd egy

korsót, amiben egy kis extra energia van. Ha a trainer verzióval játszunk, nem kell meginnunk, amúgy viszont jól jön, hogy egy kicsit turbósítsuk kalandunkat. Menjünk balra egészen a szakadékig, majd azt helyből ugorjuk át. Ezek után fel kell másznunk két szintet és visszafelé kell ugranunk. Itt menjünk jobbra, húzódzkodjunk fel és küzdjünk meg őrrel. Nyissuk ki az ajtót a nyitóval, majd ugorjunk vissza.

Fussunk jobbra egészen a már jól ismert ajtóig ahol csodájára járhatunk, hogy mit is rejt a harmadik fejezet.

3. Fejezet:

Nos, először jobbra fussunk, aztán húzódzkodjunk fel két emeletnyit. Itt ugorjunk át a túloldalra. Ezután fel kell másznunk még három szintet, és át kell libbennünk a szakadékon. Lépjünk az ajtónyitóra. Ha már úgy belejöttünk a nyitogatásba, akkor ezt ismételjük is meg, és ugorjuk át a szakadékot. Ezek után fussunk balra, lendületből ugorjuk át a következő szakadékot és kocogjunk tovább balra. Utána ugorjunk még egy nagyot. Gyorsan meg kell kapaszkodni a rács alatti kőlapon, aztán húzzuk fel magunkat és ennek örömére szaladjunk el balra. Itt lesz egy rács, amit ki kell nyitnunk, de mivel a lángvágó épp otthon maradt, ezért inkább

továbbra is menjünk balra. Óvatosan lépdeljünk át a fogakon. Menjünk tovább, másszunk le 3 emeletet, ott fussunk jobbra, és a kőlappal ügyesen nyissuk ki az alattunk lévő ajtót. Ott fel kell másznunk három emeletet. Menjünk jobbra, amíg meg nem látjuk a csontvázat. Neki sajnos itt nincs helye, úgyhogy fejezzük ki nemtetszésünket azzal, hogy kardunkkal lepiszkáljuk a szakadékba, majd mi is másszunk le. Most már ne hagyjuk békén szerencsétlent és ismét piszkáljuk lejjebb. Végül szaladjunk balra, oda, ahol a negyedik fejezethez vezető ajtó található.

*Újabb bejátszás következik, melyben a várakozó hercegnőnk immáron fekszik

az ágyon és unottan számolja a lepergő homokszemeket.*

4. Fejezet:

Nos, ez kérem szépen már a palota. Itt a jobb oldalon elhelyezkedő nyitóra kell lépnünk, aztán pedig balra mennünk. Másszunk le két szinttel lejjebb és fussunk tovább balra, ahol nyomjuk le az őrt és aztán ugorjuk át a szakadékot. Ha sikerült, ismételten menjünk balra, aztán másszunk fel egy emeletnyit, aminek a másik oldalán meg ereszkedjünk le. Ott találunk egy rácsnyitót, amire nyugodtan ráléphetünk. Ezek után vissza kell sietnünk oda, ahol az utolsó őrrel kardoztunk és át kell ugranunk a szakadékot. Vegyük az irányt jobbra és a rács alatt ugorjunk át, aztán iramodjunk tovább jobbra. Szökelljünk tovább, aztán ereszkedjünk egyel lejjebb, majd pedig feljebb. A kiálló vasbizgentyűn vigyázva settenkedjünk át és aztán kardozzuk le az őrt. Jobb oldali irányba másszunk, ahol ismét csak kardozzunk egyet, aztán pedig haladjunk tovább jobbra, húzódzkodjunk fel és menjünk egészen a szakadékig, ahol majd le kell másznunk egy szinttel lejjebb. Lassan lépkedjünk át a tüskéken, majd az ajtót nyissuk ki és

húzódzkodjunk vissza. Itt balra kell mennünk és át kell ugranunk nekifutásból az ott lévő tükrön.

Itt összefutunk és szét is futunk tükörképünkkel. Ő még majd később néhányszor visszatér szemtelenkedni.

Menjünk vissza az ajtóig.

5. Fejezet:

Először is másszunk fel jobbra, ahol mindjárt kardozhatunk is az őrrel, aztán irány jobbra és húzódzkodjunk fel három emeletnyit. Ott ismételten jobbra találunk egy üveget, amit a tükörképünk el is happol előlünk. Hiába tépjük a hajunkat a dühtől és vágnánk oda neki, csillapodjunk le és hagyjuk veszni a mannát. Induljunk el balra. A túloldalra ugorjunk át, majd másszunk le és balra haladva öljük meg az őrt. Ezek után megint másszunk le, a rácsot nyissuk ki és a bal oldalon lévő őrt tegyük hidegre. A szakadék felett ugorjunk át, majd az ajtónyitóval nyissuk is ki a 6. fejezet bejáratát.

6. Fejezet:

Jobb oldalon aktiváljuk az ajtónyitót, aztán a bal oldali irányba tartva a tüskéken száguldjunk át lábujjhegyen és ugorjuk át az ismét elénk kerülő szakadékot, majd harcoljuk le a bal oldalon lévő őrt, aztán pedig le kell ütni a szakadék felett lévő kőlapot. Továbbra is menjünk balra, majd ugorjunk egyet. Ekkor látjuk, hogy hercegünk tükörképe ott áll szemben, a szakadék mellett. Helyből át kell ugornunk hozzá, de amint sikerül megkapaszkodnunk, a rács lecsukódik, mi meg lezuhanunk a hetedik fejezetbe. Zuhanás közben hirtelen megkapaszkodnunk.

7. Fejezet:

Újra a börtönben találjuk magunkat. Zuhanás közben hirtelen megkapaszkodnunk. Fel kell húzódzkodnunk, aztán forduljunk meg és a gomb

segítségével ugorjunk a szemközi oldalra. Jobbra menjünk, ott likvidáljuk az őrt és óvatosan lépkedjünk át a fogakon.

Tartsuk az irányt jobbra, és a kőlapokkal fedett szakadék felett ugorjunk át nekifutásból. Menjünk jobbra, ugorjunk fel és a plafonon lévő kőlapokat birizgáljuk meg. Azok le fognak esni, mi meg másszunk fel ott, ahonnan leestek. Irány jobbra, ahol ismét lépkedjünk át a fogakon, majd nyomjuk le a soron következő őrt is. Másszunk egy szinttel lejjebb, ahol tartsuk az irányunkat jobbra egészen a rácsnyitóig. Nyissuk fel a rácsot, lépjünk át alatta, majd aktiváljuk a második rácsnyitót is. Helyből ugorjuk át a karókat és szaladjunk jobbra. Ott lesz három nyitó, azokra nyugodtan lépjünk rá és másszunk két emelettel lejjebb. Balra fussunk tovább és ugorjuk át a két karókkal tűzdelt gödrön, majd lépkedjünk keresztül a tüskéken és másszunk három szinttel feljebb. Végezzünk a következő őrrel, menjünk jobbra és másszunk le két emeletnyit, de vigyázzunk a fogakra. Menjünk balra és nyissuk ki a rácsot. Álljunk a következő kőlapra és

ugorjuk át helyből a rács záróját, azután futás balra. Mohón igyuk meg a szakadék előtt lévő üveg tartalmát, majd mikor felcsendül az ismert zene, ugorjunk le lassított felvétellel a szakadékba, ahol nyissuk fel a rácsot és az ajtót. Rohanjunk egyenesen a nyolcadik fejezetbe.

*A hercegnő ismét képbe kerül, ahol már nem csak ő, de egérformájú társa

is teljes letargiában fekszik a homokóra mellett. Az egér viszont nem

bírja tovább a várakozást és kirohan a képből.*

8. Fejezet:

Először húzódzkodjunk fel, szaladjunk balra és hoppá! Na ki van ott? Egy újabb őr. Na azt miután lekardoztuk, helyből ugorjunk át a túloldalra, majd másszunk lejjebb, onnan pedig ugorjunk le. Menjünk jobbra, keresztül a bőséges akadályokon, vagyis a karókon, fogakon és egy újabb, magát a játék kedvéért szívesen feláldozó őrön. Ugorjunk át gombnyomással a szakadék fölött, húzódzkodjunk fel két szintet, majd ugrálós kedvünkben ismét gombnyomásra pattogjunk át egy újabb szakadék fölött. Balra haladjunk tovább reumás fitneszedzőt megszégyenítő guggolások közepette (joystick le + átlós mozgatás + folyamatos gombnyomogatás) különben az őr galádul likvidálhat. Gyorsan ugorjunk, miután ráléptünk a kőlapra, majd figyeljünk a tüskékre és arra, hogy kétszer kell nekifutásból ugranunk. Balra szaladjunk tovább, ahol ismételten lépjünk a nyitóra, figyeljünk a tüskékre és ráadásként zúzzunk le egy őrt is. Gombbal ugorjunk át a túloldalra, ott a vastüskéken lépkedjünk át és nyissuk ki az ajtót.

Mikor visszamegyünk, a rács zárva lesz, viszont várjunk türelemmel, mert lassan előbotorkál a hercegnő patká...izé, egere, aki készségesen rámászik nekünk a kőlapra. Az ajtó kinyílik, mi pedig másszunk le, menjünk balra, de ügyeljünk a karókra.

Az egér visszatér a hercegnőhöz, aki boldogan megsimogatja.

9. Fejezet:

Fussunk a bal oldali irányba, amerre a karó és a rács is van. Húzódzkodjunk fel két emeletnyit, majd forduljunk meg és ugorjunk át a szakadék fölött. Jobb oldali irányt véve ismét összeismerkedhetünk a már jól ismert tüskével és az ő barátjával, egy őrrel. Az őrtől vegyünk véres búcsút, mert miután felmászunk öt szinttel feljebb és átugrunk a kőlapokkal fedett szakadék fölött, úgyis találkozunk hű bajtársával. Használjuk az ajtónyitót, és majdnem ugyanarra menjünk vissza amerről jöttünk, vagyis másszunk le két emeletnyit és fussunk balra. Egy kilazult kőlap az oszlopok lábánál lezuhan egy nyitóra. Ugorjuk át a rést, aztán jobbra vegyük az irányt, ahol majd ismét karra gyúrunk, tehát felhúzódzkodunk öt emeletnyit. Ugorjuk át a szakadékot, aztán nyissuk fel a rácsot, hogy végre találkozhassunk az eddigi hősies halált halt őrök újabb ikertestvérével. Végezzünk vele örömünkben és ugorjunk át a túloldalra. Húzódzkodjunk fel két emeletnyit, majd gombbal nekifutásból ugorjunk át a rácsnyitóra. Másszunk le és irány balra.

Ott lesz egy szép kis szakadék, amit ha átugrunk és továbbmegyünk, találunk három üveget. Csak a középsőt igyuk meg, mert az marja le a szőrt a torkunkról, a többi csak olcsó utánzat. Ha pedig úgy döntünk, hogy nem ugorjuk át a már említett szakadékot, abban az esetben másszunk le öt szintnyit, fakírkódjuk át magunkat a tüskéken és ha már itt vagyunk, akkor nyissuk ki a rácsot is. Húzzuk fel a felső rácsot. Húzódzkodjunk fel ehhez a rácshoz, mert ott biztos nagy meglepetésben lesz részünk.

Helyesbítek...ott ismét csak egy őr van. Végezzünk vele a már szokásos módon, majd dagadva a győzelem mámorától lépjünk az ajtónyitóra és másszunk is le a tizedik fejezetbe.

10. Fejezet:

Ismét sikerült bepofátlankodnunk a palotába. Menjünk jobbra. Futólag kaszaboljuk le a soron következő őrt és aktiváljuk a nyitót. Szaladjunk tovább jobbra, ahol húzódzkodjunk fel egy emeletnyit és lábujjhegyen menjünk át a tüskéken. A második tüske előtti lapról ugorjuk át a rács nyitóját. Jobbra másszunk fel és az ott lévő tüske előtt a plafont birizgáljuk meg annyira, hogy leessen a kőlap és mi felmászhassunk a nyíláson. Hirtelen, vakmerő gyorsasággal, amennyire csak tőlünk telik fussunk balra. A jutalmunk, hogy a leszakadó kőlappal barátságot kötve mi is lezuhanunk nyílegyenesen egy újabb őr karjaiba.

Szaladjunk balra és használjuk a nyitót, majd a zárót. Húzódzkodjunk fel, mert már vár ránk egy őr, majd a folyosó végén ismét birizgáljuk a plafont. Másszunk fel, mert ott a rácsnyitó. Ereszkedjünk le és fussunk balra, a folyosó végére.

Ha kinyitjuk az ajtót kapunk egy őrt.

11. Fejezet:

Másszunk fel és irány jobbra, ahol nekifutásból, gombbal szökelljünk át a túloldalra. A plafont az oszlop mellett ismét birizgáljuk meg, hogy a leesett kőlap helyén betolakodhassunk a következő emeletre.Menjünk jobbra, majd szemrebbenés nélkül, nyugodtan essünk le a kőlappal, hogy halálosan elkápráztathassuk az épp arra bámészkodó őrt hihetetlenül utánozhatatlan

kardforgató tudásunkkal. Vigyázzunk a tüskékkel. Szaladjunk ismét jobbra és

ismét az oszlopokhoz érve ismételten birizgáljuk meg a plafont, hogy váratlanul ismét beronthassunk a fölöttünk tátongó lyukon a következő szintre. Azt hiszem, mondanom sem kell, hogy továbbra is jobbra menjünk. Amint leesik a plafonról a kőműves által nem igazán jól rögzített vakolat, az ajtózárók hatástalanítódnak. Menjünk balra tovább, ugorjunk, majd aktiváljuk az ajtónyitót. Induljunk el visszafelé és irány jobbra. Figyeljünk a minket ravaszul eltalálni próbáló vakolatra és a lecsukódó rácsra. Ha kellőképpen megizzasztottuk magunkat eme akciódús folyamatban, akkor már mit árthat nekünk egy felhúzódzkodás, hogy kardozhassunk a várva várt újabb őrrel. A gombot használva, nekifutásból ugorjunk egy nagyot, mert a hanyag kőművesek ezen a szinten már a padlóból is kispórolták a cementet. Húzzuk fel magunkat, mert az őrünk már izgatottan vár minket. Küzdjünk egy szokásosat, másszunk le, aktiváljuk a nyitót és menjünk

visszafelé a kijárathoz.

12. Fejezet:

Pihenjünk, bámészkodjunk egy kicsit, majd fussunk jobbra, végig az alagút alatt. Aztán meglátunk egy tornyot, amelynek diadalmasan másszunk is fel a második emeletére. Ott jobb oldali irányt véve lépjünk hármat, aztán forduljunk az ellenkező irányba. Húzódzkodjunk fel három szinttel feljebb. Lavírozzuk át magunkat díjnyertes lábujjhegyeinkkel a tüskéken, majd pihentetve ujjainkat, gombot használva nekifutásból ugorjunk át a szakadék fölött. Ha ez sikerült, akkor jutalomból húzódzkodjunk fel még három szintnyit. Itt három toronyszerűség fog elénk tornyosulni, amikre nekifutásból egymás után rá kell ugrálnunk. Hipp-hopp, a toronyban találjuk magunkat. Vár majd minket két fáklya egy csontvázzal fűszerezve. Másszunk egy szinttel feljebb, majd birizgáljuk meg a plafont. A keletkezett résen örömünkben még húzódzkodjunk két szinttel feljebb, majd menjünk balra és gombbal ugorjunk át a túloldalra. Húzódzkodjunk fel még egy emelettel feljebb és szaladjunk balra, ahol az újabb szakadékot szintén a mágikus gomb segítségével ugorjuk át. Most négy emeletnyit kell felmásznunk és az ott lévő rácsnyitóra rálépnünk. Másszunk egy emelettel lejjebb, lépjünk balra szigorúan csak négyet, majd forduljunk meg és gombbal

ugorjunk át a szakadék felett. Vegyük balra az irányt, míg el nem érjük a következő tornyot, aminek másszunk is fel az első szintjére és a faltól számítva az ötödik kőlapot birizgáljuk meg. Húzzuk fel magunkat a negyedik lapra és ugorjunk át nekifutásból a túloldalra. Szaladjunk balra, majd húzódzkodjunk egy szinttel feljebb és menjünk tovább balra. Itt nagyon legyünk résen, mert miután leesnek a kőlapok, ismét megjelenik pimasz tükörképünk, ami annyira irritálni fog minket, hogy a program automatikusan előrántatja velünk a kardunkat. Meg kell súgnom, hogy a kardot jobb, ha eltesszük, mert ha itt is fitogtatni akarnánk vívó tudományunkat, mint az eddigi szegény őrsereggel szemben, kivételesen igen csak alul maradnánk.

Szóval a kardot gyorsan eltéve szaladjunk a tükörképünk felé. Ennek az lesz a következménye, hogy amit hozzá érünk, egyé fogunk válni vele. Menjünk tovább és ennek örömére nekifutásból ugorjunk is bele a szakadékba.

13. Fejezet:

Hoppá! Ez nem fog összejönni, mert egy láthatatlan kőlapra ugrunk, ami láthatóvá válik, amint rálépünk. Minden félelmünket legyőzve nyugodtan fussunk tovább egyenesen. Ugorjunk át a két oszlop közé, majd még időben húzzuk be a kéziféket a plafonról lezuhanó vakolatok előtt. Sebesen fussunk tovább és ugorjunk, de ne álljunk meg, mert a vakolat folyamatosan érzékeny búcsút vesz a mennyezettől. Húzódzkodjunk fel négy emeletnyit, láthatjuk, hogy a kapu még zárva van, ezért forduljunk meg és ugorjunk a túloldalra.

Menjünk tovább amíg le nem taglóz minket a hirtelen beúszó háttérzene Jaffar kíséretében. Vigyázzunk, mert ha megindulunk felé, az első kőlap kimozdul és lezuhanhatunk. Nos most hogy végre itt vagyunk, mutassuk meg tündöklő kardunkat ellenfelünknek és csapjunk is oda rendesen. A harc végén ismételten beúszó háttérzene kíséretében szegény Jaffar-unk holtan esik össze.

14. Fejezet:

Mivel itt pillanatnyilag nem kapunk semmi díjat hőstettünkért, ezért menjünk vissza a kapuhoz, ami most már alázatosan hajlandó megnyílni előttünk. Menjünk be rajta. Egy üres terembe érkezünk, aminek az egyik végében rács található. Fussunk a másik végébe, ahol megtaláljuk a kőlapot, amivel nyílik a rács. Fussunk át a rács alatt balra és szaladjunk megállás nélkül. Útközben még három nyitón fogunk keresztül haladni. Miután az utolsó rács alatt is átmegyünk, nem fogunk hinni a szemünknek.

Végre beteljesedik a történetünk. A Szultán lányához érkezünk. A hercegnő megfordul, széttárt karokkal rohan felénk, mi is rohanunk felé. Megöleljük, megcsókoljuk, még a lány egere is odajön éljenezni. (Már csak a "we are the champions" című dal hiányzik).

Majd e hosszadalmas kaland után végre lepihenhetünk megbékélt, nyugodt

idegekkel és boldogan élhetünk annak a halom törött joysticknak a tetején, amit fel kellett áldoznunk imádott hercegnőnkért, sikeres szabadulásunk ügyéért és nem utolsó sorban a világbékéért :)

Nos, ezzel az én kis rövid mesémnek vége.

Legközelebb ismét egy nem akármilyen retro örökzölddel folytatom.

Köszönöm figyelmeteket :)

A szereplők:

-A herceg (Ő a mi karakterünk).

-A herceg sötét énje (Mikor a herceg keresztül megy a varázstükrön, az az

énjét ketté választja. Mozgása megegyező, de a ruhája sötétebb. Többször

megjelenik a játék során, hogy akadályozza a herceget a továbbjutásban.

Az utolsó pályán viszont újra egyesülnek.

-A hercegnő (Akit ki kell szabadítanunk a gonosz Jaffar karmai közül).

-A Szultán (A hercegnő apja. Nem kedveli a herceget, de a történet végére

megváltozik a véleménye).

-Jaffar (Főlátnok, aki minden áron magának akarja a trónt).

-Egér (Ö csak egy helyi statiszta:) ).

További szereplők:

-Az őrök (31 van belőlük. Főhősünk küldetését akarják keresztezni mindenáron,

de a herceg Schwarzenegger -t megszégyenítő mészárlással végez mindegyikükkel).

-Csontvázak (Élő szövet nélküli ember vázak, melyek a herceg likvidálása

érdekében érkeztek a várbörtönbe).

Prince of Persia 1 általános adatok:

Kiadó: Broderbund Software

Tervező: Jordan Mechner

Kiadási dátum: 1989. október 3.

Játékmódok: Egyjátékos

Műfaj: Platformjáték

Magyar cím: Perzsia Hercege

Platformok amikre kiadták:

Apple II, Apple Macintosh, MS-DOS, Amiga, Atarai ST, Master System, Mega

Drive/Genesis, Mega-CD, Game Gear, Game Boy, Game Boy Color, NEC-PC 9081, NES, SNES, Sam Coupé, Amstrad CPC, ZX Spectrum, Turbo Duo, Gamecube, XBOX, PS, PC.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==